Lactancia mixta, dubtes i pors

Tria el pit o el biberó.

anny
:: tortuga
Entrades: 320
Membre des de: dv. oct. 03, 2008 10:19 am
Contacta:

Lactancia mixta, dubtes i pors

EntradaAutor: anny » dv. oct. 31, 2014 4:35 pm

Hola,
El dia 18 vaig ser mare, desde el principi vaig intentar fer lactancia materna exclusiva, però ja en el hospital em van donar un bibe ja que encara no m'havia pujat la llet... quan vaig arribar a casa vaig estar tot el dia amb la nena al pit, fins que aquest dimecres el metge ens ha recomanat que fem lactancia mixta (una estona al pit i després bibe). Tinc el dubte de si en totes les tomes la nena pren bibe després no vulgui saber res del pit... algú em pot explicar la seva experiència amb la lactància mixta???
El pediatre ens va recomanar fer la lactància mixta ja que la nena havia nascut amb molt baix pes (2.380) i a més en una setmana només havia guanyat 50 grams, tenint en compte que de l'hospital va sortir amb 2.280 quan la van pesar pesava 2.330.
pesoleta314
:: conillet
Entrades: 380
Membre des de: dv. des. 13, 2013 3:17 pm

Re: Lactancia mixta, dubtes i pors

EntradaAutor: pesoleta314 » dv. oct. 31, 2014 6:19 pm

Hola!
Jo estic fent lactància materna exclusiva, pero el que et puc dir és que conec dos nadons que van néixer amb un pes similar al teu i han fet només pit sense cap problema. Ara tenen 3 i 4 mesos respectivament i estan sans i bé. T'ho dic perquè penso que ets tu qui ha d'escollir com vol alimentar el teu peque, i que si vols fer lactància materna exclusiva busquis algú que et pugui assessorar. Si vols fer lactància mixta, aquí tens un petit article de l'Alba Padró amb alguns consells:

http://criatures.ara.cat/somlallet/blog ... cia-mixta/
jellwill2
:: gosset
Entrades: 429
Membre des de: ds. jul. 05, 2014 11:34 am

EntradaAutor: jellwill2 » dv. oct. 31, 2014 6:54 pm

Hola,

busca biberons que costin com mamar. N'hi ha varios dels que el bebé ha de fer el buit com al pit. D'aquesta manera no li serà més fàcil.

De tota manera, si pots, busca un grup de lactància on et poden assessorar.

I recorda que no ets ni millor ni pitjor mare trïs el que trïs, ho fas pensant en el seu benestar. No et deixis atabalar.

Enhorabona per la maternitat.
rundi
Entrades: 460
Membre des de: dc. ago. 19, 2009 10:04 am

EntradaAutor: rundi » dv. oct. 31, 2014 8:47 pm

Hola anny!
Un grup de lactància et pot ajudar molt, sobretot per valorar si val la pena o no fer mixta.
De vegades ens transmeten creences errònies com donar el pit cada tres hores o durant un temps determinat (mitja hora cada pit, etc) que només fan que entorpir la lactància.
Sort i enhorabona per la maternitat!!
Sumsi
Entrades: 405
Membre des de: dc. oct. 23, 2013 9:58 am

EntradaAutor: Sumsi » dv. oct. 31, 2014 9:03 pm

Hola anny , primer de tot felicitats per la nena. T'explico jo he fet lactància mixta durant 4 mesos i mig perquè el nen no agafava pes i sincerament sempre ha estat i encara ho està de percentil baix de pes, així com diuen les companyes ves a un grup de lactància i pot ser pots fer LME, jo vaig ser molt tonta i no em vaig assessorar.

Jo feia servir bibes que s'assemblés a mamar, el Calm i el tommee tippee . Primer el posava al pit, em van dir 30 minuts a cada pit, però passava i feia més que s'ompli bé de mi i després bibe i molts cops no calia ni bibe. Jo al començament ho vaig passar bastant malament per no fer lactància exclusiva i em sentia culpable, però la cosa va anar millor i al cap del mes tot va anar rodat fent mixta clar.

Per qualsevol dubte aquí ens tens :ok:
Imatge
gusiluz
Entrades: 375
Membre des de: dt. juny 25, 2013 11:39 am

EntradaAutor: gusiluz » dv. oct. 31, 2014 9:38 pm

Hola,
La meva filla va néixer amb 2,480 i va baixar a 2,200. A l'hospital també em van donar el bibero de seguida, "suplement" com diuen ells. Quan vaig fer la primera revisio al pediatra, em van dir qur no calia bibero, que hi ha hospitals/metges, que ho tenen massa per costum.
El millor que li pots donar es pit, i pensa que com mes mami mes llet tindras, en canvi si li dones bibero, produiras menys, es un cercle vicios.
També un bon pediatra et dira LME, i,sobretot a demanda, perque ells mateixos regulen la llet segons la seva necessitat. Et recomano que llegeixis Un regalo para toda la vida, de Carlos Gonzalez, on t explica el perque de fer a demanda, com funciona la produccio de llet, etc. Val molt la pena.
Per cert, vam deixar el bibero de seguida que m ho van dir, i la meva filla a la revisio dels 6 mesos estava al percentil 50.
cross_13
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 574
Membre des de: dc. maig 23, 2012 8:09 am

EntradaAutor: cross_13 » dv. oct. 31, 2014 9:46 pm

ves a un grup de lactancia
t'ajudaran i t'aconsellaran. en el as del meu fill no s'engreixava per que no s'agafava be i el grup de lactancia em va salvar la lactancia.
Imatge
Imatge
kabbisa
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

EntradaAutor: kabbisa » dl. nov. 03, 2014 9:34 am

nosaltres vam fer lactancia mixta fins als 17mesos.
Primer per que no li pujava la glucosa i la tenia mooolt baixeta, i al final per comoditat en certes situacions.
Pel mig, vam passar èpoques de tot: de molts dies seguits sense biberó i de diferents formats de complementació.

Vam sortir de l'hospital amb la "pauta" de primer pit a demanda, i quan creguis que ha acabat, li ofereixes 30ml de l.a. Cada cop.
Això vam estar fent-ho varies setmanes, fins que vam passar (el pediàtre ens va dir de provar-ho) a només pit de día, i deixar tot el complement per la "toma" de les 20h (que segons ens va dir i a nosaltres es complía era com l'hora bruixa de demanda de pit). Llavors li donava pit, i si jo veia qeu no acabava o que es posava nerviós o el que sigui, dons li donàvem un bibe plenet.

Llavors, al cap de diverses setmanes, vam intentar treure-li el bibe aquest del vespre (no li donàvem cada día, però gairebé). I molt bé! El nen i jo teniem prou un amb l'altre. Però vam mantenir els bibes per quan jo estigues cansada o per certes situacions o ...
Ja no en prenia cada día, però tampoc és que féssim lme. Jo ja m'havia reconciliat amb el bibe i ja el feiem servir perquè voliem nosaltres.
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
anny
Entrades: 320
Membre des de: dv. oct. 03, 2008 10:19 am
Contacta:

EntradaAutor: anny » dl. nov. 03, 2014 2:13 pm

Moltes gràcies per les respostes...
Kabissa, una pregunta, en cap moment va haver-hi un rebuig del pit??? es a dir preferi el biberó abans que el pit?
kabbisa
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

EntradaAutor: kabbisa » dl. nov. 03, 2014 2:38 pm

el meu no. Però sí conec un que va preferir la comoditat del bibe al pit!

En tots dos casos vam posar pegues en el biberó (utilitzant la calma de la medela, per exemple), i jo amb una mugronera!! que em va costar treure però ho vaig aconseguir finalment (cap al mes 4 o 5, crec, o potser més tard)!i també conec al cas contrari, nens que no volien per res en absolut posar-se un plàstic a la boca (fos el bibe, el xumet o el que fos).

el que sempre sempre sempre has de fer és deixar-la acabar amb el pit. Res d'horaris, res de rellotges, res d'impaciència! El meu podia estar-se 45minuts o més mamant d'un pit (era poc eficient, crec). I quan creus que ha acabat, si no s'ha dormit, li ofereixes l'altre pit.
Si no te gana, t'ho farà saber. Si sí te gana, s'enganxarà a l'altre pit. I el mateix: Res d'horaris, res de rellotges, res d'impaciència.
quan acabi, torna a començar i li ofereixes el 1r pit :-)

A més, et trobaràs (ja en breu) amb les famoses crisis de creixement.
Es posarà nerviosa al pit, s'enfadarà, voldrà que surti més llet del pit. És important que la deixis fer i que no li ofereixis el bibe de bones a primeres. Pq amb els seus neguits, el que ella està aconseguint, és que tu produeixis més llet. Deixa-la posar-se nerviosa i deixa-la demostrar-ho una miqueta. D'aquesta manera és com li diu a les teves glàndules mamàries que produeixin més.
Si tan bon punt es posa nerviosa ja li ofereixes el bibe, el teu cos no reaccionarà a produir més (no sabrà que ha de fer-ho!).

Ja et dic: pit, l'altre pit, de nou el 1r pit, i fins i tot de nou el 2n pit abans del bibe. :content:
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
Marga33
Entrades: 315
Membre des de: dc. gen. 01, 2014 11:41 am

EntradaAutor: Marga33 » dv. feb. 13, 2015 11:16 am

Hola guapes,
M'estic plantejant donar algun biberó de llet artificial, jo que sempre havia sigut defensora de la LME... i que he lluitat molt per poder donar el pit...
Veureu, el meu nino té 3 mesos, els farà el dia 19, i començo a estar molt angoixada per la alta demanda que té.. això de que les preses es van espaiant i que a partir dels 3 mesos, arriba "lo bo" com ha dit la Naethda, potser no es dóna en tots els casos...
El cas és que no tinc gaire ajuda.., el meu marit sovint viatja, arriba a mitja tarda i jo em passo els matins "enclaustrada" a casa.., sort dels portanadons, gràcies als que puc anar fent alguna cosa.. i anar a comprar de menjar... és per lo únic que surto.., i del mòvil, que puc connectar-me.. no tinc ajuda de cap membre de la meva família, ni matins ni tardes. I si no fos pel meu marit, que a la nit em prepara el dinar del dia següent, i ajuda molt a casa, no sé com ho faria.. quan em diu "demà he de marxar de viatge" em dóna un jamacuco.. tot i que ja em vaig acostumant..
Tothom em diu que els bebés fan un canvi als 4 mesos, que quan començes a donar triturats, ja ets una mica més "lliure".. la veritat, és que necessitaría ni que sigui un parell d'horetes per "desconnectar" de teta i bracets al día..
El cas és que si la LM és fins l'últim día del mes 6, tot i que porto la meitat.., em marejo només de pensar que em queda encara tant de camí..
En fi.., que el que no voldría és caure en una depressió per estar tan desbordada i per això em plantejo donar algun bibe, que li pugui donar el seu pare quan jo no hi sigui, o tot i ser-hi..
Segurament em direu, "extreu-te llet", i la resposta és: ojalà ho hagués fet abans! ¿ara, en quin moment? si el nen dorm, ha de dormir amb mi, sinó es desperta, (portanadons, per mi és prioritari que descansi, perque sino es passa el dia irritable i plorant..) i com que em demana tant sovint i ja no tinc els pits com abans, ara vaig notant les pujades de llet quan porta una estona mamant.., i s'enfada.. és la crisi dels 3mesos..

Vaja parrafada que us he fotut.., ho sento, necessitava desfogar-me.. ¿consells??
martina13
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

EntradaAutor: martina13 » dv. feb. 13, 2015 7:13 pm

Marga33 jo als 3 mesos vaig començar a fer lactancia mixta i mare meva era genial!!! La meva petita va mamar perfecte durant 3 mesos i de cop i volta cada presa era 1 tortura i kuan ja es va adaptar al bibi vaig pensar k era lo millor del mon.
Jo crec i es la meva total i humil opinio k donar teta el concepte vull dir esta molt mitificat.sino donem teta ens sentim malament no estem donant el millor al nostre fill...perdo??? Estem al segle XXI!!! i si es molt maco donar pit es una connexio especial bla bla...pero en el precis moment k tu ho comences a passar malament en el moment en k ets sents agobiada es quan has de fer la reflexio k tu fas...lactancia mixte x mi es la millor de les opcions...ara pot passarte k s'acostumi al bibi i com k allo raja mes k la teta despres no la vulgui es una de les opcions k pot passarte

Pel tema de sortir...mira jo el k feia molt era anar a centres comercials on la majoria tenen sales de lactancia i estan mega preparades.o ikea x exemple te unes sales k flipes!!!
Intenta buscar llocs on donar pit o bibi no sigui un drama i mes ara k fa fred encara.
Espero haverte ajudat
PetitPrincep79
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

EntradaAutor: PetitPrincep79 » dv. feb. 13, 2015 10:27 pm

Marga33 ha escrit:Hola guapes,
M'estic plantejant donar algun biberó de llet artificial, jo que sempre havia sigut defensora de la LME... i que he lluitat molt per poder donar el pit...
Veureu, el meu nino té 3 mesos, els farà el dia 19, i començo a estar molt angoixada per la alta demanda que té.. això de que les preses es van espaiant i que a partir dels 3 mesos, arriba "lo bo" com ha dit la Naethda, potser no es dóna en tots els casos...
El cas és que no tinc gaire ajuda.., el meu marit sovint viatja, arriba a mitja tarda i jo em passo els matins "enclaustrada" a casa.., sort dels portanadons, gràcies als que puc anar fent alguna cosa.. i anar a comprar de menjar... és per lo únic que surto.., i del mòvil, que puc connectar-me.. no tinc ajuda de cap membre de la meva família, ni matins ni tardes. I si no fos pel meu marit, que a la nit em prepara el dinar del dia següent, i ajuda molt a casa, no sé com ho faria.. quan em diu "demà he de marxar de viatge" em dóna un jamacuco.. tot i que ja em vaig acostumant..
Tothom em diu que els bebés fan un canvi als 4 mesos, que quan començes a donar triturats, ja ets una mica més "lliure".. la veritat, és que necessitaría ni que sigui un parell d'horetes per "desconnectar" de teta i bracets al día..
El cas és que si la LM és fins l'últim día del mes 6, tot i que porto la meitat.., em marejo només de pensar que em queda encara tant de camí..
En fi.., que el que no voldría és caure en una depressió per estar tan desbordada i per això em plantejo donar algun bibe, que li pugui donar el seu pare quan jo no hi sigui, o tot i ser-hi..
Segurament em direu, "extreu-te llet", i la resposta és: ojalà ho hagués fet abans! ¿ara, en quin moment? si el nen dorm, ha de dormir amb mi, sinó es desperta, (portanadons, per mi és prioritari que descansi, perque sino es passa el dia irritable i plorant..) i com que em demana tant sovint i ja no tinc els pits com abans, ara vaig notant les pujades de llet quan porta una estona mamant.., i s'enfada.. és la crisi dels 3mesos..

Vaja parrafada que us he fotut.., ho sento, necessitava desfogar-me.. ¿consells??

Marga33, si tu creus que és el que has de fer, fes-ho.

La lactancia ha de ser una cosa que sigui agradable, i una ha de fer el que creu convenient.

Jo tinc una petita molt demandant. Té prop de 17 mesos i continua siguent molt demandant. Com sempre dic, la crisi dels 15 dies es va empalmar amb la dels 3 mesos. És més, als 3 mesos me'ls vaig passar amb la nena penjada tot el dia al fular. Moltes vegades vaig pensar en passar a mixta. En el meu cas, no ho vaig fer. Perqué? En la meva situació no considerava que fos la meva solució, intunïa que em donaria més feina,ja que potser no era unicament aliment el que necessitava (aquí entra molt la meva pròpia història del part).
Però el que està clar, és que va ser la meva decisió.

Així que fagis el que creguis.

Per cert, amb el tema de sortir, jo el que feia era sortir si o si cada dia. M'anava amb la peque penjada al fular a esmorzar, vaig buscar grups de suport a la lactancia, grups de mares.... I he donat pit per tot arreu, si em feia cosa em posava d'esquenes a la gent. Vaig "passar" de tenir la casa endreçada, feia el que podia però em vaig centrar en mi i en la peque, que per això considero que tenim la baixa (ben minsa).
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
Marga33

EntradaAutor: Marga33 » ds. feb. 14, 2015 8:33 am

Gràcies Petitprincep per les teves paraules.. Aquesta nit no ha sigut gaire bona, el Nil es vol passar la nit al pit, i jo ho porto fatal. Li vaig treient el mugró de la boca, però al cap de poc es desperta. El no dormir és el q porto pitjor.. Em pregunto cada dia si podré aguantar
I el q voldria és gaudir del moment pero se'm fa molt dur
Sortir cada dia si q ho faig, per nassos, tiro de portabebes...
Tenia l'esperança posada en els 4mesos pero veig q en molts nens, altament demandants, la cosa no millora..
tineta14
:: granota
Entrades: 239
Membre des de: dl. oct. 13, 2014 9:31 am

EntradaAutor: tineta14 » dg. feb. 15, 2015 8:33 pm

Marga33 ha escrit:Hola guapes,

Hola Marga, tal i com t'han comentat, la LME ha de fer-se sense angoixa, a gust, sinó malament... En el meu cas la meva nena era moooolt lenta mamant, tant que em passava les nits sense dormir perquè feia moltes pauses i clar, sempre tenia gana.Jo no vaig tenir paciència o, si més no, volia gaudir de l'alletament! Per això vaig decidir donar-li una toma de la nit amb biberó. També ho vaig fer amb una toma de la tarda, ja que d'aquesta manera podia sortir a passejar i fer mil coses que, de l'altre manera no podia ja que m'havia de passar gairebé tota la tarda asseguda donant el pit i... ja no podia més!! Evidentment que això va comportar generar menys llet i poc a poc vaig anar deixant el pit per passar totalment al biberó (em treia llet i també ho combinava amb llet artificial),la nena tenia 3 mesos. Però no m'empenedeixo gens! al contrari! i és que em vaig desangoixar molt i vaig poder gaudir molt més de la maternitat. Sincerament has d'escoltar-te a tu mateixa, i no tant als grups proLME ja que a mi personalment no em van ajudar massa ja que m'insistien moltissim en que no deixés de cap manera el pit en comptes de donar més importància a com em sentia jo i la nena,clar,perquè el malestar i nervis els hi passes i ho noten!! La meva filla es va adaptar de seguida al biberó i això ens ha facilitat molt la tornada a la feina, que també volgués xumet (sense tenir la dependència del pit per calmar-se), etc... Jo ara em poso les mans al cap quan veig amigues meves que han fet pit exclusiu i ara el seu nen/a no vol absolutament res més! i han de tornar a la feina... s'ho han passat molt malament perquè els seus nens no volien ni veure un biberó, per dormir necessitaven el pit, per calmar-se també..no estan passant-ho bé la veritat.

En fi, fes el que el que sentis i fes-ho convençuda! perquè estaràs fent el millor per a ell segur :).

Molts ànims!!!
Marga33

EntradaAutor: Marga33 » dl. feb. 16, 2015 9:47 am

Tineta, merci
Martina, mira com vaig: ara he llegit la teva resposta! Gracies
Avui estic més tranquila, he pogut dormir millor! El meu fill està mês tranquil i he pogut respirar també perque el meu marit el cap de setmana m'alleugera molt..
Hi ha vegades k penso k i tant k puc.., d'altres.. no..
He decidit q mentre pugui anar fent encara q tingui algun altibaix, seguirem amb LM. I si més endavant estic tant angoixada un altre cop, doncs ja inclouré algun biberó, encara q signifiqui un deslletament progressiu abans d'hora, m'arriscaré..
Tothom em diu q ja he passat el pitjor i q d'ara en endavant ho gaudiré més..
Com veieu, avui veig el got mig ple..en comptes de mig buit..
picdeladona
:: poltre
:: poltre
Entrades: 660
Membre des de: dt. gen. 26, 2010 7:19 am

EntradaAutor: picdeladona » dl. feb. 16, 2015 10:20 am

Marga33 tant sols dir-te que no t'angoixis, que el donar un bibi tampoc és cap crim, que evidentment és molt important tot el tema de la LM, però malauradament molt sovint no acaba de funcionar, etc..
El meu peque té 12 mesos. Des dels inicis que fem Lmixta i encara ara fa teti a les tardes i a la nit.
Em sap greu llegir-te amb tanta preocupació (que ho entenc ehh), però com t'han dit per aquí l'important és el benestar de mare i fill. Hi han coses més importants que no pas si es dona bibi o teti a un nadó. De debò disfruta d'aquests primers mesos amb el teu petit tot el que puguis. Gaudiu al màxim i fes el que creguis convenient. Escolta't a tú mateixa i al teu fill. :-()-)
tineta14
Entrades: 239
Membre des de: dl. oct. 13, 2014 9:31 am

EntradaAutor: tineta14 » dl. feb. 16, 2015 11:00 am

karma ha escrit:Marga33 tant sols dir-te que no t'angoixis, que el donar un bibi tampoc és cap crim, que evidentment és molt important tot el tema de la LM, però malauradament molt sovint no acaba de funcionar, etc..
El meu peque té 12 mesos. Des dels inicis que fem Lmixta i encara ara fa teti a les tardes i a la nit.
Em sap greu llegir-te amb tanta preocupació (que ho entenc ehh), però com t'han dit per aquí l'important és el benestar de mare i fill. Hi han coses més importants que no pas si es dona bibi o teti a un nadó. De debò disfruta d'aquests primers mesos amb el teu petit tot el que puguis. Gaudiu al màxim i fes el que creguis convenient. Escolta't a tú mateixa i al teu fill. :-()-)

Totalment d'acord!! >.-<: . El més important: el benestar físic i "emocional" de mama i fill/a!! Sentit comú i escoltar-te només a tu mateixa.
Marga33

EntradaAutor: Marga33 » dv. feb. 27, 2015 6:36 pm

Hola de nou,
La última vegada q vaig escriure en aquest fil estava super angoixada.. I en plena crisi dels 3mesos. Us volia dir q crec q la hem superat, si més no, casi la hem passat.
Ha sigut casi 1mes de patir, però aqui estem aguantant encara!
No descarto introduir alguna presa de LA per que se la doni el meu marit i pugui sortir jo una mica per despejarme.. per si torno a decaure.. Agun mati he pogut extreure llet per una presa però no se la pren o sigui q per haver de llençar-la k sigui llet de formula i si realment té gana se la prendrà oi? Despres podria substituir aquella presa per la AC
Clar que tot depen una mica del petit..
Sumsi
Entrades: 405
Membre des de: dc. oct. 23, 2013 9:58 am

EntradaAutor: Sumsi » dg. març 01, 2015 10:03 am

Molt bé Marga, molt bona noticia. La lactància has d'estar còmode i disfrutar-la encara que hagin pedres pel camí endavant >.-<: .
Imatge

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::