problema bolquers - escola bressol

Els bolquers, el xumet..

Carme-it
:: tortuga
Entrades: 309
Membre des de: dc. juny 09, 2010 4:21 pm

problema bolquers - escola bressol

EntradaAutor: Carme-it » dc. abr. 03, 2013 4:01 pm

noies,
a veure si em podeu ajudar i/o aconsellar.

Us explico la situació, tenim la filla que ara té 2 anys i 3 mesos i portem setmanes parlant que hem de treure el bolquer, i algun cop vol seure a l'wc... i bé. Dissabte vam anar a comprar calcetes i ella ja parla que el bolquer no, que calcetes sí. Ahir ben dinat, al canviar el bolquer va dir que no, que volia calcetes i la meva mare (a les tardes està amb la iaia), va dir doncs cap problema, calcetes. Se li va escapar un pipí i la resta els va fer al wc, avisa i va corrents al wc, i fins al vespre per anar a dormir, va anar sense bolquer i bé.

i la sorpresa, ha sigut aquest matí, al arribar a l'escola bresssol. Li he posat el bolquer p abans parlar amb la mestra (hi va de 2/4 de 9 a 12h) a sobre hem tingut de posar calcetes!! i m'ha dit que ella no ho veu bé pq diu que no està preparada... però li he dit, si avisa i si no li recordes (és el primer dia) si li poso el bolquer per dormir i se m'enfada... i diu que no ho veu bé.

La veritat és que m'he quedat una mica xof... jo ara no em veig amb cor de tirar enrera quan veig la meva filla amb ganes i motivada per treure's el bolquer pq la seva mestra (que la té 3 hores) em diu que no està preparada. Ai, no sé... què us sembla?

gràcies per llegir!!!
Imatge
Imatge
helljedi
:: papallona
:: papallona
Entrades: 104
Membre des de: dc. feb. 20, 2013 11:36 am

Re: problema bolquers - escola bressol

EntradaAutor: helljedi » dc. abr. 03, 2013 4:15 pm

Hola Carme-it,

jo ho tindria clar, si la teva filla està animada i li ve de gust i va bé, treieu-li. És important que ella en tingui ganes i li vagi bé. Potser la mestra no té ganes ara per què ja en té varios... a la llar del meu nen ens van dir que ens coordinéssim, i sé d'alguna que no va avisar i a la mestra no li va sentar massa bé, però va tirar endavant amb el canvi.

Jo havia sentit que no és bo tirar enrera quan es comença, i menys si està funcionant. Si els pares i l'àvia (que sou els que hi esteu més temps) us hi veieu en cor, carai, doncs animeu-la, que és un pas important cap a la maduresa.

Ànims i no deixis que la mestra us desil.lusioni, potser no tenia bon dia.
Maria V.
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

EntradaAutor: Maria V. » dc. abr. 03, 2013 4:21 pm

¿Et seria possible que la nena s'estigués una setmana o deu dies amb l'àvia sense anar a l'escola bressol i reforçar-li l'aprenentatge a casa? Sembla evident que qui no està preparada és l'escola, però enfrontar-t'hi sembla poc pràctic: com que la mestra deu tenir a càrrec tota una colla de nens, no es deu poder dedicar prou a cadascun en els dies de canvis de conducta. Si d'aquí a uns dies la petita ja hi anés amb l'aprenentatge consolidat, no et podria dir que la nena no està preparada.
Com que quan a la petita li fa il·lusió és ara, sembla un error retardar-ho. Si no la podeu tenir a casa, jo m'apuntaria a treure-li el bolquer malgrat tot, com diu la helljedi.
charito
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

EntradaAutor: charito » dc. abr. 03, 2013 4:28 pm

Jo tambe crec que es a la mestra a qui no li va be.... imposat, i si no parla amb direccio.
nienna
Entrades: 2088
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: nienna » dc. abr. 03, 2013 4:46 pm

Carme, la nostra filla té la mateixa edat que la teva (som desembreres de 2010). Justament abans de setmana santa la seva educadora ens va dir que li hauriem de treure el bolquer perque la veia molt preparada. Ella no demanava calcetes ni fer pipi al vater ni res, així que jo no les tenia totes però va ser tot un exit i ho te superadissim ja! Jo crec que si la nena a casa ho porta bé, la profe hauria de colaborar. Jo parlaria amb ella i lo diria això, que a casa està mes hores i ho fa mb i segur que a la escoleta l'ha d'ajudar perquè ho porti igual de bé!

Ànims!!
Maria V.
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

EntradaAutor: Maria V. » dc. abr. 03, 2013 5:15 pm

Com pots veure, totes ho veiem igual. Si no hi ha altre remei pot dur bolquer les tres hores d'escola i prou, però ho hauries d'explicar a la nena. Per exemple, li podries dir que la senyoreta no la pot acompanyar al vàter i se li posa el bolquer per si de cas. No sé si ho entendrà; seria normal que la nena s'enfadés, però si no hi ha altra solució... De tota manera, és millor que porti calcetes i avisi. És el que la nena vol i és un avenç important i un èxit d'ella.
Ninetaa
:: zebra
Entrades: 1088
Membre des de: dc. des. 29, 2010 5:39 pm

EntradaAutor: Ninetaa » dc. abr. 03, 2013 5:32 pm

Jo com a educadora el que demano a totes les mares es que m'informin quan comencen l'aproximació a l'orinal a casa, per jo començar-la també a l'escola, si l'aproximació la fan sols a casa i a cole no, i arriben a cole sense bolquer sense haver avisat, pot ser que passi allo tan conegut de ohhh i com es que a cole es fa pipi a sobre i a casa no? doncs per que a cole, que funcionem amb moltes rutines, el anar a fer pipi es un hábit que també s'ha de treballar, i que de vegades fora de casa costa una miqueta més, ja que com amb tot necessiten referents, i vosaltres que sou l'únic referent que ha tingut al treballar aquest hàbit no hi sou. Si es treballar al mateix temps a la llar i a casa, ( per casa incloc, casa del nen, casa de la padrina, els tiets o qui sigui que el cuidi) és un procés més natural. Jo almenys a la llar intento treballar-lo amb paciència i amb col·laboració amb la familia, vingui el nen dues, tres o vuit hores.

Si ja ho havies parlat, amb l'educadora, i li ha fet l'aproximació a l'orinal com l'ha de fer, doncs fora bolquer, moltes mudes i paciéncia! :ok:
Potser si que se li han juntat varis nens, pero per edat i sense conèixer la teva filla i pel que expliques jo si la veig preparada. Com a pega, jo m'hagués esperat al cap de setmana (es una obsesió d'educadora, ho sé) i així divendres avises a l'educadora i dilluns ja va a l'escola sense bolquer despres d'haver passat la prova de foc de tot un cap de setmana sent una nena gran que fa pipi i caca a l'orinal i no porta bolquer ;-)
Imatge

11/02/13 1a Fiv negativa
05/05/2014 2a fiv negativa
22/07/14 transfer 2 congeladets.
1/08/14 POSITIU!!! 11/09/2014 Legrat.
05/04/2015 Positiu beta 422! Seguiu lluitant petits!!

Imatge
Carme-it

EntradaAutor: Carme-it » dc. abr. 03, 2013 5:47 pm

Hola noies!

Moltes gràcies pels comentaris.
Ninetaa, la teva opinió com a professional m’ha sigut de gran ajuda. Et comento que des de Nadal a l’escola, a casa nostra, a casa els avis,… s’asseu al wc i algun ha sortit el pipí i altres no, hem anat a comprar l’orinal, calcetes… tot amb ella. El que no he volgut fer és arribar aquest matí a l’escola amb la nena sense bolquer sense haver-ne parlat amb la mestra, li he comentat d’anar fent això (matí amb i tarda sense) i el cap de setmana a casa fer-ho tot el dia i arribar dilluns amb tot l’arsenal de mudes i amb la rutina més asimilada… però això tampoc li ha semblat bé.

Abans de setmana santa ja vam fer una xerrada de fora bolquers a l’escola i la mestra em va comentar que d’aquí un parell de setmanes i encara està amb això… però clar, la meva filla ha estat amb els cosins (tots més grans), nens de la seva classe que han arribat sense bolquer i crec que ha fet un canvi de xip, i tb que li anem explicant que ha de deixar el bolquer amb llibres,…

No sé, a veure què em diu demà. Acabo de trucar a la meva mare i m’ha dit que s’ha llevat de la migdiada amb el bolquer completament sec i ha fet un bon pipi… no sé… ho anirem fent.

GRÀCIES!!! :b-)))
Imatge
Imatge
sivi
Entrades: 1803
Membre des de: dt. juny 29, 2010 10:08 am
Ubicació: girona

EntradaAutor: sivi » dc. abr. 03, 2013 9:21 pm

La meva filla te quasi 26 mesos i dilluns comencem a treure bolquers.
Li he comentat a la seva educadora, i ella va dir que endavant, que prepararía la seva cartulina per enganxar els gomets.
Hem va comentar el que hauria de portar a l'escola (sabatilles i roba de recanvi) i que lo antes comentan a la nena el que farem a parir de dilluns.
Si tu vols,imposat, si la veus preparada, endavant.
Imatge

Imatge
petitaformigueta
:: peixet
Entrades: 281
Membre des de: dl. jul. 25, 2011 11:23 am

EntradaAutor: petitaformigueta » dj. abr. 04, 2013 7:33 am

No entenc aquesta tossuderia de l'educadora de la teva filla :-(( Jo de tu parlaria amb la direcció.
Nosaltres fa un mes que vam treure el bolquer ja que portàvem una bona temporada fent un pipí abans d'anar a dormir i al llevar-se. Ho vam fer un cap de setmana i va anar fantàstic. Així que el dilluns va anar a l'escola bressol amb tot l'arsenal de mudes. Jo patia perqué no ho havíem comentat amb l'educadora. Doncs res, li vaig explicar el mateix dia i no va haver-hi cap impediment, al contrari!!
Imatge
Nenufar
:: granota
:: granota
Entrades: 230
Membre des de: dt. jul. 19, 2011 8:46 am

EntradaAutor: Nenufar » dj. abr. 04, 2013 11:25 am

Em sembla increïble que una educadora no vulgui treure bolquers, mira... la meva té 17 mesos i ja l'asseuen a l'orinal pq vagi agafant l'hàbit i com que a la llar ho fa a casa tb, tot i que no tenim gaires èxits.
Imatge
Imatge
Carme-it

EntradaAutor: Carme-it » dl. abr. 08, 2013 9:50 am

Hola noies!

Us explico com evoluciona el tema...

Després d’un cap de setmana excel•lent amb el tema sense bolquers, avui ens hem presentat a l’escola sense bolquers. Jo avui aquest matí no m’he vist en cor de posar-li després de 2 dies i mig sense (excepte migdiades i nits). Jo li he dit a la mestra que jo no podia posar-li amb el què ha evolucionat que si ella veu que no funciona i no pot estar per ella que li posi. A més, avisa molt bé i té “aguante”, per tant, tampoc és allò de cada 20 minuts posar-la al wc.

No sé si he fet bé o no, però el que sí tinc clar que de cara a la meva filla és el millor. Ahir, va arribar el seu pare de viatge (tota la setmana fora) i el primer que li va dir: vaig amb calcetes!!

Ara només espero que no ens haguem equivocat!! :b-)))
Imatge
Imatge
sivi
Entrades: 1803
Membre des de: dt. juny 29, 2010 10:08 am
Ubicació: girona

EntradaAutor: sivi » dl. abr. 08, 2013 10:27 am

Jo crec que has fet molt be. Si el cap de semana ha anat be i veus la nena preparada,endavant.
Avui la meva a començat, i de momento molt be.
Imatge

Imatge
Carme-it

EntradaAutor: Carme-it » dc. abr. 10, 2013 2:53 pm

Noies, de moment, ho fa molt i molt bé. Inclús la caca, avui a l'escola i tot!

la mestra ja m'ha dit que no s'ho pensava pas que li anés tant i tant bé! i que prèviament hem fet un molt bon treball a casa... esperem que continui així!

molta sort sivi! aquestes nenes sorprenent moltíssim!!
Imatge
Imatge
flit
Entrades: 260
Membre des de: dc. juny 30, 2010 10:53 am

EntradaAutor: flit » dc. maig 01, 2013 1:27 pm

jo també tinc el mateix problema, l'isaac te 23 mesos i fa 1 mes que em demana anar al wc ha fer pipi i ara ja comença a demanar per fer caca, li vaig dir a la mestre que a casa ja haviem començat a treure els panyalotes i em va dir que cap problema que ja li treuria, però la meva sorpresa va ser cuan vaig anarlo a buscar que portava el panyalote però hem va dir que havia fet el pipi i la caca al wc, però aquesta semana la profe no ha vingut i la substituta mha dit que no li ha tret cap dia el panyalote i que si ho fem a mitges a casa sense i a la guarde no es com sino ho fesim no val la pena,
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
Carme-it

EntradaAutor: Carme-it » dj. maig 02, 2013 4:06 pm

Mira, al final, veient que el cap de setmana havia anat genial, vam decidir (el meu marit i jo) de portar-la el dilluns sense bolquer. I realment, genial! Ho controla moltíssim (de fet, crec que des que vam començar anar tot el dia sense potser porta 2 pipis fets a sobre) i fins i tot, la caca ho té controlat. Quan vaig arribar al migdia i vaig veure que anava amb la mateixa roba que havíem sortit de casa, la vaig felicitar mooooolt!

Per tant, jo vaig fer cas del què em deia el cor i el cap i deixant de banda la mestra... amb les setmanes, la mestra m'ha dit que no s'esperava que anés tant i tant bé! Amb la primera setmana d'anar sense, ja em va dir que em tornava mudes que amb un parell ja feia per si de cas, i de moment, no n'ha necessitat cap. Esperem que continui així, ja que ara a mig juny ha de tenir un germanet/a... esperem que no canvi.

Molta sort!!
Imatge
Imatge

Torna a “Els canvis”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::