Tinc molts dubtes, escola bressol i blw!

Més qüestions.
Eupatina
:: papallona
Entrades: 101
Membre des de: dc. jul. 30, 2014 11:48 am

Tinc molts dubtes, escola bressol i blw!

EntradaAutor: Eupatina » dl. gen. 25, 2016 11:31 am

Hola Noies,

Fa 6 mesos i mig que sóc mare d'una nena preciosa. Us explico la meva situació i els meus dubtes per temes. Espero que em pugueu ajudar.

Alimentació complementària

Jo treballo de 8 a 17h, però els migdies sóc a casa i li puc donar el pit. A la feina em trec llet un cop i és el seu esmorzar del dia següent. La resta de tomes les fa totes "directes". De vegades, no em trec prou llet i pren un suplement de llet artificial (uns 90 ml/dia). Ara he de començar a introduir aliments i no se com organitzar-me. A més, jo volia introduir els aliments seguint el mètode BLW, però el meu voltant em recolza poc...i he començat a fer-ho...però només a mitges. És a dir, li donaré els cereals en papilla (pel tema del dèficit de ferro en els infants) i la resta d'aliments els introduiré poc a poc amb BLW.

6.30 pit
9h llet meva en biberó
11h papilla de cereals amb llet en pols
14h verdura i pit?=> aquí tinc el meu primer dubte. Jo volia fer BLW i anar-li oferint verdures i que mengés amb nosaltres. El que no se és si donar-li el pit primer o després.
17h pit
18h 30 fruita...També volia fer blw...però el meu voltant no em dóna gens de suport.
20:30h pit

Més dubtes...afegeixo més cereals a la tarda? Per exemple, li dono una tortita d'arròs sense sal?
Em sento molt perduda!

Escola bressol

La meva filla fins ara estava amb el seu pare al matí (que estudia de tardes) i a les tardes fins les 17h canvia de cangur segons els dies (avis, una noia que ens ajuda...). Ara cada cop necessita més atenció...i fa menys migdiades, i el seu pare no pot estudiar. Per això, ens estem plantejant dur-la a l'escola bressol. Tothom em diu que es posarà molt malalta i que no ho faci. Però es que nosaltres no tenim temps de gaudir en família els caps de setmana perquè ens dediquem a fer tota la feina de la setmana per avançat i fem torns per vigilar la petita. Vaja...que semblem pare i mare solters. I em sento culpable de dur-la...

No se si em podeu ajudar o heu passat per una situació similar i la voleu compartir amb mi.

Moltes gràcies
June
:: granota
Entrades: 224
Membre des de: dl. maig 28, 2012 11:55 am
Ubicació: Barcelona

Re: Tinc molts dubtes, escola bressol i blw!

EntradaAutor: June » dl. gen. 25, 2016 12:08 pm

Hola Eupatina,

Sobre el tema d'alimentació complementària que comentes, no puc ajudar-te perquè jo amb el meu fill ho vaig fer diferent (tampoc no sé què és BLW ?-)

Sobre el tema de l'escola bressol. No ens enganyem, crec que ningú pensa que deixar-lo als 6 mesos sigui "ideal" i que tothom preferiríem poder-lo tenir a casa amb nosaltres, però t'explico la meva experiència per si la pots aprofitar. Nosaltres el vam deixar a l'escola bressol amb 5 mesos coincidint amb la meva reincorporació a la feina. Tot i que és cert que es posava malalt (de fet, ara encara s'hi posa aproximadament cada 20 dies i té 27 mesos :content: ) jo no me n'he penedit mai d'haver-lo portat a la llar perquè he anat a parar a una llar d'infants i a una educadora amb qui hem connectat al 100% i amb qui hem anat de la mà en acompanyar el meu fill en l'assoliment de grans fites per la seva edat: vaig anar veient la millora que feia amb la motricitat amb les mans, després amb el gateig, després amb l'atenció als objectes, amb l'interès, depsrés amb la cullera...en fi, cada etapa, cada fita que li "tocava" sempre m'he vist molt recolzada per la llar d'infants i, si bé és cert que penso que ara no el portaria fins que no tingués l'any, tenint present que tampoc no m'ho podria muntar, el tornaria a deixar "tranquil·la" a la llar sabent que no està "aparcat" si no que n'obté un "rendiment" per parlar en termes "d'aprofitament del temps". Al final també he pensat sempre que no vull que el meu fill visqui les estones que estem junts com un estres per anar d'aquí cap allà. La llar també em permet poder encarregar-me de les coses "mundanes" quan ell no hi és i dedicar-li plena atenció quan estem junts. :camio:
Eupatina
Entrades: 101
Membre des de: dc. jul. 30, 2014 11:48 am

EntradaAutor: Eupatina » dl. gen. 25, 2016 1:46 pm

Moltes gràcies per la teva resposta. Necessitava una opinió positiva. El blw és el mètode baby led weaning.
DarthVero
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 68
Membre des de: dj. març 28, 2013 9:01 pm

EntradaAutor: DarthVero » dl. gen. 25, 2016 2:03 pm

Hola! Amb la BLW no et puc ajudar, ja que no ho hem fet. Amb el tema de l'escola bressol, estic molt d'acord amb la companya.... a ningú l'agrada deixar un bebè tan petit a la llar, els primers dies ho vaig passar molt malament (sentiment de culpa, etc). Però vam tenir molta sort amb l'escola, vam conectar moltíssim amb la professora i la nena hi anava feliç. Al final, el temps que passes amb ells és temps "de qualitat", i això ho agraireu vosaltres i també la nena. Si t'he de donar un consell és que busquis una llar on estiguis tranquila, on la nena vagi feliç i no pateixis pel què dirán. Els nens es posen malalts, abans o després, forma part del seu desenvolupament. La meva va agafar de tot a la escola bressol i ara que va a escola ja no agafa res... això no t'ha de fer por. Ànims!!!
Sindria14
Entrades: 203
Membre des de: dg. març 30, 2014 3:08 pm

EntradaAutor: Sindria14 » dl. gen. 25, 2016 2:13 pm

Hola!

Com les companyes no et puc ajudar amb el BLW, pq nosaltres hem fet un mix. Però si et puc donar opinió de la llar d'infants.
El nostre petit de 16 mesos va a la llar des dels 5 mesos. I sí que és veritat que ha agafat un parell de refredats grossos i el virus "boca, mà, peu", però res que es pugui considerar alarmant per casi un any complert de llar. De fet "obligadament" només s'ha quedat a casa pel virus "boca, mà, peu". pels dos costipats ha estat més per desició pròpia.
El que et puc dir, és que sí, està més exposat a malaltíes i virus varis,i que lo ideal seria teniar-lo a casa amb tu. Però que si el portes a la llar, no té pq enganxar-ho tot.
G- 5/9/2014 :cnen:
L- 26/9/2016 :cnena:
Test + 2/6/2021
melibea80
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 573
Membre des de: dv. oct. 19, 2012 9:11 am

EntradaAutor: melibea80 » dl. gen. 25, 2016 3:13 pm

A veure, crec que hi ha vàries coses: primer, el dubte escola bressol o no: això és molt personal. Clar que agafen refredats i algun virus o altre, però és inevitable i amb el pas del temps es va espaiant més, agafen cosetes però amb menys freqüència. Crec que no és el que més cal valorar, sinó si el temps que li dediqueu entre setmana és de més qualitat o menys. Potser unes hores d'escola bressol i després unes hores de qualitat amb qui estigui amb ella poden ser més positives que moltes hores amb ella però no poder arribar a tot, o haver d'estar amb mil coses alhora, nena inclosa. Clar que al principi fa moltíssima pena, per això l'important és prendre la decisió amb convenciment, perquè estiguis convençuda que ho estàs fent pel bé de tota la família.

Tema BLW... és que continuo veient que la gent diu BLW al fet de donar un àpat del dia en trossets, en lloc de triturat. Això no és ben bé BLW, perquè en el moment en què ho combines amb papilles i triturats en altres moments del dia i/o dones tu els àpats en lloc de deixar que el nen sigui qui s'autoalimenta (i regula quantitats), ja no és BLW. Diríem que és una barreja entre papilles i menjar sencer. El BLW és gairebé una filosofia que abarca més que això, inclou també menjar al mateix temps que el nen, per exemple. Molta gent diu, per exemple: "fem BLW al migdia, al sopar no". Bueno, doncs no fas BLW. És com dir que eres vegetariana només a l'hora de sopar, però que al migdia menges pollastre. No, en tot cas voldries dir que sopes amanida cada nit, no sé si m'explico.

Dit això, trobo molt complicat amb la vida que portem quasi totes les famílies seguir el BLW tal com està plantejat. Per això trobo molt bé que els pares ens animem igualment a introduir el més aviat possible alguns àpats sense triturar, sense presses, sense mirar quantitats... sempre que es pugui fer, sense posar-nos estrictes amb nosaltres mateixos. A l'escola bressol molt probablement no sabran gestionar aquest sistema amb nens de 6 a 10/12 mesos. I a més tenen molts nens alhora, per tant jo penso que si cal deixar-los a l'escola bressol a dinar, val més la pena que aquell àpat el faci de triturat, si és el que fan allà. Bueno, tot és parlar-ho i veure com de preparats els veus, però corres el risc de que vulguin donar-li les coses senceres però molt petites per desconeixement, i això justament és més perillós que donar un tros de pera sencer. I no poden treure-li els ulls de sobre, almenys els primers mesos.

En resum: mireu primer les necessitats familiars, després valoreu què compensa més, després trieu l'escola que més us agradi i finalment pregunteu com veuen la possibilitat de donar els àpats sencers. Si no ho veieu clar, que li donin triturats i ja gaudiu del moment "trossets" en família per la nit i els caps de setmana. Veureu que val moltíssim la pena, és tota una experiència.
mar2012
:: tigre
Entrades: 768
Membre des de: dj. jul. 26, 2012 10:56 am

EntradaAutor: mar2012 » dl. gen. 25, 2016 8:30 pm

Totalment d,acord melibea. Nosaltres hem fet trossets des dels 6 mesos i val molt molt la pena.

Si dones trossos han de grans i no petits que ell pugui gestionar i agafar.. Pensa q ara no fa pinsa i per tant agafa amb tot el puny, o sigui que el menjar ha de ser mes gran que el seu puny.
Pensa q es alimentacio complementaria.. Fins a l,any el principal aliment es la llet. La resta al principi es per experimenrar gustos i textures... Am començament no menjara gairebe res, pero en uns mesos deixen de jugar i comencen a menjar.
Tema pit, sempre abans de menjar pq si el poses davant d,un tros de mengeta verda amb gana, es posara nervios i anira be. Al principi es mes important experimentar, jugar i poc a poc menjara. El meu nen te 19 mesos i menja de tot i sol.. Llenties, verdures, carn, fruita de tot tipus, peix... Es un gust veure,l menjar. Pero potser fins als 9 mesos no va començar a menjar quantitats mes grans.
Tema barrejar triturats nosaltres hem fet pure per ell quan n,hem menjat tots. Jo t ho recomano molt, pero informa,t be sobre el tema.
mar2012
Entrades: 768
Membre des de: dj. jul. 26, 2012 10:56 am

EntradaAutor: mar2012 » dl. gen. 25, 2016 8:35 pm

Perdoneu les faltes escric amb el mobil.
Aclareixo pq no ha quedat ben escrit.. Pit sempre abans pq si el poses amb gana davant de trossos de menjar no anira be. Al principi ell ha d estar tranquil i sense gana, pq l,objectiu no es alimentar sino aprendre.
Marta_1986
Entrades: 794
Membre des de: dj. set. 05, 2013 3:04 pm

EntradaAutor: Marta_1986 » dl. gen. 25, 2016 9:45 pm

Hola!naltros amb el nen hem det blw i a l'escola es quedava a dinar poques vegades,només en ocasions comptades i els vaig demanar que el meu nen seguís fent blw allà. Que mengés amb els nens alhora però que ho fes sol,sense triturar i al seu aire. Ellja era més grandet quan va començar a quedar-sea dinar... (va començar la guarde als 7 mesos i va començar a qudarse algun dia ja quantwnia un any)
I la veritat que molt bé! De fet quan anava a buscarlo a vegades estava el tio assegut dinant amb altres nens que si que es quedaven i ell igualsi aquell dia també tenia gana doncs li donaven alguna cosa mentre jo venia.

I tema dur-la a la guarde, jo també estic contenta i ell hi va supersupercontent.tant quequan el vaig a buscar per dinar no vol marxar i a vegades plora i tot pq vol quedarsetot el dia.
8-1-14 Neix el Roc :love:
1-9-15 TE + >.-<:
9-11-15 avortament per ou buit :ufs:
1-8-16 TE + Endavant! >.-<:
18-8-16 avortament per embaràs ectòpic :ufs:
8-3-17 TE + aquest cop ha d'anar bé :) :love:
8-11-17 Neix la Bruna :love:
1-11-24 TE + >.-<:

Torna a “Altres temes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 7 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET