H Sant Joan de Deu (esplugues) o Clínic Maternitat. On parir

Experiències i pors del moment més desitjat.

Amri
:: puça
Entrades: 10
Membre des de: dc. març 05, 2014 4:19 pm

H Sant Joan de Deu (esplugues) o Clínic Maternitat. On parir

EntradaAutor: Amri » dv. nov. 06, 2015 2:34 pm

Hola noies,

estic de 18 setmanes, el meu segon embaràs.

La nena, que ara té 15,5 mesos la vaig tenir a la Maternitat de l'Hospital Clínic. Però per aquest segon estic plantejant-me Sant Joan de Deu (esplugues). Ja hi he fet la visita on t'expliquen com treballen, però estic indecisa.

A priori tots dos tenen protocols molt similars, i fama de part respectat, i sala de part natural...

El primer part va ser correcte.
Jo estava molt cansada, perquè portava amb contraccions doloroses però no massa regulars moltes hores, ja no m'havien deixat dormir dues nits... mes les que duia ja de regulars i vaig demanar peridural en quant em van deixar baixar a sala de paritoris, no tenia forces ja, i amb epidural vaig poder descansar una mica...
A la Maternitat estaven d'overbooking, per això vaig haver d'esperar a l'habitació a tenir forat. Estaven estresadilles les llevadores, i m'ho van transmetre... tot va anar força bé (pero si, amb epidural, trencar bossa i oxitocina a saco) i al final van caldre fòrceps i tinc un bon tall... Pell amb pell inmediat...
Se que vaig perdre totalment el control del meu part, estava bloquejada i deixava fer...
El que menys m'agrada de la maternitat és que quan vam pujar a habitació (vam pagar per habitació indivdual) es van endur la nena a pediatria, i el meu company va anar cap allà amb ella, però jo estava allà espaxurrada i dolorida i ni plantejar-me moure encara... se'm va fer molt llarg. És un moment que recordo molt dur, jo sola a l'habitació, sense el meu bebe ni el meu company, sense saber que passava (si, ell es podria haver quedat, però preferíem que anés amb la peque), se'm va fer etern... molt...
I els dos dies següents el mateix, s'enduien a la nena a revisar i tu no veies res,pero aqui no se'm va fer tan dur... va ser més breu

Se que a Sant Joan, tot el que té a veure amb revisions del recent nascut (si tot ha anat bé, clar) ho fan a la mateixa habitació, davant teu, i això, sincerament em sembla un plus, juntament amb que tens habitació individual (sense pagar)...

La meva idea és aguantar el màxim possible sense epidural, si aguanto fins el final fantàstic, si no, fins on pugui... però molt més que amb la peque, necessito poder moure'm i ajudar també una mica al bebe a colcoar-se...
Aquest embaràs també m'estic preparant molt més per aguantar més, estic mentalitzant-me i físicament també hi estic treballant, per tant confio que anirà millor i que potser puc evitar instrumentalització i tall...

Una part de mi, em diu que hi ha punts que no puc controlar: a saber si la llevadora serà amble o una borde, si tindrà pressa o no, si estaran d'overbooking com em va passar i et pressionaran mes o menys per a deixar la sala de parts buida...

M'agradaria opinions dels vostres parts a aquests dos centres, del part i del post part, del tracte...
També si heu tingut cesàries, si van fer pell amb pell amb els pares de manera inmediata, si no...

Estaré molt agraïda amb els vostres comentaris perquè estic feta un bon embòlic!

Moltes gràcies a totes!!!
Buh!
:: zebra
Entrades: 1863
Membre des de: dj. gen. 17, 2008 10:34 am

Re: H Sant Joan de Deu (esplugues) o Clínic Maternitat. On parir

EntradaAutor: Buh! » dv. nov. 06, 2015 9:44 pm

Hola Amri.
Jo vaig tenir una cesària al clínic ara farà uns 20 dies i només en puc dir coses bones. Estava embarassada de bessons, ja sabia que probablement hauria de ser cesària ( de fet la tenia programada pel 28 d'octubre ) perquè malgrat que un dels nens estava en cefàlica, l'altre estava travessat i segons les ecografies el segon nen era bastant més gros que el primer ( si hagués estat a la inversa haguéssin pogut intentar girar-lo, però no va ser el cas ). Al final vaig trencar aigües 14 dies abans, a les 36 setmanes. Em van revisar, van tornar a valorar si es podia intentar un part vaginal i al final vam decidir fer cesària per evitar tenir a un nen vaginalment i tenir que fer la cesària igualment per treure al segon.
El meu marit va poder estar amb mi en tot moment, fins i tot al quiròfan, cosa que vaig agrair moltíssim perquè em va distreure del que feien els metges. Com que el fred del quiròfan, els nervis i l'anestèsia em feia tremolar molt va ser ell el que va poder rebre als nostres fills i me'ls va acostar perquè els pogués veure ( a mi m'haguéssin caigut amb els tremolors que tenia ). Ell els va acompanyar els 5 minuts que van trigar els metges a fer-lis les proves mentre a mi em cosien ( jo no vaig tenir la impressió que fos gaire temps ) i quan van haver acabat de cosir-me ens van acompanyar a tots quatre a una sala on començar el pell amb pell, jo amb un dels nens i el pare amb l'altre.

De dia també se'ls emportaven una estona perquè els mirés el metge, encara que normalment primer s'emportaven a un nen i després a l'altre. A mi no em molestava que ho fessin, encara que ens quedava una sensació estranya quan ho feien, de que l'habitació quedava molt buida. No tinc cap queixa ni del tracte ni del personal, excepte una nit que vaig avisar a una infermera perquè em m'ajudés amb la lactància i em va dir que no podia perquè era torn de nit, cap de setmana i estava ella i una altra infermera soles per tota la planta i no es podia entretenir amb això. Però es com tot, la resta d'infermeres, llevadores i doctores van ser molt amables i em van ajudar amb tot el que van poder.

No sé si la meva experiència t'ajudarà, tampoc se si a Sant Joan de Déu hagués estat diferent ( jo anava a la Maternitat perquè tenen una unitat que només es dedica a embarassos de bessons i volia que em portessin allà per si hi havia qualsevol problema ). Espero que vagis on vagis puguis tenir el part que desitges.
Imatge
Amri

EntradaAutor: Amri » dl. nov. 09, 2015 2:10 pm

Moltes gràcies Buh!
I moltíssimes felicitats!!! :)
Ayrs
Entrades: 1824
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 9:47 pm
Ubicació: Molins de Rei

EntradaAutor: Ayrs » dj. nov. 12, 2015 8:08 pm

Tanto monta, monta tanto ;-)
ImatgeImatge
Imatge
izascun79
Entrades: 1321
Membre des de: dv. gen. 08, 2010 11:13 am

EntradaAutor: izascun79 » dc. feb. 24, 2016 2:17 pm

Amri, no sé si ja has decidit on parir, pq ja ha passat temps de la teva consulta, però et volia parlar de la meva experiència a sjdd per si t'ajuda.
Jo vaig parir al meu primer fill allà, i el segon el vaig tenir a la Corachan. No conec la Maternitat de primera mà però t'explicaré els punts forts de sjdd i els no tan bons.

D'una banda, sjdd és un hospital que atèn milers de parts cada any. Això té la part positiva que en saben molt i la negativa de que és probable que el dia que vagis et trobis que els paritoris estan plens i no tinguis sala de part d'inmediat o que vulguin acelerar el teu part per fer lloc a algu altre, o que el tracte del personal, que ha d'atendre tants parts, no sigui tot el personal i delicat que esperaries en un moment tan especial.

El meu part va ser meravellós, havia demanat protocol de part natural però al final vaig demanar l'epidural. El part va ser genial, el ginecòleg que em va atendre en el moment de l'expulsiu va ser molt amable i em vaig lliurar de la temuda episiotomia (portava dos mesos fent massatge perineal, suposo que tot ajuda). En el moment de l'expulsiu et posen un mirall per a que puguis veure com surt, sense ni haver-ho de demanar. La sala de parts on vaig estar era molt nova i bonica i només va adquirir un aspecte més asèptic i hospitalari quan es van preparar tots per l'expulsiu. A mi em tenia molt tranquil·la saber que és un hospital de referència en quant a pediatria per si anava qualsevol cosa malament. Després de parir et posen el nen a sobre i només te'l treuen un moment per pesar, medir i posar el gorro i el bolquer, res més, i ho pots veure tot des de la camilla. Un cop sobre teu de nou, una infermera a la mateixa sala de parts t'ajuda a posar el nen al pit si els dius que vols fer lactància maternal i amb el nen enganxat al pit puges a l'habitació i ja ningú toca el teu nen. Les visites de la pediatra, de l'infermera i la prova del taló les fan a la mateixa habitació. Crec que és l'únic hospital de per aquí on es fa això, i a mi em sembla simplement increíble. L'únic moment en el que se me'l van endur va ser per fer la prova de l'oida, però em van preguntar si els volia acompanyar i vaig poder-ho veure tot. D'altra banda, les habitacions (jo vaig estar al pis de dalt de tot que era nou) són impressionants. Amb canviador al costat del llit, aixeta per a omplir el cosi i rentar el culet, paperera per bolquers i demés,... el sofà-llit de l'acompanyant súper còmode (pel que em va dir el meu marit) i les infermeres super atentes i pendents de la lactància. Em vaig sentir perfectament ben atesa, respectada i cuidada.

Una cosa que sí vaig trobar és que vaig tenir molta mala sort amb la llevadora que em va atendre. Suposo que això depèn de la sort, del torn, de qui et trobis, de l'hora,... però està clar que a un hospital tan gran és més fácil trobar-te algú saturat i cansat. Un cop portava epidural van trencar bossa i punxar oxitocina, i la llevadora ni em va preguntar. Quan li vaig dir si era imprescindible em va dir, textualment "Y qué más te da si ahora ya estás con epidural. Así todo acabará antes"... doncs vaja, que és cert, però podrien dir les coses d'una altra manera.
També vaig tenir mala sort amb l'anestesista, i això és una cosa que no sé si passa també a Maternitat, i és que era un interí i el pobre no la va encertar. Fins a tres cops em va haver de punxar per acabar renunciant i anat a buscar a la titular.... Però vaja, que zero seqüeles de les punxades, pel que podria haver estat.

En comparació amb Corachan (que és l'únic amb el que puc comparar): jo no canvio per res del món el fet que no et separin del nen. A Corachán vaig haver de lluitar per a poder fer pell amb pell i les infermeres s'enduien diàriament al nen per fer cures i canviar-lo de roba, a part de les visites de la pediatra. No em va agradar. A part que les comoditats de l'habitació eres molt inferiors, sense canviador, havent de canviar el nen sobre el llit. Només per això, i tot i que el tracte del personal en el moment del part trobo que va ser molt millor a Corachan pq tant la llevadora com la ginecòloga estaven soles per mi aquella nit, el tercer fill segurament el tornaré a tenir a sjdd.

Et desitjo una horeta curta!!! Ja explicaràs què has decidit al final.
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Si et ve de gust, visita el meu bloc... http://cosetesnostres.wordpress.com
Amri

EntradaAutor: Amri » dj. feb. 25, 2016 11:29 am

Moltes gràcies Izascun.

Els contres són els mateixos que a la Maternitat, et pots trobar amb oberbooking que dic jo, i que vagin una mica accelerades i tinguin presa...
Hi ha un punt de sort en qui et trobis que no podem controlar.
Però la no separació amb el petit em sembla bàsica, ni per cures ni per pediatra... a Maternitat em va semblar una mica massa...
i vull poder evitar-ho.

Així que sí, serà a Sant Joan on pariré.
Ara ja estic de 33 setmanetes, així que en unes setmanes us podré explicar.

Gràcies per tot.
laneta
:: granota
:: granota
Entrades: 208
Membre des de: dt. nov. 12, 2013 12:05 pm

EntradaAutor: laneta » dv. feb. 26, 2016 1:55 pm

Hola Amri,

El meu primer el vaig tenir a la Mater i em va passar una mica com a tu, overbooking a paritoris, em van voler acelerar el part (trencar bossa + occitocina) i aquí vaig perdre també el control. Les llevadores molt maques però es notava que tenien pressa. Tampoc vaig tenir sort amb l'anestesista.

Vaig acabar amb un bon estrip però mira, això és de l´únic que estic contenta, perquè tothom que me l'ha vist (he hagut de fer molta rehabilitació del sòl per molèsties i incontinències) m'ha dit que m'ho van deixar molt bé pel drama que podria haver estat.

Sobre la separació, mira, jo vaig parir a les 22h i no vaig veure el nano fins l'endemà al matí, el meu marit sí que el va poder veure 5min. Se'l van endur de seguida a neonats per un problema, així que imagina't. Mentre em cosien jo plorava no de mal sinó d'impotència que no sabia on era el meu fill ni què li passava. I no em van ajudar gens amb la lactància. La primera nit ja li van enxufar bibe i com et pots imaginar em va costar bastant que s'agafés al pit...

Però ojo, també sóc conscient que això et pot passar a qualsevol lloc, que pots tenir mala sort de dates, de personal, o simplement mala sort amb el part.

Ànims amb aqueset segon!! Jo estic de 27 setmanes i tampoc tinc molt clar on parir XD
Atuchi
:: pantera
Entrades: 804
Membre des de: dj. set. 05, 2013 1:53 pm

EntradaAutor: Atuchi » dc. març 09, 2016 1:31 pm

hola! m'ajuden molt les vostres experiencies, perque de cara al segon embaraç (quan vagi a per ell) m'agradaria que fos al sant joan de deu, el primer va ser a la Corachan i malgrat que l'equip de ginecolegs que em portava l'embaraç estaba contenta, a la hora de parir et toca la comadrona que hi hagi allà, la gine va venir només cap al final, quan ja m'havien fet de tot, oxitocina, trencar bossa, mil tactes...i després lo que dieu, se'n porten al bebe cada dos per tres per revisió o per canviar, per les proves, la de la oide, la del taló...no hi ha canviador a l'habitació, habitació molt petita (amb les calors que tens recent parida), zero ajuda amb la lactancia...en fi que no repetiré allà.

A sant joan de deu es pot anar per alguna mutua? o ha de ser per seguretat social?

gràcies! i a les que esteu proximes a donar llum molta sort! i enhorabona!!
09/04/15 - FELIÇ AMB LA NOSTRA PRINCESETA!!
ardillita
:: papallona
Entrades: 119
Membre des de: dl. jul. 20, 2015 10:55 am

EntradaAutor: ardillita » dg. març 13, 2016 9:45 pm

Atuchi ha escrit:hola! m'ajuden molt les vostres experiencies, perque de cara al segon embaraç (quan vagi a per ell) m'agradaria que fos al sant joan de deu, el primer va ser a la Corachan i malgrat que l'equip de ginecolegs que em portava l'embaraç estaba contenta, a la hora de parir et toca la comadrona que hi hagi allà, la gine va venir només cap al final, quan ja m'havien fet de tot, oxitocina, trencar bossa, mil tactes...i després lo que dieu, se'n porten al bebe cada dos per tres per revisió o per canviar, per les proves, la de la oide, la del taló...no hi ha canviador a l'habitació, habitació molt petita (amb les calors que tens recent parida), zero ajuda amb la lactancia...en fi que no repetiré allà.

A sant joan de deu es pot anar per alguna mutua? o ha de ser per seguretat social?

gràcies! i a les que esteu proximes a donar llum molta sort! i enhorabona!!

Atuchi jo estic de 30 semanes i donaré a llum a San Joan de Déu, se que treballen amb algunes mutues (nose com funciona exactament a través de mutues jo vaig per SS) pero pensa que encara que no et toqui per zona per Seguretat social i no aonsegueixis la derivació a allà ... Quan estiguis de part no et poden dir que no t'accepten... Dius que estaves per allà i punt.
Jo trucaria per preguntar o aniria a una de les xerrades informatives sobre el programa Mare que fan.
Imatge
Atuchi
Entrades: 804
Membre des de: dj. set. 05, 2013 1:53 pm

EntradaAutor: Atuchi » dt. març 15, 2016 3:38 pm

Hola ardillita, enhorabona pel.teu embaraç! El que pasa es que ja soc d'una mutua pero aquesta no entra al sant joan de deu, llavors vull apuntar-me a una altre que si que atenguin allà.
Si anés pper seguretat social la derivació l'hauria de demanar al ginecoleg? No tinc ni idea de com va tot per la seg social
09/04/15 - FELIÇ AMB LA NOSTRA PRINCESETA!!
ardillita
Entrades: 119
Membre des de: dl. jul. 20, 2015 10:55 am

EntradaAutor: ardillita » dc. març 16, 2016 8:39 am

Atuchi ha escrit:Hola ardillita, enhorabona pel.teu embaraç! El que pasa es que ja soc d'una mutua pero aquesta no entra al sant joan de deu, llavors vull apuntar-me a una altre que si que atenguin allà.
Si anés pper seguretat social la derivació l'hauria de demanar al ginecoleg? No tinc ni idea de com va tot per la seg social

Doncs crec que el Gine o la llevadora de la Seguretat social és qui et pot fer la derivació, i sino te la fan tu pel part et pots presentar (encara que no la tinguis) i t'atendran.
Imatge
ktalana
Entrades: 21
Membre des de: dv. jul. 04, 2014 8:45 am
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: ktalana » dc. març 16, 2016 11:10 am

Ostres! just havia escrit en una altre entrada de part respectat fent la mateixa consulta de si SJDD o Mater i llegint-vos crec que demanaré la derivació a SJDD tot i que per zona em toca la Mater. El primer part va ser a Quirón i no tinc massa bona experiència i tot el que heu posat de SJDD m'ha agradat molt!! A veure si em poden derivar abans de la setmana 30...

Per cert, Atuchi la llevadora de la SS em va dir que era ella la que havia de sol·licitar la derivació i que si finalment triava SJDD l'avisés per tramitar-ho amb temps, espero que et serveixi!!

Moltíssimes gràcies a totes!! ;-)))
Imatge
Amri

EntradaAutor: Amri » dj. abr. 21, 2016 1:16 pm

Hola a totes!
gràcies per les respostes.

Finalment vaig escollir Sant Joan de Deu, i el passat dia 12 hi vaig tenir el meu nen allà.

Va ser com jo volia, tot molt respectat, desde el moment que vaig entrar a urgènices.
Per posar-me els monitors del principi, em van deixar estar dreta i moure'm, cosa que vaig agrair perque no aguantava les contraccions estirades.
Jo volia part natural, i al estar dilatada de poc al arribar, però ser el segon i considerar que podia anar ràpid, em van dir que si volia primer anavem a l'habitació i quan estes més paurada baixavem a la sala de diltació/parts.

Tot va anar molt ràpid, i quan ja vaig demanar de baixar estava casi de part, així que no vaig poder gaudir gaire de la sala de parts naturals, però la llevadora que ens va tocar va ser un amor!

Ja a la sala de parts, el meu cos em demanava posar-me a quatre potes, va ser la postura que vaig escollir i ningu em va dir res, es van acomodar a la meva eleccio, i aixi vaig parir al meu fill, de quatra grapes a terra.

Uns 10 minuts després del part ja vaig pujar a la camilla per a expulsió de placenta i que revisesin si em calia algún punt.
La llevadora ho va fer tot i m'ho anava explicant tot.
En cap moment van separar el nen de mi.
I ja a l'habitació tampoc, totes les cures i probes van ser sempre davant nostre, i per mi aixó no te preu.

Cal a dir que a planta alguna infermera si que era una mica borde, però estic encantada amb l'elecció d'Hospital i la llevadora que va dur el part, vam estar poca estona amb ella, perque va anar tot froça ràpid, però va ser un amor!!
Se que en part aquest cop he tingut molt bona sort i que en el meu anterior part a Maternitat vaig tenir una mica de mala sort...

Que vagin bé els vostres parts alla on escolliu!

Força i felicitat i bona sort a totes!

Torna a “El part”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::