extraescolar d'angles
extraescolar d'angles
Hola,
El meu fill va començar l'any passat a P4 a fer un dia a la setmana angles, ho fan aixi divertit amb cançons, jocs... jo vull que vagi sobretot content i que es familialitzi amb l'angles i que de pas aprengui algo clar.
Aquest any l'he tornat a apuntar i ahir al sortir em va dir juguem al veig veig pero el color el diem en angles, i jo vaig pensar mira que be, pero em vaig donar compte que no sabia ni el blanc, negre, marro... nomès groc, verd, vermell i no sé si és molt normal que en un any i poc no hagi apres com a minim tots els colors. Llavors estic pensant que potser l'hauria de canviar lloc, no se... que penseu? no són barates precisament les classes d'angles i ja que pago... Va a l'extraescolar de l'escola, no se si a una academia ho farien millor...
El meu fill va començar l'any passat a P4 a fer un dia a la setmana angles, ho fan aixi divertit amb cançons, jocs... jo vull que vagi sobretot content i que es familialitzi amb l'angles i que de pas aprengui algo clar.
Aquest any l'he tornat a apuntar i ahir al sortir em va dir juguem al veig veig pero el color el diem en angles, i jo vaig pensar mira que be, pero em vaig donar compte que no sabia ni el blanc, negre, marro... nomès groc, verd, vermell i no sé si és molt normal que en un any i poc no hagi apres com a minim tots els colors. Llavors estic pensant que potser l'hauria de canviar lloc, no se... que penseu? no són barates precisament les classes d'angles i ja que pago... Va a l'extraescolar de l'escola, no se si a una academia ho farien millor...
Re: extraescolar d'angles
que vols dir q no els sap? q no els diu? o que no els reconeix?
Hi ha molts nens que tenen un coneixement passiu i no produeixen; però quan finalment sarrenquen sembla com que produeixon de cop
altres van produint mica en mica
potser ès això?
Hi ha molts nens que tenen un coneixement passiu i no produeixen; però quan finalment sarrenquen sembla com que produeixon de cop
altres van produint mica en mica
potser ès això?
sunshine13
Re: extraescolar d'angles
Jo sóc mestra d'anglès i a aquestes edats t'has de fixar molt més en si compren que si s'expressa.
Re: extraescolar d'angles
no, no pretenc que s'expressi, ho feig molt dificil...
Del que em vaig adonar era que jo li vaig dir brown, white, black i no sabia quins colors eren.
Del que em vaig adonar era que jo li vaig dir brown, white, black i no sabia quins colors eren.
Re: extraescolar d'angles
ah aixo ja és diferent... jo però m'asseguraria de dues coses i deixaria de donar-hi voltes: primer, que al lloc on el portes la classe sigui 100 % en anglès i, segon, que el nen hi vagi content. En aquesta edat el més important és que li agafi el gust a l'anglès, més que el que pugui aprendre en si.
Re: extraescolar d'angles
Cal canviar el xip de "quan abans millor", o si més no, matisar-lo.
Fent una hora, dues, tres... no aconseguim res en quant a aprenentatge. No hi ha diferències entre els aprenents que han començat en edats primerenques amb els que comencen l'anglès més grans. El mite del període crític per aprendre una llengua estrangera és això, un mite. L'únic que sí que és impossible adquirir és la fonètica, no semblarem "natius", però justament avui en dia és molt més probable que parlem en anglès amb gent no angloparlant.
EL que sí pot passar molt probablement és que arribi l'adolescència i sigui frustrant veure que, portant tota la vida fent anglès, resulta impossible expressar-se.
Això es dóna si no es fa una immersió real o un contacte molt freqüent amb la llengua, una altra història són les escoles angleses o que a la nostra vida, per diferents motius, tinguem contacte amb l'anglès i ens resulti un aprenentatge significatiu.
L'adolescència és el període més eficent en quant a aprenentatge d'una llengua estrangera, potser val la pena estalviar recursos i invertir-los aleshores i deixar la primera infància pel joc lliure, o intentar un altre contacte amb l'anglès més significatiu.
Fent una hora, dues, tres... no aconseguim res en quant a aprenentatge. No hi ha diferències entre els aprenents que han començat en edats primerenques amb els que comencen l'anglès més grans. El mite del període crític per aprendre una llengua estrangera és això, un mite. L'únic que sí que és impossible adquirir és la fonètica, no semblarem "natius", però justament avui en dia és molt més probable que parlem en anglès amb gent no angloparlant.
EL que sí pot passar molt probablement és que arribi l'adolescència i sigui frustrant veure que, portant tota la vida fent anglès, resulta impossible expressar-se.
Això es dóna si no es fa una immersió real o un contacte molt freqüent amb la llengua, una altra història són les escoles angleses o que a la nostra vida, per diferents motius, tinguem contacte amb l'anglès i ens resulti un aprenentatge significatiu.
L'adolescència és el període més eficent en quant a aprenentatge d'una llengua estrangera, potser val la pena estalviar recursos i invertir-los aleshores i deixar la primera infància pel joc lliure, o intentar un altre contacte amb l'anglès més significatiu.
Re: extraescolar d'angles
Julyet, estic d'acord amb molt del que dius, si bé voldria matisar una cosa: la motivació que dóna començar l'anglès a primària a l'escola i sentir que se't dóna bé perquè moltes coses ja les saps. Si bé és veritat que els colors els pots aprendre als 10 o 12 anys en 10 minuts, jo defenso l'anglès des de petit en un ambient d'immersió (ni que sigui una hora a la setmana) perquè resulta motivador i fa que els nens canviin el xip de anglès=matèria de l'escola per anglès=vehicle de comunicació.
En qualsevol cas, com diu la Julyet, els països amb alts nivells d'anglès comencen a aprendre'l molt més tard que nosaltres, la diferència qualitativa està en que l'anglès forma part de la seva vida des de sempre, a través de la tele, perquè els pares el parlen, etc
En qualsevol cas, com diu la Julyet, els països amb alts nivells d'anglès comencen a aprendre'l molt més tard que nosaltres, la diferència qualitativa està en que l'anglès forma part de la seva vida des de sempre, a través de la tele, perquè els pares el parlen, etc
Re: extraescolar d'angles
catalanna, segur que coneixes el perfil de nen/a que porta dels dels 3 anys fent anglès i als 9 ja no en vol ni sentir parlar, perquè sovint els extraescolars acumulen cansament de l'escola, activitats dirigides, ràtios poc adequades perquè hi ha un negoci al darrera...
Jo els hi veig més contres que pros. Trobo més motivador que, si es mira la tele, es faci en VO (i gratuït!), que els pares parlin anglès (si els pares estudien anglès, els fills probablement vulguin imitar-lo!), contacte i intercavni amb famílies que parlin anglès.
Volia puntualitzar que tot això que dic no és opinió personal, sinó evidència i conclusions d'estudis "externs" a mi, i que coincideixen amb la meva experiència com a docent i "observadora".
Jo els hi veig més contres que pros. Trobo més motivador que, si es mira la tele, es faci en VO (i gratuït!), que els pares parlin anglès (si els pares estudien anglès, els fills probablement vulguin imitar-lo!), contacte i intercavni amb famílies que parlin anglès.
Volia puntualitzar que tot això que dic no és opinió personal, sinó evidència i conclusions d'estudis "externs" a mi, i que coincideixen amb la meva experiència com a docent i "observadora".
Re: extraescolar d'angles
Julyet, en cap cas parlo d'apuntar a un nen a una acadèmia on el facin seure en una taula i aprendre el verb to be! Parlo de fer immersió jugant i SEMPRE i quan el nen s'ho passi bé i hi vagi content. Està clar que ja hi haurà temps d'obligar a un adolescent a fer anglès, si cal.
Re: extraescolar d'angles
Jo tampoc he parlat de fer seure el nen i aprendre el verb to be, ja sé com es fan les extraescolars (hi vaig treballar molts anys...), però no podem parlar d'immersió quan és una hora, dues, tres... totalment descontextualitzades de la realitat de l'infant. La immersió lingüística en català fins ara ha sigut una altra cosa, i és el que ha donat els seus fruits.
Quan parlo d'activitats dirigides és això: l'adult dirigeix al nen en què ha de fer, què ha de dir, sovint amb situacions força absurdes.
Repeteixo, no és una opinió personal.
I fins aquí la meva aportació al debat, em sap greu però no puc seguir.
Quan parlo d'activitats dirigides és això: l'adult dirigeix al nen en què ha de fer, què ha de dir, sovint amb situacions força absurdes.
Repeteixo, no és una opinió personal.
I fins aquí la meva aportació al debat, em sap greu però no puc seguir.
Re: extraescolar d'angles
Bona nit, explico la nostra experiència per si a algú li pot servir. Nosaltres des que la nostra filla tenia 2 anys li posem tot el contingut audiovisual en anglès, fèiem 30 min al dia, sobretot cançons, però també alguna sèrie per la seva edat. Ara que té cinc anys mira 1 h al dia alguna sèrie i algun cap de setmana, alguna pel·lícula en anglès. Aquest curs l'hem apuntat a extraescolar d'anglès i la mestra s'ha quedat sorpresa del nivell que té, ens diu que té una comprensió excel·lent, ho entén tot, i fa frases molt naturals i orgàniques, i la pronunciació diu que sembla nativa. A l'hora de posar els dibuixos, alguna vegada ens hem equivocat posant castellà per exemple, i s'enfada dient que els posem en anglès! Jajaja He de dir que el nostre nivell d'anglès és bàsic, així que de nosaltres no ha sortit. Ho recomanem 100% i és gratuït! i el més important és que aprenen inconscientment.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |