part a casa

Experiències i pors del moment més desitjat.

turuleta
:: gosset
Entrades: 432
Membre des de: dv. maig 24, 2013 12:33 pm

part a casa

EntradaAutor: turuleta » dj. feb. 25, 2016 6:47 pm

hola!
ja conec bones experiències de parts a casa. Sé que a altres països és una pràctica estesa, pero aquí no. M'agradaria saber si algú ha tingut un part a casa amb mala experiència o amb efectes nocius per la seva salut o la del seu bebé. Les coses bones ja les sé, les dolentes.... no sé a què m'arrisco!
Gracies.
Imatge
Imatge
Alesta
:: zebra
Entrades: 1034
Membre des de: dl. març 21, 2011 6:55 pm
Ubicació: Al peu del Montseny

Re: part a casa

EntradaAutor: Alesta » dj. feb. 25, 2016 11:56 pm

Per si et serveix, et poso aquest fil de fa un temps....

viewtopic.php?nomobile=1&f=12&t=40324
turuleta

EntradaAutor: turuleta » dv. feb. 26, 2016 5:50 pm

Gracues.veig q tot son bones experiencies
Imatge
Imatge
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

EntradaAutor: Jomateixa82 » ds. feb. 27, 2016 12:21 am

Hola Turuleta,

Jo havia pensat seriosament tenir un part a casa i a dia d'avui dòno les gràcies a Déu per no haver-ho fet cada dia de la meva vida. Gràcies a la sanitat i els hospitals dels que disposem a l'actualitat, amb tots els controls que es fan a l'embaràs, etc, etc hi ha molt poques morts de nadons o mares durant el part. Tan pocs casos que difícilment en coneixem, però hi són. No és per desanimar o fer agafar por a ningú, però cal ser conscients que riscos n'hi ha. Jo vaig tenir un embaràs i un part sense complicacions però la nena va tenir problemes al nèixer i si no haguéssim estat a l'hospital hagués mort o hagués quedat amb seriosos problemes cognitius. Vam tenir sort de comptar amb uns grans professionals que van intervenir a temps i tot va acabar bé. Si vols que t'expliqui l'experiència amb més detalls et puc passar un privat.

D'altre banda, he de dir que vaig parir a un hospital on es respecte al màxim el part natural, i així ho vaig sentir. En tot moment vaig poder decidir si volia o no epidural, si volia banyera o no, si volia pilota o estirar-me, etc. Durant l'expulsiu vaig poder-ho veure tot amb un mirall que em van preguntar si volia, fins al moment de fer episiotomia. Sí, em van fer el temut tallet, però realment va ser necessari, la nena tenia la mà a la cara que feia de "tope" i no sortia de cap manera. Sí, cal reconèixer que l'hospital té inconvenients, a mi em va agobiar molt sentir els crits d'altres dones. Jo ho portava molt bé, però va arribar a un punt, quan ja estava dilatada de 9cm que em vaig agobiar molt, veia que la sala de parts estava plena a més no poder i les llevadores anaven de cul, així que quan em van dir que encara podia tardar 3h a tenir-la vaig demanar l'epidural. Quina tonteria no? Quan ja gairebé estava! D'això sí que me'n penedeixo!! Però la veritat es que em vaig emparanoiar pensant que les llevadores estaven molt agobiades i no em vindrien a veure "ràpid" si les cridava i els crits de fons no ajudaven a deixar la ment en blanc... Elles en cap moment em van pressionar per fer una cosa que jo no volgués, i m'animaven a seguir com ho feia cada vegada que venien (però com he dit aquell dia havien d'atendre molts parts i m'hagués anat millor veure-les més sovint, si les hagués vist més estic segura que hagués parit sense anestèsia).

Resumint, si trobes un hospital on respectin els parts naturals no hauries de tenir por a que no respectin les teves decisions, i almenys tens la seguretat que si hi ha complicacions et/us podran atendre immediatament. Mirant la llista d'inconvenients que he comentat i el gran avantatge que suposen els recursos que ofereix un hospital en cas de complicacions jo tinc clar que si tinc més fills tornaré a anar a un hospital.
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » ds. feb. 27, 2016 7:48 am

Aqui en tens un altre.

viewtopic.php?f=12&t=18490
laiayf
:: papallona
Entrades: 127
Membre des de: dv. feb. 05, 2016 9:35 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès
Contacta:

EntradaAutor: laiayf » dt. març 01, 2016 8:30 am

turuleta

Jo em plantejo de fer un part sense epidural.
A casa, jo no m'atreviria, però si ho fes, amb ambulància medicalitzada a la porta.
Sino també tens l'opció de parir a Vic, que pareixes a la carta i t'assegures qulsevol contratemps (que no té pq ser-hi).

Laia
Una fotògrafa de casaments, nadons i embaràs, ara embarassada!
http://www.laiayllafoto.com
DPP: 19/07/2016
turuleta

EntradaAutor: turuleta » dt. març 01, 2016 8:50 am

Don es treu una ambulancia meficalitzada i quant val?
Imatge
Imatge
laiayf
Contacta:

EntradaAutor: laiayf » dt. març 01, 2016 8:53 am

turuleta ha escrit:Don es treu una ambulancia meficalitzada i quant val?

Ni idea! Però segur que hi ha alguna doula que té aquest servei.
T'has posat en contacte amb alguna per a que t'informi?
Laia
turuleta

EntradaAutor: turuleta » dt. març 01, 2016 8:56 am

Una llevadora.ja li consultare.gracies
Imatge
Imatge
shyla
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

EntradaAutor: shyla » dt. març 01, 2016 9:05 am

M'agradaria puntualitzar:
-les doules no atenen parts a casa, sols axompanyen com podría fer-ho qualsevol familiar o amic.
-el part a casa l'atenen llevadores i no van amb una ma davant i l'altra darrera, porten tot un equip preparat en caso que fos necessaria alguna intervencio.
- no s'atenen parts a casa amb embarassos de risc.
- l'hospital de Vic no fa parts a la carta, es una loteria, jo he tingut sls meus 2 fills i han sigut 2 experiencies traumatiques.
Imatge Imatge
laiayf
Contacta:

EntradaAutor: laiayf » dt. març 01, 2016 9:12 am

shyla ha escrit:M'agradaria puntualitzar:
-les doules no atenen parts a casa, sols axompanyen com podría fer-ho qualsevol familiar o amic.
-el part a casa l'atenen llevadores i no van amb una ma davant i l'altra darrera, porten tot un equip preparat en caso que fos necessaria alguna intervencio.
- no s'atenen parts a casa amb embarassos de risc.
- l'hospital de Vic no fa parts a la carta, es una loteria, jo he tingut sls meus 2 fills i han sigut 2 experiencies traumatiques.

Exacte, llevadora (les doules que conec ho són).
Vic, tinc entès que et deixa parir com vulguis, que tu tries si aigua, si sentada...potser estic mal informada! Tu vas parir allà?
Jo ho faré al HGeneral de Catalunya, però tenia entès això.
Laia
shyla

EntradaAutor: shyla » dt. març 01, 2016 9:16 am

Si, els he tingut a Vic, al primer ni es van mirar el pla de part. Amb el segon van ser molt desagradables, i el meu fill va patir les conseqüencies, vaig estar plantejant-me denunciar i tot. Conec a noies per altra banda que han tingut una magnifica experiencia, per aixo dic que es una lotería.
shyla l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. març 01, 2016 9:22 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge Imatge
laiayf
Contacta:

EntradaAutor: laiayf » dt. març 01, 2016 9:17 am

shyla ha escrit:Si, els he tingut a Vic, al primer ni es van mirar el pla de part. Amb el segon van ser molt desagradables, i el meu fill va patir les conseqüencies, vaig estar plantejant-me denunciar i tot.conecta noies per altura banda que han tingut una magnifica experiencia, per aixo dic que es una lotería.

Vaja! Em deixes sorpresa!
Laia
turuleta

EntradaAutor: turuleta » dt. març 01, 2016 9:23 am

El meubprimer va a ser a sant pau.tot i q va acabar be anava decidida a fer part natural.pero van ser uns irrespectuosos i el part va acavar medicalitzat i amb patiment fetal.no vomdria tornarhi
Imatge
Imatge
shyla

EntradaAutor: shyla » dt. març 01, 2016 9:24 am

Per cert, el meu segon fill havia de néixer a casa i vam anar a l'hospital per decisió pròpia despres de moltes hores, el part avançava però jo estava esgotada, no hi va haver cap complicació`, però no va acabar a casa.
Imatge Imatge
turuleta

EntradaAutor: turuleta » dt. març 01, 2016 9:41 am

I va ser natural o medicalitzat? Per aixo van ser desagradables?pq havies decidit parir a casa?
Imatge
Imatge
shyla

EntradaAutor: shyla » dt. març 01, 2016 9:48 am

turuleta ha escrit:I va ser natural o medicalitzat? Per aixo van ser desagradables?pq havies decidit parir a casa?

si, no els hi va agradar i em van fer cessaria per picarols, barallant-se amb el meu home i escridassant-nos... el meu fill va ser arrancat amb fòrceps i pales de canal de part i va haver d'estar ingressat a pediatria...
Imatge Imatge
shyla

EntradaAutor: shyla » dt. març 01, 2016 9:54 am

si t'ho estas plantejant el millor es que parlis amb les llevadores i demanis exactament quins son els teus dubtes i les teves pors. Dir-te que la majoria de trasllats a l'hospital son, com en el meu cas, per decisió pròpia per esgotament matern. Les llevadores que m'atenien a mi no s'han trobat mai un tracte igual en cap altre hospital.
Imatge Imatge
turuleta

EntradaAutor: turuleta » dt. març 01, 2016 10:05 am

Ostres shila greu.es un desastre aixo de la sanitat i la loteria...
Imatge
Imatge

Torna a “El part”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::