Introduir troços al menjar
Introduir troços al menjar
Hola!
El meu peque se m'ha revolucionat ara amb els menjars. Per les papilles no he tingut mai problemes, fins ara, que l'he d'estar distraient continuament. I la cosa es que va obrint la boca i s'ho menja tot, però no aconsegueixo donar-li troços: no vol pa, no vol galetes, no vol pernilet esmicoladet, etc. Li venen unes arcades i unes enrabiades...
Penso que no es plan que mengi papilles per que està distret, i també trobo que té "edat" per que mengi ni que sigui trocets de pa, i més si tinc en compte que el pediatra em va dir que ho fes quan tenia 8 mesos i el vaig trobar petit i no ho vaig fer...
Alguna suggerència de qué podria donar-li o com? Amb el gran vaig tenir molt problemes amb el menjar però es va habituar molt ràpid als troços (que no vol dir que mengés o que mengi bé, però com a mínim no li va costar).
Tampoc no sé si aquest canvi que m'ha fet ara es normal pel temps que té, per que la revolució és a tots els nivells...
El meu peque se m'ha revolucionat ara amb els menjars. Per les papilles no he tingut mai problemes, fins ara, que l'he d'estar distraient continuament. I la cosa es que va obrint la boca i s'ho menja tot, però no aconsegueixo donar-li troços: no vol pa, no vol galetes, no vol pernilet esmicoladet, etc. Li venen unes arcades i unes enrabiades...
Penso que no es plan que mengi papilles per que està distret, i també trobo que té "edat" per que mengi ni que sigui trocets de pa, i més si tinc en compte que el pediatra em va dir que ho fes quan tenia 8 mesos i el vaig trobar petit i no ho vaig fer...
Alguna suggerència de qué podria donar-li o com? Amb el gran vaig tenir molt problemes amb el menjar però es va habituar molt ràpid als troços (que no vol dir que mengés o que mengi bé, però com a mínim no li va costar).
Tampoc no sé si aquest canvi que m'ha fet ara es normal pel temps que té, per que la revolució és a tots els nivells...
- Naylacris
- :: dinosaure
- Entrades: 12234
- Membre des de: dc. jul. 25, 2007 9:09 am
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Re: Introduir troços al menjar
Un consejo no te agobies, aún quedan dos meses, pero te digo cuando empiece la guarderia y más donde lo vas a llevar que a mi me sorprendio lo rápido que empezó Ana, ella empezó con 16 meses, comia lo típico a trocitos, pan, baston, galleta pero nada más y a las dos semanas de empezar en la guarderia ya comia todo a trocitos, te digo que allí ya verás como va super rápido, pero sobre todo no te agobies ni le agobies a el porque pueden coger miedo o mania al tema de los trocitos.
L'unic consell que et puc donr es que no t'agobiis, i sobretot no l'agobiis a ell.
A part d'aixó no et puc dir res mes, al meu fill casi no li vaig donar papilles, va passar de la teta a menjar normal, amb 15 mesos menja sol, utilitza els coberts no gaire bè i beu amb got. L¡unica cosa que vaig fer es deixar-lo sol davant el mejar i que investigui, ell mateix m'ensenya que vol. Per tant, no t'agobiis i dona.li accès a menjar en trocets sense la intenció que sel's menji, algun troç anirà a la boca i paciència, el primer dia segurament res anirà a la boca, a la setmana potser un, peró amb el temps (mesos) menjen sols.
De totes maneres et recomano el llibre d'en Carlos Gonzalez mi niño no me come.
Amb ell em vaig basar i soc molt feliç i una mare molt tranquila amb l'alimentació del seu fill.
Anims i paciencia, que el teu fill menjara trossos mes tard o mes d'hora
A part d'aixó no et puc dir res mes, al meu fill casi no li vaig donar papilles, va passar de la teta a menjar normal, amb 15 mesos menja sol, utilitza els coberts no gaire bè i beu amb got. L¡unica cosa que vaig fer es deixar-lo sol davant el mejar i que investigui, ell mateix m'ensenya que vol. Per tant, no t'agobiis i dona.li accès a menjar en trocets sense la intenció que sel's menji, algun troç anirà a la boca i paciència, el primer dia segurament res anirà a la boca, a la setmana potser un, peró amb el temps (mesos) menjen sols.
De totes maneres et recomano el llibre d'en Carlos Gonzalez mi niño no me come.
Amb ell em vaig basar i soc molt feliç i una mare molt tranquila amb l'alimentació del seu fill.
Anims i paciencia, que el teu fill menjara trossos mes tard o mes d'hora
Gràcies a les dues! Naylacris, la verdad es que despues de la reunión de la guarderia es cuando pensé que tenia que ponerme las pilas con el tema de los trozos, es que ya te digo, ni un trozo de pan, ni de galleta y como te quede un grumito en la papilla le da algo...
Me dejas mas tranquila.
Suposo que hauré d'anar mica en mica, anar intentant-ho i ja ho farà ell solet quan vulgui....
Me dejas mas tranquila.
Suposo que hauré d'anar mica en mica, anar intentant-ho i ja ho farà ell solet quan vulgui....
- Naylacris
- :: dinosaure
- Entrades: 12234
- Membre des de: dc. jul. 25, 2007 9:09 am
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Yaixha ya te digo que Ana empezó en la guarde cuando tenia 16 meses y comia poquísimo a trocitos, vamos yo aún le daba en casa todo triturado y en dos semanas, un dia llegue a la guarde y le pregunté a la señu que cuando empezaba a comer trocitos y me dijo: si ya lleva comiendo el primer plato a trocitos un par de dias y yo me quedé alucinada y a la semana era una de las primeras que comia todo a trocitos y te digo que fue ella solita y en la guarderia porque yo me agobiaba y en la guarderia lo consiguieron; así que no te agobies.
et dic el mateix que les altres foreres, no t'agobiis per res d'això, cada nen té el seu ritme, uns comencen a voler trossets més d'hora i d'altres més tard, però tots tots s'ho acaben menjant.
Això que et comenten que a la llar depressa s'acotumarà, també ho crec, els meus no han anat a la llar, i amb la primera em va costar moltíssim introduïr-li trossets, però amb el segon, al veure al Júlia menjant trossos doncs ràpidament també els va voler ell. Això és el que segurament passarà a la llar. Els nens ho copien tot i volen tot el que els altres tenen o mengen, així que ja veuràs com tot canvia ben ràpid!!
Això que et comenten que a la llar depressa s'acotumarà, també ho crec, els meus no han anat a la llar, i amb la primera em va costar moltíssim introduïr-li trossets, però amb el segon, al veure al Júlia menjant trossos doncs ràpidament també els va voler ell. Això és el que segurament passarà a la llar. Els nens ho copien tot i volen tot el que els altres tenen o mengen, així que ja veuràs com tot canvia ben ràpid!!
Hola,
Nosaltres també ens enfrontem al canvi de les papilles als trocets. Fins ara si que li agrada rossegar pa, galetes, ... ha provat també a donar mossegades a la fruita sencera que es menja la mama.
Però quan algun dia hem provat de posar-li el menjar en trossets el que ha fet es jugar a llençar els trossets a terra... qué divertit veure a la mama recollint-ho tot!!
Ara tinc por de fer el canvi perquè penso que no menjarà. Com ho feu? Li feu la papilla i li poseu els trossets per a que jugui i investigui? O li poseu directament els trossets i si menja bé i si no, no passa res....
Espero a veure com ha estat la vostra experiència...
Nosaltres també ens enfrontem al canvi de les papilles als trocets. Fins ara si que li agrada rossegar pa, galetes, ... ha provat també a donar mossegades a la fruita sencera que es menja la mama.
Però quan algun dia hem provat de posar-li el menjar en trossets el que ha fet es jugar a llençar els trossets a terra... qué divertit veure a la mama recollint-ho tot!!
Ara tinc por de fer el canvi perquè penso que no menjarà. Com ho feu? Li feu la papilla i li poseu els trossets per a que jugui i investigui? O li poseu directament els trossets i si menja bé i si no, no passa res....
Espero a veure com ha estat la vostra experiència...
- Laura_V
- :: zebra

- Entrades: 1523
- Membre des de: dc. maig 21, 2008 8:24 pm
- Ubicació: Palafolls
- Contacta:
Hola! A la Naia també li està costant el canvi als sòlids. Sempre ha sigut de bon menjar però ara cada cop que li toca dinar o sopar és una batalla. Amb sort aconseguim que es menji 3/4 del plat i així portem 2 mesos. El pa, les galetes, el plàtan, i els quesitos, amb això cap problema, s'ho menja super bé. Però si vull que mengi carn o peix ja li estic triturant. El que faig és que si per exemple li faig verdura amb pollastre, doncs una part de la verdura li trituro amb el pollastre i la resta li tallo a dauets petites i li barrejo tot. Faig bé o li hauria d'insistir?

hola noies,
sembla que estigueu parlant de la meva filla, jejejeje la júlia té 18 mesos i encara menja tot triturat. la veritat és que si mossega les galetes i el pa però la resta d'aliments han de ser triturats i si troba algun mini trosset a la papilla se'l treu de la boca i me'l dona!! el pediatra em diu que no cal córrer, que la feina que no fan les dents, l'ha de fer l'estómac i que ja menjarà a trossos quan sigui més grandeta, que com diu la Goga mai ningú ha anat al mcdonalds i ha demanat una hamburguesa triturada, jejeje però clar, veig que a la guarderia molts nens (però no tots) de la seva classe mengen a trossets i penso que anem molt endarrerits i em quedo pensativa si anem bé o no....
a quina edat els hi vau començar a donar trossets vosaltres?
sembla que estigueu parlant de la meva filla, jejejeje la júlia té 18 mesos i encara menja tot triturat. la veritat és que si mossega les galetes i el pa però la resta d'aliments han de ser triturats i si troba algun mini trosset a la papilla se'l treu de la boca i me'l dona!! el pediatra em diu que no cal córrer, que la feina que no fan les dents, l'ha de fer l'estómac i que ja menjarà a trossos quan sigui més grandeta, que com diu la Goga mai ningú ha anat al mcdonalds i ha demanat una hamburguesa triturada, jejeje però clar, veig que a la guarderia molts nens (però no tots) de la seva classe mengen a trossets i penso que anem molt endarrerits i em quedo pensativa si anem bé o no....
a quina edat els hi vau començar a donar trossets vosaltres?
Xavi te 17 mesos i menja triturat, mes que res que nomes te 6 dents....
pero a la guarde li donan mig triturat mig a trocets... pero el tio quan es troba un tros a la boca el fa fora.... m'ha dit la noia del menjador de la guarderia que tranquila... que a molts nens li pasa el mateix i que ja s'aniran acostuman que cada nen porta el seu ritme...
i te raó: has vist a un adult menjar nomes triturat... jajaja, ja arrivará el moment que el mateix ho demanarà.
pero a la guarde li donan mig triturat mig a trocets... pero el tio quan es troba un tros a la boca el fa fora.... m'ha dit la noia del menjador de la guarderia que tranquila... que a molts nens li pasa el mateix i que ja s'aniran acostuman que cada nen porta el seu ritme...
i te raó: has vist a un adult menjar nomes triturat... jajaja, ja arrivará el moment que el mateix ho demanarà.
- Sandrarosell
- Entrades: 2
- Membre des de: dc. març 07, 2012 9:40 am
Bon dia, el meu fill Jofre té 18 mesos. Ahir vam anar al pediatre a fer la revisió i em va dir que el nen ja hauría de menjar sòlid...No hi ha manera... Ell menja moltíssim, per dinar menja un llenguado sencer, amb una patata, carabassó, pastanaga,ceba,mongetes, porro....per berenar una pera una poma un plàtan, mig prèssec, un suc de targonja natural...però quan li vols donar algun trosset no hi ha manera. Amb la sopa s'escanya, la truita li va fàstic, el pa a de ser sense sucar pq sinó ni l'agafa amb la mà. L'arròs el tira a terra, els macarrons tels dóna a tu directament a la boca pq ell ni se'ls acosta a la boca.Té totes les dents, menja patates de bossa, fregides, atmelles, bombons, caramels...totes les marrandes però el menjar a de ser triturat!!!! No sabem que fer....ja sé que no s'ha de comparar...com diu la meva àvia...quan tene 18 anys ningú saps si va caminar als 2 anys, si tenia totes les dents o si li van truere el bolquer abans que ningú...però tots els nens de la seva edat ja menguen sòlid....
Gràcies,
Sandra
Gràcies,
Sandra
oy també tinc problemes perque mengi trossets, la truita i el peix perfecte pero la carn o el pollastre no hi ha manera i acaba vomitan els trosos sencers i l'he d'acabar triturant, nosé si es normal he d'anar mes a poc a poc yo no tinc presa que ella vaigi fent pero nose crec que potser ya hauria de menjar, que penseu cosaltres o que veu fer perque mengin a trossets.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |