★★★ GRAFIQUERES DE MAIG ★★★

comparteix les teves il·lusions de ser mare.
manyaga
:: poltre
Entrades: 662
Membre des de: dg. ago. 24, 2014 3:27 pm

Re: ★★★ GRAFIQUERES DE MAIG ★★★

EntradaAutor: manyaga » dc. maig 13, 2015 3:55 pm

Grafiqueres!! vaaa, que això sembla que s'anima un mica!!

Rubinat, carai com diu l'aroswi, sou uns xampions! ben fet, a celebrar la victoria del barça!! i de pas, vau fer els deures, a veure que et diu avui el gine...jo pel que veig cada cos és un món i no hi ha res segur, ni les tempes ni els TO..jo pensava que les tempes no perquè qualsevol petit canvi les altera moltíssim, però els TO pensava que sí que eren de fiar, però algú va dir que li sortien + i que no ovulava..així que, jo ja no sé que pensar. Suposo que cada una ha de conèixer el seu cos i anar descobrint-ho x sí mateixa, però a algunes ens ho complica molt! Ja ens explicaràs que et diuen, esperem que siguin bones noticies!

Aroswi, ara sembla que la tempe va amunt, podria ser que la baixada fos implantació. No queda una altre que paciència i passar el desespero per sortir de dubtes. Jo com la Naninonera, amb l'acupuntura tinc 0 dolor de W, quan abans havia de prendre ibuprofè cada 6 hores perquè no em podia moure de dolor. Creuem els dits perquè l'acupuntura t'ajudi a aconseguir la panxolina.

Nainonera, sento aquesta W, però com dius, a per el seguent! Suposo que depèn del cas, fan excepcions, la qüestió és que te'ls facin, i en quan als resultats, pensa que sigui el que sigui, si hi ha alguna cosa malament, l'important és saber-ho per poder posar-hi remei, i que tot té solució, així que estigués tranqui i pensa que anem fent passets per aconseguir-ho. Jo almenys, m'ho agafo així, com que cada pas és necessari per arribar al meu gran somni. Ànims valenta :-()-) :-()-)

Pel que fa a mi, doncs mireu si tinc mala sort que ahir, el dia que havia de detectar la ovulació, perquè estic gairebé segura que vaig ovular el dilluns, engego el termometre, i no funciona!!! es va quedar encallat, engegat i no feia res, ni parar-se, ni res de res. Clar, em vaig haver de llevar i anar a buscar un termòmetre que tinc al lavabo, i la tempe no té res de fiable. I avui les tempes ja no són fiables tampoc perquè ahir ja vaig començar amb la progesterona i eleva la temperatura. aquest mes ja no he fet TO perquè se'm van acabar i com que sempre ovulo els dies 16-17, i m'ho vull agafar amb calma, doncs vaig decidir no fer-ne més...Però vaja, que sigui el que hagi de ser, i si és que no, doncs a per el següent.
Rubinat
:: tigre
Entrades: 772
Membre des de: dc. jul. 23, 2014 9:44 pm

EntradaAutor: Rubinat » dc. maig 13, 2015 8:36 pm

Jo entro en modo ego total: la visita al gine ha nat xip xap. Mha fet eco i no ha vist cap folicle prou madur. Peeeero l'endometri estava a 6mm per tant se suposa q preparat per rebre l'ovulet. Diu q hi torni dimecres q ve x veure com ha evolucionat (m'estic deixant una pasta....) estic be eh. No us negare q mhagues agradat q em digues q estava a punt d'ovular pero fent numeros de l'anterior cicle vaig ovular a dia 22 (compto des del primer dia q em vaig pendre l'omifin) i avui tot just estic a CD14 (real, compto des del primer dia de warry) l'omifin mel vaig pendre a cd5 per tant si sumo els 22 dies... Buuuf encara em queda per ovular ( si va com l'anterior cicle) per la proxima eco estare a CD21. Per la nostra banda intentarem seguir pinxutejant dia si dia no (al final farem sexy month....) i jo fentme TO a veure si sona la flauta i veiem el positiu :love:

En fi, aixo es tooot! (Ah! La metformina me la deixa tenir de banda pero si la necessito l'haure de pendre :ufs: )
Imatge

Imatge
Nunik
:: granota
Entrades: 227
Membre des de: ds. gen. 03, 2015 9:54 pm

EntradaAutor: Nunik » dc. maig 13, 2015 8:51 pm

Bona tarda grafiqueres!!

a veure si em poso al dia...

Manyaga ja t'he apuntat!! Que bé tenir-te per aquí, no s'ha de deixar escapar ni un cicle!! SW rematada ara toca desespero!! Quina mala pata aquest termometre, espatllar-te en el moment més oportu!!

Nainonera quin greu que hagi aparegut la warri, pel que veig ja ha passat i comença una nova oportunitat, molts ànims guapa!!! :-()-) Com van les proves? tu tranquila, que cada vegada ho teniu més aprop!!

Rubinat tela amb aquests dolors teus no? però sou uns valents fent deures i tot!! Com ha anat el gine? t'ha sapigut dir si tens la ovulació aprop? de moment estas com jo esperant que aparegui un TO positiu!!

PetitPrincep com vas? veig que el FF ja t'ha marcat la ovulació, jo crec que no ho tens del tot perdut encara que et marqui ovulació un dia que no hi comptaves... ara molta paciència!! :-o00m

Aroswi tu també en ple desespero, paciència noies!! Que bé que l'acupuntura et vagi bé per l'esquena, segur que també ajuda a aconseguir panxona!! >.-<:

Anagueta com vas? fa dies que no sabem de tu... i ets la seguent en acabar el desespero!! Informans!!

A mi aquest mes sembla que se m'està retressant l'ovulació un altre cop... a més la gràfica m'esta fent molts puja i baixa, no se... jo vaig fent TO, a veure si surt i de mentre intentem fer forces deures!! :b-)))

petonets!!!
4/11/16: Primera IA --> negativa
6/01/17: Segona IA--> beta positiva!!
12/09/17: Neix el nostre petitó
Setembre '19 - febrer '20: 3 IA negatives
Agost '20: 1a FIV --> no aconseguim cap blasto
Octubre '20: 2a FIV --> 1 blasto
Nunik

EntradaAutor: Nunik » dc. maig 13, 2015 8:58 pm

Rubinat, així que encara no tens cap ovulet a punt, vaia... però sembla que no falta gaire per ovular, i amb aquests calculs que has fet sembla que encara et falta una miqueta no? A veure que et diuen la setmana que ve. Tu ves fent deures per si de cas, que no s'escapi l'ovulito!! Molts ànims valenta!! :-()-)
anegueta
:: rateta
Entrades: 195
Membre des de: dg. nov. 30, 2014 9:45 pm

EntradaAutor: anegueta » dc. maig 13, 2015 9:25 pm

Hola boniques!

Us vaig llegint, però entre que no em vull ratllar i que vaig de cul, no escric :ufs: Moltes gràcies per preocupar-vos de mi :love: Doncs segons l'app del mòbil la W no ha de venir el 16, però per les tempes vaig ovular 2 dies més tard i el FF em marca que no ha de venir el 18. No sé... Intento no pensar i estic bé i no desesperada. Procuro fer coses i estar ocupada per no pensar :ok: Ah! I també em va bé per no ratllar-me no prendre'm la tempe, jaja només me la prenc per detectar l'ovulació :oset: Com que per les gràfiques que vaig mirar i remirar de totes les que han tingut panxu són diferents, doncs prefereixo no saber la tempe als últims dies :oset:

Rubinat m'alegro que el teu cos estigui a punt d'ovular :love: Ja veuràs com d'aquí poc el tindràs per fecunar ..::··

Nunik ànims perquè surti el TO i caçar l'ovulet >.-<:

Manyaga que bé que torneu a la caça :p-) molts ànims bonica, ho aconseguirem :-())

Nainonera llàstima d'aquesta mala W :sogra: ànims pel proper cicle, que la SW s'acosta >.-<:

Petitprincep ànims en el desespero :-o00m :-o00m

Aroswi bonica m'alegro que amb el teu home estigueu molt millor pel que fa a la cerca :ok: També m'alegro que l'acupuntura et tregui el mal d'esquena i es "posi a punt" per aconseguir :-())

Nira15 ànims que ja tens la SW quasi aquí :p-)

@Txell@ bonica, com estàs? Deus estar en plena SW no? >.-<: >.-<: >.-<: ànims :-()-)

Una forta abraçada a totes i molts ànims a totes en la búsqueda :-()-) :-()-) :-()-) :-()-) :-()-) :-()-) :-()-) :-()-)
Rubinat

EntradaAutor: Rubinat » dj. maig 14, 2015 7:12 am

Bon dia grafiqueres precioses!!!!! :content:

Ahir vaig fer momentas ego, per tant avui soc tota x vosaltres!!!

Anegueta q be saber de tu!!! I q be saber q estas a la recta final del desespero i q ens parles des de la calma. Continua aixi els proxims dies :-o00m Jo he de reconeixer q la baixadota previa a la warry desmoralitza molt i q al final de cicle em miro les tempes amb por... Gracies per alegrarte per mi! A veure com va aquest cicle... Espero q l'ovulet no es faci pregar gaire...

Nunik com li deia a l'anegueta, espero q l'ovulet no es faci pregar gaire... A veure si surt ja el TO+, pero encara tinc dies de marge si ho comparo amb el cicle passat. Aixo si, nosaltres continuem amb el PTLL!! (Pla Trenca Llits -terme encunyat per una cercadora q no recordo... Aiiiiss!!!) fem Sm dia si dia no.

manyaga quina mala sort amb el termometre!!!!!! Pero be, ja has ovulat i ara toca desesperar de valent!!!!! :-o00m

naionera el meu ovul crida l'atencio i alhora es timid perque encara no sha dignat a creixer i madurar... :dimoni: i tu??? A punt de pinxutejar de valent??? :inthebed: :inthebed:

aroswi tempe amuuunt!!!!! Desespero al canto!!!! A veure si aquest cicle acaba diferent!!!!! :love:

Be noies, jo esperant el TO+... :-o00m

AL MAIG, PANXUS A RAIG!!!!! :-()) :-()) :-())
Imatge

Imatge
yuyu
:: dinosaure
Entrades: 7623
Membre des de: dg. gen. 27, 2008 7:45 pm
Ubicació: Mataro

EntradaAutor: yuyu » dj. maig 14, 2015 10:17 am

bon dia noies!! Quiste foraaaaaa :b-))) :b-))) :b-))) :b-))) :b-)))
ja està fet....i lo millor es que no men vaig enterar de res....nomès que l'anestessia general m'ha sentat fatal.... :ufs: :ufs: :ufs: encara avui estic grogui.... :-o00m :-o00m
pero bueno
ara demanare hora al a gine per veure que haig de fer......de moment em van dir 15 dies sense sexe... :-:) :-:)
fare repassillo a les grafiques...com anem reines?? :love:
anegueta
Entrades: 195
Membre des de: dg. nov. 30, 2014 9:45 pm

EntradaAutor: anegueta » dj. maig 14, 2015 10:55 am

Yuyu!! M'alegro molt bonica! Descansa per l'anestèsia!
Petonets
melibea80
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 573
Membre des de: dv. oct. 19, 2012 9:11 am

EntradaAutor: melibea80 » dj. maig 14, 2015 2:45 pm

Hola noies, molts ànims a totes.

[Edito: sí que ens animem a cercar, potser en un cicle o dos]

Que us vagi molt bé la cerca. Recordeu que els TO i els TE el millor és, conforme surten negatius, llençar-los al WC i tirar la cadena jajajaja... així no es poden tornar a mirar i remirar.

Petonsb :pqetvola:
melibea80 l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. maig 21, 2015 1:34 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Rubinat

EntradaAutor: Rubinat » dv. maig 15, 2015 7:15 am

Nenes stic mirant les gràfiques i.. q són aquestes baixadotes??? Esteu bé???? Ha aparegut alguna maleida???? Ara més q mai molts pepos per acabar d'afrontar els desesperos!
Imatge

Imatge
Nunik

EntradaAutor: Nunik » dv. maig 15, 2015 6:59 pm

Yuyu que be que ja t'hagin tret el quiste!! Segur que ja tens la panxona mes aprop!! Ja ens explicaras que et diu el gine. :ok:

Noies a mi avui la tempe m'ha baixat en picat! La veritat es que aquest mes no entenc gens la meva grafica... Sembla q encara no je ovulat i fa coses rares... :-o00m

Intento entrar despres des d l'ordinador que el mobil es un rollo...

Que vagi mol be el cap de setmana grafiqueres!!!
manyaga
Entrades: 662
Membre des de: dg. ago. 24, 2014 3:27 pm

EntradaAutor: manyaga » ds. maig 16, 2015 8:59 am

Bon dia precioses!

Rubinat, com és resisteix l'ovulet a sortir, però segons els teus càlculs pel cicle anterior amb omifin encara queden uns dies així que, segur que la setmana que ve et surt el TO+. Ànims bonica, que això està al caure!

Nunik, gràcies per apuntar-me! He mirat la teva grafi i després de la super baixada, avui ha pujat, sembla que has ovulat, oi?

Anegueta, que bé tenir notícies teves! Molt bé que t'ho agafis amb aquesta calma >.-<: >.-<: Avui és dia de NW, creuarem els dits per tu :-()-)`

Yuyu! quines bones notícies! me'n alegro molt que tot hagi anat bé. A reposar aquests dies i segur que aviat tornes estar al ataque!! :b-))) :b-)))

Melibea, quina llàstima que hagis de deixar la cerca i centrar-te en la teva vida professional, però si ho has decidit, serà que és el que més et convé en aquest moment. Ànims i espero que aviat puguis tornar-t'hi a posar. Sort!

Aroswi, la teva tempe va amunt, molt bé! >.-<: >.-<: molts pepos en aquest final de despespero

Petitprincep, demà dia NW, sort també! :-o00m :-o00m

Nira i nainonera, aneu escalfant motors per la SW!!

Txell, com vas? en plena SW, no? a per tootes doncs!!

Bon cap de setmana nines! :***: :***: :***:
Rubinat

EntradaAutor: Rubinat » dg. maig 17, 2015 10:27 am

Bon dia grafiqueres wapes!!!!

Com esteu??? Com va el finde??? Jo aquest finde bastant avurridota... No tenim cap cosa especial a fer i per tant es un finde normalillo-avurridillo. El finde q ve el tenim mes organitzat i full d'activitats :love:

A veure babies, nem a fer repassillo :-.:·:: Dema comencem la setmana NW de l'aroswi i de la manyaga. Noies esteu nervis???? :miko: :miko: :miko: Aroswi aiaiai arribes al moment clau del cicle on la grafi fa la baixadota temuda... El maleit cd23 oi??? Espero q el sobrepassis amb la tempe alta!!! :ok: i tu Manyaga la tempe es alta tot i q encara et falta una setmana sencera!!!! Aiiiiixxxx!!!!! Molts pepoooos :-o00m

I les altres q tal????

petitprincep ha acabat el desespero? Tenim veredicte?

Nunik i tu q??? Sense TO???? Quina meeee!!! Jo tambe estic igual... Ara mateix vivim en un predesespero!!!

Nira encara queden dies per l'ovulacio, aneu fent deures?

I les altres grafiqueres q ??? Aixo d no apuntar tempe ens te desinformades! Pero estic amb vosaltres, el fet de mirar tempes tensa i fa estar nervi, i ara ens conve estar tranquiletes. Petonets noionera :-()-) anegueta :-()-) txell :-()-)

A les q esteu a la banqueta una abraçada ben forta! Descanseu molt q la cerca agota i necessiteu estar en plena forma! melibea80 yuyu q beeee sense quiste ja!!!! A veure si ara et quedes a la primeraaaa :-())

Moment ego: jo nenes ahir vaig tenir un altra vegada aquell dolor q vaig patir dimarts. Es una pressio molt forta al ovari esquerre q va cap a darrere al ronyo i cap a baix a la cama. Total q haviem decidit anar a donar un tomet pel centre i vam haver de tornar corrents a casa perque em doblegava de dolor. Sem queien les llagrimes i tot. El sr. Rubinat volia q nessim a urgencies. Jo no. Passo d'estarmhi hores i acabi amb una punxada d'antiflamatori. Vaig arribat a casa i em vaig posar la bossa calenta al ronyo i al ovari. El meu home em va fer una camamilla i una tila i al cap duna horeta el dolor va nar a menys. Si hagues tingut febre hagues nat a urgencies pero no era el cas. Total, avui una altra pujadeta de tempe pero els TO son negatius per tant crec q no he ovulat ni de conya. En fi :-o00m En soc la reina ;-)))
Imatge

Imatge
Aroswi
:: gosset
Entrades: 425
Membre des de: ds. nov. 08, 2014 8:29 pm

EntradaAutor: Aroswi » dl. maig 18, 2015 7:23 am

Bon dia grafis!
Feia dies q no escribía, pero ho llegeixo tot. Gracies nenes x estar atentes del meu desespero. Aquests dies no puc estar davant del pc...ara de fet, desde el mobil i cotxe (en caravana).
De memoria, Anegueta, que be llegirte! Una abraçada ben forta!
Yuyu, tambe es un gust saber que tot et va anar be. Ara ja estas mega preparada per fer un bon niu!
Rubinat, aisss ets la mes pacientuda! Avui q tal els dolores? Van minvar? Quina gracia q tenrecordis del meu "23" jejeje. Doncs mira ja es avui.

Jo ahir vaig tenir dolorets com punzadas a la panxa i també flux com claraweb...pero si ho marco al ff em desapareix la libia vernella... En fin...aquests dies tinc molta feina, espero majudi a passar rapid el desespero!

Petoncinyus wapis!
>24 cicles_2014...
4 IA's negatives entre 2015 y 2016
1a FIV 2016: inci 05/06, punció 14/06, transfer 19/06___29/06/16 TE+

2a ronda 2018, n cicles fallits
Tansfer desvitrificats 2020, 06/02__17/02/20 Te???
marendins
:: puça
Entrades: 21
Membre des de: dj. maig 14, 2015 10:53 pm

EntradaAutor: marendins » dl. maig 18, 2015 5:08 pm

Hola grafiqeres!!!

No domino gaire això de les temperatures per això estic a cercadores. Voldria fe-vis una consulta a veure si em podeu ajudar. Estic al meu CD 27 i el dia de NW en principi és aquest dissabte. Estic en plena fase de desesperoooo!!
Avui la temperatura m'ha baixat 0'2 i he sentit que durant la implantació pot baixar una mica. Sabeu si és cert? O és que se m 'avançarà la maleïda W... ((
Tinc com un petit doloret als ovaris. Normalment em baixa 2 dies abans de venir-me.
Gràcies!! I molts PEPO's a totes!!!!
@txell@
Entrades: 188
Membre des de: dj. maig 01, 2014 3:41 pm

EntradaAutor: @txell@ » dl. maig 18, 2015 6:12 pm

Aroswi ha escrit:Bon dia grafis!
Feia dies q no escribía, pero ho llegeixo tot. Gracies nenes x estar atentes del meu desespero. Aquests dies no puc estar davant del pc...ara de fet, desde el mobil i cotxe (en caravana).
De memoria, Anegueta, que be llegirte! Una abraçada ben forta!
Yuyu, tambe es un gust saber que tot et va anar be. Ara ja estas mega preparada per fer un bon niu!
Rubinat, aisss ets la mes pacientuda! Avui q tal els dolores? Van minvar? Quina gracia q tenrecordis del meu "23" jejeje. Doncs mira ja es avui.

Jo ahir vaig tenir dolorets com punzadas a la panxa i també flux com claraweb...pero si ho marco al ff em desapareix la libia vernella... En fin...aquests dies tinc molta feina, espero majudi a passar rapid el desespero!

Petoncinyus wapis!

Aquesta grafi te bona pinta!!!
Un estel més brilla a dalt el cel, sempre et recordarem!
Imatge

La nostra petita arc iris
Imatge

La nostra sorpreseta esta en camí!
Imatge
Nunik

EntradaAutor: Nunik » dl. maig 18, 2015 9:36 pm

Bona nit grafiqueres!!!

PetitPrincep he vist a la teva grafica que ha aparegut la warri... quin greu guapa, molts ànims!! :-()-)

Anagueta!!! Com vas? Que no tenim noticies teves!!

Aroswi i Manyaga!! aquesta setmana estarem pendents de vosaltres! Aroswi la teva gràfica té molt bona pinta!! Manyaga a tu encara et falta una miqueta no? molta força noies!! :p-)

Rubinat tela amb aquests dolors no? ostres... a veure si va millorant! Sort que el sr. Rubinat et cuida :ok: i els TO segueixen sortint negatius? aissss paciència guapa!! :-()-)

Marendins jo també ho he sentit que durant la implantació baixa la temperatura, però no soc molt experta... aixi que no sé molt bé que dir-te. Molta paciència i que passi ràpid el desespero! :-()-)

Txell i tu com vas? com va el desespero?

Nenes jo segons la meva gràfica encara no he ovulat i estic a CD23... i ja me cansat de fer TO i que em surtin negatius.... no se pas aquest mes vaig una mica perduda, però bueno a veure com acaba això... :-o00m

vinga noies, que volem cantar algun positiu!!!!
Sita7
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 342
Membre des de: dg. ago. 31, 2014 7:11 pm

EntradaAutor: Sita7 » dl. maig 18, 2015 10:08 pm

Hola Boniques!!!

Doncs aquí una grafiquera de cor que us passa a saludar, amb la majoria ja ens coneixem, no? vaig ser grafiquera fins casi el mes passat, eh? Doncs bé noietes, tal com us vaig comentar, desprès de varies gràfiques sense èxit vam passar a RA i el diagnòstic va ser rotund: FIV, uf... nenes, quin gerro d'aigua freda, però res, pit i amunt!!!!! i avui he vist el meu positiu!!!!
aix, quina sensació tan rara després de dies tan durs i complicats, metges, medicaments, controls, però per fi hem arribat al final de la RA. Ara encetem un nou camí, amb més pors i més patiments, però ja és un nou camí, esperem que aquest també arribi a bon port!

Us vaig seguint i us vull donar molts ànims, tard o d'hora, d'una manera o altra, totes hi arribarem!!
Molts petons i seguim animant-nos les unes a les altres, que això no té preu.
Maig FIV: TE +
18/06/15 Te n'has anat
22/09/15 transfer: nova oportunitat TE+
ETS UN NEN!!
08/06/16 ja ets aquí x canviar el nostre món, t'estimem molt!
Des 2018 transfer: tornem a l'aventura
03/01/19 TE+!!!!
Aroswi
Entrades: 425
Membre des de: ds. nov. 08, 2014 8:29 pm

EntradaAutor: Aroswi » dt. maig 19, 2015 6:42 am

Bon dia!
Marendins, amb la implantacio pot baixar la tempe, pero nomes amb aquesta baixada de dies decimes no podem dir si es o no. Fas tempes o nomes ha estat puntual? T'ho pregunto perqué coneixer el teu patrón de temperaturas es el que marcara mes o menys en quin moment del cicle estas.

Nunic, quanta rao tens, no m'extranya que no vulguis fer TO....potser es que a un dels teus ovarios li costa mes ovular...caldra veureho a final del cicle...

Txell, si pintava bé. Pero oita el precipici de baixada de tempe d avui. Tinc l'anim bastant pel terra, mes en el sentit de la mandra de tornar a esperar un altre cicle, que el que veritablement suposa que baixi tanto la tempe...en fin...

Sita, tot i que ja t'ho he dit per FIV, enhorabona! Tu has anat molt rápid fent proves i aconseguint el +? O bé portaves temps fent les proves i esperaves tractament? Suposo que el primer seria fer semino de l'aroswo...

Bon dimarts!

Pd. El modo mòbil fa que escrigui fatal, perdoneu.
>24 cicles_2014...
4 IA's negatives entre 2015 y 2016
1a FIV 2016: inci 05/06, punció 14/06, transfer 19/06___29/06/16 TE+

2a ronda 2018, n cicles fallits
Tansfer desvitrificats 2020, 06/02__17/02/20 Te???
marendins
Entrades: 21
Membre des de: dj. maig 14, 2015 10:53 pm

EntradaAutor: marendins » dt. maig 19, 2015 8:52 am

Aroswi moltes gràcies!
Des del gener que em prenc la temperatura. Cada mes em baixa a dos dies abans de la W i en principi el dia NW és dissabte. Per això timc el dubte de si pot ser implantació o nomésésque la maleïda se m'està avançant.... Quins nervis!

Torna a “Buscant un embaràs”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 18 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::