Colestasis de l'embaràs

Salut, dubtes i preparatius.
Alea1986
:: puça
:: puça
Entrades: 14
Membre des de: dt. feb. 18, 2020 3:42 pm

Colestasis de l'embaràs

EntradaAutor: Alea1986 » dl. gen. 04, 2021 2:31 pm

Bones mames!

Al meu primer embaràs vaig tenir colestasis. Va ser un cas atípic, m'ho van detectar amb 35 setmanes amb l'analítica de rutina (era asimptomàtica total). Tenia uns valors alteradíssims i per risc em van induir el part a les 37 setmanes. El nen va sortir sense sulfactant als pulmons (cas atípic, ja m'ho van dir) i va requerir l'ingrès a la unitat de neonatologia durant 1 setmana, sense més conseqüències per la seva salut.

Ara estic embarassada de 18+1 i ja m'han dit que amb molta probabilitat tornaré a fer colestasis i, fins i tot, abans del que està previst (de fet, crec que el meu fetge comença a fer acte de presència, ja que em noto una lleugera molèstia que sí vaig notar). Faig seguiment a la pública i a la privada i entre les ginecòlogues tenen discrepàncies en relació a la inducció del part. Si bé la privada em diu que si tinc colestasis és millor induir (tenint en compte que amb l'anterior va ser induït i sense necessitat de cessària) a la pública em diuen que no s'indueix fins les 41 setmanes, a no ser que els valors surtin molt i molt alterats. Algú que hagi passat per una colestasis pot explicar-me la seva experiència? Jo no puc agafar la meva de referència perquè va ser molt sobtat, amb uns valors alteradíssims i sense simptomatologia pel mig. L'actuació va haver de ser d'urgència.

Gràcies!

PD: Pregunteu-me el que vulgueu, he resumit molt el que em va passar, però qualsevol dubte aquí estic!

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 7 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::