Rentar mans, cara, cap quan ja són grans

Els bolquers, el xumet..

xaia
:: conillet
Entrades: 375
Membre des de: dc. juny 02, 2010 9:28 pm

Rentar mans, cara, cap quan ja són grans

EntradaAutor: xaia » dj. ago. 23, 2012 2:29 pm

Hola,

Sembla una pregunta tonta, però quan ja són una mica grans, p.ex el meu petit té 20 mesos, amb què els renteu? Jo des que menja sòlids, el que és cara i mans li faig amb una toallita perquè es posa perdut (sobretot amb el tomàquet dels macarrons, però en general quan es menja alguna cosa sol), però no sé, cada cop em fan menys gràcia les toallites... no li faig amb una esponja per que penso que, per més que la renti, en 2 dies em quedarà feta pols... estava pensant d'ensenyar-li ja a rentar-se ell les mans al videt però la cara no ho tinc tant clar i tampoc no sé si és massa aviat, em fa por que la liï.

D'altra banda, tema rentar cap, li faig quan el banyo, primer el mullor amb l'esponja, poso sabó i llavors anar passant l'esponja i esbandint fins que sembla que ja no hi ha sabó, però mai acabo d'estar segura que li marxi el sabó del tot... he intentat fer-li posar el cap enrera i pasar-li aigua amb un pot, però no ho suporta i fa força endavant amb el cap i es mulla tot...

I vosaltres, com ho feu? Teniu truquillos?
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: Rentar mans, cara, cap quan ja són grans

EntradaAutor: neuetes » dj. ago. 23, 2012 3:13 pm

Li compres un taburet i que es renti les mans i la cara a la pica del lavabo, com tothom. Així també li ensenyaràs bon hàbits d'higiène. Potser als primers dies hauràs d'ensenyar-li i estar allà amb ell, però ja veuràs que a poc a poc ho sabrà fer solet. La meva filla ho vam fer així i ara ja es renta sola les dents, les mans i la cara després dels àpats, encara fa una mica de mullader, però cada vegada menys. Res que no es pugui solucionar amb la fregona.
En quant al rentar al cap... quin problema hi veus en que es mulli tot si li rentes quan el banyes? Ho entendria si només li rentesis el cap (sense el cos). Li fas una bona esbandida al cos després de rentar-li el cap i llestos.
cross_13
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 574
Membre des de: dc. maig 23, 2012 8:09 am

EntradaAutor: cross_13 » dj. ago. 23, 2012 5:34 pm

Jo com la Neweta. Pensa que a l escola bressol els posen a rentar se ben petits
Imatge
Imatge
sivi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1803
Membre des de: dt. juny 29, 2010 10:08 am
Ubicació: girona

EntradaAutor: sivi » dj. ago. 23, 2012 7:31 pm

Nosaltres li rentem la cara i les mans a la pica, de moment en braços nostres per què es petita, però ja li tinc un tamburet a punt de l'ikea que als meus nebots els anava la mar de be quan venien a casa. Avanç d'anar a dormir (acabada de sopar) anem a rentar mans i cara i li respallo un xic les dents i ella ja s'ho ha pres per costum.
Si som fora si que utilitzo toballoletes o si estem a un restaurant anem al labavo i llavors assecades amb paper o mocadors de paper segons el que i hagi.
No teniu els permisos necessaris per veure els fitxers adjunts d’aquesta entrada.
Imatge

Imatge
trea
Entrades: 358
Membre des de: dv. març 28, 2008 1:06 pm

EntradaAutor: trea » dv. ago. 24, 2012 9:42 am

Nosaltres també ho fem al labavo amb una escaleta que tenim, tambe de l'ikea. Tan la gran com la petita abans i despres de les menjades se'n van cap allà a rentar-se. La gran ho fa sola, i la petita també ho faria, però no arriba a l'aixeta i lo que fa és enfilar-se i intentar-ho fins que hi anem nosaltres.

Les meves mengen soles i la petita és posa guapa quan menja però res millor que l'aigua i el sabó per netejar-la. Sovint també és posa el plat al cap i clar li queda tot ple d'oli, doncs li inclino cap a la pica i li passo una mica d'aigua.

Crec que és millor que li ensenyis a rentar-se amb aigua i sabó a la pica o al bidet, que no amb tovalloletes.
Imatge

Imatge
Carme-it
:: tortuga
Entrades: 309
Membre des de: dc. juny 09, 2010 4:21 pm

EntradaAutor: Carme-it » dv. ago. 24, 2012 4:29 pm

La nostra tb té 20 mesos, i ja fa temps que abans i després dels àpats, anem al bidet a netejar mans i cara. Això d'obrir l'aixeta li encanta. Si que fem una miqueta de mullader però cada cop menys.
Des d'inicis d'estiu, després de sopar, ens anem a rentar les dents, i no vegis lo contenta que hi va! li dius "anem a rentar la cara i les mans" i ella ben ràpid diu (a la seva manera) "i les dents". I ens posem un (el seu pare o jo) a un costat del bidet i ella a l'altra, i cadascuna amb el seu raspall de dents, i va mirant com fas els moviments i els va fent, ara ho fem sense pasta pq vagi agafant l'hàbit.

Tema cap, nosaltres la dutxem (sense omplir la banyera), aigua de cap a peus, sabó de cap a peus i esclarida. Ella ja es queda dreta (vam posar una alfombra anti-lliscant) i va aguantant l'aigua que li cau a sobre, ejejjeej... Ens és més pràctic, més ràpid, més ecològic... i ens estalviem el "sidral" de quan és hora de sortir de la banyera i no vol. A vegades, aprofitem que un dels dos es dutxa, per posar-la amb nosaltres i dutxar-nos junts.
Imatge
Imatge
Takita
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

EntradaAutor: Takita » dg. ago. 26, 2012 9:07 am

Nosaltres fem el mateix. Vam comprar un tamboret a Ikea (no el de la foto sinó un altre model que és més alt i així arriba prou bé) i es renta mans, cara i dents.
Quant al bany, fa temps que ja combinem bany i dutxa i, tot i que no li agrada gaire quan li mullo el cap, fem una mica de "catxondeo" i així el distrec.
xaia
Entrades: 375
Membre des de: dc. juny 02, 2010 9:28 pm

EntradaAutor: xaia » dl. ago. 27, 2012 2:21 pm

Hola,

Al final hem començat a rentar-li les mans al bidet (tenim un tamburet d'aquests de l'Ikea però la nostra pica està molt alta i no arriba bé). Li fa molta il·lusió i colabora molt, ho dolent és treure'l d'allà quan ja ha acabat. Pel que fa la cara, uff, fa molt mullader, anem provant estratègies ara que és estiu i si es mulla molt tampoc passa res.

Tema cap, uff és que fa uns drames només que li caigui una goteta... i el meu home diu que és massa petit per dutxar-lo, que si fos per mi ja li hauria fet marxar les manies fa temps... preguntava més que res per si algú s'hi havia trobat que no ho aguantéssin que els toqués l'aigua a la cara i fent alguna cosa o dient-lis algo s'hagués resolt. És que he provat de dir-li que tiri el cap enrera però llavors quan li estàs tirant l'aigua el tira endavant i encara és pitjor perquè ara, només que li dic que tiri el cap enrera ja es queixa!

Gràcies a totes!
trea
Entrades: 358
Membre des de: dv. març 28, 2008 1:06 pm

EntradaAutor: trea » dl. ago. 27, 2012 6:09 pm

Jo a la meva petita ja fa molt de temps que la dutxo dreta a la banyera. I pel que fa a l'aigua que li cau quan li esbandeixo el cap, ella em sembla que no ha dit mai res, i la gran ha tingut èpoques (ara ja no diu res), però quan toca esbandir es fa ràpid i ja està, quan més vols vigilar més aigua els hi cau.

Prova de fer-li tirar el cap endavant aixi l'aigua potser no li anirà tant a la cara com si el tingués recte.
Imatge

Imatge
Vampirets
:: gosset
Entrades: 403
Membre des de: dj. feb. 24, 2011 6:08 pm

EntradaAutor: Vampirets » dg. set. 02, 2012 1:39 pm

Hola noies!

Quan vau començar a rentar-los les mans, la cara i les dents al lavabo? Les nostres tenen 13 mesos, hauriem de començar ja?

Gràcies!
Carme-it
Entrades: 309
Membre des de: dc. juny 09, 2010 4:21 pm

EntradaAutor: Carme-it » dl. set. 03, 2012 8:42 pm

Vampirets, nosaltres vam començar quan devia tenir 15-16 mesos. Ella ja caminava i hi anava pel seu propi peu.
Imatge
Imatge
aguellpe
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 74
Membre des de: dc. març 30, 2011 11:04 am

EntradaAutor: aguellpe » dl. set. 03, 2012 9:48 pm

Nosaltres vam començar asseient-lo primer a sobre meu i jo asseguda al wc perque està molt a la vora de la pica i després amb un taburet de l'ikea.
Ara se les renta tot sol i és el que diuen altres mares, que rentar amb tovalloletes no és bó per la pell,a més netegen tant que s'emporten fins i tot una capa protectora de la pell, a la llarga és perjudicial per al nen i que donant-li el taburet com a eina per rentar-se més endavant ell sol les mans li dones autonomia que els hi va molt bé
Takita
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

EntradaAutor: Takita » dt. set. 04, 2012 9:55 am

Nosaltres, vam començar cap als 16 o 17 mesos i li feia molta il.lusió fer-ho com nosaltres, així que hi anava encantat :ok:
Vampirets
Entrades: 403
Membre des de: dj. feb. 24, 2011 6:08 pm

EntradaAutor: Vampirets » dj. set. 06, 2012 8:19 pm

gràcies! :ok:

Torna a “Els canvis”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET