Problemes amb el creixement a causa del collit ¿??

Alèrgies, otitis, problemes..

grill
:: formigueta
Entrades: 91
Membre des de: dj. nov. 01, 2012 9:16 pm

Problemes amb el creixement a causa del collit ¿??

EntradaAutor: grill » dt. feb. 19, 2013 9:31 pm

Avui el segon "xasco" a la pediatra de l'ambulatori... La nena em té 23 mesos i pesa poquet, és primeta i petitona però està molt sana i valenta. Estem tranquils però amb un punt de preocupació, pesa 9 quilets.. Dia de revisió i em pregunta si la nena es desperta durant la nit, li dic que sí (naturalment, penso) i em diu: dorms amb ella.. (com ho sabia??!), li dic que sí i comença a explicar-me que el fet de dormir juntes fa que la nena es desperti més sovint d'allò que seria normal i que això fa que no tingui un son profund i reparador i que per tant això està afectant negativament al seu creixement. A part d'afectar l'armonia familiar, diu també. Em recomana que posi la nena a dormir a una altra habitació i que no li doni de mamar durant la nit. Buf... Però si precisament ha après a dormir gairebé tota la nit gràcies a dormir al meu llit! Si quan es desperta, mama una estoneta gairebé mig adormida i desseguida torna a estar dormint tan plàcidament!! En canvi les companyes que tenen la criatura a una altra habitació se'ls hi desvetlla i costa molt que tornin a agafar el son..i no dormen mai tota la nit seguida.. Això sí que va bé per descansar i créixer més? NO ho entenc...
Us hi heu trobat mai? QUè en penseu? Què se'ls hi pot comentar a la consulta quan et deixen anar això?
nb_30
:: tigre
Entrades: 749
Membre des de: dj. feb. 02, 2012 5:14 pm

Re: Problemes amb el creixement a causa del collit ¿??

EntradaAutor: nb_30 » dt. feb. 19, 2013 10:00 pm

El meu nebot te 18 mesos, fa collit i esta a percentil 90!!!!
Jo tambe faig collit amb la meva filla Pq es el mes còmode per mi i ho penso seguir fent. Ànims i fes el q sigui millor per la teva família.
eulalia1980
:: poltre
Entrades: 660
Membre des de: dg. juny 06, 2010 8:31 pm

EntradaAutor: eulalia1980 » dt. feb. 19, 2013 10:09 pm

Mira.... El meu fill te casi els dos anys i durant molt de temps mentres ha pres pit hem fet collit. Tambe es un nen prim.... Pero mai m hagues passat pel cap que una infant creix o s engreixa en funcio de amb qui dorm... De det si el pediatra mhagues fet a mi el comentari no se que li hagues contestat pero seguramdnt alguna mala paraula... Trobo que es prenen la llibertat d opinar de coses que no son la seva competencia... Dubto que a la carrera de medicina hi hagi una assignatura sobre el collit i el creixment. Jo estAria la mar de tranquila si tu veus el teu fill sa i feliç. Aixo es el mes important. I jo personalment t animo a que facis collit fins que tu ho creguis!! Molts anims
Imatge
Ponioleta
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dt. feb. 19, 2013 10:19 pm

Sincerament em sebla una tonteria.
Si dorm en una altra habitació, es desperta, no et veu, plora, tu t'has d'aixecar, calmar-lo, donar-li pit,adormir-lo i adromir-te tu, això unes quantes vegades cada nit, llavors sí que descansarà poc i malament, ell i tu!!

És la primera vegada que sento aquesta teoria i el que em sembla és que hi ha pediatrs que tenen molts perjudicis pel collit, la lactància a demanda etc i estan carregats de punyetes i de "llegendes urbanes" (per dir-ho finament)
Ni cas, de veritat. Hi ha nens més grans i més petits, i pel que sembla a tu de moment te n'ha tocat un de primet. Però segur que no té s a veure amb el collit. El meu fill més aviat ha estat sempre pels percentils 80-90 i també fa collit i fins passats els dos anys es despertava moltíssimes vegades per mamar. Segons el teu pediatre hauria de ser petit i no és així!

En fi, ànims!!
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Mare1980
:: rateta
:: rateta
Entrades: 175
Membre des de: dg. gen. 23, 2011 8:33 pm

EntradaAutor: Mare1980 » dt. feb. 19, 2013 10:23 pm

Alucinant!
Jo canviaria de pediatre al moment, queda clar que no aneu en la mateixa direcció...
Imatge
Imatge
Imatge
nb_30
Entrades: 749
Membre des de: dj. feb. 02, 2012 5:14 pm

EntradaAutor: nb_30 » dt. feb. 19, 2013 10:36 pm

Això dels pediatres es tan fort! Avui hem tingut la revisió dels 6 mesos al CAP i m'ha dit q ja hauria se dormir 8 hores seguides i a la seva habitació! Nosaltres no li hem fet ni cas i seguirem fent el q creiem millor.
I el paperet q m'han donat posava q havia de treure preses de pit per papilles!
Perdoneu, q m'he desviat del tema.. Pero jo no els hi faig no cas en aquests temes.
laiademas
Entrades: 77
Membre des de: dg. abr. 24, 2011 9:26 pm

EntradaAutor: laiademas » dt. feb. 19, 2013 10:41 pm

Ho trobo al·lucinant!!! O sigui que si dorm ella soleta a la seva habitació tindrà un son profund i reparador? Tu fes el que creguis q és millor per la teva filla i també per tu, ni cas!!
Violeta
:: girafa
Entrades: 2218
Membre des de: dt. set. 30, 2008 11:06 am
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: Violeta » dc. feb. 20, 2013 6:12 am

Grill, la teva pediatra ha barrejat dos temes de la pitjor manera, perquè no s'informaran d'una vegada i deixaran de dir coses que no tenen sentit? són metges picarols!

A veure, té raó quan diu que si no dorm unes hores seguides no té un son profund i reparador, per tant no segrega l'hormona de creixement (o no molta), fins aquí bé, però barrejar-ho amb el collit em sembla una bajanada, que es desperti sovint no té res a veure amb si dorm amb tu o sola! el que li costa és empalmar les fases de son, i això és una cosa que haurà d'anar aprenent soleta...

Perquè no reclamem més formació i més actualitzada als metges i metgesses dels nostres infants? o confiem cegament en ells/es o hem de fer un màster! :sogra: :sogra: :sogra:
La vida amb un somriure és més bonica...

Imatge
La gràfica del positiu!! http://www.fertilityfriend.com/home/26c1ea

El post del Jan!!
http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=14107

Imatge
laurita6
Entrades: 640
Membre des de: dl. nov. 30, 2009 11:09 am

EntradaAutor: laurita6 » dc. feb. 20, 2013 8:55 am

no crec que tingui res a veure eñ fet de dormir amb nosaltres amb el creixement, si es petita sera perque es la seva constitució per un altre cosa pero per dormir junts, hi ha molts pediatres que són partidaris de fer collit i crec que ultilitzen aquestes coses per donar-nos por i clar si et creus que estas perjudicant a la nena doncs ho fas, la meva petita fa collit bé fa una parell de dies al seu llit pero enganxat al nostre pero es perque es mou molt molt molt, es una porculera jejeje i ella sempre ha estat al perceltil 50 desde que va neixer i esta perfecta no es de les mes grans de la clase pero esta sanota i feliç, tu fes el que vulguis i si et preocupa el creixement potser mirar-lo yo l'hi vaig fer les proves i al sortir tot bé em vaig calmar i fem la nostra
Imatge
Imatge
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

EntradaAutor: Maria V. » dc. feb. 20, 2013 10:08 am

Grill, per què no demanes una segona opinió? Portar-la a un pediatra particular et pot costar uns diners, però estaries més tranquil·la. Les companyes potser te'n diran algun que no sigui contrari al collit i puguis confiar que no el guiaran els prejudicis. (Per exemple, la Violeta, pel que diu, sembla que hi entén i potser li ho pots preguntar.)
Cada criatura és diferent, però l'herència hi fa. El meu fill gran va començar molt aviat a dormir seguides les 8 hores (abans dels 6 mesos) i era petitet. La seva germana no va dormir 6 hores seguides fins als 13 mesos i era petiteta igual. Ara, d'adults, ell és prou alt i ella és baixeta. Els néts tampoc no han fet collit però sí mamar a demanda; la meva jove tenia molta llet, però els primers mesos tots tres eren menuts (si no tenen més gana, ja pots fer el que sigui que no menjaran més) i ara, amb 7 anys, 4 anys i 19 mesos, estan tots tres dins de la mitjana.
charito
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

EntradaAutor: charito » dc. feb. 20, 2013 11:17 am

Mira jo no faig collit i el nen ara ja em dorm tota la nit i tot i aixi em sembla una bajanada el q t'ha dit.....
entrerius
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

EntradaAutor: entrerius » dc. feb. 20, 2013 12:08 pm

neujor:-) neujor:-) neujor:-)

això ja serveix com a resposta a la pediatra....
cuqueta
Entrades: 4991
Membre des de: dg. ago. 05, 2007 12:04 pm
Ubicació: Ja som 4!!! Quina felicitat!!!!
Contacta:

EntradaAutor: cuqueta » dc. feb. 20, 2013 1:15 pm

Hola grill,

per mi la solució és molt clara, què fer? demanar un CANVI DE PEDIATRA perquè aquest/a es un inútil integral, jo no hi confiaria pas la salut dels meus fills, quin inepte!!! :ufs: :ufs:
Imatge
Ieiiiiiiiiiiiiiii que m'estic fent molt gran viewtopic.php?f=35&t=8514
Cuquet, hem fet tetilla juntets durant 15 mesos!!!
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
Elidé
Entrades: 3386
Membre des de: dc. maig 02, 2007 10:00 pm
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

EntradaAutor: Elidé » dc. feb. 20, 2013 1:52 pm

La meva filla ha dormit amb nosaltres al llit dels 18 als 36 mesos, els mals d'esquena (nostres) no te'ls discutiré, però va néixer microprematura (550 grams i 30 cm de llargada) i ara, amb 3,5 anys, medeix 106 cm ben bons... La vam posar al nostre llit perquè, dormint sola, es despertava diverses vegades durant la nit plorant. La teva pediatra ha dit una ximpleria grossa.
miriameta
Entrades: 3936
Membre des de: dg. feb. 22, 2009 11:00 pm
Ubicació: Lleida

EntradaAutor: miriameta » dc. feb. 20, 2013 4:55 pm

nosaltres no fem collit, dorm a la seva cuna, te 24 mesos i pese 10 kg.... i de talla 81 tambe es petit... i esta sanote i belluguet!!! Mengen? si
dormen? si
estan feliços? si

pues res de dir que el collit o els mimos son dolents per ells, apa, ja te un veredicte i per tancar el tema i no seguir a veure si creix o no aixi hu arregle.... molt malament.

El meu peque es petitet pero es la seva constitucio, ja fara un estiron!!!! i ja veuras que la teva tambe!!! :ok:
ImatgeImatge
Imatge
Imatge
gemma08
Entrades: 761
Membre des de: dc. feb. 27, 2008 5:29 pm
Ubicació: Lleida

EntradaAutor: gemma08 » dc. feb. 20, 2013 5:21 pm

Com moltes et diuen canvia de pediatra!
Nosaltres tambe fem collit i el meu petit tambe es desperta varies vegades per mamar..i no es petit es mes aviat grandet.
Aquesta pediatra li debien donar la titulacio a la tombola!!!
No et preocupis en absolut!!
Imatge
Imatge
Imatge
grill
Entrades: 91
Membre des de: dj. nov. 01, 2012 9:16 pm

EntradaAutor: grill » dc. feb. 20, 2013 8:56 pm

Ostres, quins ànims..aquestes respostes han sigut una mica d'aire per poder respirar sense angoixa! Jo em vaig indignar per dins però no vaig saber respondre en aquell mateix moment, no ho sé...ells són els que hi entenen..els que representa que curen i tracten criatures, què pots fer? Molta raó en que estem "obligades" a fer un màster accelerat sense coneixements previs, hauríem d'exigir que es posin al dia, sí. Malgrat tot això i creure que no té raó, mireu l'efecte que ha causat... ja porto tres dies deixant a dormir la nena al seu llit i a l'habitació del costat..no fós cas que tingués raó...deia que al tenir-me i sentir-me al costat es despertarà més sovint perquè em té tan accessible i fins i tot, que això no ho havia escrit, que hi ha el perill de que desenvolupi càries del lactant!!!!! Que de tant mamar i fer "xumet" amb la teta , els sucres de la llet els hi provoca càries! Aquests dies jo no dormo,ella plora i es desvetlla.. però les seves paraules van ser ganivets. Va jugar amb la meva preocupació, ja que està a punt de sortir del percentil 3 de les gràfiques de l'OMS, la de lactants que vaig buscar jo per internet, que segons la que tenen ells a l'ambulatori ja fa temps que en va sortir per sota del 3. En fi... gràcies pels vostres comentaris, espero estar més inspirada la propera vegada que hi vagi i poder-li comentar el que en penso, i després, potser canviar de pediatra, per tercera vegada!! I això que aquesta me la van mig recomanar perquè era "un encant" :( Però no, l'altre dia van ben forçar la nena per fer-li la revisió malgrat que va plorar desesperada i cridant de pànic però ells impassibles sense donar-li una estona per refer-se i a sobre deixant que la mirés també la que estava de pràctiques, l'encant el té a un lloc que jo sé :ufs:
carbasseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1042
Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
Contacta:

EntradaAutor: carbasseta » dc. feb. 20, 2013 11:40 pm

grill, molts ànims que suposo que tenir una peque al percentil 3 ha de ser un patir. Pe`ro el que t'ha dit aquesta pedriatra, com ja t'han comentat és una autèntica bajanada. La meva nena dorm amb nosaltres i jo acostumo a treballar a les nits a l'habitació del costat. Doncs moltes vegades es desperta més mentre jo treballo que quan jo estic al seu costat. O si son pare se'n va a dormir d'hora i jo, ella no es desperta tant. Així que ja veus... i està sana i feliç.

Respecte a la càries del lactant, jo no crec que el simple fet que mami de nit provoqui més càries. Hi ha molta controvèrsia en aquest tema, però es poden buscar articles recents. Així fent una cerca ràpida he trobat aquest, però molt recent no és... http://www.med.ufro.cl/nutricionydietet ... iberon.pdf

Jo també demanaria canvi de pediatra, però tal i com estan les coses... mentrestant, quan et vingui amb rotllo d'aquests li demanes la bibliografia d'on ha tret aquesta informació.

Que els pediatres curen malalties, i que jo sàpiga, menjar i dormir no són malalties, per tant no cal que s'hi fiquin.
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
http://instintmaternal.blogspot.com.es/
Imatge
Imatge
Aellitta
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 541
Membre des de: dj. juny 09, 2011 10:02 pm
Ubicació: Alemanya

EntradaAutor: Aellitta » dj. feb. 21, 2013 9:28 am

Hola grill,

del tema collit i pes no tinc res a afegir al que ja t´han dit les companyes. Com a experiència personal dir-te que la meva peque es desperta menys fent collit. De fet quan es desperta i per X no em troba es posa tant nerviosa i plora tant que calmar-la es tota una odissea. Això del dormir va a nens i tú has de trobar la fòrmula que us funcioni a vosaltres. I tal com diu la carbasseta ni el menjar ni el dormir son malalties o sigui que els pediatres no n´han de fer res d´aquests temes!
Tema càries : jo no crec que el fet que prenguin teta a la nit provoqui càries. Ara que a l´Ona li rento les dents cada dia des que li va sortir la primera dent tinc una amiga dentista que em va recomanar fer-ho així. Li vaig comprar un raspall infantil a la nena i tinc una mena de caputxa pel dit (de silicona) amb raspall que va molt bé. Només utilitzo pasta sense fluor pq. així estic més tranquil.la. De fet com que nosaltres tenim que pendre cada dia vitamina D n´hi compro una amb Fluorid i així sol.lucionem el tema. :content:
Aquí et deixo un enllac amb informació sobre higiene bucal en bebes que es molt interessant.
http://www.odontologiaparabebes.com/higiene.html
Espero haver-te ajudat.
Un petó maca! :-()-)
ImatgeImatge
ImatgeImatgeImatge
El post de l'Ona: viewtopic.php?f=91&t=25854
Imatge
entrerius
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

EntradaAutor: entrerius » dj. feb. 21, 2013 9:56 am

grill.... l'altre dia et vaig contestar molt ràpid i el primer que em va venir al cap desprès de llegir el títol del post.....
Nosaltres, per sort, no hem patit mai un percentil baix (sempre sortíem a la gràfica per dalt de la mitja i fem collit i em feia servir de xumet, i es despertava cada 2x3......) i entenc perfectament la por que té una mare quan el seu fill no menja o no puja de pes o de talla. Ho entenc i sóc conscient que potser jo mateixa ho hauria provat tot i m'hauria amoïnat..... segur.... però d'una cosa estic segura i és que si no creix ara, tenint-te al seu costat i sentint-se segura, tampoc creixerà estant en una habitació separada, perquè el cor m'ho diu, i per molt que li busqui una raó lògica, no la puc trobar. La teva filla, si és de les que es desperta i se sent més segura amb tu al costat, tot i que sembli que no descansa, ho fa perfectament. Segurament el canviar-la a la seva habitació provocarà exactament el que la pediatra volia evitar: no descansarà.

Si fos jo, miraria la meva filla i miraria el seu estat d’ànim, si està contenta, si juga, si està sana........ no me'n preocuparia gens. Si pel contrari és veiés dèbil, sense energia, malaltissa.... aleshores començaria a demanar-me el perquè i a remoure cel i terra, però sempre tenint-la al costat i donant-li tot el carinyo i contacte que pogués, ja que sens dubte seria el millor que li podria donar jo com a mare... la resta sí que seria qüestió dels professionals sanitaris.... però el lligam mare/fill no l’ha de determinar el pediatra :ok: tot i que tal com funciona tot, no seria estrany que aviat aparegués el trastorn d’al•lèrgia a la mare.... :-:)

Torna a “La salut”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::