Idees de jocs i entreteniment per nens de 18 mesos
Idees de jocs i entreteniment per nens de 18 mesos
Els meus peques ja tenen 18 mesos i estan cansats de jugar sempre amb les mateixes joguines, a més com que no van a la guarde encara, sempre els toca jugar sempre al mateix.
M'agradaria que em donéssiu idees per entretenir-los amb algo que els pugui cridar l'atenció a aquesta edat pq a vegades s'avorreixen una mica.
Demano ajuda a les mamis expertes i també a les educadores infantils que sé que corren per aquí.
M'agradaria que em donéssiu idees per entretenir-los amb algo que els pugui cridar l'atenció a aquesta edat pq a vegades s'avorreixen una mica.
Demano ajuda a les mamis expertes i també a les educadores infantils que sé que corren per aquí.
- Montse P
- :: papallona

- Entrades: 118
- Membre des de: ds. maig 23, 2009 8:22 am
- Ubicació: La plana de Lleida
Re: Idees de jocs i entreteniment per nens de 18 mesos
Hola
Jo també tinc bessons, i el Pol i la Berta tenen gairebé 20 mesos. A vegades, per moltes joguines que tinguin, els agrada jugar amb coses senzilles; ellMs s'ho han passat de conya amb botelles d'aigua amb arròs a dins, les agulles d'estendre roba, tapes de cassoles i una cullera de fusta,... Una altra cosa que els agrada és enganxar gomets en un full, se'ls ha d'anar ajudant, i s'ho passen bé. Una altra "joguina" que els vaig fer jo mateixa i que estem aprofitant moltíssim és la capsa de les cançons. Vaig buscar dibuixos que es poguessin relacionar amb les cançons infantils, els vaig imprimir, plastificar i retallar; quan els vaig tenir a punt, els vaig posar dins d'una capsa d'aquestes decordades, i ja tenim la capsa de les cançons. La nena quan veu la capsa la va a buscar i et comença a donar cançons perquè els hi cantis, i ens passem estones ben divertides i fent activitats força educatives, ja que la nena ja comença a entonar alguna de les cançons que anem cantant. Algunes de les cançons escollides són: sol solet, l'esquirol, la lluna la pruna, el Joan petit, els titelles, l'elefant del parc, ...
També els agrada molt jugar amb titelles, ells en tenen d'aquestes de guant, els hi agrada que tu les facis parlar,, però també se les posen ells a la ma.
I els contes també els encanten!!!
Ara comencen amb el joc simbòlic, els hi he comprat plats, coberts i gots de joguina, i és divertit veure com comencenn a jugar amb aquest material.
Montse
Espero haver-te ajudat
Jo també tinc bessons, i el Pol i la Berta tenen gairebé 20 mesos. A vegades, per moltes joguines que tinguin, els agrada jugar amb coses senzilles; ellMs s'ho han passat de conya amb botelles d'aigua amb arròs a dins, les agulles d'estendre roba, tapes de cassoles i una cullera de fusta,... Una altra cosa que els agrada és enganxar gomets en un full, se'ls ha d'anar ajudant, i s'ho passen bé. Una altra "joguina" que els vaig fer jo mateixa i que estem aprofitant moltíssim és la capsa de les cançons. Vaig buscar dibuixos que es poguessin relacionar amb les cançons infantils, els vaig imprimir, plastificar i retallar; quan els vaig tenir a punt, els vaig posar dins d'una capsa d'aquestes decordades, i ja tenim la capsa de les cançons. La nena quan veu la capsa la va a buscar i et comença a donar cançons perquè els hi cantis, i ens passem estones ben divertides i fent activitats força educatives, ja que la nena ja comença a entonar alguna de les cançons que anem cantant. Algunes de les cançons escollides són: sol solet, l'esquirol, la lluna la pruna, el Joan petit, els titelles, l'elefant del parc, ...
També els agrada molt jugar amb titelles, ells en tenen d'aquestes de guant, els hi agrada que tu les facis parlar,, però també se les posen ells a la ma.
I els contes també els encanten!!!
Ara comencen amb el joc simbòlic, els hi he comprat plats, coberts i gots de joguina, i és divertit veure com comencenn a jugar amb aquest material.
Montse
Espero haver-te ajudat
L'Arnau s'ho passa pipa amb una llauna que li vaig guardar de la llet que prenia, que li omplo amb alguns taps de potets i algunes peces dels Megabloks; com que fan soroll li fa gràcia i es distreu a treure-ho tot i tornar-ho a ficar a dins.
També s'entreté força pintant; té una capseta amb plastidecors especials per petits i pintem en un A3.
Amb la seva "moto" també s'ho passa molt bé passejant per tota la casa (mentre tafaneja, que és el que més li agrada) i, ara que fa bó, també per la terrassa.
Des que fa aquests dies tan bons, passem les tardes al parc i aquí sí que gaudeix moltíssim.
També s'entreté força pintant; té una capseta amb plastidecors especials per petits i pintem en un A3.
Amb la seva "moto" també s'ho passa molt bé passejant per tota la casa (mentre tafaneja, que és el que més li agrada) i, ara que fa bó, també per la terrassa.
Des que fa aquests dies tan bons, passem les tardes al parc i aquí sí que gaudeix moltíssim.
- Ítaca
- :: dinosaure
- Entrades: 7513
- Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès
Ostres, m'interessa aquest post!
A nosaltres ens passa igual... la Txell té les joguines massa vistes i com no va a la llar doncs penso q ja està cansada de sempre jugar amb el mateix...
Ara per ara, el q la porta boja són les agulles d'estendre la roba (q ja li posem expressament enganxades als testos i ella va a munt i avall), les claus de casa (només q sent el sorollet ja ve pq li donis, i clar, si li dones ella contenta però va directe a la boca i sino li donem doncs drama...), i ampolles grans d'aigua buides...
M'ha agradat això de la capseta de música, potser li preparé també! Gràcies per la idea!
A nosaltres ens passa igual... la Txell té les joguines massa vistes i com no va a la llar doncs penso q ja està cansada de sempre jugar amb el mateix...
Ara per ara, el q la porta boja són les agulles d'estendre la roba (q ja li posem expressament enganxades als testos i ella va a munt i avall), les claus de casa (només q sent el sorollet ja ve pq li donis, i clar, si li dones ella contenta però va directe a la boca i sino li donem doncs drama...), i ampolles grans d'aigua buides...
M'ha agradat això de la capseta de música, potser li preparé també! Gràcies per la idea!
Moltes gràcies per les idees aportades. A mi també m'ha agradat això de la capseta de música. A veure si tinc un momenet i els hi faig, que serà difícil.
A veure qui més s'anima a posar cosetes, que el post pot estar molt bé si es va animant.
A veure qui més s'anima a posar cosetes, que el post pot estar molt bé si es va animant.
Noies, rescato el post, perquè ahir vam veure una bona idea i la volem posar en pràctica, i he pensat en compartir-la aquí per si us pot interessar pels vostres petits.
Vam anar a la Tamborinada del Parc de la Ciutadella i un dels jocs que tenien pels petits era una pissarra de planxa metàl.lica amb peces de fusta magnètiques. A l'Arnau li va agradar molt i es va estar una bona estona jugant. També vaig sentir altres pares que comentaven de fer una d'igual a casa i posar magnètic a peces de fusta.
Mireu, és això:
Vam anar a la Tamborinada del Parc de la Ciutadella i un dels jocs que tenien pels petits era una pissarra de planxa metàl.lica amb peces de fusta magnètiques. A l'Arnau li va agradar molt i es va estar una bona estona jugant. També vaig sentir altres pares que comentaven de fer una d'igual a casa i posar magnètic a peces de fusta.
Mireu, és això:
No teniu els permisos necessaris per veure els fitxers adjunts d’aquesta entrada.
- Ítaca
Ostres, sí q és xuli!!!
Ummmm... però no sé si tindré prou traça per dibuixar les peces de fusta...
Ummmm... però no sé si tindré prou traça per dibuixar les peces de fusta...
Uis Takita!! Nosaltres hem fet una cosa així però més "cutre-salsitxera! Com que em vaig donar compte que quan el peke estava amb mi a la cuina l'hi agradava molt jugar amb els imants de la nevera, vaig anar al foto-prix i vaig fer uns imants amb fotos del papa, la mama i ell. I hi juga força, els enganxa i desenganxa, els va a enganxar de la nevera al rentaplats i així fem viatges...Jo l'hi dic enganxa el papa...i ell agafa l'imant amb la foto del papa..i així anem fents amb els imants de la mama i el nen...
Hola,
M'agraden moltles ideesque aneu donant, el meu peque tampoc va a la guarde i hi ha dies qu es fa dificil entretenirlo.
Nosaltres tenim un gat, i hi juga molt, per sort el gat no s'hi torna,je.
Les malabars els agraden molt, no cal saberne, si tires amunt dos pilotetes toves mentre cantes despres ho van repetint, les carioca tambe els fascinen.
Tambe agafo una cinta de tela on hi lligo o enganxo amb pinces, objectes perque els arrossegui i elsdeslligui, o despinci
M'agraden moltles ideesque aneu donant, el meu peque tampoc va a la guarde i hi ha dies qu es fa dificil entretenirlo.
Nosaltres tenim un gat, i hi juga molt, per sort el gat no s'hi torna,je.
Les malabars els agraden molt, no cal saberne, si tires amunt dos pilotetes toves mentre cantes despres ho van repetint, les carioca tambe els fascinen.
Tambe agafo una cinta de tela on hi lligo o enganxo amb pinces, objectes perque els arrossegui i elsdeslligui, o despinci
On n'hi caben quatre n'hi caben cinc
Gràcies Takita per la idea, es veu molt xula. Però a on es pot comprar l'imant aquest o magnètic? Algú ho sap?
Iuia, estic investigant, perquè volem fer-li a l'Arnau. Ja t'informaré
Itac@, estic veient que venen magnètics de fusta i no surten cars. A veure si trobo alguna coseta més i us informo.
aivlis, nosaltres tenim uns quants a la nevera que li posem a la part d'abaix perquè hi jugui, però són primets i li costa treure'ls. Els de fusta tenen més relleu i els poden manipular més fàcilment.
Itac@, estic veient que venen magnètics de fusta i no surten cars. A veure si trobo alguna coseta més i us informo.
aivlis, nosaltres tenim uns quants a la nevera que li posem a la part d'abaix perquè hi jugui, però són primets i li costa treure'ls. Els de fusta tenen més relleu i els poden manipular més fàcilment.
Doncs estic a l'espera a veure què em dius Takita. Moltes gràcies, guapa.
Ei quina bona idea de post!!
Jo també vaig veure que al Jan li "pirren" els imans de la nevera, i a la part de baix del congelador li vaig deixar els primets de l'ajuntament, els dels contenidors de colors, però com que li costava d'agafar li vaig comprar als xinos uns rodons de plàstic i de colors que tenen relleu, fàcils d'agafar...m'ha agradat molt la idea de posar-hi fotos de nosaltres, així també pot anar reconeixent a la família...penso que podriem posar els avis, cosinets i tiets, i anar fent jocs...jo d'aquests imans ja me n'he trobat per tot arreu, a dins el cotxet, al calaix de les calces
, a dins d'una sabata, en un calaix de l'estudi, fins i tot al balcó!!
Ara que vé el seu sant aprofito i demano alguna joguina musical, he demanat un xilòfon i un piano (que li encanten!), vaig llegir que desenvolupar el sentit musical és molt important. I com que no para "d'aporrejar" el radiador perquè soni...
Jo també vaig veure que al Jan li "pirren" els imans de la nevera, i a la part de baix del congelador li vaig deixar els primets de l'ajuntament, els dels contenidors de colors, però com que li costava d'agafar li vaig comprar als xinos uns rodons de plàstic i de colors que tenen relleu, fàcils d'agafar...m'ha agradat molt la idea de posar-hi fotos de nosaltres, així també pot anar reconeixent a la família...penso que podriem posar els avis, cosinets i tiets, i anar fent jocs...jo d'aquests imans ja me n'he trobat per tot arreu, a dins el cotxet, al calaix de les calces
, a dins d'una sabata, en un calaix de l'estudi, fins i tot al balcó!!Ara que vé el seu sant aprofito i demano alguna joguina musical, he demanat un xilòfon i un piano (que li encanten!), vaig llegir que desenvolupar el sentit musical és molt important. I com que no para "d'aporrejar" el radiador perquè soni...

La vida amb un somriure és més bonica...

La gràfica del positiu!! http://www.fertilityfriend.com/home/26c1ea
El post del Jan!!
http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=14107

La gràfica del positiu!! http://www.fertilityfriend.com/home/26c1ea
El post del Jan!!
http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=14107

Noies, la pissarra magnètica encara no la tenim, perquè el Takito, que és el "Brico" de casa, està molt enfeinat i no ha pogut anar a mirar els materials per fer-la, però tafanejant, vaig trobar alguns dels magnètics d'animals que hi havia a la Tamborinada; són molt macos i de fusta. Els he comprat aquí: http://www.toysandbooks.net/juguetes-ju ... cos-p-5508
De moment, està jugant amb ells a la nevera i li encanten!
En quant tinguem la pissarra, ja us explico.
Violeta, l'Arnau té un xilòfon, és d'aquells que li pots donar amb els palets, però què també té tecles. De tant en tant, l'agafa, però tampoc no gaire; crec que li hagués fet més gràcia un piano. El que va estar un èxit, va ser un tambor/bongo que li vam regalar pel seu aniversari; té música i llums, i s'ho passa pipa amb ell.
De moment, està jugant amb ells a la nevera i li encanten!
En quant tinguem la pissarra, ja us explico.
Violeta, l'Arnau té un xilòfon, és d'aquells que li pots donar amb els palets, però què també té tecles. De tant en tant, l'agafa, però tampoc no gaire; crec que li hagués fet més gràcia un piano. El que va estar un èxit, va ser un tambor/bongo que li vam regalar pel seu aniversari; té música i llums, i s'ho passa pipa amb ell.
Doncs justament avui redecorant L'habitacio d'en Jofre, he pensat que li agradaría una pissarra magnetica!! Tinc la paret perfecte i tambe li encanta jugar amb les imans de la nevera! Doncs m'heu donat una bona idea. Takita jo tambe els demanare! Potser que a ikea hi hagi alguna pissarra magnetica?? Sino on??
- noviachuky
- Entrades: 7535
- Membre des de: dt. maig 06, 2008 4:05 pm
no se si algu ho ha explicat ja, pero a casa d'uns amics tenen a la paret de l'habitació del nen un paper de pissarra per pintar amb guixos, jo ho he vist al Fes Més de Manresa pero crec que al Leroy Merlin també n'hi deu haver.
està bé pq pintin una estona i s'esborra fàcil, a més recordo que era molt econòmic, 12 euros em sembla
està bé pq pintin una estona i s'esborra fàcil, a més recordo que era molt econòmic, 12 euros em sembla
novia molt bona idea. Però podries posar una foto o des de la pàgina web pq ens en poguem fer més l'idea. Entenc el què vols dir però no sé ben bé com és. El meu marit treballa a Manresa i en un plis plas ho pot anar a buscar al Fes mes.
- Ítaca
Takita pel tema imants, venen uns fulls magnètics q es poden retallar i enganxar on vulguis (per casa deu córrer un...). Estic pensant q una altra opció per fer els imants, es tallar fustes quadrades (com les de la foto) i enganxar sobre un dibuix (prèviament plastificat) i llestos
L'altre tema és on comprar un tros de planxa... si hi penso li ensenyaré a l'itaco, a veure què li sembla i a veure si té ganes de posar-s'hi... També estic pensant que per l'altra banda de la planxa, es pot enganxar el paper pisarra aquest que diu la novia i així tenim un 2x1!
L'altre tema és on comprar un tros de planxa... si hi penso li ensenyaré a l'itaco, a veure què li sembla i a veure si té ganes de posar-s'hi... També estic pensant que per l'altra banda de la planxa, es pot enganxar el paper pisarra aquest que diu la novia i així tenim un 2x1!
Ostres, Itac@, no sabia això dels fulls magnètics! sembla una bona opció. Saps a on es poden trobar? vaig a tafanejar a veure si trobo alguna cosa
.
- Ítaca
ostres, jo la vaig comprar fa molt a una botigueta del C. Muntaner q tenen de tot... On també n'he vist és aquí:
http://es.opitec.com/opitec-web/article ... 729100/p/2
tenen milions de coses i és un vici de web... el q passa és q la comanda mínima penso q és de 30 €...
No ho he mirat, però seguríssim q també tenen imants fets...
http://es.opitec.com/opitec-web/article ... 729100/p/2
tenen milions de coses i és un vici de web... el q passa és q la comanda mínima penso q és de 30 €...
No ho he mirat, però seguríssim q també tenen imants fets...
Torna a “El desenvolupament psico-motriu”
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |