treure el bolquer

Els bolquers, el xumet..

sandrajuli
:: pantera
Entrades: 873
Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am

Re: treure el bolquer

EntradaAutor: sandrajuli » dv. jul. 30, 2010 9:46 am

Tinc una pregunta, però potser obriré un post nou també, per a veure si més gent pot contestar-la...
és que nosaltres no li volem treure el bolquer al peque, sinó que se'l tregui ell... no sé si m'explico. O sigui esperar a que no el necessiti per no posar-li més, ok?
No sé si algú ho ha fet així i em pot explicar la seva experiència...
No crec que sigui una utopia, no?
Imatge
nini8852
:: cèrvol
Entrades: 503
Membre des de: dc. març 24, 2010 11:18 am

EntradaAutor: nini8852 » dv. jul. 30, 2010 9:57 am

sandrajuli ha escrit:Tinc una pregunta, però potser obriré un post nou també, per a veure si més gent pot contestar-la...
és que nosaltres no li volem treure el bolquer al peque, sinó que se'l tregui ell... no sé si m'explico. O sigui esperar a que no el necessiti per no posar-li més, ok?
No sé si algú ho ha fet així i em pot explicar la seva experiència...
No crec que sigui una utopia, no?

Doncs no sé què dir-te eh? Jo crec que des de que van amb bolquer, ells s'han acostumat a què les coses son així, neixen amb bolquer i viuen amb bolquer, no sé si m'explico. Com a molt poden dir que els fa picor i els molesta, però no sé si per si sols (i a una edat raonable) son capaços de dir i entendre 'fora bolquer i pipi al water'. Potser si que ho acabariem fent a còpia de veure-ho als altres, però potser amb 4 o 5 anys, per dir algo.
No sé, a veure si algú et pot ajudar, però jo crec que sense una petita empenta, li pot costar.

Salut!!!
Imatge
GLG
Entrades: 823
Membre des de: dl. març 09, 2009 6:38 pm

EntradaAutor: GLG » dv. jul. 30, 2010 10:24 am

Jo sé que hi ha nens que demanen que els hi treguis per dormir.

Et conteso al altre post, també
alexa7783
:: poltre
Entrades: 627
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 2:45 pm
Ubicació: Girona

EntradaAutor: alexa7783 » ds. jul. 31, 2010 6:38 pm

Bones!!

Tinc una nena de gairebé 22 mesos i ahir li vam treure el bolquer. Durant tot el dia s'ho va fer tot a sobre i al vespre un super pipi a l'orina. Avui al matí també ha fet un pipi a l'orinal, i més tard he vist que anava per fer caca i l'he assentat, ella no volia seure i nomès ha fet unes boletes (segur que li he estroncat) i més tard s'he l'ha fet a sobre. La resta del dia a sobre tot!!!
Us volia demanar com hu feu o hu heu fet vosaltres, es que no se si vaig bé... Nosaltres li demanem si te pipi i sempre ens diu que no!! Intentem que s'assenti a l'orinal peró hi ha vegades que no vol i d'altres si, no fa res i quan s'aixeca patapam a sobre.
Algun consell?? Creieu que és molt aviat? Quan s'hu ha fet a sobre, ve i em diu mama caca....
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » ds. jul. 31, 2010 9:03 pm

Nosaltres, de moment, anem fent els pipís a l'orinal i no se li escapa cap. Inclús avui ha fet un intent de fer-hi la kk, però no hi ha arribat a temps. Fins ara anavam movent l'orinal per la casa depenent d'on ella jugués perquè així el tindria més a mà, però avui l'hem deixat fixe al lavabo on nosaltres també anem, així si té un pipí ha d'anar al lavabo com tothom.

De moment, encara no li hem tret ni per dormir ni quan sortim al carrer. La setmana que ve, ja li treurem tot el dia sencer, excepte per fer la migdiada i dormir a la nit. :ok: :ok:
GLG

EntradaAutor: GLG » ds. jul. 31, 2010 9:51 pm

Nosaltres li vam treure amb just dos anys, i tot el dia, excepte migdiada i nit. Al cole molt bé i a casa, si haig de ser sincera, la primera setmana no m'atrevia ni a sortir a passejar. Ara ja en portem dues, i fem vida normal, amb l'orinal plegable a sobre tot el dia :-D :-D :-D

La primera setmana, cada 20-30 min. la dúiem a l'orinal, la segona setmana li hem dona més marge 45 min., ara, ja aguanta ben bé hora/hora i mitja.

De moment els pipis perfectes, bé, potser se li han escapat un parell, les kk, hi ha de tot. Com que sabem que al matí, normalment en fa una, anem controlant, i insistint per a que ho intenti a l'orinal. Moltes se les ha fet a sobre, però hem millorat molt.

Seguint l'exemple de la guarde, hem establert un sistema de premis. Si fa una kk a l'orinal, o al wc, li fem un "papitu". Un "papitu" és dibuixar-li en un dit una cara somrient. Al cole també ho fan amb gomets.

Molts dies comença, "pipi" i hi va corrents, fem tota la parafernàlia i només fa dos gotes. Li puges les calcetes, i hi torna, i així fins que a tu t'agafa un atac de nervis i ella se'n cansa...... en fi!

Aquesta setmana serà la tercera, i estarà a casa els avis. A veure que tal va!
neuetes

EntradaAutor: neuetes » ds. ago. 14, 2010 8:48 pm

Nenes...
que la Neus ja va sense bolquer!!! Ha costat (dos intents frustrats i un mes llarg d'aprenentatge), però ho hem aconseguit! >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:
Ahir va ser el primer dia que va sense bolquer (excepte per migdiades i dormir) i tot perfecte!! La veritat que el sistema de fer-ho progressiu ha funcionat: primer experiments només a casa, aprenent a fer el pipí (i si encertem la kk, molt millor) a l'orinal i no a terra. Un cop aprés aixó, fer el mateix a casa de les padrines (aquest estiu la guarden elles mentre treballem) també a fer pipí als orinals a un lloc que no és a casa i l'orinal no és el mateix. I mentrestant, pel carrer i per dormir bolquer. Al final ho té tant interioritzat que ella mateixa quan se sent el pipí, va cap a l'orinal, s'abaixa les calcetes i fa el pipí. I mentre el fa et mira i somriu amb cara satisfeta. :love: :love:
La prova de foc ha sigut aquesta setmana quan hem decidit que ja era hora de sortir de casa sense bolquer. A mi em feia un pànic increïble que es fes pipí a les botigues, així que, per provar, hem fet passejos i jugar als gronxadors a la tarda amb el papa a un parc que tenim al costat de casa, sense bolquer. Fent pipí abans de sortir i si en tenia enmig de la excursió fer-lo a radera d'un arbre "a lo rustic". El primer dia va ser un desastre, vam acabar totes dues molles de pipí.
Ahir ens vam atrevir a sortir cap al centre de la ciutat. I ara ja es pot dir que va sense bolquer tot el dia (menys per dormir).

Les caques... hi ha de tot, algunes les fa a l'orinal (amb el mateix sistema dels pipís) i d'altres que s'ho fa a sobre. Només necessita una mica més de temps. Suposo que quan comenci la llar al setembre tot aquest aprenentatge es reforçarà i s'acabarà de polir.

Aix.. que ja es fan grans! Prova superada. :ok: :ok:
neuetes l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. ago. 14, 2010 9:00 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
GLG

EntradaAutor: GLG » ds. ago. 14, 2010 8:58 pm

neuetes, nosaltres quan li vam treure, li vam treure per tot expecte migdiades i nit. Et puc assegurar que els primers dies no m'atrevia ni anar al parc..... Ara portem 3 setmanes, bé, quasi 4, i puc dir que mooooolt bé. Ja demana fins i tot la kk. Estem molt contents. Toco fusta, per si de cas!

Avui hem estat tot el dia fora, i li he posat el bolquer quan teníem clar que la posàvem al cotxet a dormir. S'ha llevat i a demanat pipi. El bolquer estava sec.

Diuen que hi ha nens que triguen més que d'altres a deixar-lo durant les dormides, però no cal pressionar.

Nosaltres a casa, l'hem acostumat a fer-ho al wc, amb un reductor. Quan sigui una mica més gran, li compraré un graonet per a que pugui pujar ella sola.
neuetes

EntradaAutor: neuetes » ds. ago. 14, 2010 9:05 pm

Ara li ha agafat interés a fer el pipí al water de casa i no vol reductor ni res, inclús l'altre dia hi va fer una caca.

Jo tampoc vull pressionar a treure el bolquer a les dormides, conec a nens amb quatre anys que encara el porten. Potser el de la migdiada serà el més fàcil perquè és poca estona, però a la nit...
Les que heu tret el bolquer a la nit, com ho heu fet?
pigadeta
:: dragona
Entrades: 4871
Membre des de: dc. jul. 25, 2007 3:10 pm
Ubicació: Tarragona (xo ganxeta)
Contacta:

EntradaAutor: pigadeta » dc. set. 01, 2010 9:16 am

Per fi m'incorporo al post!!! Després de molts dubtes vaig parlar-ho seriosament amb ell... vam fer tots els preparatius i el dimecres 25-08 vam decidir treure el bolquer durant el dia (no a la migdiada ni la nit)... el primer dia, cal dir que els matins erem a casa i estava bastant per ell... cada 1 h més o meny el sentava i pipi dins!!! Les caques son mes dificils de predir (de moment fins ahir no en va fer cap dins) Les tardes que acostumem a sortir son més variables, hi ha dies que s0aguanta moltíssim (sobretot si esta jugant o distret)... ahir pero es va pixar dos cops pel carrer, bé un cop pel carrer i un cop a la botiga on comprem la verdrua (menys mal que ens coneixem molt!!!) i com que se li talla la pixadeta nomes arribar a casa no va arribar a temps a l'orinal i xoffff altre cop!... Avui comença a l'escola, no sé si hi estaran tant a sobre, suposo que arribara super-pixat... pero bé només protem una setmana!
GLG

EntradaAutor: GLG » dc. set. 01, 2010 10:26 am

Anim Pigadeta! Ja veuràs que va molt bé.

La Martina només tenia 2 anyets i no ens podem queixar de lo ràpid que ho ha après. Ara ja deman kk i tot. El pipi, si està jugant l'has d'anar controlant tu, si no....

Ella encara duu bolquer a la nit i a migdia. A la nit no sempre s'aixeca seca, però al migdia normalment sí. Avui comença al cole, ja m'han dit que si veuen que aquesta setmana s'aixeca seca, fora bolquer per la migdiada.

Les que teniu més experiència: quan han trigat en treure els bolquers per dormir?
sandrajuli
Entrades: 873
Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am

EntradaAutor: sandrajuli » dj. set. 02, 2010 5:18 pm

jo m'estic llegint el llibre de "ir al váter sin lágrimas" d'Elizabeth Pantley i segons el que diu, els nens/es tarden força a controlar el tema de les nits, però pel tema fisiològic. Vull dir que els és impossible controlar-ho. Es veu que tenen la bufeta massa petita per aguantar tanta estona i que els ronyons no envien la senyal al cervell fins que són més grans. Tarden força... no dic que hi hagi nens que als 2 anys no es pixin al llit, però que no és el normal. O sigui que jo no tindria pressa per treure el bolquer de la nit, ja que aixecar-se mullat ha de ser molt frustrant i incòmode per ells, pobrets!
Imatge
yaixha
:: rateta
:: rateta
Entrades: 198
Membre des de: dv. oct. 09, 2009 2:26 pm

EntradaAutor: yaixha » dj. set. 02, 2010 8:37 pm

Jo vaig trigar uns mesos a treure-li el bolquer a la nit, desprès d'haver-li tret durant el dia. Vaig seguir els consells de la cuidadora de la guarderia. No hi ha pressa. Quan faci moltes nits que s'aixequi amb el bolquer sec, li treus. I amb aquesta calma i amb aquesta tranquilitat ho vam fer i no va ser cap trauma per ningú.
De vegades s'estava dues setmanes amb el bolquer sec i una nit amb el bolquer empapat, no una mica mullat no, empapat. Doncs no passava res. Quan el treiem sec, feiem festa i quan no, doncs no passa res, demà ja sortirà sec.
I una nit, quan ja portavem uns 20 dies sense res, li vaig treure, per provar, i cap problema, mai més. També he tingut la sort que no se li ha escapat mai al llit, però jo et diria que no tinguis pressa, ja aniràs veient quan arribi el moment.
nini8852
Entrades: 503
Membre des de: dc. març 24, 2010 11:18 am

EntradaAutor: nini8852 » dv. set. 03, 2010 11:39 am

Ara si que ja ho tenim superat!!!

Ja ho demana tot i se sap aguantar!!! Algún si que si li ha escapat, però suposo que és normal en un nen petit. Han sigut moments en que estava fora de situació (al vaixell de camí a Menorca) i una kk un dia que no vam arribar a temps, però jo això ja ho comptabilitzo com a accidents.
A la nit en segueix portant i a la migdiada, ara estic acabant els bolquers i ja li he comprat Dodots liberty (les calcetes).
En total hem trigat 1 mes +- sense haver patit gaire (des del 3 de juliol a principis d'agost) fins que n'ha après del tot.

Molts ànims a totes i que us vaigi tant bé com a mi!!

Salut!
Imatge
pigadeta
Entrades: 4871
Membre des de: dc. jul. 25, 2007 3:10 pm
Ubicació: Tarragona (xo ganxeta)
Contacta:

EntradaAutor: pigadeta » dl. set. 06, 2010 3:22 pm

Nosltres estem a punt de fer les dues setmanetes (el dimecres) podem dir que van tots dintre, tot i que he d'insistir en que s'assegui, per ell no té mai pipi... i encara no el demana... el que si que hem conseguit es que sigui conscient de que se'l fa, es a dir quan porta el bolquer de la nit i es nota el pipi o diu.

Tema apart la kk... a veure com va perque fins ara casi totes han anat als calçotetsi les de dins han estat per "accident o casualitat", i a dia d'avui porta dia i mig sense fer-ne... a veure si n'ha fet avui a l'escola!

N'estic contenta, pensava que seria molt més dur i molt mes pesat, ho ha agafat de seguida, tot i que nomes he pogut estar la primera setmaneta amb ell.
jorgina75
:: puça
Entrades: 15
Membre des de: dl. gen. 04, 2010 10:24 pm

EntradaAutor: jorgina75 » dg. oct. 24, 2010 3:24 pm

Hola mamas
Us passo un enllaç sobre treure els bolquers
jorgina75
Entrades: 15
Membre des de: dl. gen. 04, 2010 10:24 pm

EntradaAutor: jorgina75 » dg. oct. 24, 2010 3:26 pm

Hola mamas i papas
Us passo un enllaç sobre treure el dodotis

http://www.youtube.com/user/wwwnestletv ... kw=diapers
GLG

EntradaAutor: GLG » dl. oct. 25, 2010 10:49 am

Noies, un dubte.

Nosaltres li vam treure el bolquer al juliol, tot just feia 2 anys. I durant el dia molt bé, generalement no se li escapa ni un.

El "problema" el tenim de nit. Com que generalment dorm tota la nit del tiron, la majoria de dies es lleva amb el bolquer mullat, i fins i tot hi ha dies que desbordat.

Suposso que encara no se n'adona que té pipi a la nit. De moment nosaltres no tenim problema, el que passa es que els dies que mulla llit i tot, es lleva esberada i molt afectada.
hiolambda
Entrades: 850
Membre des de: dc. oct. 29, 2008 8:05 pm
Ubicació: Lleida

EntradaAutor: hiolambda » dl. oct. 25, 2010 3:50 pm

Hola,

El Pau té tot just 20 mesos i encara no tenim previst treure-li el bolquer. Més que res, perque els dos anyets els fa al febrer i potser seria més ideal fer-ho de cara a l'estiu que ve. Ell estarà més madur i el temps acompanyarà x possibles desastres...

Aquest cap de setmana, però, li hem col·locat l'orinal, que té forma de WC al seu quarto de bany i se'l va veure força il·lusionat. S'assentava xo no va fer res, ni molt menys. Anirem intentant!!!
Hiolambda
http://aquihodeixodit.blogspot.com.es/

Imatge

Imatge

Gairebé 1000 dies alletant als meus petits!!!
petit2009
Entrades: 608
Membre des de: dc. des. 29, 2010 4:58 pm

EntradaAutor: petit2009 » dg. gen. 09, 2011 10:12 pm

Ay noies... quines histories! El meu fill té just 2 anyets i tenim pensat de treureli el bolquer per l'Abril... .pel que veig amb 2 setmanetes esta algo mes controlat!!!

Ja us explicaré

Torna a “Els canvis”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::