Experiències recents de part al Trueta

Experiències i pors del moment més desitjat.

gisa
:: lleona
Entrades: 914
Membre des de: dj. març 28, 2013 8:13 am

Experiències recents de part al Trueta

EntradaAutor: gisa » dg. gen. 04, 2015 6:25 pm

Hola a tothom!!!
Ja sé que estic de molt poquet i que em queda molt camí per recòrrer, però m'agradaria que si heu parit fa poc al trueta, m'expliquéssiu què tal us ha anat (tant per bé com per malament, eh?). Jo hi vaig parir el 2010 i no en tinc especialment mal record, tot i que per un cúmul de circumstàncies no va ser el part que hauria desitjat. Ara dubto de si demanar derivació al santa caterina pel tema de part respectat, tot i que el trueta em dóna molta més confiança si hi ha algun problema i també per l' uci de neonats. No ho sé noies, tinc dubtes i agaïré molt els vostres testimonis. I ja aniré pensant què faig... :ok:
Imatge Imatge Imatge
clod
:: papallona
:: papallona
Entrades: 134
Membre des de: dc. maig 30, 2012 7:26 am

Re: Experiències recents de part al Trueta

EntradaAutor: clod » dg. gen. 04, 2015 6:54 pm

Jo vaig parir al trueta el meu primer fill (2013) i també hi pariré el segon (2015) si tot va bé. per mi, un 10! vaig enganxar tres torns de llevadores (va ser llarg i lent, però tot natural, poc dolor, em van respectar en tot moment, podia anar amunt i avall de l'hospital per passejar, em van oferir la banyera tot i que en aquell moment vaig dir que no, gràcies, perquè no em venia de gust). totes les llevadores (menys una, que era del primer torn i només la vaig haver d'aguantar deu minutets, jejeje) encantadores, super empàtiques i molt respectuoses. la que no em va agradar és una que em va dir d'entrada que ja li demanaria l'epidural a crits, amb una cara de sobrada... em deia que portava un nen molt cabezon (veritat) que costaria molt de sortir (mentida) però en deu minuts va haver-hi canvi de torn i la vaig perdre de vista! i les que van entrar maquíssimes. jo també dubtava amb el sta caterina, però em vaig decidir pel trueta perquè, si hi ha algun problema, envien el nen allà. i no me n'arrepenteixo. ja et dic, en pocs mesos hi tornaré a anar, i espero trobar-me les mateixes professionals que en el primer part!
Imatge
Imatge
SweetHope
:: poltre
Entrades: 698
Membre des de: dt. oct. 13, 2009 11:51 pm

EntradaAutor: SweetHope » dt. gen. 06, 2015 11:53 am

Hola guapa!
Doncs jo vaig parir-hi al juliol i estic encantada. Amb la diabetis pregestacional meva i que faltaven 3 dies per complir les 37 setmanes estava espantada... (amb l'altre va ser medicalitzat x mateix) xo genial!
Vaig trencar aigues a casa i com tenim una hora de camí vam nar tirar. Vaig arribar amb poques
contraccions i em volien portar a l'habitació xo no va donar temps.
Les llevadores un 10, sobretot en Just. Em van respectar molt tot i k nava amb bomba x insulina i a l'hora de l'expulsiu em van posar mirall i el vaig treure jo.
Després pell amb pell i per sort ens va tocar habitació sols!
Jo n'estic molt contenta i sobretot despres de l'experiència del primer k va ser prematur i va estar ingressat uci..
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
gisa

EntradaAutor: gisa » dc. gen. 07, 2015 9:40 am

Ostres noies, sí que m'animeu!!! En el meu primer part també vaig veure passar mil torns... vaig trencar aigües però el part no s'activava, i després, per protocol han de fer inducció passades 24 hores, i apa, tot un altre dia amb l'inducció... No em vaig sentir maltractada ni molt menys, però no em van oferir coses com el pell amb pell, el mirall, la banyera, etc. Vaig notar certa descoordinació entre els diferents torns, i em vaig sentir una mica sola o desorientada...i al final, el part va acabar amb espàtules. També hi vaig arribar i estaven col.lapsats, tot s'ha de dir!! Tot el tercer pis ple i amb urgències, sense un lloc on ficar-me, i a dalt, habitacions plenes, o sigui que em vaig tirar les dues primeres hores tirada a la sala d'espera dels familiars (un cop ja m'havien mirat i amb la camisa sexy que et posen... xxo.0.o ). Un cop parida, tampoc vaig tenir sort i vaig haver de compartir habitació. En fi, m'heu donat bon rotllo, de moment, gràcies!! neu:-D
Imatge Imatge Imatge
gisa

EntradaAutor: gisa » dc. gen. 07, 2015 9:40 am

Algú més s'anima a explicar la seva???? <:-)
Imatge Imatge Imatge
Paparra
Entrades: 658
Membre des de: ds. feb. 23, 2013 6:19 pm

EntradaAutor: Paparra » dc. gen. 21, 2015 8:39 am

Hola carinyeeeet!
Ja saps que jo no en tinc bon record... :-(

viewtopic.php?f=12&t=39290

M'he canviat de CAP i pel proxim al Sta Caterina!

Molta sort bonica, et vaig seguint :-*
La obediència no és cap virtut.
ROCK'N'ROLL BABY!!!!!!
gisa

EntradaAutor: gisa » dc. gen. 21, 2015 8:29 pm

Paparra, guapa!!
Doncs quan vaig obrir aquest post ja em vas venir a la memòria, ja... aix, quin patir!! :ufs: Tinc una amiga que fa molt poquet que ha parit al santa caterina i està mega contenta, diu que pel part un 10 (o més!!)!! Ara, de l'atenció un cop a planta no n'està massa contenta. En fi, espero que una segona experiència et resulti mil vegades millor!! Jo, ja veurem què faig, encara tinc temps per meditar... :-o00m
Imatge Imatge Imatge
Juditona14
:: puça
:: puça
Entrades: 25
Membre des de: dv. nov. 09, 2012 7:59 am

EntradaAutor: Juditona14 » dj. gen. 29, 2015 8:58 pm

Hola, Gisa,

Jo tenia el mateix dubte: parir al Trueta que és el que em toca o anar al sta caterina (on hi vaig parir la meva primera filla). AL final he decidit que ho faré el Trueta. Les instal·lacions són velles però diuen que les llevadores són molt maques I macos i , a més, ara ens han ofert entrar en l'estudi prenatal de malalties cardiovasculars en infants (et treuen més sang en les analítiques i després es queden mostra de la placenta i cordó umbilical abans de destruir-ho). Per això hem decidit quedar-nos al Trueta, que és el que ara ens pertoca pel lloc on vivim. jo surto de comptes al maig. Ja et faré missatge quan hi hagi parit. És veritat que al Sta Caterina hi vam estar molt bé. Per mi va ser un 10. A veure com va el Trueta.
gisa

EntradaAutor: gisa » ds. gen. 31, 2015 2:28 pm

Gràcies juditona! :ok: Ja ens explicaràs doncs... espero que l'experiència sigui ben positiva! :ok: Per cert, això de l'estudi prenatal, m'interessa! Qui i quan t'ho van proposar? A l'última visita amb la gine em va dir que a la visita de les 20 setmana em donaria un tríptic per informar-me d'una cosa, que encara era aviat, i després, entre una cosa i l'altra ja no li vaig preguntar per aquest comentari que m'havia fet, i ara penso que podria referir-se a aquest estudi, no ho sé... Vinga, gràcies de nou i sort!!
Imatge Imatge Imatge
Paparra
Entrades: 658
Membre des de: ds. feb. 23, 2013 6:19 pm

EntradaAutor: Paparra » dl. feb. 02, 2015 8:07 am

Nosaltres tmb hi vam participar!! I be... a mi no em va compensar... llevadores maques? Siiii, x tot arreu n'hi ha. Com d'estupides. Depen del torn i del dia que portin.
Perdoneu si us transmeto mal rollo pero dijous va ser el cumple de la nena i me fotut un fart de plorar aquests dies x la merda de records que tinc! I aixo no hauria de ser aixi! Gggrrrrrrrr
La obediència no és cap virtut.
ROCK'N'ROLL BABY!!!!!!
gisa

EntradaAutor: gisa » dc. feb. 04, 2015 5:32 pm

Jolín paparra... sap greu que passat un any encara arrosseguis tant de mal rotllo! Molts ànims maca i felicitats per la petita Mariola!!! :oset:
Imatge Imatge Imatge
gisa

EntradaAutor: gisa » dl. maig 18, 2015 8:00 pm

Ep!! Pujo el post per si algú s'anima a dir-hi la seva. Ara sí que em queda poquet i penso molt en tot plegat...
Imatge Imatge Imatge
novella
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 585
Membre des de: dg. oct. 14, 2012 1:16 pm
Ubicació: Girona

EntradaAutor: novella » ds. maig 23, 2015 9:09 pm

Gisa,estic com tu. També l'he de tenir al juliol i també al Trueta. El primer fill el vaig tenir a la clínica Giron. En general he sentit bones opinions del trueta però, clar, hi ha de tot.
A veure si algú que hagi parit fa poc ens pot dir quelcom. La meva llevadora em va donar 2 plans de part, un x l'hospital i l'altre per ella a la visita postpart. Es veu que les llevadores fan un estudi x veure si es respecten els plans de part, i si no, per quins motius. Diu que trueta també estan més conscienciats amb el tema...
Imatge
Imatge
gisa

EntradaAutor: gisa » ds. maig 23, 2015 10:27 pm

Novella! La setmana passada vam anar a fer la visita guiada al trueta amb la llevadora i les noies de les classes prepart. Ens van ensenyar els diferents espais (sales de dilatació, paritori, postpart, planta...), i també ens van parlar algunes llevadores. Jo ho vaig veure tot igual que quan hi vaig anar fa 5 anys, però amb un aire molt diferent: a les sales de dilatació hi havia la pilota directament per poder fer exercicis, i ens van explicar que hi ha la dutxa i la banyera per passar les contraccions, ens van ensenyar una cadira de parts que ens van animar a utilitzar, ens van explicar diferents postures i trucs per passar el dolor, llibertat per triar la postura per parir, mirall a la sala de parts, possibilitat de treure't el crio tu mateix... tot molt enfocat cap a un part natural. Jo, de tot això, fa 5 anys no en vaig veure res ni ningú em va venir amb aquest "planing" mentre estava de part. També ens van dir que l'epidural, si es vol, s'usa com a analgèsia, no com a anestèsia ja que hem de ser partíceps del nostre part. Ens van insistir molt en què portessim el pla de part i que demanessim i dialoguéssim molt amb els professionals que ens toquessin per demanar el que volíem i el que no. Finalment ens van recomanar el pell en pell i ens van insistir molt amb la LM. Tot plegat em va fer força bona impressió... no sé, l'espai era el mateix pel que ja vaig passar pel primer part, però l'enfocament de tot plegat era diferent! A veure si algú més s'anima i ens explica... :ok:
Imatge Imatge Imatge
gisa

EntradaAutor: gisa » dc. ago. 05, 2015 4:07 pm

Fa uns mesos vaig obrir aquest post, i ara ja puc opinar des de la meva pròpia experiència. Avui, al cap d'una setmana d'haver parit de nou al Trueta, he de dir que l'experiència ha estat molt positiva, res a veure amb el primer part, també al trueta però cinc anys enrera.
He posat la meva crònica de part al post de mares de juliol viewtopic.php?f=85&t=44300&start=1160 però a grans trets diria que em vaig sentir molt respectada, molt recolzada, i que em van deixar molta llibertat per prendre decisions. Vaig tenir un part vaginal sense anestèsia i sense punts, atès per dues llevadores (Nuri i Cristina) i una auxiliar (Ariadna), i la gine només apareixia per la porta de tant en tant i es feien senyals amb la llevadora per indicar-se com evolucionava tot i si calia alguna intervenció, i al final per preguntar si tot estava ok. Per tant va ser tot molt íntim. En arribar a l'hospital, la Nuri em va exposar la situació en què em trobava i vam parlar del pla de part i del tema cordó. Van procurar anar-me proporcionant coses per alleujar el dolor: pilota, bossa d'aigua calenta, dutxa (banyera no perquè havia trencat la bossa), i em van suggerir diverses postures i maneres de respirar. Em van abaixar la llum. Em van explicar en tot moment el que farien. Em van respectar quan em vaig rendir i vaig demanar l'epidural, i em van animar i guiar quan no hi va haver temps de posar-la i vam anar corrent al paritori perquè la petita ja treia el cap. La part de l'expulsiu la recordo com molt serena i íntima, treball en equip llevadora-mare (i nadó!). Durant l'expulsiu em van oferir un mirall, vaig tocar-li el cap i me la vaig acabar de treure jo. Vam deixar bategar el cordó, i de seguida me la van posar pell amb pell. Un cop a planta, també ens van atendre molt bé i sobretot vaig veure que sobre el tema lactància materna el personal estava molt més format i informat que fa cinc anys.
Desitjo que tothom pugui tenir una experiència tan positiva com aquesta! ;-)
Imatge Imatge Imatge

Torna a “El part”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::