A quina edat el conte abans d'anar a dormir?
A quina edat el conte abans d'anar a dormir?
Bon dia,
tinc un petit de 16 mesos i normalment fem bany, sopar, dents i cançó mentre anem a dormir i aquí acaba tot.
M'agradaría començar a explicar-li un conte d'aquests del toca-toca (tapa dura i senzill) per agafar l'hàbit però penso que encara no ho entén i a part no aguanta un conte sencer...creieu que és massa aviat? potser cap als 2 anys, 2 anys i mig tindria més sentit?
I és millor al llit o al menjador? al principi millor sempre el mateix conte?
Moltes gràcies!
tinc un petit de 16 mesos i normalment fem bany, sopar, dents i cançó mentre anem a dormir i aquí acaba tot.
M'agradaría començar a explicar-li un conte d'aquests del toca-toca (tapa dura i senzill) per agafar l'hàbit però penso que encara no ho entén i a part no aguanta un conte sencer...creieu que és massa aviat? potser cap als 2 anys, 2 anys i mig tindria més sentit?
I és millor al llit o al menjador? al principi millor sempre el mateix conte?
Moltes gràcies!
El rei de la casa 7anys i mig!
El nostre príncep quasi 6!
La patufa quasi 3!
La patufa quasi 3!
Re: A quina edat el conte abans d'anar a dormir?
Que hi tingués interés per la història i que es quedi adormida a mig conte... la meva filla, a partir dels 4 anys.
La meva petita de 20 mesos ara comença estar molt interessada pels contes i ella me'n porta un i em demana que li expliqui, normalment és el mateix (bé, en té dos o tres de preferits) doncs crec que estan en aquella etapa que necessiten i els hi agrada repetir per quedar-se amb les coses.... així que des de fa uns dies abans de tancar al llum, a l'habitació sentades a terra mirem / expliquem un conte. I amb la gran (apunt de fer-ne 4) li agrada que ni expliqui un quan hem tancat el llum des dels 3 anys o així.
Això dependrà del nen, li ofereixes i si veus que li agrada i ho demana doncs ho fas.
Això dependrà del nen, li ofereixes i si veus que li agrada i ho demana doncs ho fas.
El meu crec que va ser a partir dels 2 anys aprox, que ell ja ens ho demanava. Això sí... vam estar quasi un any llegint la caputxeta vermella, la mare i els 3 porquets el pare.
El Francesc té gairebé 20 mesos i des de fa 2 que cada nit ens assenyala quin contem vol que mirem. Li encanta assenyalar les coses i que li expliquem que és, que fan... és una altre manera de "llegir" el conte ja que pots decorar l'explicació com vulguis. Després li preguntem on estan les coses i se'l sap de memòria! T'assenyala, la vaca i fa muuuuuu... i aoxí amb un munt de coses. Crec que, a la seva manera, pots anar començant!
Ma filla te gairebe 4 anys i mai mai hem explicat conte abans d'anar a dormir... De fet explicar contes ho fem ara el cap desetmana perque a l'escola ens en donen un per explicar i sembla que comença a mostrar mes interes i l'escolta, pero no ha sigut mai d'escoltar com li expliquem contes, aixo d'estar quieta no va amb ella, no te paciencia... Aixo depen del nen suposo, i si no s'instaura la rutina tampoc passa res no...?
Mirar contes des de fa temps, però voler que li expliquem un conte estirats al llit i mostrar atenció mentre li expliquem, fa un parell de mesos.
cap als 18 mesos es va interessar molt pels contes en que podia posar nom a les coses. Cada dia ens estiràvem i em preguntava el nom de cada dibuixet. Vam agafar uns que crec que es diuen: digues on és? ... o alguna cosa així. Van triomfar. Eren sols dibuixos i noms. Com que era quan començava a parlar qualsevol conte que pogués identificar l’objecte amb les paraules el tornava boix. I ja no et dic res quan ho podia aplicar a la realitat!!!!
Interessar-se per una història fins passats els dos anys, crec recordar que llargs...... contes curts i amb poca història.
Ara amb quasi 4 anys ja es capaç de seguir la història i estar atent durant tota l'estona. Podem fer contes més llargs. També l'agraden els de tipus còmic però si li vas indicant amb el dit a quina vinyeta passes... si no perd el fil...
Fa il•lusió perquè ara ja vol començar a "llegir" (es posa molt content quan identifica una lletra o dos i fa veure que llegeix)

Interessar-se per una història fins passats els dos anys, crec recordar que llargs...... contes curts i amb poca història.
Ara amb quasi 4 anys ja es capaç de seguir la història i estar atent durant tota l'estona. Podem fer contes més llargs. També l'agraden els de tipus còmic però si li vas indicant amb el dit a quina vinyeta passes... si no perd el fil...
Fa il•lusió perquè ara ja vol començar a "llegir" (es posa molt content quan identifica una lletra o dos i fa veure que llegeix)

ostres!
moltes gràcies, ja veig que anava bastant perduda!!
Ja mirem contes i senyalem coses..però clar amb temps molt limitat i això durant el dia...m'esperaré una mica per fer-ho per la nit a veure què...!!
Gràcies!
moltes gràcies, ja veig que anava bastant perduda!!
Ja mirem contes i senyalem coses..però clar amb temps molt limitat i això durant el dia...m'esperaré una mica per fer-ho per la nit a veure què...!!
Gràcies!
La patufa quasi 3!
La patufa quasi 3!
al meu fill li agraden molt els contes, jo n'havia anat comprant i en tenia a casa però pensava que eren per nens més grans, quan tenia 2 anys va triar un bastant llarg per llegir i vaig flipar que aguantés tot i es va convertir en el seu preferit, fins llavors només haviem llegit contes amb poca lletra, de contar, d'aixecar tapes o desplegar. Des d'aquell dia llegim sempre conte per la nit, un o dos, i després amb la llum apagada li explico un conte (l'ali babà). Normalment es queda dormit després que el germà de l'alí digui obret' cigró o el que sigui i no s'obri la porta, sempre espera a dir un obre't alguna cosa. Ara té 4 anys, a l'estiu hem començat a llegir noveles per capítols, cada dia llegim dos o 3 i abans repaso la historia del dia abans... costa més, has de trobar una história que l'enganxi, hem llegit el Massagran i bastant bé. Ara que ha començat l'escola tornem als contes normals pq sino no acabem ni a les 10,30 amb totes le spreguntes uqe fa...
A ell li ha costat bastant dormir, així que sempre he intentat que per anar a dormir no sigui contes uq ehagi de senyalar coses o contestar preguntes... sino em sembla que s'activa més uqe es relaxa.
Hem anat llegint contes sobre la lluna i dels que en la última página el protagonista va a dormir, per l'edat del teu fill està molt bé un que es titula La lluna somriu, on es van encenet les estrelles i els animal es van adormint o despertant segons si són nocturns o diurn. També hi ha una colecció d'animlas, només tenim l'elefant que repassa el que fa l'elefant durant el dia i al final va a dormir i té una manteta i l'has de tapar, és de corimbo. També hi ha uns contes d'un gos que es diu kiko, kiko i els animals i 1,2,3 kiko.
Per nens més grnas, jo penso que amb 3 ja es pot explicar, que els costi adormir-se hi ha un conte que es diu El meu pare (crec) de kónikos, on un nen ha de posar a dormir al seu pare que li costa molt adormir-se i sempre està demanant coses.
A l'edat del teu fill nomé sli explicava contes sense llegir llibre, sino contes jo explicant.
A ell li ha costat bastant dormir, així que sempre he intentat que per anar a dormir no sigui contes uq ehagi de senyalar coses o contestar preguntes... sino em sembla que s'activa més uqe es relaxa.
Hem anat llegint contes sobre la lluna i dels que en la última página el protagonista va a dormir, per l'edat del teu fill està molt bé un que es titula La lluna somriu, on es van encenet les estrelles i els animal es van adormint o despertant segons si són nocturns o diurn. També hi ha una colecció d'animlas, només tenim l'elefant que repassa el que fa l'elefant durant el dia i al final va a dormir i té una manteta i l'has de tapar, és de corimbo. També hi ha uns contes d'un gos que es diu kiko, kiko i els animals i 1,2,3 kiko.
Per nens més grnas, jo penso que amb 3 ja es pot explicar, que els costi adormir-se hi ha un conte que es diu El meu pare (crec) de kónikos, on un nen ha de posar a dormir al seu pare que li costa molt adormir-se i sempre està demanant coses.
A l'edat del teu fill nomé sli explicava contes sense llegir llibre, sino contes jo explicant.
Ostres!
ada-bcn ja m'he apuntat el de la lluna somriu! gràcies!
ada-bcn ja m'he apuntat el de la lluna somriu! gràcies!
La patufa quasi 3!
La patufa quasi 3!
nosaltres llegim moltissim, mai havia llegit tant a la vida em sembla... i li agraden gairebé tots els contes, sobretot contets tradicionals de princeses i l'alí babà, són els seu preferits, i anem cada divendres a la biblio a buscar llibres nous.
de Llunes hi ha un molt bonic també que només hem llegit en castellà Papá porfavor consígueme la Luna, d'una pare que puja amb una escala a buscar la lluna per la seva filla, té desplegables també, almenys l'edició que hem llegit nosaltres. També el talp i la lluna rebonica de beascoa crec que és també, aquest sense desplegables.
Al meu fill també li agrada molt un que es titula Margarit el cabrit i la por a les altures, també acaba amb els dos amics anant a dormir, i li encantava un que agafaven cada dos per tres de la biblio que es diu El capità Calabrot, d'un pirata, també acaben a la nit dormint els dos pirates, aquest jo crec que ja depen més del nen que li agradi o no.
No sé... hi ha tants contes preciosos!!!! Jo no recordo quan era petita llegir tants contes i amb unes ilustracions tant xules...
Jo he fet un llistat de contes per una web, bé, la estic fent... tot i que en generl són per nens més grans i són temes més concrets, si us interesa mirar-ho dcons us deixo aiquí l'enllaç... Bé l'he deixat a altres lloc spq ja que fas al feina de recopilar contes, almenys que algú s'ho mirir... jijijiij. Espero que us agradi. Ara estic prepanrant un llistat de contes per educar les emocions i un altre per les rutines... Encara en tinc per uns dies, no estarà pas abans de Nadal... jijijiji
http://adoptivanet.info/encasa/adopteca-juvenil.php
Si algú compra contes o vídeos a través de la web, encara que no siguin els del llistat, a amazon a mi em donen una comisió, és molt poc però tal i com estan les coses a mi m'aniria molt bé la veritat, així que si acostumeu a comprar a amazon... doncs podrieu entrar a amazon a través d'alguns dels enllaços de la web. Gracies...
de Llunes hi ha un molt bonic també que només hem llegit en castellà Papá porfavor consígueme la Luna, d'una pare que puja amb una escala a buscar la lluna per la seva filla, té desplegables també, almenys l'edició que hem llegit nosaltres. També el talp i la lluna rebonica de beascoa crec que és també, aquest sense desplegables.
Al meu fill també li agrada molt un que es titula Margarit el cabrit i la por a les altures, també acaba amb els dos amics anant a dormir, i li encantava un que agafaven cada dos per tres de la biblio que es diu El capità Calabrot, d'un pirata, també acaben a la nit dormint els dos pirates, aquest jo crec que ja depen més del nen que li agradi o no.
No sé... hi ha tants contes preciosos!!!! Jo no recordo quan era petita llegir tants contes i amb unes ilustracions tant xules...
Jo he fet un llistat de contes per una web, bé, la estic fent... tot i que en generl són per nens més grans i són temes més concrets, si us interesa mirar-ho dcons us deixo aiquí l'enllaç... Bé l'he deixat a altres lloc spq ja que fas al feina de recopilar contes, almenys que algú s'ho mirir... jijijiij. Espero que us agradi. Ara estic prepanrant un llistat de contes per educar les emocions i un altre per les rutines... Encara en tinc per uns dies, no estarà pas abans de Nadal... jijijiji
http://adoptivanet.info/encasa/adopteca-juvenil.php
Si algú compra contes o vídeos a través de la web, encara que no siguin els del llistat, a amazon a mi em donen una comisió, és molt poc però tal i com estan les coses a mi m'aniria molt bé la veritat, així que si acostumeu a comprar a amazon... doncs podrieu entrar a amazon a través d'alguns dels enllaços de la web. Gracies...
Hola, doncs si que vaig fer els llistat de contes abans de Nadal, en el de les rutines hi ha només contes sobre anar a dormir però el de sentiments i emocions està més complet. M'han recomanat un llibres que es diuen "cuentos para sentir", jo he llegit "cuentos para educar niños felices" (el títol ara no el sé segur) de la mateixa autora, són en castellà i no sé si estan traduïts al català. Jo crec que amb 24 mesos tots aquests contes ja es poden llegir, abans depen del nen o nena... si ho fas com a una part més de la rutina s'hi acostumen tot i que no siguin molt de sentar-se a mirar contes.
Bé, el llista de les emocions està aquí, hi ha contes per diferents edats: http://adoptivanet.info/encasa/adopteca ... ciones.php
Bé, el llista de les emocions està aquí, hi ha contes per diferents edats: http://adoptivanet.info/encasa/adopteca ... ciones.php
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |