hàbit de menjar
hàbit de menjar
Hola a tothom!
Des d'ahir que em ronda un dubte potser no té importància però m'agradaria conèixer la vostra opinió. Normalment abans de posar-li el seu plat de menjar dono a la nena en un platet trossets de qualsevol aliment que tinc per la nevera com pernil dolç,formatge... o li dono una mica del que tinc preparat per nosaltres i així mentres ella menja aquest petit pica-pica jo aprofito per deixar enllestit el seu menjar.
El meu dubte és que ella menja aquests trossets amb les mans i no sé si això pot influir perquè en un futur quan mengi per si sola no utilitzi els coberts per haver relacionat l'hàbit de menjar amb agafar els aliments amb els dits. Aixxx no sé!!
Mamis boniques quina ha estat la vostra experiència en aquest tema?
Mil gràcies
Des d'ahir que em ronda un dubte potser no té importància però m'agradaria conèixer la vostra opinió. Normalment abans de posar-li el seu plat de menjar dono a la nena en un platet trossets de qualsevol aliment que tinc per la nevera com pernil dolç,formatge... o li dono una mica del que tinc preparat per nosaltres i així mentres ella menja aquest petit pica-pica jo aprofito per deixar enllestit el seu menjar.
El meu dubte és que ella menja aquests trossets amb les mans i no sé si això pot influir perquè en un futur quan mengi per si sola no utilitzi els coberts per haver relacionat l'hàbit de menjar amb agafar els aliments amb els dits. Aixxx no sé!!
Mamis boniques quina ha estat la vostra experiència en aquest tema?
Mil gràcies

Re: hàbit de menjar
Betth, jo et diria que ells han d'experimentar amb tots els sentits i el tacte n'és un d'important.
Pel tema dels hàbits, t'explico la meva experiència a veure si et pot servir. El meu marit és marroquí, i les seves costums a la taula son diferents de les nostres.
Per ells els coberts son els dits i el pa i mengen en un plat comú per tots la majoria de cops.
Doncs a casa, com és natural, fem servir les dues formes de menjar i el nostre fill ha après totes dues, coberts i dits (be, encara està en pràctiques
)
No em preocupa que faci servir els dits en determinats moments per que també aprendrà quin moment és ideal per fer servir cada cosa, ja que ens veurà el seu pare i a mi com ho fem a casa, al restaurant, a casa d'uns avis i a casa dels altres.
Pel tema dels hàbits, t'explico la meva experiència a veure si et pot servir. El meu marit és marroquí, i les seves costums a la taula son diferents de les nostres.
Per ells els coberts son els dits i el pa i mengen en un plat comú per tots la majoria de cops.
Doncs a casa, com és natural, fem servir les dues formes de menjar i el nostre fill ha après totes dues, coberts i dits (be, encara està en pràctiques
) No em preocupa que faci servir els dits en determinats moments per que també aprendrà quin moment és ideal per fer servir cada cosa, ja que ens veurà el seu pare i a mi com ho fem a casa, al restaurant, a casa d'uns avis i a casa dels altres.
Betth, no se quina edat té la teva nena pero si encara és petitona i no te ni 2 anys és absolutament normal que mengi amb les manetes, els coberts són dificils de fer servir i aprendrà a fer-los anar progressivament. La meva nena de 3 anys ha passat per diverses etapes: menjar amb les mans, soleta amb coberts,... Ara vol que li doni jo... No em preocupa, tothom acaba menjant amb coberts, no???
Petonets!!
Petonets!!
Hola Beth!
També t'ho pots mirar com que està agafant l'hàbit de menjar ella sola, i a mesura que vagi creixent ja aprendrà a fer-ho més correctament i fer servir els coberts.
Nosaltres ja fa un temps que sopem tots 4 junts, i el petit, que té 11 mesos, també va menjant solet amb els dits. Abans acabava amb menjar per tot arreu, però ara mentre li dura la gana quasi no li cau res (i quan se li acaba la gana li traiem el plat
).
També t'ho pots mirar com que està agafant l'hàbit de menjar ella sola, i a mesura que vagi creixent ja aprendrà a fer-ho més correctament i fer servir els coberts.
Nosaltres ja fa un temps que sopem tots 4 junts, i el petit, que té 11 mesos, també va menjant solet amb els dits. Abans acabava amb menjar per tot arreu, però ara mentre li dura la gana quasi no li cau res (i quan se li acaba la gana li traiem el plat
).- tombarella
- :: girafa

- Entrades: 2036
- Membre des de: dc. gen. 20, 2010 10:48 pm
Sí, jo també crec que han d'experimentar, han de notar el tacte dels diferents aliments, si estan freds o calents, etc. I potinguetes, que arriben a fer!! No t'estranyi si suca la croqueta al suc de taronja!
I amb el temps, van imitant el que veuen. I ho volen provar tot! La meva, des dels 10 mesos que fa servir la forquilla força bé (però això no vol dir que sempre mengi amb forquilla, ni tan sols ara que té de vora 28 mesos!) i cap als 12, ja encertava amb la cullera amb la sopa.
Ara sí que ja li anem dient que mengi amb coberts, però és clar, ella n'avança més amb els dits... i tampoc ens hi posem massa forts. Poc a poc i bona lletra, que cada cop ho fa millor.
I amb el temps, van imitant el que veuen. I ho volen provar tot! La meva, des dels 10 mesos que fa servir la forquilla força bé (però això no vol dir que sempre mengi amb forquilla, ni tan sols ara que té de vora 28 mesos!) i cap als 12, ja encertava amb la cullera amb la sopa.
Ara sí que ja li anem dient que mengi amb coberts, però és clar, ella n'avança més amb els dits... i tampoc ens hi posem massa forts. Poc a poc i bona lletra, que cada cop ho fa millor.
Amb en Pol vam començar fent més o menys com tu. Quan va començar amb els trossets li donava el "tall" a trossets i ell ho agafava amb els dits i jo li donava el primer (crema, sopa,...) Quan al cole van començar a menjar amb coverts la profe em deia que ell ho menjava tot amb els dits i que era una mica marranot. Ara ja ho menja tot amb els coberts, tant forquilla com cullera (sopa i crema no m'atreveixo jo!), i els dits els fa servir per posar bé els talls per poder-los puntxar!!!
Vull dir, que no et preocupis, pq segur que acaba menjat amb coberts (com tothoms!) i ara han d'experimentar, que per ells és una passada!!!!!!
Vull dir, que no et preocupis, pq segur que acaba menjat amb coberts (com tothoms!) i ara han d'experimentar, que per ells és una passada!!!!!!

El post d'en POL: viewtopic.php?f=50&t=13495" onclick="window.open(this.href);return false;
El post d'en Jan: viewtopic.php?f=115&t=32447" onclick="window.open(this.href);return false;

Moltes gràcies a totes per els vostres comentaris. D'aquesta manera em quedo més tranquil.la! La deixaré que vagi fent al seu aire i quan vegi que és el moment ja em posaré per què utilitzi els coberts. De moment crec que és massa aviat, així que visca menjar amb les mans!! jejeje
Sou uns soletes! Fins aviat!
Sou uns soletes! Fins aviat!
És bo que mengin amb els dits, han de tocar, experiementar i remanar el que mengen! Ja arribarà un dia que provaran de fer-ho amb la cullera!
- Núria_Mataró
- :: puça

- Entrades: 48
- Membre des de: dv. set. 07, 2012 10:12 am
Guapa!
La meva també menja molts aliments amb les mans. Quant temps té la teva filla? T'explico jo treballo d'això, soc monitora de menjador i apart educadora infantil, si són petits no hi ha res de mal en que toquin el menjar, ja que estan en edat d'exploració i no deixa de ser una textura diferent. Si que el que pots fer és oferir-li una cullera o forquilla petita i suggerir-li que l'agafi, i anar practicant una mica cada dia amb ella, de totes maneres ja et dic, la meva també ho fa, ara té 18 mesos. Ja tindrà temps d'aprendre'n ;)
La meva també menja molts aliments amb les mans. Quant temps té la teva filla? T'explico jo treballo d'això, soc monitora de menjador i apart educadora infantil, si són petits no hi ha res de mal en que toquin el menjar, ja que estan en edat d'exploració i no deixa de ser una textura diferent. Si que el que pots fer és oferir-li una cullera o forquilla petita i suggerir-li que l'agafi, i anar practicant una mica cada dia amb ella, de totes maneres ja et dic, la meva també ho fa, ara té 18 mesos. Ja tindrà temps d'aprendre'n ;)
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |