quan s'aguanten el cap

Gatejar, caminar, correr i saltar.

glauka
:: formigueta
Entrades: 75
Membre des de: dj. ago. 12, 2010 12:00 pm

quan s'aguanten el cap

EntradaAutor: glauka » dg. març 20, 2011 10:17 pm

Bona nit!!

El Martí te 3 mesos i 3 setmanes, tot i que va nèixer amb 35 setmanes, la qüestió és que el tio no hi ha manera de que m'aguanti el cap i quan el poso boca avall no l'aixeca gens ( i plora com un boig), a més a més té el vici de girar sempre cap a la dreta. Quina és l'edat que comecen a aguantar? alguna activitat per estimular-lo i aconseguir-ho??? potser és vaguete....

gràcies!!!
Elidé
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3386
Membre des de: dc. maig 02, 2007 10:00 pm
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Re: quan s'aguanten el cap

EntradaAutor: Elidé » dg. març 20, 2011 10:44 pm

La meva filla va començar a aixecar el cap al voltant dels 5 mesos, però cal tenir en compte que va néixer microprematura, ara no recordo quina edat es considera "normal".
Per ajudar-la a exercitar el coll i l'esquena, la fisioterapeuta ens va aconsellar que la poséssim amb les aixelles recolzades sobre un cilindre tou (ella me'n va deixar un, però pots trobar-ne d'inflables transparents a les botigues de joguines) algunes estones al dia (uns 10 minuts, no cal que el facis patir). Vindria a ser una cosa així, però més prim: http://www.noecb.com/productos/figura-psicomotricidad-cilindro-35x55-cm.html
Per fer-li més suportable li pots ensenyar joguines o parlar-li. És important que el posis bocaterrosa de tant en tant encara que no li agradi i es queixi.
esquimal
:: zebra
Entrades: 1034
Membre des de: dc. oct. 27, 2010 3:34 pm
Contacta:

EntradaAutor: esquimal » dl. març 21, 2011 6:49 am

Tot i que el meu l'aguantava bastant aviat, també l'havia de posar bocaterrosa pq tenia una mica de plagiocefalia. Com diu la Elidé, amb un cilindre a sota va bé, jo li posava un coixí allargat i prim o una tovallola enrotllada. No sé quan és l'edat per aguantar-lo, pots preguntar-ho al pediatra.
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

EntradaAutor: charito » dl. març 21, 2011 7:36 am

Jo ara no ho recordo ben be pero diria que 3 mesos es poquet encara, el Quim tambè s'emprenyava moltissim quan el posava bocaterrossa pq no veia res, pero l'hi posavem una estoneta cada dia a la manteta d'activitats amb alguna joguina a ma. Quan va aprendre a donar-se la volta ja aguantava una mica mes, pero aixo no es ben be fins als 5 mesos o aixi em sembla.

No t'agobiis!!!
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

EntradaAutor: Ítaca » dl. març 21, 2011 8:47 am

Molt exactament no ho recordo, però jo diria q la meva nena cap els 3 mesos quan la posàvem de bocaterrosa ja a aixecava el cap (sobretot quan l'itaco es posava davant d'ella). Als 4 i mig ja l'aguantava perfectament (era Nadal i ho recordo perfectament).
Però suposo q és com tot... cada nen té el seu ritme...
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
arlet76
:: tigre
:: tigre
Entrades: 703
Membre des de: dl. feb. 07, 2011 1:14 pm

EntradaAutor: arlet76 » dl. març 21, 2011 8:52 am

hola, la meva nena el va aguantar bastant aviat, ara no recordo exactament pero era entre els dos i tres mesos i recordo que el pediatra hem va dir que era aviat. En canvi la nena d'una amiga meva tenia casi 5 mesos. Suposo que cada nen va al seu ritme.
silviapml
Entrades: 1767
Membre des de: ds. gen. 02, 2010 7:18 pm

EntradaAutor: silviapml » dl. març 21, 2011 10:46 pm

glauka ha escrit:El Martí te 3 mesos i 3 setmanes, tot i que va nèixer amb 35 setmanes, la qüestió és que el tio no hi ha manera de que m'aguanti el cap i quan el poso boca avall no l'aixeca gens ( i plora com un boig), a més a més té el vici de girar sempre cap a la dreta. Quina és l'edat que comecen a aguantar? alguna activitat per estimular-lo i aconseguir-ho??? potser és vaguete....

Només un comentari, glauka, a tu no t'ha d'aguantar el cap, se la d'aguantar ell solet. ;-)
Et recomano com les altres companyes, que el vagis posant bocaterrosa cada dia una estoneta, fins que vegis que es canse i llavors el pots canviar de posició. Així anirà agafant força. Sobre el rulo que et diuen, hi ha estoretes de joc que en porten un, jo tinc una estoreta que és una papallona i porta un rulo que és un cuc. Ara no li poso quasi mai, però quan la bitxi tenia uns tres mesos li posava sovint quan es cansava d'aguantar-se ella sola.
El post de la bitxi: viewtopic.php?f=71&t=18573

Soc donant de llet materna!!

Imatge

Imatge
glauka

EntradaAutor: glauka » dt. març 22, 2011 8:52 am

jejejeje prou feina té per aguantar-se ell, com per aguantar el meu!!! sorry, no sé pq tenim aquesta mania, no m'aguanta el cap, no em menja jijiji
gràcies per els consell, la meva mantetat d'activitat és una mica limitada i massa gran, així que li donaré una patada voladora i miraré alguna que porti "xurro" incorporat o li compraré un....ja us diré com va la cosa!
merci!
silviapml
Entrades: 1767
Membre des de: ds. gen. 02, 2010 7:18 pm

EntradaAutor: silviapml » dt. març 22, 2011 4:31 pm

glauka és que anem tant atabalades que oblidem que les coses les han de fer per ells mateixos i no per a la nostra conveniència.
Guarda't la manteta que et servirà per quan sigui més grandet (2-3 mesos més, no et pensis!). La meva és de la marca Galt, però segur que trobes mil estoretes amb xurro. I no t'angoixis, la meva nena girava fa una parell de mesos cap a una banda i cap a l'altra i ara no ho fa, em sembla que li pesa el culete :r) Li he vist fer, però quan estava amb altres nadons així que he arribat a la conclusió que ho fa quan li dona a ella la gana i no quan vol la seva mama (jijiji!!!)
El post de la bitxi: viewtopic.php?f=71&t=18573

Soc donant de llet materna!!

Imatge

Imatge
thankyou78
:: poltre
Entrades: 647
Membre des de: dg. jul. 19, 2009 10:13 am

EntradaAutor: thankyou78 » dt. maig 03, 2011 12:13 pm

Doncs avui he anat a la pediatra perque el petit tenia febre i no estava la nostra, però la que m'ha atès m'ha deixat ben preocupada, doncs m'ha dit que l'Adrià no té gaire tonicitat muscular al cap i que amb dos mesos l'hauria d'aguantar...M'ha dit que el posi bocaterrossa. Ho he començat a fer i de moment no l'aixeca gaire, però suposo que és qüestió de temps. Ell va nèixer a terme. Estic una mica preocupada. Demà tinc visita dels dos mesos amb la nostra pediatra a veure que em diu, què penseu vosaltres?
Pots seguir les nostres aventures nòrdiques a: http://mariposasnordicas.blogspot.com

Imatge

Imatge
xasevi09
Entrades: 1075
Membre des de: dl. ago. 24, 2009 10:56 am

EntradaAutor: xasevi09 » dt. maig 03, 2011 1:18 pm

Thankyou, estigues tranquil·la... l'Adrià té encara no dos mesets i hi ha nens que neixen amb menys to muscular... mica en mica anirà aguantant. En Marc s'ha espavilat aquestes dues últimes setmanes però fins ara tampoc no aguantava els cap. Dóna-li temps i posa'l a estonetes de boca terrossa.
Imatge

Imatge

Imatge
thankyou78

EntradaAutor: thankyou78 » dt. maig 03, 2011 1:44 pm

Gràcies Xasevi, em deixes més tranquil.la \o.o/
Petons i a veure q em diu demà la nostra pediatra.
Pots seguir les nostres aventures nòrdiques a: http://mariposasnordicas.blogspot.com

Imatge

Imatge
thankyou78

EntradaAutor: thankyou78 » dl. maig 09, 2011 4:11 pm

La meva pediatra em va dir que amb dos mesos encara no ens hem d'alarmar, que és cert que té poc to muscular però que farem controls fins als 4 mesos,i que si realment als 4 no l'aguantés més del que ho fa, aleshores se li hauria de fer estimulació a algun centre, però que abans no li doni importància perque és molt petit. Em va dir que no el forçi, i que no el començi a sobreestimular que li doni temps. I que no enten l'avaluació que em van fer aquell dia, perque a un nen malalt no se'l pot avaluar, que en tot cas em va dir finament que si em passa un altre dia que el petit es posa malalt i no la trobo a ella al CAP que vagi a l'hospital...En fi...més tranquil.la la veritat. Petons.

Imatge

Imatge
glauka

EntradaAutor: glauka » dj. maig 26, 2011 6:28 pm

thankyou, ui, estigues tranquila, jo tenia els mateixos dubtes que tu i ara el Martí té 6 mesos i boca terrosa per fi aixeca el cap, però encara li costa, va començar a alçar el cap als 5 mesos i la pediatra em va dir que cada nen porta el seu ritme i així és ara ja l'aixeca sense problemes...ara toca aguantar l'esquena que és un altre drama jajajaja a mi tb em va alarmar la pediatra de la SS dient que el nen estava fluixet, però ni cas, el nen està perfecte i aixeca ara el cap com qualsevol altre nadó.
És qüestió de anar-lo posant a ratets durant el dia i distreure'l mentre ho fa.

Ànims que tot arriba!
thankyou78

EntradaAutor: thankyou78 » dl. maig 30, 2011 11:06 am

glauka ha escrit:thankyou, ui, estigues tranquila, jo tenia els mateixos dubtes que tu i ara el Martí té 6 mesos i boca terrosa per fi aixeca el cap, però encara li costa, va començar a alçar el cap als 5 mesos i la pediatra em va dir que cada nen porta el seu ritme i així és ara ja l'aixeca sense problemes...ara toca aguantar l'esquena que és un altre drama jajajaja a mi tb em va alarmar la pediatra de la SS dient que el nen estava fluixet, però ni cas, el nen està perfecte i aixeca ara el cap com qualsevol altre nadó.
És qüestió de anar-lo posant a ratets durant el dia i distreure'l mentre ho fa.

Ànims que tot arriba!

Gràcies Glauka!. La veritat és que entre totes em deixeu més tranquil.la. L'Adrià des de fa 2 o 3 dies que quan el poso bocaterrossa aixeca una mica el cap, i comença a posar-se de costat algunes vegades. És un inici...Ara en un parell de setmanes tornem a tenir visita amb la nostra pediatra de la SS per control de pes i de cap (com em va veure tan espantada em va dir que a ella no li importava veure al nen les vegades que fes falta, és molt bona persona la veritat). Ja us explicaré!. Però tens raó que cada nen té el seu ritme!

Imatge

Imatge

Torna a “El desenvolupament psico-motriu”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::