La verdura, què feu per què la mengin?
La verdura, què feu per què la mengin?
Hola a totes,
l'Aina té 14 mesos i ja fa mesos que va deixar els pures i menja tot aixafadet amb una forquilla o a bocins però amb la verdura no ens hem sortit. L'única forma en que se la menja és crua, per exemple, la pastanaga i la tomata ratlladeta. Amb la resta és una tortura. La pediatra ens ha dit que res de fregits, però perquè almenys mengi una mica més de verdura demà havia pensat fer-li arròs amb tomata i carbassó fregidet, no gaire, però perquè no sigui tan insípid.
Quins plats els hi doneu amb verdura? Feu fregits??? Doneu-me idees, si us plau!!
Merci guapes!
l'Aina té 14 mesos i ja fa mesos que va deixar els pures i menja tot aixafadet amb una forquilla o a bocins però amb la verdura no ens hem sortit. L'única forma en que se la menja és crua, per exemple, la pastanaga i la tomata ratlladeta. Amb la resta és una tortura. La pediatra ens ha dit que res de fregits, però perquè almenys mengi una mica més de verdura demà havia pensat fer-li arròs amb tomata i carbassó fregidet, no gaire, però perquè no sigui tan insípid.
Quins plats els hi doneu amb verdura? Feu fregits??? Doneu-me idees, si us plau!!
Merci guapes!
aina
Re: La verdura, què feu per què la mengin?
Jo també tinc un problema semblant amb la meva petita i si li barrejo amb llet aconseguiexo que se'n mengi bastant. Ho has provat? i la infermera també em va comentar posar-li dues culleradetes de cereals, però això no em va funcionar.
Com li fas, bullida? I si li fas al vapor, que queda més cruixent i amb més gust? Potser li sembla més a la crua.
També li pots fer una crema (de carbassó, o pastanaga...)
També li pots fer una crema (de carbassó, o pastanaga...)
nosaltres la verdura la veritat és que se la menja de mil maneres: en crema amb un formatget o una mica de llet, xafada amb una forquilla (sobretot mongeta verda amb patates!! jajaja), sofregida com acompanyament (tipu pisto), al forn (li agrada molt el carbasso farcit de carn picada), barregada amb arrós (tipus rissotto sense formatge)
fa poc també vam descobrir la verdura en tempura! vam comprar un paquet d'aquestes preparats congelats i el vam fer al forn. Queda moooolt cruixent i sense gens d'oli!! bonissim!!!
si el que li agrada és crua pots provar a fer-li bullida o al vapor pero deixant-la sencera, a nosaltres ens passava que el meu noi li agrada mooolt feta (d'aquesta que és desfa) i a la nena i a mi ens agrada més sencera... és qüestió d'anar provant!!
fa poc també vam descobrir la verdura en tempura! vam comprar un paquet d'aquestes preparats congelats i el vam fer al forn. Queda moooolt cruixent i sense gens d'oli!! bonissim!!!
si el que li agrada és crua pots provar a fer-li bullida o al vapor pero deixant-la sencera, a nosaltres ens passava que el meu noi li agrada mooolt feta (d'aquesta que és desfa) i a la nena i a mi ens agrada més sencera... és qüestió d'anar provant!!
Visita el meu Blog personal: http://lacasadelaia.blogspot.com.es/
- petitaemma
- :: girafa

- Entrades: 2229
- Membre des de: dc. març 19, 2008 8:54 pm
Nosaltres fem els sofregits amb verdures. El dels macarrons amb ceba, albergínia, pastanaga, carn i tomate. Amb el peix els hi fem un sofregit de verduretes ratllades, amb carabassó i ceba queda boníssim! també li pots barrejar amb mandonguilles, mandonguilles mig-vegetarianes, jeje. També fem arròs amb verdures i trossets de pollastre o pavo.
En resum, imaginació al poder!
Ànims!
En resum, imaginació al poder!
Ànims!

L'Ariadna i l'Abril us agraeixen els ànims que els heu donat des del primer dia de vida. Moltes gràcies!
El nostre post:http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=71&t=15825
Petites coses GRANS: viewtopic.php?f=25&t=18803 Esperem la teva aportació diària!
Sou uns solets!!
Quantes idees! moltíssimes gràcies a totes!!!
Quantes idees! moltíssimes gràcies a totes!!!
aina
nosaltres a part de les sopes que li agraden molt també fem sofregit amb moltes verduretes variades per la pasta o arròs i ara de cara al bon temps moltes amanides.
També la fem estofada amb la carn o el peix, i n'hi posem molta quantitat i cada dia diferent.
Carn amb:
- ceba, carxofa, cars i pèsol
- mongeta tendra, ceba i pastanaga
- pastanaga, ceba i bolets
- carbassó, pastanaga i bròquil
.....
Peix estofat o al forn amb:
- tomata, pebrot i ceba
- espàrrecs
- sanfaina: ceba, tomata, albergina i pebrot....
.....
També la fem al vapor, bullida o al microones per separat (albergínia, mongeta tendra, pastanaga, patata...) i desprès amb moltes espècies per servir tipus amanida: all + julivert + comí + sal + llimona.
Amb les llegums:
- col, ceba i tomata amb cigrons
- llenties amb carbassó i ceba
- fesols amb bledes
També la fem estofada amb la carn o el peix, i n'hi posem molta quantitat i cada dia diferent.
Carn amb:
- ceba, carxofa, cars i pèsol
- mongeta tendra, ceba i pastanaga
- pastanaga, ceba i bolets
- carbassó, pastanaga i bròquil
.....
Peix estofat o al forn amb:
- tomata, pebrot i ceba
- espàrrecs
- sanfaina: ceba, tomata, albergina i pebrot....
.....
També la fem al vapor, bullida o al microones per separat (albergínia, mongeta tendra, pastanaga, patata...) i desprès amb moltes espècies per servir tipus amanida: all + julivert + comí + sal + llimona.
Amb les llegums:
- col, ceba i tomata amb cigrons
- llenties amb carbassó i ceba
- fesols amb bledes
Anava a dir el mateix que l'entrerius i la petitaemma... si no volen menjar la verdura sola, bullida tal qual, es pot posar verdura en molts plats, queda més "dissimulada" i moltes vegades més gustosa.
També es pot jugar amb la presentació, per exemple fer bastonets de verdura al vapor (que queda més cruixen) tipus pastanaga, carbassó, les "flors" del bròquil... i que ho puguin agafar amb les mans i anar menjant (i fins i tot sucant en alguna maionesa o salsa de tomàquet).
Jo mateixa, que ja tinc 30 anys, si cal em menjo un plat de patata i monjeta, o de bròquil, però si m'ho puc currar una mica més i menjar-ho barrejat, o sofregit o d'alguna altra manera, ho prefereixo

També es pot jugar amb la presentació, per exemple fer bastonets de verdura al vapor (que queda més cruixen) tipus pastanaga, carbassó, les "flors" del bròquil... i que ho puguin agafar amb les mans i anar menjant (i fins i tot sucant en alguna maionesa o salsa de tomàquet).
Jo mateixa, que ja tinc 30 anys, si cal em menjo un plat de patata i monjeta, o de bròquil, però si m'ho puc currar una mica més i menjar-ho barrejat, o sofregit o d'alguna altra manera, ho prefereixo

Gràcies guapes, vaja grapat d'idees!!!
un dels petits problemes és que la pediatra ens ha dit que res de fregits, que la verdura bullida o crua....
posarem en pràctica els vostres consells demà mateix amb el carbassó al forn farcit de carneta.
Merci!!!
un dels petits problemes és que la pediatra ens ha dit que res de fregits, que la verdura bullida o crua....
posarem en pràctica els vostres consells demà mateix amb el carbassó al forn farcit de carneta.
Merci!!!
aina
alisia ha escrit:Gràcies guapes, vaja grapat d'idees!!!
Merci!!!
Potser fregit no però per exemple saltejada amb poc oli? O a mi m'agrada el bròquil o la coliflor, bullit, amb un sofregit de ceba i xampinyons (que com dic es pot fer amb molt poc oli) que li dona un gustet molt bo
- jimaguari
- :: granota

- Entrades: 225
- Membre des de: dc. des. 29, 2010 7:43 am
- Ubicació: Lleida - Tarragona
Nosaltres em vist que també li va unamica a èpoques. Hi ha setmanes que menja mongetes, pastanaga i patates com una boja i després no ho vol ni provar... Potser se n'afarten.
També intentem fer-ho amb formes diferents pq no es cansin de veure-menjar sempre el mateix.
També intentem fer-ho amb formes diferents pq no es cansin de veure-menjar sempre el mateix.
Doncs nosaltres amb la verdura no tenim problema, i jo encara li trituro, a mode de crema, i li afegeixo un formatget...li encanta. Això sí, el secret sempre afegir-li pattata o ceba, li faig al vapor i li faig una crema...el problema és quan hi afegeixo el tall, que ja no el vol barrejat, i a trossets encara li costa!
Boira
15/12/2010: TE positiu comença el viatge
19/08/11: neix la meva filla després d'un embaràs perfecte
13/02/14: TE positiu i avort espontani
juny 14: TE positiu i bioquímic
5/12/14: TE positiu
15/12/2010: TE positiu comença el viatge
19/08/11: neix la meva filla després d'un embaràs perfecte
13/02/14: TE positiu i avort espontani
juny 14: TE positiu i bioquímic
5/12/14: TE positiu
Qui està connectat