No controla els esfínters

Els bolquers, el xumet..

beatrice2121
:: formigueta
Entrades: 64
Membre des de: ds. ago. 04, 2012 7:10 am

No controla els esfínters

EntradaAutor: beatrice2121 » dv. ago. 24, 2012 3:14 pm

Hola,

Tinc un nen de 29 mesos, que ara ja fa tres setmanes que li vam treure el bolquer, però no control els esfinters encara, perquè no relaciona pipí amb ganes de fer pipí. No enten aquesta ssociació, i pel temps que porta veig que està triguemn bastant. Tothom em deia que en una setmana, agafen i entenen l'associació però el meu es triga molt.

Tb és veritat que hem començat dos vegades més i les hem parat pq hem estat d'hospitals (i vacances) i no teniem temps per fer-ho seguit q és el voliem pq s'aconsella així quan s'ha de treure el bolquer. Tot i que ja va sense bolquer, no relaciona el fet de fer pipí a l'orinal, i sempre s'ho fa a sobre i avisa tard. Sap què és el pipí, d'on vé i q s'ha de fer a l'orinal, però no fa, com dic, l'associació d'idees.

No se si l'ha passat a algú, però agrairia algun truquet que li ajudi a veure més clar pq només amb el sentit comú i constància, veig que no hi ha prou.

Gràcies

Salutacions
ariadna
:: girafa
Entrades: 2483
Membre des de: dj. ago. 31, 2006 3:38 pm

Re: No controla els esfínters

EntradaAutor: ariadna » dv. ago. 24, 2012 8:39 pm

Jo crec que está clar que no está preparat per deixar el bolquer...
Per què li vols treure? No podeu esperar a que ell estigui preparat? Potser li queda poc temps per estar-ho i forçant la situació l'unic que aconseguireu és retardar-ho més!
2010 & 2016
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » ds. ago. 25, 2012 12:08 pm

Jo també crec que no està preparat. Forçant-lo no aconseguireu res més que allargar-ho i crear inseguretat al nen, t'ho dic amb coneixement de causa.
charito
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

EntradaAutor: charito » ds. ago. 25, 2012 12:52 pm

Home 3 setmanes no es pas tant, jo diria que triguen uns 15 dies. I si ho heu fet amb interrupcions sembla lògic que no ho "acabi de pillar". Exactament com ho feu?

A nosaltres ens van dir:

Treure bolquer i explicar que s'ha de fer pipi al wc

Cada 15-20 minuts posar-lo i si sona la flauta i per casualitat fa el pipi fer una festa i donar-li un "premi" (jo li donava ositos de goma)

Per la migdiada i a la nit posar bolquer i explicar que es perquè dormi mes tranquil i per si de cas s'escapa. Si hi ha una festa, o un dinar o una situació excepcional igual, posar-li puntualment i explicar-li.

En el meu cas he comprovat que si el peque esta fora de rutina, amb nens, de festa, etc, es "despista" i se li escapa. O sigui que potser es millor que estigueu en una època tranquileta i a casa. Hem estat dos dies amb un nen d'uns 3 anys i amb els nervis de jugar i estar fora de casa se li escapaven els pipis, o sigui que no deu ser estrany.

Tambe ens va passar que al principi li feia por el wc perque tenia sensació de caure i amb l'orinal molt millor.

No se, potser cal una mica mes de paciencia i si no com diuen les companyes provar d'aqui uns mesos.
Elidé
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3386
Membre des de: dc. maig 02, 2007 10:00 pm
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

EntradaAutor: Elidé » ds. ago. 25, 2012 4:58 pm

Em trobo en la mateixa situació, amb la diferència que la meva filla té 3 anys (2,8 corregits) i ella no avisa, ni aviat ni tard. Sap per què serveix l'orinal, diu pipí i caca (coneix les paraules i les associa al concepte quan vol) però no ho demana mai quan en té. Fa 20 dies que ho provem i crec que seguirem intentant-ho fins que comenci l'escola, sinó hi ha hagut cap avenç ho deixarem per més endavant. A la seva escola ens van dir que ho intentéssim però que no passava res si començava el curs amb bolquers...
El que trobo més curiós és que la caca la fa a l'orinal cada dia (l'asseiem nosaltres quan comença a apretar), però els pipís només per equivocació... Pot estar-se 10 minuts asseguda a l'orinalet jugant i a continuació fer el pipí a terra... ?-) ?-) :-:)
beatrice2121

EntradaAutor: beatrice2121 » dg. ago. 26, 2012 3:54 pm

Hola,

Jo no crec que estiguem forçant res, perquè el meu fil sí reconeix el pipí, i la caqueta, d'on ve cadascú i on es fa, és a dir que la teoria se la sap, a la pràctica li falta l'associació com dic. Ara, hem avançat i avisa no després, sino mentre fa pipí. De moment no sap com parar-lo, pq no ho ha associat, però no crec que trigui, ara ho estem fent seguit.

S'ha de tenir molta paciència i ja està. Tornar a posar el bolquer, ara mateix, crec que seria tornar enrere i confondre'l. Respecte a aquest tema, es recomana que si es treu el bolquer, no es torni a posar per la confusió que comporta, perquè defet ho està aprenent.

He trobat el millor moment ara, perquè ha entès la teoria, perquè estem a casa, a més ara és estiu i no es refreda si s'ho fa a sobre, no com si es tractés de l'hivern o tardor.

No em preocupa si arriba l'hora d'anar a la guarde i encara no ho demana, s'avisa a la profe de la situació i ja està.
Crec que s'ha d'anar al ritme d'ells i no còrrer mai. I així ho estem fent.

Hem pensat també, de fer-li una festa cada cop que fes pipí fins que es normalitzi i ho demani sempre.

Ah Roser, el que fem és treure-li el bolquer quan s'aixeca i preguntar-li sempre si vol fer pipí després d'esmorzar, que és quan ho fa, a mig matí li tornem a preguntar, a mitga tarda tb li peguntem tb, pq al matí i tarda estem fora de casa i així li expliquem que si li passa fora de casa, no passa res, i es pot fer igualment pipí.

Però sempre diu que no. En total li preguntem 3 vegades al dia, que correspon als moments que ho fa.

Bueno, Elidé, veig que al menys fa alguna cosa a l'orinal, això és un pas. I tb veig que estem a prop jo tic a St. Cugat.

Bé, gràcies per els consells i recomonacions a totes!

Salutacions!
ariadna
Entrades: 2483
Membre des de: dj. ago. 31, 2006 3:38 pm

EntradaAutor: ariadna » dg. ago. 26, 2012 4:07 pm

2010 & 2016
beatrice2121

EntradaAutor: beatrice2121 » dg. ago. 26, 2012 5:20 pm

No ho he dit, però quan li preguntem si te pipí i diu que no, no és al fet de fer pipí, pq no s'ha acostumat o no ha aprés a dir que sí (només durant un temps o deia). Quan li preguntem si vol fer pipí, no diu sí, diu pipí.

I tb el seiem a l'orinal cada vegada que li entren ganes.

Ni el forçem, ni esperem que hi aprengui aviat ni res d'això. Torno a dir que si no ho associa, no ens preocupa. Anem al seu ritme, poc a poc. I si veiem que li fa angúnia, li molesta o no es troba madur, doncs li posarem els bolquers, sense cap problema. De moment veig que no és el cas.

Ja vorem.

Però ja dic no em preocupa gens si hem de tornar a posar els bolquers (tot i que els pediatres no m'ho han aconsellat).

Prefereixo guiar-me per el sentit comú i pels professionals, també ajuda mares que han passat per això.

Salutacions.
charito

EntradaAutor: charito » dg. ago. 26, 2012 8:26 pm

beatrice2121 ha escrit:Ah Roser, el que fem és treure-li el bolquer quan s'aixeca i preguntar-li sempre si vol fer pipí després d'esmorzar, que és quan ho fa, a mig matí li tornem a preguntar, a mitga tarda tb li peguntem tb, pq al matí i tarda estem fora de casa i així li expliquem que si li passa fora de casa, no passa res, i es pot fer igualment pipí.

Però sempre diu que no. En total li preguntem 3 vegades al dia, que correspon als moments que ho fa.

Doncs potser ho preguntaria mes cops, jo li demano cada mitja hora-un hora, i si veig que s'agafa la tita, insisteixo, segur que no tens pipi? No. Segur? Torno a insistir al cap d'uns minuts i moltes vegades em diu que si i anem. Si estem al carrer i reguem un arbre li fa moltissima gràcia.

Com dieu una mica mes de paciència i anar veient petits avanços. Jo el dia que feia 15 em volia morir, perquè se li van escapar com 8 pipis al estar a la piscina i empassar aigua, desesperant, però va ser com un punt d'inflexió i a partir d'aquí fantàstic, a veure si us hi trobeu vosaltres tambe, sort!
beatrice2121

EntradaAutor: beatrice2121 » dg. ago. 26, 2012 9:38 pm

Hola,

Si, ja havia pensat preguntar-li més cops al dia. Hi ha gent q m'ha dit que pregunta cada dos hores aprox.

Entenc que et volguessis morir el dia de la piscina. Q passada!

Bueno poc a poc.

Ciao!
charito

EntradaAutor: charito » dg. ago. 26, 2012 10:31 pm

Si potser m'he passat dient mitja hora... al principi si pero ara es mes el que tu dius, si fa un parell d'hores estic pendent i quan acaba de fer ja em relaxo una bona estona.
beatrice2121

EntradaAutor: beatrice2121 » dl. ago. 27, 2012 7:29 am

OK. és el que fem totes.

Ànims i a continuar bé!

Torna a “Els canvis”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants