Activitats per nens que NO van a la llar d'infants

Els bolquers, el xumet..

crissie
:: dragona
Entrades: 4055
Membre des de: dl. set. 07, 2009 11:11 am

Activitats per nens que NO van a la llar d'infants

EntradaAutor: crissie » dc. oct. 26, 2011 7:44 pm

Hola noies...Finalemnt hem decidit treure al Xavi del Parvulari.
I m'inquieta pensar que potser allà li donen "eines" que jo a casa no li dono...per desconeixement o epl que sigui...
Les que no porteu als nens al parvulari...què feu? feu activitats especials? teniu algún tipus de guia?
O les profes...alguna idea?
I ara a l'hivern...quan faci més fred i no poguem estar tanta estona al parc...què feu? perquè el Xavi s'agobia moltissim a casa!!!
Imatge

Imatge

Imatge
VISITA EL MEU BLOG: http://maretameva.wordpress.com/

[b][color=#0080FF]EL PART DE LA MARIA
: viewtopic.php?f=115&t=27419&p=1388186#p1388186
ariadna
:: girafa
Entrades: 2483
Membre des de: dj. ago. 31, 2006 3:38 pm

Re: Activitats per nens que NO van a la llar d'infants

EntradaAutor: ariadna » dc. oct. 26, 2011 7:55 pm

crissie, fa dies que penso en obrir aquest mateix post...
a veure si ens donen idees!!

jo havia pensat, de moment, en muntar un espai a la seva habitació (que no hi dorm)... havia pensat posar-hi una coltxoneta o coixins grans per terra i fer-hi una zona per llegir, escoltar música... després comprar potser una taula petita per fer manualitats (enganxar gomets, pintar, algun dia amb pintura de mans...)

aix.. segueixo en un altre moment!
2010 & 2016
marcaina
:: papallona
:: papallona
Entrades: 103
Membre des de: dl. oct. 24, 2011 10:35 am

EntradaAutor: marcaina » dc. oct. 26, 2011 8:22 pm

Crissie, el teu fill quina edat té? al títol dius activitats que no van a la llar d'infants i després parles del parvulari, les activitats són diferents ja que l'edat no és la mateixa i per tant les aactivitats també seran diferents.
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

EntradaAutor: tolinso » dc. oct. 26, 2011 8:26 pm

be, nosaltres portem la Julia al cole, pero els caps de setmana i les tardes quan som a casa intentem fer activitats amb ella, que potser et poden servir :ok: sobretot perque els nostres hiverns son molt freds, i els caps de setmana ens els passem tancats a casa :-:)

Nosaltres tenim una caleixera d'aquestes de plastic amb 3 calaixos, amb coses per fer "manualitats". Un dels calaixos esta ple de puzzles, i el que faig es treure'n 4 o 5 alhora i que ella hi pugui anar jugant! n'hi ha de numeros, de lletres, d'animals, etc, i de pas practiquem vocabulari (que en el nostre cas es necessari perque la pobra te una barreja de llengues importants). En un altre calaix hi tenim colors, rotuladors, pintures de mans, plastilina, gomets, etc, i anem fent activitats amb aixo. Tinc cartulines de colors, feltre, cola, etc, aixi que quan no se que fer-li fer, doncs sempre hi ha algun recurs.

Com que m'agraden les manualitats (tot i que soc bastant patata), doncs intentem fer manualitats relacionades amb l'estacio de l'any (a la tardor recollim pinyes i fulles i les pintem, aqui com que es fa halloween doncs pintem carbasses i decorem les parets; per Nadal fem cosetes tambe, per pasqua pintem ous...), i el que fem es que ens ajudi a fer-ho tot. Que cuinem? doncs tenim un davantal per ella i ens "ajuda" a cuinar, a posar el rentavaixelles, etc, i aixi va aprenent coses tambe. A l'hora d'anar a comprar, doncs li deixem agafar la fruita, li expliquem quines son les verdures, etc.

La Julia es molt inquieta i necessitem empescar-nos bastantes coses perque no s'avorreixi a casa, sino amb 5min de jugar "sola" ja n'esta tipa.

Ah! tambe tenim una bona "biblioteca" amb llibres diversos, i li encanten :ok:
Julyet
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

EntradaAutor: Julyet » dc. oct. 26, 2011 8:34 pm

Faig una mica pluja d'idees ràpid:

- Jo sí que vaig al parc quan fa fred. Més abric i punt. Prefereixo mil vegades el fred a la calor!
- Gran part del temps que estic a casa faig coses meves i l'Emma m'acompanya. Li agrada imitar, doncs si netejo li dono un drap i ella fa "igual", si plego roba l'intenta desplegar... i li explico que aquella no, que "m'ajudi" amb l'altre... :P.
- M'han passat unes construccions tipus lego gegant que li encanten. Ara és la joguina de moda a casa.
- Contes, contes i contes, però sobretot que li expliqui jo. O mirar revistes i dir què són les coses.
- Buscar coses què coneix per internet: animals, colors...
- Mirar àlbums de fotos. Jo faig molts fotollibres i són la "joguina" estrella, un clàssic.
- Ballar.
- Des de l'estiu (sobre els 17-18 mesos) que ja li agraden algunes pelis, sobretot quan fan musiquetes animades. Li encanta "Rio". Ah, les mirem en VO i diu coses en anglès :ok:
- Gomets. Els va començar a controlar als 18-19 mesos.
- Pintar, però sobretot al principi coses ben grosses!
- Dir els colors i els números de les cartes de l'UNO.
- Un piano d'aquests petitets, posa la música "automàtica" i balla...
- Cantar cançons amb la mama :P
- Mirar un vídeo seu que vaig editar jo del primer any de vida (ara toca el 2n).
- Anar a veure avis, cosinets, etc.
- Obrir calaixos i descobrir què hi ha...
- Enfilar-se a les cadires,sofà... pujar i baixar un i un altre cop.

Jo tinc en ment posar aviat un calendari a la seva habitació i anar "tatxant" dies i explicant-li quan serà Nadal, el seu aniversari, quan naixerà la "suposada" germana... no sé, una mica anar-li avançant els aconteixements... no sé si ho entendrà, però jo quan li dic "avui anirem a X" ho entén més o menys.

Us deixo que està sopant soleta i ara ja en té prou :P.
Laetitia
:: lleona
:: lleona
Entrades: 934
Membre des de: dc. juny 24, 2009 1:55 pm

EntradaAutor: Laetitia » dc. oct. 26, 2011 8:54 pm

mira, no sé d'on ets pero jo sóc de BCN i els dilluns anem a la ludoteca del barri, els dimarts i dijous fa piscina per nadons i el dimecres i divendres anem al parc o a la biblioteca segons el temps que faci.

l'any passat la portava al "BABYSENSORY" si ho poses al google ho veuras. ens va encantar!!!!!!!!!!!!!! és una passada de xulo. si tens temps lliure pels matins a BCN fan introducció a la música, anglès, psicomotricitat i moltes altres coses des dels 0 mesos a 3 anys:

http://www.barcelona03.com

jo a casa pels matins li faig fer pintura de la que marxa de la roba sense problemes si es taca.

no et preocupis que no necessiten tanta cosa eh! ja tindran temps d'aprendre a l'escola però si alguna cosa de tot això t'interessa ja saps.

espero haver-te ajuda't

:ok:
ImatgeImatge
ariadna

EntradaAutor: ariadna » dc. oct. 26, 2011 9:17 pm

El meu petit té 15 mesos i mig... hiha coses que són per a més endavant!
Al parc la pega és que hagi plogut o plogui... si no, nos també hi anem!

Ara miro l'enllaç de la música! A ella li encanta i el que he trobat al meu poble és caríssim! :(
2010 & 2016
soclamarga
:: pantera
:: pantera
Entrades: 843
Membre des de: dc. març 10, 2010 9:46 pm
Ubicació: Lleida

EntradaAutor: soclamarga » dc. oct. 26, 2011 10:26 pm

Doncs el meu nen té 16 mesos i tampoc va a la llar d'infants. Aquest any el portem a la ludoteca (2 hores al dia, 3 dies a la setmana: un d'ells és joc lliure, els altres, són activitats guiades), i també el porto a música 2 dies a la setmana (les classes duren mitja hora i hi vaig amb ell). A la ludoteca s'ho passa de conya perquè bàsicament juga (hi ha casetes d'aquelles que hi pot entrar i això li encanta), i a música, tret de les 3 primeres classes que estava molt esbarat i cridava i no feia cas, ara li encanta també (allà hi fem cançons de falda, toca instruments de percussió amb diferents cançons, ballem, etc).

També ens hauria agradat portar-lo a la piscina, però no ens anaven bé els horaris.

A casa, doncs mirem molts contes, també escoltem música i balla, i últimament li encanta mirar uns vídeos per internet del mothergooseclub que us recomano perquè estan molt bé, "però" en anglès.
tombarella
Entrades: 2036
Membre des de: dc. gen. 20, 2010 10:48 pm

EntradaAutor: tombarella » dc. oct. 26, 2011 11:05 pm

Crissie, veig que ja heu pres la difícil decisió. :ok:

T'han donat molt bones idees, ja!!! >.-<:

Naltres també anem a la ludoteca del barri, algunes tardes i algun matí de dissabte. Hi ha espais de tota mena: el de matalassos diversos, tipus sala de psicomotricitat, el de joc tranquil (contes, trencaclosques, dibuixar, pintar, etc.), el pati, amb tobogan, muntanyeta d'escalada, motos, bicis, etc. i el de joc simbòlic (amb diferents espais de joc: botiga, ninos, caseta, jocs de construcció de grans dimensions, etc.). Fent una googlejada ràpida, veig que potser aquesta no et queda massa lluny de casa: http://www.juguemtotsjunts.com/

Suposo que ja ho coneixes, un altre clàssic: Cal Ponsic. Naltres hi hem fet un parell de tallers per música per a nadons i estan força bé. El taller d'hivern comença al gener i sospito que la convocatòria de places deu estar al caure. http://www.emmcanponsic.cat/ca/page.asp?id=47

També hi ha els "espais familiars". Són espais on pots anar amb el nen i comparteixes temps i activitats amb altres famílies.
http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... CM=Noticia

I, a casa, doncs tot el que per aquí ja s'ha anat dient. :ok: Com a experiència que no ens falla mai: estirar 4 o 5 metres de rotllo de paper (naltres fem servir aquest d'ikea: http://www.ikea.com/es/es/catalog/products/20152281/ ) i pintures de dits. Deixes el Xavi només amb el boluquer (si fa calor) o amb roba senzilla i apa! Que deixi anar la imaginació. ;-))) I la pintura de dits se'n va amb aigua, o sigui que tampoc ens hem d'amoïnar per si fan massa merder. :ok:
Imatge Imatge

||*||
Alesta
:: zebra
Entrades: 1034
Membre des de: dl. març 21, 2011 6:55 pm
Ubicació: Al peu del Montseny

EntradaAutor: Alesta » dc. oct. 26, 2011 11:44 pm

Crissie, t'han donat moltes idees!!! què bé, de totes maneres pensa que no necessita aprendre tantes coses com ens diuen avui en dia... què li fa falta aprendre realment al Xavi? cal que aprengui a escriure el seu nom? és necessari que aprengui a tararejar el cargol treu banya? o bé és més important que maduri afectivament agafant confiança en sí mateix?
És normal tenir dubtes perquè totes volem que els nostres fills creixin bé, sans i aprenguin moltes coses, però de vegades ens capfiquem massa en petits detalls i ens deixem portar pel corrent que sembla majoritari (avui dia sembles "un bitxo raro" si no portes al teu fill al parvulari i ja no et dic res de si no va a la llar d'infants!!!jejeje) però si ens parem a pensar veurem que potser tenim molts més recursos dels que ens pensem.
No sé, des del meu parer hi ha moltes coses que es fan al parvulari que no són gens necessàries (i que no se m'enfadi cap mestra de parvulari!!!jejeje), però està clar que si portes al teu fill a un parvulari pretens que li ensenyin alguna cosa i, epr tant, han d'omplir aquelles hores amb activitats... però quan estan a casa fan activitats tooooota l'estona!!! no cal planificar grans coses perquè, com ja t'han anat dient, anar al mercat o a comprar el pa és una activitat (aprèn com funcionen les converses i per tant la famosa socialització, veu colors, sent olors, pot tocar i tastar aliments...), parar taula és una altra activitat molt bona (quan porta el seu plat buit al seu lloc està utilitzant la psicomotricitat gruixuda en el desplaçament i la psicomotricitat fina en el fet d'agafar un objecte, està reforçant la coordinació mà-ull...) i així podríem seguir amb totes les coses que es fan cotidianament (vestir-desvestir, pujar persianes, seure-aixecar-se del sofà...) i, si a més a més ho complementes amb alguna de les activitats que et diuen li estàs proporcionant un munt d'estímuls i d'aprenentatges riquíssims!!! Si al final la millor mestra és la mare (i el pare també, eh!)
Ah, i un apunt, l'escolarització no és obligatòria fins al 6 anys, la qual cosa vol dir, entre moltes altres coses, que tot el que necessiten aprendre fins als 6 anys ho poden aprendre a casa i que tots els pares, tinguin el nivell d'educació que tinguin, els hi poden ensenyar (per tant, no cal que comencin a aprendre a llegir i escriure als 2 o 3 anys!!!! tot i que tampoc els fa cap mal aprendre-ho...)
Ànims, que segur que ara el Xavi estarà més tranquil i vosaltres també i ho fareu molt i molt bé! :ok:
tombarella

EntradaAutor: tombarella » dj. oct. 27, 2011 8:19 am

Alesta, estic d'acord amb tu al 99%!!!!!!!!!!!! L'1% restant... ;-))) és un petit matís. En el cas de la crissie no té cap importància, perquè la conec i sé que és un sol. :love:

Sí que l'educació i l'aprenentatge depèn del nivell educatiu i formatiu dels pares.

http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... +Punt+Avui

Però precisament per això, quan la família s'hi implica al 100%, és quan les coses van millor. :ok:

I no es tracta de saturar la criatura fent mil activitats planificades al dia. Em sembla de conya això que dius, Alesta, de les activitats diàries (la d'anar a comprar és una de les favorites de ma filla, que va amb el seu carret de la compra i tot, i sempre vol pagar ella! I això fa que des de que sortim de casa fins que en tornem puguin passar gairebé dues hores.... per fer la compra setmanal al súper... :-D ), però un o dos cops a la setmana, participar en un talller de música, o anar a jugar a la ludoteca (joc lliure) doncs em semblen uns bons complements. I també ajuden a la famosa socialització (amb criatures de la seva edat) de la qual parlàvem. :ok:

Naltres, per necessitats laborals/econòmiques (què més voldria jo que em toqués la loteria i fer de mare tranquil·lament uns quants anyets seguits!), portem la nena a l'escola bressol (sortosament, pública!). I hi està de conya. De fet, el drama és el dia que no hi pot anar!! En el seu cas, la connexió amb els nens de la seva classe ha estat brutal. Tant, que quan sortim hem de continuar fent activitats junts perquè no hi ha qui els separi! :love:

En definitiva, crissie, que si jo pogués, faria com tu. Però, com que no m'ho puc permetre, doncs miro de trobar les coses positives a la nostra situació. :ok:
Imatge Imatge

||*||
ariadna

EntradaAutor: ariadna » dj. oct. 27, 2011 9:13 am

jo també estic d'acord amb tu, Alesta, però al menys en el meu cas, el que busco no és purament didàctic sino que son activitats per fer dins de casa, per passar les hores!! clar, si passant les hores i jugant, doncs aprenen, perfecte!!

Jo aquí no tinc ludoteca, ni espai familiar (bé, això sí, però pagant una pasta que no em puc permetre)... no hi ha res per fer amb nanos de 0-3 anys!
Desplaçar-me a Bcn em costa, i a no ser que sigui alguna cosa realment atractiva, sé que no ho faré!

Per tant, busco alternatives a casa!
La socialització amb els "grans", la practiquem doncs això, quan sortim a comprar, ect... i amb els petits intentem anar al parc, o quedar amb alguna altra mami amb nens de la mateixa edat (però és ben difícil! o van a la guarde, o els cuiden els avis perque ells treballen....).

Ara vaig a mirar-me els enllaços que ha penjat la Tombarella, a veure si m'inspiro!

Gràcies noies!!
2010 & 2016
crissie
Entrades: 4055
Membre des de: dl. set. 07, 2009 11:11 am

EntradaAutor: crissie » dj. oct. 27, 2011 12:22 pm

Otres noies!!!!!!!!! això és genial!!!!!!!!!!1000000000000 de gràcies a totes!!!! :p-) :p-)

A veure...noslatres a casa què fem: Doncs escoltem música, cantem, ballem....netegem, endrecem....dibuixem, toquem el piano (l'aporrejem qué és més divertit :love: )... al Carrer: doncs anem al parc, a l'espai familiar (que només ens bhi deixen anar 1 dia per setmana), a fer la compra...L'any passat anavem a piacina però amb les 10000 otitis que ha agafat el Xavi , aquest any ho hem descartat :ufs:

MARCAINA el Xavi té 18 mesos...lo de parvulari-llar d'infants....fallo tècnic...
TOLINSO gracies guapa! avui he comprat gomets i plastelina :love:
JULYET nina vaya pluja d'idees!!!!! lo del calendari m'ha encantat! lo que no sé és si el Xavi ho pillarà...peòr anirem familiaritzant-nos :ok:
LAETITIA això dle Bcn03 m'ho vaig estar mirant, pe`ro tinc un cent5re al costat de casa que és més o menys el mateix...el que passa és que piquen un ou!!!!!! miraré al BCN03 a veure com van de preus! Gràcies!!!!!
SOCLAMARGA a mi lo de la música me crida molt l'atenció, ja que a mi m'encanta i a ell sembla que també....em vag estar mirant Can Ponsic però vaig arribar atrd a les inscripcions, a veure si tinc osrt i m'agafen el proper trimestre...Lo ptada de la nostar Ludo és qu és joc lliure sempre...no hi ha activitats guidades :ufs:
TOMBARELLA què faria sense tu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ara he enviat un mail al centr aquest de juguem tots junts! a veure què és! al esp<i familiar ja hi vaig i Can OPnsic, doncs a veure si em pillen ara al gener :-:) :-()-)
ALESTA aprendre o no aprendre!aix!!no í jo no emr efereixo a que necessito idees pq aprengui res!em refereixo a idees per passar el temps i que no s'agobii amb mi a casa...Tinc clar que ara el que han de fer és disfrutar i que aprendre, aprenen "sols"...no sóc la ´típica que vull que el meu fill conti amb 2 anys..nonononono....pe`ro a vegades el veig agobit a casa i no sé quins jocs fer-li!!és un nen que no està més de 10 minuts fent el mateix...és molt nerviós i costa molt captar als eva atenció amb alguna cosa...per això he obert el post.... a més jo sóc una patata i no se m'acudeix res!!!per exemple: GOMETS...què feu amb els gomets?????JAJAJAJAJAJAJAJAJA :-D :-D :-D :-D no sé...necessito una mica de guia, pq tampoc sé què és adequat per la seva edat....en fi...pqouet a poquet n'aprendré no???

Avui he anata la papereria i he comprat rollos de papaer...colors, gomets i plastelina....Tmabé he comprat iun joc de 2 imans en forma d'anims per anar enganxant a la nevera...

En fi!!!!!! gràcies a totes! sou unes màuines :-()-)
Imatge

Imatge

Imatge
VISITA EL MEU BLOG: http://maretameva.wordpress.com/

[b][color=#0080FF]EL PART DE LA MARIA
: viewtopic.php?f=115&t=27419&p=1388186#p1388186
tombarella

EntradaAutor: tombarella » dj. oct. 27, 2011 1:20 pm

Què fem amb gomets...? Si t'ho explico... :-D :-D :-D :-D Com en el joc lliure... doncs igual.... gomets lliures! A veure, d'entrada li dono cartolines, papers, etc. per a que els enganxi com vulgui, però m'he arribat a trobar gomets per les cadires, la meva roba, les portes de l'armari... :-D :-D :-D Em guarneix la casa, vaja!!! ;-))) Sort que són fàcils de treure.... hehe! ;-)
Imatge Imatge

||*||
tombarella

EntradaAutor: tombarella » dj. oct. 27, 2011 1:32 pm

Crissie, potser t'interessa el suplement Criatures del diari ARA d'aquest dissabte. Mira quin tema tractaran!

Perquè descobriràs la criança compartida, pares que fan escola
Saps que el desacord amb les llars d'infant porta algunes famílies a crear-ne de noves? Són projectes de la denominada criança compartida, pares i mares que aposten "per l'educació lliure". Veurem el cas d'El Circ de Puces, un lloc d'acompanyament de les criatures creat per diversos pares amb el suport d'una pedagoga, al barri de Sant Martí de Barcelona

També parlaran d'aquest altre tema, que ens interessa per altres motius. ;-)

Perquè t'impactaran les experiències de dones amb un embaràs de risc
En quins casos es prescriu repòs absolut durant un embaràs? Quin pecentatge de les dones embarassades ho han de fer en algun moment? Diverses dones ens explicaran la seva experiència i la ginecòloga Anna Ibáñez ens donarà unes pautes a seguir.
Imatge Imatge

||*||
Ponioleta
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dj. oct. 27, 2011 1:45 pm

Hola guapes!!

que bé que em va aquest fil!!!

El meu fill tampoc va a la guarde però jo m'he hagut de posar a treballar i el deixem als matins 5 hores amb una cangur i la resta del dia amb nosaltres.

A mi el que "em preocupa" més és la socialització amb altres nens. Ja sé que encara és petit (està a punt de fer 16 mesos) per jugar amb altres nens i això ho veig al parc, que se'ls mira però va al seu rotllo o com a molt els hi pren la joguina que tinguin a les mans, je je. Però tot i això, m'agrada que algunes estones (sense obsessionar-se) estigui amb més nens. La nostra economia és superlimitada, així que només ens podem permetre coses ben barates o gratis. I el que fem de moment és anar un dia a la setmana a la piscina (20e) i al parc. Al centre cívil del costat de casa hi ha espai familiar, però trimestral, i mirarem si podem tenir plaça pel trimestre vinent. A més estem intenat crear una mena de grup de mames-papes-nens amb amics i coneguts, amb la intenció de torbar-nos un dia fix a la setmana (una tarda) i algun cap de setmana també fer activitats junts.

Sobre les activitats per fer, és veritat que no cal obsessionar-se en que "aprenguin"... són una esponja!! Ells observen i aprenen de qualsevol cosa! A mi m'encanta anar a comprar a la fruiteria amb el Bernat, anar-li donant les fruites i verdures perquè les posi al cistell, anar dient el nom de cada cosa... I de pas el fruiter li diu coses, alguna iaia... Però també és veritat que a vegades necessites plan. El Bernat si està massa estona a casa sense sortir s'agobia molt, però de cara a l'hivern (tot i que jo sóc partidària de sortir encara que faci fred) suposo que hi haurà dies de pluja i molt mal temps que ens haurem de quedar a casa. I llavors m'aniran molt bé totes les idees que m'heu dit!

El rotllo aquest de paper que heu posat està molt bé. Jo l'anava a comprar a l'Abacus, però segur que a l'Ikea és molt més barat!
Tema gomets, per exemple el Bernat crec que és massa petit i els gomets són massa petits per la seva destresa amb els dits i les mans... ell encara necessita coses grosses! probaré lo de la pintura de dits!!

I també m'agrada fer activitats d'oferir-li un material concret i que experimenti. Per exemple ampolles d'aigua de diferents mides, diaris, caixes de cartró, fulles, pedres, tapes de pots de vidre i fins i tot algun pot... castanyes, pinyes, tronquets, taps de suro...

I per últim, jo vaig fer un dels cursos de música de Can Ponsic i estan molt bé (vaig fer el de nadons, l'hivern passat). De fet conec a les noies que els fan, i jo he fet música allà des dels 6 anys i encara hi canto en una coral! :ok: :ok:
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Julyet
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

EntradaAutor: Julyet » dj. oct. 27, 2011 5:35 pm

crissie, jo això del calendari ho vull fer una mica més per mi que per ella... em serveix "de fil conductor" per tenir idees de cançons, manualitats o altres històries que poguem fer. Per exemple, dissabte vull provar de fer panellets, a veure què... :P.

Jo amb els gomets el primer dia vaig treure una caixa que en tenia i li deia què era i el color... i li va encantar. S'enfadava perquè no els sabia desenganxar,i jo li anava dient "a poc a poc", "amb compte"... i el següent cop ja ho sabia fer. Però això són coses que em van venint, no són activitats dirigides. Com diu la tombarella, li dono i que provi!

Però de vegades faig coses tan cutres com buidar el meu moneder de diners i targetes importants i donar-li que vagi treient tot el que hi ha... i de vegades ella s'inventa jocs com transportar coses d'un lloc a un altre... Jo ho tinc gairebé tot al seu abast (tot i que de vegades m'arrepenteixo... :P). Però així quan hi ha coses que no es poden tocar just al costat té el que sí, i es conforma.

Fora de casa, la "temporada" passada (14-17 mesos) havia provat de dur-la a la biblioteca, però era un caos... i aquest curs encara no hi he tornat.
edae
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3848
Membre des de: dt. març 07, 2006 7:24 pm
Ubicació: provincia girona

EntradaAutor: edae » dj. oct. 27, 2011 6:14 pm

Nosaltres ens aixequem aviat al matí (en Pau no perdona més de 2/4 de 8), esmorzem i juguem una mica per casa. Li encanten els contes, les cançons, posar i treure coses en capsetes i forats, els cubs apilables, "dibuixar", cotxes...
Mirem una mica en Bob el manetes (el seu preferit) i després sortim. Anem a fer els recados que calguin (botigues, mercat, li encanta anar-hi) i després anem una estona al parc. Sempre porto al cotxet pala i galleda i una pilota. Anant a comprar sempre li explico les coses (semàfors, cotxes, bus, colors...) ja sé que no ho entén tot, però mira.

Després tornem a casa i ja vaig per fer el dinar.

Mentre som a casa, sinó estic jugant directament amb ell, sempre "m'ajuda" a fer les coses. Posar i treure la roba de la rentadora, em dona les agulles per estendre... El que més li agrada és estar amb mi a la cuina. Tinc un parell d'estanteries que sap que pot remenar (tapers, motllos de silicona i cassons i tapes petites...) i també em dòna la verdura del verduler, li encanta treure totes les patates, cebes... Quan arribem de comprar endressem les coses de les bosses: ell ho treu, i jo ho endresso, o l'aixeco perquè ho posi a l'armari...
Amb tot això li pots ensenyar els colors, mides, a comptar, cançons...

Per estar amb altres nens al parc sempre hi trobem algú, sinó pots mirar a l'escola bressol municipal, a veure si fan "espai nadó" o "espai familia" ,a Banyoles ho fan i està molt i molt bé, i és pràcticament gratuït.
Imatge
Imatge
Alesta
Entrades: 1034
Membre des de: dl. març 21, 2011 6:55 pm
Ubicació: Al peu del Montseny

EntradaAutor: Alesta » dj. oct. 27, 2011 8:39 pm

Ah! ara entenc més al que et referies, crissie... havia entès una altra cosa, però jo tampoc porto la peke a la guarde i també m'he trobat dies que no saps què fer i ella s'avorreix... em fa l'efecte que és tan inquieta com el Xavi! no és capaç d'estar fent el mateix ni un minut seguit! :camio:
A casa fem cosetes, de fet un munt de coses i juguem força amb ella o ens entretenim juntes... però no m'havia plantejat que fossin "activitats", no sé si m'explico... i també sortim moooooolt al carrer, si podem matí i tarda, però cada cop és més difícil coincidir amb altres nens pel mateix que deia la ariadna (o guarde o avis...) i cada vegada es fa fosc més d'hora!!!
I al meu poble tampoc es fan activitats per peques... és un poble relativament petit...
Amb els gomets també hi juguem, tot i que a ella el que més li agrada és que li enganxem a la roba i ella mirar de treure-se'ls. Co mque li queden enganxats als dits es passa una bona estona mirant de desempallegar-se'n!!!jejeje :-D
I el que li encanta és la música... només que hi hagi algun sorollet ja balla, així que sempre que puc li poso música i ella balla sola o l'agafo a coll i ballem les dues.
La peke té quasi 16 mesos, és una mica més petita que l Xavi, però també disfruta canviant de lloc les coses... agafes una caixa buida i una de plena i apa, les joguines van de la caixa plena a la buida i després cap a l'altre cantó (amb el menjar també ho fa, de dins el plat a sobre la taula i de sobre la taula al plat...) o les ordenem per temes (els peluixos, o els vehicles o...) o per colors o per tamanys...
A casa hem fet tant d'espai com hem pogut i així li muntem un "joc d'obstacles" on hi posem la seva trona i ella hi passa per sota, un puff enorme i es tira en planxa, qualsevol de nosaltres dos estirat a terra perquè ella passi per sobre o fem un pont amb les cames i hi passa per sota, un passadís estret amb blocs de construcció i la instem a que passi sense que caiguin... bé, anem variant i ella s'ho passa pipa perquè no para de moure's (gran activitat els dies de pluja quan estan super moguts i no es pot sortir al carrer :ok: )
Ah, Ponioleta, és normal que a aquesta edat juguin en paralel, de manera que estan un al costat de l'altre però no es fan ni cas (o això sembla... perquè si un agafa una cosa que vvol l'altre ja veuràs com hi van de seguida!!! :-D ), més endavant ja jugaran junts com ho entenem nosaltres...m'explico?
esquitx
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 546
Membre des de: dc. set. 30, 2009 10:17 am

EntradaAutor: esquitx » dj. oct. 27, 2011 11:47 pm

Està super bé poder comentar experiències amb altres famílies que no porten els seus fills a la llar, jo vic en un poble petit i no hi ha cap nen que no hi vagi, tots tard o d'hora hi passen, els únics que no hi van són els imigrants i la veritat a vegades em sento una mica bitxo raro pq tothom fa comentaris al respecte i el 90% no són positius... en fi això és un altre tema.

Us he llegit bastant per sobre pq no tinc massa temps, però a veure si aquest cap de setmana tinc un moment i prenc nota de les coses que he trobat interessants. Nosaltres fem més o menys el mateix que feu totes, intento que aprengui a través d'accions quotidianes, també dibuixem, fem gomets, plastilina, cantem, ballem, escoltem música, li explico contes, els mirem, etc, També faig que col.labori, en la mesura que sigui poosible, en les tasques de la llar i quan anem a comparar tb faig que participi, porta el seu cabàs petit i és l'encarregat de portar alguna cosa petita i que no pesi. Anem al parc, tant si fa fred com no, a vegades anem a casa els veïns o els veïns venen a casa (tenen edats similars), anem a un curs a la piscina i esporàdicament anem a la biblioteca (on vivim no n'hi ha i ens hem de desplaçar, si en tinguéssim hi aniriem més sovint).

La meva aportació, crec que cap no ho heu dit és que intento treballar les estacions i les festes populars, per exemple ara, hem fet una panera de tardor: vam anar a comprar castanyes, a buscar fulles (li vaig explicar que els arbres a la tardor els hi cauen, hem vist que tot lo de tardor és de colors marrons, ocres, etc), també hi hem posat aglans. Hem pintat unes fulles que li vaig fer, demà pintarà i decorarà la castanyera que he baixat del SP i el dilluns farem panallets i el vespre anirem a la castanyada popular que fan el poble. També hem menjat moniato!!!

Torna a “Els canvis”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::