Prevenció de la deshidratació en nens i adults

Tota l'actualitat a Socpetit i tots els vostres comentaris.
Avatar de l’usuari
Toni
:: dinosaure
Entrades: 6164
Membre des de: dc. abr. 23, 2003 12:23 pm
Ubicació: Bcn
Contacta:

Prevenció de la deshidratació en nens i adults

EntradaAutor: Toni » dt. juny 11, 2024 3:58 pm

La deshidratació és un problema comú que pot afectar tant adults com nens. És essencial reconèixer els senyals de deshidratació i saber com tractar-la per evitar complicacions greus i mantenir una bona salut.

Senyals de deshidratació en adults
Set intensa: La set, és un dels primers indicis de deshidratació.
Boca i pell seques: La deshidratació pot provocar sequedat a la boca i a la pell.
Orina fosca i en poca quantitat: Una orina fosca és un signe que el cos està retenint aigua.
Fatiga i marejos: La manca d'aigua pot provocar cansament i sensació de mareig.
Mal de cap: Els mals de cap són freqüents quan el cos està deshidratat.
Confusió i falta de concentració: La deshidratació pot afectar les funcions cognitives.

En els nens, els signes de deshidratació poden ser diferents i poden incloure:

Boca i llavis secs: Com en els adults, la sequedat és un indicador important.
Plor sense llàgrimes: Els nens deshidratats poden plorar sense produir llàgrimes.
Pell freda i seca: La pell pot semblar freda i seca al tacte.
Orina en poca quantitat o bolquers secs: Els nens que no orinen amb freqüència poden estar deshidratats.
Irritabilitat i letargia: Els nens poden estar més irritables o, al contrari, mostrar-se molt letàrgics.
Fontanel·la enfonsada (en lactants): En els nadons, la fontanel·la (la zona tova del crani) pot semblar enfonsada.

Tractar la deshidratació implica reposar els líquids i els electròlits perduts. Aquí hi ha algunes estratègies per a diferents situacions:

Per als adults
Beure aigua: La forma més senzilla de combatre la deshidratació és bevent aigua. Cal prendre petits glops amb freqüència.
Begudes esportives: Aquestes begudes poden ajudar a reposar electròlits perduts, especialment després de fer exercici intens.
Aliments rics en aigua: Fruites i verdures com el cogombre, la síndria i les taronges poden ajudar a augmentar la ingesta d'aigua.
Evitar la cafeïna i l'alcohol: Aquestes substàncies poden augmentar la deshidratació.

Per als nens
Solucions de rehidratació oral: Productes com el sèrum oral són ideals per reposar líquids i electròlits de manera segura i efectiva.
Aigua i sucs naturals: Per als nens més grans, l'aigua i els sucs naturals diluïts són bones opcions.
Alletament (per a lactants): Per als nadons, l'alletament és crucial per mantenir una hidratació adequada.
Petites quantitats amb freqüència: És important oferir líquids en petites quantitats amb freqüència per evitar el vòmit.

Prevenció de la deshidratació
La millor manera de tractar la deshidratació és prevenir-la:

Beure prou líquids diàriament: Assegureu-vos de beure suficient aigua durant el dia, especialment en climes calorosos o quan feu exercici.
Monitorar els signes: Estigueu atents als senyals inicials de deshidratació per poder actuar ràpidament.
Mantenir una dieta equilibrada: Una dieta rica en fruites i verdures ajuda a mantenir una bona hidratació.

Eva Remolina | AMIC

Imatge

Torna a “Actualitat a Socpetit”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 9 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::