Triar tipus d'escola, concertada o publica?

Canvia el seu entorn: professores i amics.

Leonera
:: formigueta
Entrades: 62
Membre des de: dj. maig 26, 2011 4:45 pm

Triar tipus d'escola, concertada o publica?

EntradaAutor: Leonera » dl. març 18, 2013 6:24 pm

Hola! estem en plena temporada de matricules, i encara no ens toca fins l'any que ve.. pero no puc deixar de donar-hi voltes.. que valorar mes, una publica standard, la publica que treballa per projectes i sense llibres o la concertada?
Dubtem en triar una escola pensant en que surtin amb mes nivell, a la concertada.. pero realment aprenen tot? hi surten contents? preparats? quines carencies tenen?
O escola on treballin via projectes?.. m'agrada la idea, la manera de fer, respecten el ritme, tothom apren amb interes, els ensenyen a buscar i pensar etc, pero acaben amb nivell suficient? Entenc que totes les escoles acaben sabent els temes obligatoris, pero esta clar que hi ha escoles que, be o malament, toquen mes temari.
O una publica standard on treballin amb llibres i sigui un aparent terme mig en metodologia i de nivell d'estudis mes baix que la concertada.

En fi, estem fets un embolic, volem el millor per la peque, pero esta clar, que si fas o prioritzes una cosa un altre se'n resen. Es millor nivell o valors? Si un vol estudiar, al final donara igual on ha estat pq s'aplicara a batxillerat i on faci falta la mar de be?, es millor construir una bona base emocional a la publica? a la concertada realment no tenen tant en compte l'alumne com per fer-li un bon seguiment?

Que en penseu? jo soc d'escola de monges i la veritat a mi no em va agradar gens l'experiencia, pero tot i les meves males notes, a l'institut vaig anar sobrada de nivell.. i avui dia les escoles també han canviat, penso. nosaltres a clase erem 40!!

Una gran responsabilitat aixó de decidir escola...
Imatge
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: Triar tipus d'escola, concertada o publica?

EntradaAutor: neuetes » dl. març 18, 2013 6:51 pm

La veritat és que la sensació aquesta de "voler triar escola" és molt bonica fins que te n'enteres del joc de punts i de les regles del joc... i al final veus que no pots entrar en primera opció a l'escola on tu voldries i que tant de temps has perdut a les portes obertes. Al final t'has de conformar amb la que entres en segona o tercera opció, com ens va passar a nosaltres.
Jo no veig que triem els pares, sino que tria l'atzar. És una p++utada, però està muntat així.
charito
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

EntradaAutor: charito » dl. març 18, 2013 7:42 pm

Doncs estic d'acord amb la Neuetes, realment es questió de sort... al final la que pots triar mes o menys es la concertada.

Jo no entenc gaire de projectes etc, ho estic aprenent aqui, pero si que he insistit que fos una escola que almenys sobre el paper tingui com a objectiu fer creixer la persona en valors i formar-la per la vida, que ajudin l'alumne si te dificultats, perque hi ha moltes concertades que l'objectiu es que arribin els bons per tenir unes bones estadistiques i deixar els altres pel cami. L'Aula per exemple de 3 linies arriba una al batxillerat, per mi aixo es horroros, que ha passat amb els altres? Aixo si, els que arriben unes notes de p*mare :ufs: Per mi aixo es un fracas com escola i no forma part dels valors que vull ensenyar al meu fill.
lila
:: zebra
Entrades: 1388
Membre des de: dj. nov. 16, 2006 10:40 pm

EntradaAutor: lila » dl. març 18, 2013 7:53 pm

Fa 4 dies una noia va obrir un post com el teu, potser et serveix...

viewtopic.php?f=73&t=34416
Redescobrint-me a mi mateixa gràcies a les meves TRES filles!
almon
:: rateta
Entrades: 179
Membre des de: dt. ago. 30, 2011 9:30 pm

EntradaAutor: almon » dl. març 18, 2013 8:51 pm

I per que afirmes que la concertada té més nivell que la publica?
Trobo que és una afirmacio que jo no comparteixo per res.
paemi
:: puça
:: puça
Entrades: 46
Membre des de: dg. feb. 03, 2013 8:18 pm

EntradaAutor: paemi » dl. març 18, 2013 9:47 pm

Hola leonera, primer volia comentar-te que no a totes les públiques és treballa per projectes (sóc educadora infantil a l'escola pública) de fet hi han molt poquetes a Barcelona que treballin íntegrament per projectes. Normalmet és fan 1 projecte a infantil i a primaria 2 o 3 en tot el curs, però la mètodologia principal continua sent el fil conductor d'un llibre, amb la més o menys gràcia que pugui tenir el/la mestre.T'explico el que actualment succeeix a les poquetes escoles on es treballa tot per projectes. Com és una metodologia tant nova, és difícil tenir tots els mestres preparats al 100% per tal projecte, i per tant no sempre acaben en èxit.(Han de ser mestres molt implicats, amb molta passió per la feina, i molt preparats). Els nens que han estat estudiant els darrers anys en escoles de projectes i que ara han de fer front l'examen de selecctivitat, es troben amb forces difícultats i en la majoria dels casos ensopeguen. Es troben sense hàbits d'estudi. Reconec que la teoria d'una escola per projectes és molt bonica, pèro no hi crec gaire, de moment...
Per tant jo estic totalment a favor de l'escola pública convencional ( no la que treballa només per projectes) és a dir, la que combina estudi amb projectes, perque no ens enganyem, per aprendre l'ortografia o les matemàtiques necessitem estudiar i l'ajuda dels llibres, no creieu?
El tema de les concertades a mi persnalmet no m'agraden, bàsicament perque no vull que manipulin els caperrons dels petits amb religió, i també perque crec que els nens no han d'estar tooota la seva infantessa estudiant i fent deures com a bojos només per pujar el nivell de l'escola( el que val fantàstic però el que no... no interessa a l'escola).
Els nens han de ser feliços a l'escola, i no estar tensos pels estudis, han d'agafar un bon hàbit d'estudi que els faci ser competents a l'institut, però sense deixar de ser nens.
El meu fill començarà l'any que ve p3 i estic contenta d'haver escollit una escola pública.

Ànims en la decisió!
Imatge
primerenca34
:: peixet
:: peixet
Entrades: 289
Membre des de: dg. jul. 10, 2011 9:38 pm

EntradaAutor: primerenca34 » dl. març 18, 2013 9:58 pm

Ostres, és molt complicat triar escola (o com a mínim decidir per quina apliques, després la sort i els punts ja van com van). La meva opinió és que els valors i la formació com a persona són responsabilitat de casa, i que l'escola està per ensenyar continguts. Tenint sempre en compte que l'escola ha de ser d'una filosofia similar a la de casa, o que no hi sigui contrària, per exemple, si a casa no sou religiosos no porteu el fill a una escola de l'Opus per molt nivell acadèmic que tingui; o si us agrada educar el vostre fill en uns esquemes estrictes, no el dueu a la Waldorff, per molt que mirin pel seu creixement emocional i com a individu. Per mi, aquests són extrems, que qui s'hi senti identificat, em sembla perfecte, en qualsevol cas crec que és molt important que l'escola vagi en la línia que hi hagi a casa perquè els nens no es confonguin. En el nostre cas busquem una escola que tingui un bon nivell acadèmic (perquè creiem que li serà bàsic per tenir eines en aquest món que tenim) i ja ens preocuparem nosaltres d'estar ben atents a que a nivell emocional tingui tot l'espai i el suport per créixer feliç, jugant un munt tot el temps que no estigui a l'escola (res d'extraescolars, per exemple) i amb valors. Això sí, a les portes obertes i entrevistes que hem anat hem descartat tot el que ens sonés a elitisme acadèmic, competitivitat com a valor per motivar per una banda o que els nens han de viure simplement feliços, per l'altra (creiem molt en la cultura de l'esforç, nosaltres).
Roser, lo de l'Aula no té nom, i conec uns quants exalumnes d'allà que pobres, ja els planyo (tant els que van acabar com els que no). Això també s'envà a un extrem terrible!
Bé, és la meva modesta opinió, i m'ha costat molt arribar a aquestes conclusions. Ara, totes les escoles que he visitat m'han ajudat a veure que l'escola perfecta no existeix però sí que et vas fent una imatge del que NO vols en cap cas pel teu petit. Visita tantes escoles com puguis, a nosaltres ens ha anat molt bé fer-ho. :anec:
Imatge
Imatge
devo
Entrades: 1964
Membre des de: dj. oct. 01, 2009 1:27 pm

EntradaAutor: devo » dl. març 18, 2013 10:06 pm

Jo el que tampoc comparteixo és que poseu totes les concertades al mateix sac. Ni totes són religioses (gran descobriment que vaig fer al començar a mirar escoles!), ni totes són elitistes, ni totes carreguen amb més deures que a la pública. Com a les públiques, hi ha de tot!

</;-)
Imatge Imatge Imatge
charito
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

EntradaAutor: charito » dl. març 18, 2013 10:17 pm

I tant, hi ha publiques bones i dolentes i concertades bones i dolentes. Aixo dels deures tambe ho hem mirat perque m'ho va comentar un pare al parc, que a la concertada que portaven la nena els fregien a deures de ben petits i estaven una mica tips, aixi que vaig preguntar be a la entrevista i em van assegurar que deures els justos i necessaris i si es podien fer a l'escola millor, i es clar de mes grandets.
almon
Entrades: 179
Membre des de: dt. ago. 30, 2011 9:30 pm

EntradaAutor: almon » dt. març 19, 2013 8:45 am

Aquest any hem anat a visitar escoles de tots colors pel nostre fill de cara a P3, públiques i concertades. És veritat que no totes les concertades són religioses i amb un ensenyament més tradicional.
Hem descobert alguna escola concertada laica, petita que es treballa per projectes, que es treballen les emocions a on es respecten els ritmes dels nens...
També hem visita una escola concertada religiosa de tres línies, amb un grapat d'extraescolars i un munt de camps de bàsquet i bones instal.lacions.
Les escoles públiques les vam visitar mentres feien classe els nens. Normalment totes teníen una línia pedagògica clara i definida.
Per mi la diferència fonamental és que a l'escola concertada em vaig sentir una clienta mentres que a l'escola pública em vaig sentir usuària i que els pares formaven part de l'equip.
truxi
:: tigre
:: tigre
Entrades: 764
Membre des de: dv. des. 04, 2009 7:41 pm
Ubicació: Vila-seca (xò sóc de Reus!!!)

EntradaAutor: truxi » dt. març 19, 2013 12:45 pm

Naltrus vam fer ahir la preinscripció! El meu consell és que abans d'anar a les portes obertes us assegueu tots dos i parleu del que valoreu realment en una escola, naltrus ho vam fer i vam veure que, per exemple, valoravem més la metodologia, la relació família-escola i el fet de fer anglès des de P3 (la llar on va és bilingüe anglès-català) que no pas les instal·lacions o la proximitat, etc... Així que quan vam anar a les portes obertes ens vam interessar per les coses que ens importavem! Finalment ens vam decidir per una escola pública que treballa per projectes i que de moment no tenen edifici propi (estan ubicats dintre una altra escola, en part en barracons, o xaletets com deien ells, i el curs més alt que faran el curs que ve serà 2n de primaria!), i ho vam triar perquè ens va agradar molt la manera com ens van tractar i explicar com treballaven (penseu que vam estar més de 2 hores parlant amb ells!!)...
No sabrem si hem fet bé fins que no hi siguem però de moment estem convençuts amb la decisió presa!!!
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Vaig néixer el 9 de novembre de 2010 a les 18:02h amb 3,450kg i 50,5cm

Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Vaig néixer el 2 d'agost de 2015 a les 09:20h amb 3,430kg i 49cm
Leonera
Entrades: 62
Membre des de: dj. maig 26, 2011 4:45 pm

EntradaAutor: Leonera » dt. març 19, 2013 2:29 pm

Almon, dic que la concertada te mes nivell que la publica, per que al menys al meu poble, molins, sempre ha sigut així, se sap, es diu al carrer, i es viu. Jo mateixa quan anava a repàs, coincidíem amb gent d’altres escoles, i es veia.
I quan ens vam trobar a l’ institut, es notava els que veníem d’una i d’un altre. Pero clar, nomes conec el meu poble.
Un altre tema es que potser no ho es tot tenir un nivell d’estudis. Potser s’”empolla” molt però no s’entén ni la meitat. També ho dic per experiència això.

Palmi, exacte lo de la publica per projectes. Gracies per la teva opinió!! Aquí molins hi ha una escola que sí es així, tot per projectes. De fet a les portes obertes tot eren preguntes enfocades a aquest tema, el no tenir llibres, com trien els projectes que es fan, nivell, etc.. I el que tu dius, els mestres s’ho han de treballar molt. I el dubte es si surten preparats, suposo que ho dirà el temps. D’aquesta escola el primer grup ja ha començat l’institut aquest any, i de moment el poc que m’arriba es que van bé.

Gracies pels comentaris! Volem que siguin feliços, que aprenguin amb interès i que tinguin nivell, i desprès per molts anàlisis que fem, cada nen es un mon, cadascun reacciona i dona respostes diferents. Es tot un dilema prendre la decisió, i que desprès entri on triem.. això sí que fa ràbia, no aconseguir la 1ª opció, amb el que costa triar, i que es important pels nostres fills.
Imatge

Torna a “De l'escola bressol a la educació infantil.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::