COSINT A MAQUINA: PROJECTES

nius
:: girafa
Entrades: 2521
Membre des de: dc. gen. 07, 2009 5:09 pm

Re: COSINT A MAQUINA: PROJECTES

EntradaAutor: nius » dc. feb. 26, 2014 11:38 pm

Feia mil anys que no passava per aquí, però m'he sentit rara: cada any més em flipo cosint disfresses!!! Jaja tot el contrari que moltes de vosaltres :content:
És lo únic que quasi cuso, pq no busco el temps x fer-ho, pq encara sento que necessito estar el meu temps amb els petits, pel que sigui, pero aquest any he fet la del Mic i una de dinosaure, i em sento super feliç d'haver-les fet jo :love: (que burra, oi? Jajaja)
Per la resta, doncs babejo cada vegada que veig coses que es poden fer, tinc mil idees que al cap d'uns dies s'esfumen per deixar-ne pas a unes de noves.....
Imatge

Imatge
Ponioleta
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dj. feb. 27, 2014 11:33 am

nius, volem fotooooooos!!!! :-) :-) :-) :-) :-)

menys mal que a algú li agrada fer disfresses :love: :love:
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Ponioleta
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dv. feb. 28, 2014 9:37 am

Penjo foto de la disfressa.
Només he fet l'armadura.
Aquest matí quan anàvem a sortir de sobte ha començat a dir que ho volia deixar tot a casa i agafar només l'espasa. :-o00m :-o00m Em sembla que li molestava una mica tanta cosa. Però al final ha anat disfressat.

cavaller.jpg
cavaller.jpg (19.74 KiB) Visualitzat 6376 cops
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
nessy
:: zebra
Entrades: 1930
Membre des de: dj. set. 16, 2010 10:12 am
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: nessy » dv. feb. 28, 2014 10:28 am

Hola gent!

Ja està obert el post amb el projecte març: bossa porta-pastissos i altres viandes

http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=128&t=40556

Ja veureu que moltes dilluns ja l'heu acabat i fet!!

Tonets
Passa a veure el que faig: http://milmolt.blogspot.com.es/

Imatge Imatge
nessy
Entrades: 1930
Membre des de: dj. set. 16, 2010 10:12 am
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: nessy » dv. feb. 28, 2014 10:36 am

Ponioleta està genial!

El Biel també volia anar de cavaller i li vaig fer un gorro amb felte que vaig trobar al pinterest. Però aquest matí ha dit que me'l posi jo!

així que "mi gozo en un pozo", però aquí teniu el "casc".
Fitxers adjunts
Imagen 182.jpg
Imagen 182.jpg (23.15 KiB) Visualitzat 6370 cops
Passa a veure el que faig: http://milmolt.blogspot.com.es/

Imatge Imatge
Ponioleta
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dv. feb. 28, 2014 12:43 pm

Ostres Nessy!!! Jo tenia un tuto de casc (segurament el mateix) però com que estava en plan anti_Carnestoltes (jo o-o:) ) no li he fet. Però m'ha sobrat un munt de tela, així que potser li acabo fent.
El teu és genial.

Per cert, si voleu tela d'aquesta de l'armadura (és com una mena d'espuma per darrere i té enganxada una làmina com metalitzada) us en regalo que en vaig comprar massa (per exemple un retall per fer una armadura o un casc o així). Me'n quedaré una mica jo per fer algo més però no la gasto tota segur. L'únic problema és que no es pot plegar gaire (queden els plecs marcats) i per enviar per correu complicat ?-)

Ara em passo pel fil del projecte de març. Jo li'n faré un a ma mare segur!!!

Imatge

Imatge
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

EntradaAutor: Takita » dv. feb. 28, 2014 10:30 pm

nius, quant de temps sense llegir-te! Ens has d'ensenyar les disfresses, eh?

Poni, ha quedat molt bé! L'armadura, li has pintat? vull dir el dibuix.

Nessy, quina xulada de casc! :ok:
Ponioleta
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dl. març 03, 2014 12:33 pm

Takita ha escrit:
Poni, ha quedat molt bé! L'armadura, li has pintat? vull dir el dibuix.

Pintat amb rotu permanent o-o:) o-o:) Ho anava a fer amb feltre però uffff massa feina ;-)

Imatge

Imatge
Amal
Entrades: 2300
Membre des de: dl. ago. 17, 2009 9:34 am

EntradaAutor: Amal » dc. març 05, 2014 1:05 pm

Hola! M'estreno en aquest post! Fa poc que he començat a aficionar-me al món de la costura i m'agrada molt el bon rotllo que teniu per aquí :content: Em puc quedar? : lasito :

Ma mare que tota la vida ha portat una owerlock professional, així que sempre he viscut envoltada de gènere de punt, fils, agulles, tissores, guix... i mai se m'havia acudit fer res!!!!
I mira, quan vaig començar a mirar tot el que vosaltres fèieu, i el meu petit havia de començar a l'escola, vaig pensar que perquè no fer-li jo la bosseta. Això va ser a l'octubre. Sense pensar-m'ho massa vaig agafar i vaig anar al Carrefour a comprar-me una màquina. Havia llegit per aquí que alguna de vosaltres teníeu la màquina Carrefour Home així que per aquesta mateixa vaig anar. La meva sorpresa va ser que en tenien dues en oferta per 39€ perquè la caixa estava amb el canto una mica "lleig". Vaig anar a comprar teles i ale, a començar. Des de llavors he cusit vàries coses: bosseta d'esmorçar, bossa per la roba de recanvi, un bolso per mi, pitets, bandanes, una motixilleta per regalar, boc n'rolls... i per últim, les disfresses! Estic molt orgullosa, perquè vaig bastant per lliure. Ens hem disfrassat d'Star Wars: el petit de Yoda, el gran de Darth Vader, el papi de Darth Maul i jo de Princesa Leia. Ha costat però me n'he sortit!
Al meu bloc vaig penjant algunes de les coses que he fet; em cal afegir disfresses i els pitets i bosseta per regalar, que fins que no ho entregui res.
Us el deixo per si voleu fer una ullada: http://jgodrid.wordpress.com/

I ara un dubte de novatilla total: S'han de rentar abans de cusir les teles? Ahir m'ho va comentar una companya i ni se m'havia passat pel cap! Ara ja he posat les teles a rentar perquè vull fer aquesta nit alguna coseta més per entregar demà. Però el que tinc fet, què passarà?
Amal

EntradaAutor: Amal » dc. març 05, 2014 1:08 pm

Una altra pregunta: a la botiga on he comprat les teles, m'han ensenyat un kit de patchwork que venia la taula verda de tall, regles especials, cúters rodons i no sé què més. M'ha comentat que és bastant imprescindible per poder fer projectes. Vosaltres què en penseu?
Ponioleta
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dc. març 05, 2014 2:08 pm

Guapi!! benvinguda!!!

Jo no rento mai les teles perquè sóc un desastre o-o:) o-o:)
Però en teoria és millor perquè poden destenyir, encongir etc.

Tema taula de tall...jo fa gairebé dos anys que tinc la màquina i me la vaig comprar dilluns :ok: I he sobreviscut perfectament sense.
Crec que hi ha molts accessoris en això de la costura i et pots gastar tots els diners que tinguis o més però es poden anar comprant de mica en mica, i molts són totalment prescindibles.

En concret sobre la taula de tall, cutter i regla... doncs segons el que facis. Si fas molt patchwork i acostumes a tallar peces petites, quadradets i tal, segur que vas més ràpid, estalvies temps i també és més fàcil que els quadrats siguin quadrats realment i no trapezis o-o:) .
No sé, com tu ho vegis però entre les 3 coses és una pasta (mira una mica perquè hi ha llocs que fan kits i si ho compres tot surt més barat).
Però per exemple trobo més necessari abans comprar-se unes bones tisores, planxa (tinc amigues que no tenien planxa a casa i se n'han comprat una arran de començar a cosir :-) ), algun prensateles bàsic si la màquina no en porta cap (de cremalleres per exemple).

Per cert jo tinc una màquina del carrefour, una amb floretes rosa. No sé si és la mateixa que la teva perquè em sembla que ja no la fan.

Imatge

Imatge
Amal

EntradaAutor: Amal » dc. març 05, 2014 6:09 pm

Merci Ponioleta! Faré un pensament per més endavant, doncs, per la taula de tall. Ho vaig veure en un kit que venia la taula de mida mitjana, cutter recte i ziga zaga, crec que un parell de regles, retolador indeleble i alguna cosa més que no recordo. Sortia per 38€. És una botiga molt de poble i no sé si això és car o barat...
Tissores tinc de l'Ikea, que per cert em van de conya! Tinc les normals i de ziga-zaga.Si busco entre les coses de ma mare de la owerlock, sé que tenia també unes super-tissores per tallar punt. Aquestes sempre les tenia custodiades, però des de va canviar d'ofici per la crisi del punt, tinc la seva owerlok amb totes les seves coses al meu traster acumulant trastos a sobre. A més no tinc toma de llum i no la puc fer servir tampoc :ufs: (aprofito per dir que està en venta i que és industrial!).

Altre dubte: màquina de snaps teniu? Va bé? Vull fer pitets i cosetes així i no sé si val la pena tenir-ne una o millor anar fent amb velcro.

De prensateles en vaig comprar un kit del Carrefour Home que venia per fer fruncits, cremalleres, dobladillos (no sé com es diu, sorry) i crec que un més. Encara estan per estrenar. Mica en mica!

La meva màquina és aquesta:
Imatge
Ponioleta
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dj. març 06, 2014 10:04 am

Hola
la meva màquina té una mica més de puntades que la teva.

El kit de prensateles jo també el tinc i de moment és més que suficient. Bé, em vaig comprar un de posar biaix a ebay super barat però encara no l'he estrenat.

Lo dels snaps jo sí que m'ho vaig comprar i ho faig servir bastant. Jo ho vaig comprar a una web que es diu snapclic, que són del Pallars.

El kit que dius, així d'entrada sembla bé de preu però hauries de mirar les mides de la taula de tall. Jo me l'he comprat de 40x60cm i penso que més petita no val la pena. De fet si tingués més espai me l'hagués comprat més gran però no tenia on posar-la. Igualment hi ha molts preus de taules, hi ha algunes marques com OLFA que són més cares i imagino que més bones i després hi ha altres marques que valen com la meitat (jo m'he comprat una d'aquestes) i pot ser que em duri menys però de moment ja em serveix.

Imatge

Imatge
patufa
:: peixet
Entrades: 281
Membre des de: ds. juny 04, 2011 11:38 am

EntradaAutor: patufa » dv. març 07, 2014 5:35 pm

Jo no tinc ni taula de tall, ni cuter circular ni res d´això, però me´n vull comprar una :-:) Vull mirar preus i a veure si em decideixo

Ponioleta, la mida de la teva taula de tall que tal? Es que no sé quina mida agafar. Em fa por comprar-ne una i que em quedi petita o al revés, que em compri una mega taula de tall que em sobri per tot arreu

Per la resta us vaig seguint però ara porto una temporadeta amb la màquina una mica aparcada o-o:)
Momo
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

EntradaAutor: Momo » dv. març 07, 2014 8:41 pm

Hola,
La taula de tall si fas patchwork sí que és important. Les peces han de quedar exactes perquè tot quadri. Però si vols fer costura és prescindible.
La mida de la taula, doncs jo et recomanaria la de 65x45 aprox. Més petita et faltarà superfície per tallar robes grans, i més gran no sabràs on guardar-la. Jo tinc aquesta mida i em va perfecta.

Canviant de tema... A mi també m'encanta fer les disfresses de carnestoltes. Sembla que som poques les que gaudim dels preparatius ;p
eternitat
Entrades: 1406
Membre des de: dt. juny 05, 2012 9:46 pm
Contacta:

EntradaAutor: eternitat » dv. març 07, 2014 10:46 pm

Doncs jo tinc una taula de tall Olfa de 60 x 45cm perquè era el màxim que em cabia a la taula quan me la van regalar, i ara que tinc una taula més gran, em sap greu no haver-la demanat una mica més gran. Per a la majoria de coses ja em va bé, però per a algunes és un xic justa. Si la vols comprar jo et recomano que compris el màxim que et permeti l'espai que tinguis per a posar-la. De totes maneres, si fas patchwork potser sí que és més necessari, però si no és absolutament prescindible, tot i que si la tens és molt pràctica. Però la meva mare ha cosit molt i molt, i durant tota la vida, i no n'ha tingut mai cap!
El meu blog: http://cosesdemare.blogspot.com.es (gaudint la maternitat)
patufa
Entrades: 281
Membre des de: ds. juny 04, 2011 11:38 am

EntradaAutor: patufa » ds. març 08, 2014 9:33 am

Gràcies noies per la vostra opinió!! De fet, també he passat fins ara sense taula de tall. Potser és prescindible perquè jo patchwork no en faig. M´ho pensaré
Ponioleta
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dl. març 10, 2014 2:04 pm

Hola
la meva fa 60x45 o algo així.
la tinc sobre la taula, i la màquina al damunt (quan cuso). Quan no cuso i he de tallar enretiro una mica la màquina.
Havia pensat comprar-me una d'aquestes de 90x60 però crec que no la faré servir mai. Alguns blogs que visito, les noies fan roba i la tela la tallen amb el cutter circular però jo si no és una línia recta i m'ajudo amb el regle no m'atreveixo a tallar :-) Per tant per fer roba tallo amb tisores i per fer patch o tallar coses quadrades per fer un bolso, estoig etc ho tallo amb el cutter.

Jo la vaig comprar aquí, online (és una tenda física de Terrassa): http://www.centralpatch.com/ca/64-bases-per-a-tallar
aquestes d'una marca que es diu IDEAS, que són bastant més barates que les OLFA (i segurament més dolentes, tot s'ha de dir o-o:) ). El cutter ja me l'havien regalat fa temps i és olfa o una marca d'aquestes "bona".

Imatge

Imatge
Amal

EntradaAutor: Amal » dl. març 10, 2014 2:18 pm

Al final m'he comprat un kit de taula amb cuter, retolador, regles... De la casa Ideas.

He començat a fer coses i no paro!
Amal

EntradaAutor: Amal » dl. març 10, 2014 3:04 pm

Les nostres disfresses:
Imatge

Funda pel carnet de salut:
Imatge