VEGETARIANA I EMBARÀS

comparteix les teves il·lusions de ser mare.
ada82
:: tigre
Entrades: 723
Membre des de: dg. gen. 09, 2011 7:22 pm

VEGETARIANA I EMBARÀS

EntradaAutor: ada82 » ds. gen. 29, 2011 6:59 pm

Hola noies,

Volia saber si alguna de vosaltres s'ha quedat embarassada i és vegetariana. Jo no menjo ni carn ni peix i avui quan he anat al ginecoleg m'ha tirat per terra el tema de tenir fills. M'ha dit que ja em puc posar e menjar normal o que sinó que me n'oblidi. Jo menjo molt tofu i tinc proteïna vegetal, però ara em van fer un anàlisi i estava molt baixa de ferro, per això em prenc un comprimit diari. M'ha dit que això no m'ajudaria gens a l'embaràs i que el nen em tibaria tot el ferro que em prengués. Que hi ha molt risc de part prematur i risc que em costi molt més quedar-me embarassada. Jo no ho entenc, però tinc 28 anys i no n'he menjat mai perquè no puc i no m'agrada, no pensava que seria tan greu que no en mengés però que ho compensés amb altres aliments de proteïna vegetal. M'ha dit que m'haurien de fer transfusions de sang i posar-me ferro intravenós i que no podria donar el pit. Creieu que és normal? Algú ha passat per això?
Gràcies per l'ajuda. De totes maneres, no començarem a buscar fins a l'abril perquè he deixat les pastilles ara i em diu que hem d'esperar 3 mesos com a mínim ja que els óvuls que surten són febles per fecundar.
MERCI
ImatgeImatge

03/08/2011: És un NEN!

ImatgeImatgeImatge
NidiaGi
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 31, 2010 11:16 am

Re: VEGETARIANA I EMBARÀS

EntradaAutor: NidiaGi » ds. gen. 29, 2011 7:11 pm

Consulta una segona opinió.... sovint en cliniques de fertilitat et fan prendre anavolatoris pq el següent mes és més fàcil la ovulació inclús hi ha més risc de embraç multiple... per això no em quadra amb el que t'ha dit...
Imatge
Imatge

Això" 28/8/2010 - 4/10/2010
++++++++++++ 12 positius !!!!!
ada82

EntradaAutor: ada82 » ds. gen. 29, 2011 7:13 pm

Si jo vull contrarestar la opinió, però com que el meu home opina el mateix, diu que és per això que vull buscar un altre ginecòleg. Però és que em sembla molt radical, tampoc crec que la carn sigui tan necessària, entenc que s'ha de menjar de tot, però no per això s'ha de dir que no podré tenir fills ni donar-los el pit i que per culpa d'això surti malament, no?
Merci
ImatgeImatge

ImatgeImatgeImatge
Vesnà
:: lleona
:: lleona
Entrades: 931
Membre des de: dv. març 26, 2010 10:25 am

EntradaAutor: Vesnà » ds. gen. 29, 2011 7:18 pm

Hola!
Jo no sóc ni vegetariana ni metge... o sigui que parlo per parlar. Tinc una amiga vegetariana (bé, vegana, que encara és més radical) i ella sí que es pren suplements alimentaris. Encara no busca embaràs, però suposo que encara serà més motiu per prendre'n...
Jo diria que els humans estem fets per ser omnívors, i l'opció vegetariana, més que una aposta per la salut, és una qüestió d'ideologia.
Hauràs de fer cas del que et digui el metge. També pots buscar diferents opinions. Però si només és que no t'agrada (no t'agrada res de res? mira que hi ha varietat...), potser valdrà la pena que facis un sacrifici per la teva salut i la del vostre fill@.

Jo ja tremolo per si em prohibeixen el pernil durant l'embaràs, mira! Aquí cadascú amb les seves neures!

Va, que d'aquí a l'abril ja no queda res!!!!!
raquelsabadell
:: granota
Entrades: 248
Membre des de: dt. des. 08, 2009 2:30 pm

EntradaAutor: raquelsabadell » ds. gen. 29, 2011 7:32 pm

yo buscaria otro ginecologo que estuviera mas abierto a este tipo de dietas. Pero lo que yo haria si estuviera en tu caso, es controlar mucho mas mediante analisis los niveles en sangre, y si con suplementos no se soluciona, pues ya tomaría otras medidas como comer lo que hiciera falta. Pero sobre todo busca un medico en el que confies.
Imatge
ada82

EntradaAutor: ada82 » ds. gen. 29, 2011 7:46 pm

Gràcies a totes noies, ja sé que no costa menjar de tot, però per mi és un problema. Crec que a nivell psicològic perquè no ho puc menjar, però el gust no em desagrada (en puré o així, potser podria menjar carn) és la textura que no puc ni posar-ho a la boca... sóc així de rara!
Merci, miraré un altre ginecòleg a veure què em diu!
ImatgeImatge

ImatgeImatgeImatge
Neus2010
:: peixet
:: peixet
Entrades: 257
Membre des de: dg. des. 05, 2010 9:19 pm

EntradaAutor: Neus2010 » ds. gen. 29, 2011 7:52 pm

Mira aquest enllaç de Gencat on diu que no hi ha cap problema ni durant l'embaràs ni la lactancia. http://www.gencat.cat/salut/depsalut/ht ... ariana.pdf
També en aquest altre queda clar que es compatible tot. http://www.unionvegetariana.org/embarazo.html
Tots dos enllaços es basen en estudis científics.
Jo canviaria de ginecòleg i aniria a algun que respecti el teu estil de vida i et doni seguretat durant l'embaràs. Es molt important que trobis un professional que et pugui assessorar i respectar en tot moment!!!
Molta sort!
Neus
ada82

EntradaAutor: ada82 » ds. gen. 29, 2011 7:58 pm

Gràcies Neus, ho he llegit i em sembla molt interessant!
El que passa és que el meu home no ho comparteix i creu que la ginecòloga té tota la raó i que perquè no faltés res al nostre bebé, hauria de menjar de tot. Intentaré buscar més opinions de ginecòlegs! Gràcies a totes!
ImatgeImatge

ImatgeImatgeImatge
raquelsabadell
Entrades: 248
Membre des de: dt. des. 08, 2009 2:30 pm

EntradaAutor: raquelsabadell » ds. gen. 29, 2011 8:03 pm

ese es otro tema. Si tu eres vegetariana y tu marido no, creo que deberiais hablarlo antes. Yo tengo unos amigos que les pasa lo mismo, incluso con el tema vacunas, ella no quiere ponerle, el si, ella no quiere que su hijo coma carne, y el dice que si, que sea el niño quien decida y tienen mas de una bronca. Por eso mucho mejor hablarlo antes.
Imatge
ada82

EntradaAutor: ada82 » ds. gen. 29, 2011 8:31 pm

Ah això és una altra cosa, jo vull que el meu fill mengi de tot i no tingui els meus problemes, per això no cal patir. Ell em diu que jo faci el que vulgui, però que duré el seu fill a dins i això ja és diferent... ai no sé...
ImatgeImatge

ImatgeImatgeImatge
lolavi
:: papallona
:: papallona
Entrades: 131
Membre des de: dt. nov. 20, 2007 2:00 pm

EntradaAutor: lolavi » ds. gen. 29, 2011 9:07 pm

Per si et serveix d'alguna cosa.... fa 19 q sóc ovolactovegetariana. Vaig tenir a la meva filla als 40 anys, després d' un bon embaraç, part natural a les 40 setmanes i hores d'ara, la nena que ja té quasi 4 anys, continua prenent teta.

Això sí al llarg de l'embaraç vaig pendre un complex vitamínic: gestagin plus.

Em sembla una burrada tot el que t'ha dit el ginecòleg.
Ginger
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2246
Membre des de: dv. maig 22, 2009 11:11 am

EntradaAutor: Ginger » ds. gen. 29, 2011 9:17 pm

Jo tb penso que hauries de canviar de ginecòleg. Algú més obert de ment, més informat, més sensible... Vaja, que penso que ha de poder ser compatible del tot!! Tenint en compte que potser has de prendre algunes vitamines i controlar-te molt el tema del ferro... però penso que amb això ja hi comptes. Així que ànims. :ok: Busca una altra opinió!
Imatge

Imatge
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » ds. gen. 29, 2011 9:44 pm

Hola
jo sóc vegetariana (i gairebé vegana) i tinc un fill preciós i gordito de 7 mesos.

L'embaràs va anar perfecte, no vaig haver de prendre suplements de ferro (la llevadora del CAP, que no era tan xunga com el teu gine però gairebé, flipava) quan és molt normal que cap al 3r trimestre les embarassades (per molta carn que mengin) n'hagin de prendre... i ara dono el pit i estic perfecte (i el meu fill també!!!

Tema ferro, hi ha moltes persones que els costa més assimilar el ferro, mengin el que mengin. És veritat que el ferro "vegetal" costa una mica més d'assimilar. No sé si ja ho saps, però intenta prendre algun aliment amb vitamina C (taronges, tomàquets, pebrots...) en el mateix àpat en que hagis menjat un aliment ric en ferro. Pren fruits secs, sèsam, llegums, pipes de carbassa i de girasol... i si estàs baixa de ferro suplementa. Si fossis omnívora ningú et qüestionaria per tenir una mica d'anèmia (com tantes dones omnívores en tenen, per problemes d'absorció, per la menstruació etc).
Ah! el cafè, el té etc dificulten l'assimilació del ferro, així que millor que no en prenguis.

De cara a l'embaràs, canvia de ginecòleg lo primer!!! Aquest home et posarà la por al cos!!! Després, menja sa i el més variat possible. Planeja't una mica la dieta i cuida't (de fet, aquest consell és vàlid per qualsevol dona embarassada). I no pateixis que al teu fill no li faltarà de res. Encara que t'alimentessis de macarrons amb tomàquet durant 9 mesos el teu cos prioritza aliemntar el fetus i per tan trauria els nutrients d'on fos (en detriment teu, clar!) perquè el fetus estigués ben alimentat!! Però com que portaràs una alimentació sana i equilibrada no t'has de perocupar de res!!!

Ja et dic, tingues una mica de paciència amb metges i llevadores, i que et receptin suplements si calen en funció dels resultats dels anàlisis, no de les seves suposicions catastrofistes.

Jo durant l'embaràs vaig prendre el mateix que es suplementa a totes les embarassades: b12, àcid fòlic i iode.

A la web de a Unión Vegetariana Española hi ha articles interessants sobre nutrició i embaràs i pots plantejar dubtes que et resoldran de bon grat :ok:

Si tens més dubtes o vols que et passi més info, vols comentar alguna cosa... aquí estic!!! :ok:
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » ds. gen. 29, 2011 10:00 pm

Jo no sóc ni vegetariana ni metge ni infermera, però opino que hauries de canviar de metge. Em sembla molt fort el que t'ha dit.
Estic convençuda que si segueixes una dieta acord amb els teus gustos i vigilada per un dietista... em sembla que no hauria d'haver cap problema. Jo també vaig tenir que prendre'm ferro durant l'embaràs i ja t'he dit que no sóc vegetariana.

En quan al teu marit... el millor és parlar-hi. :ok:
miranda
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 568
Membre des de: dv. des. 11, 2009 5:18 pm
Ubicació: Maresme

EntradaAutor: miranda » ds. gen. 29, 2011 10:43 pm

Hola!!!

Jo no em considero vegetariana, però no menjo carn des de fa bastant temps, de cap tipus, i quan vaig començar a buscar l'hi vaig dir al ginecòleg i no em va comentar ni que fos perillós ni res. Jo també buscaría una segona opinió.
Imatge

A la recerca des de l'Octubre 2010
27/04/2012: TE Positiu!
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

EntradaAutor: tolinso » dg. gen. 30, 2011 4:14 am

jo crec que va a persones. Jo conec casos de vegetarianes que han tingut embarassos sense problemes, pero tambe tinc dues amigues que no hi havia manera, i quan van comencara menjar carn, a la forca... s'hi van quedar... pero si, demana una segona opinio!!!
Ninetaa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1088
Membre des de: dc. des. 29, 2010 5:39 pm

EntradaAutor: Ninetaa » dg. gen. 30, 2011 10:42 am

Jo opino com les altres noies, CANVIA de GINECOLEG! un metge no es pot ficar d'aquesta manera en la teva vida, et pot aconsellar pero ell gairebé t'ha criminalitzat per no menjar carn ...tela.... jo no ho soc vegetariana, pero també SEMPRE he tingut falta de ferro, segur que si em quedo prenyi n'hauré de prendre perque ja de per sí em solen baixar els nivells imagina amb un embarás, i no ccrec que m'hagin de fer transfusions ni histories,.. s'ha de ser exagerat! home si un metge et diu que tens els nivells tan baixos que posaraas en perill la teva vida o la del fetus, jo de tu menjaria carn, peix i fins i tot cargols, martells i ferradures si fes falta, pero no crec que sigui el cas, aixi que contrasta opinions, i que un ginecoleg amb una mica menys de caspa et digui si amb suplements alimentaris i una bona alimentació pots pasar tot l'embarás, que crec que et diran que si, i tu tranquila. i a per el baby!!! <:-<
Imatge

11/02/13 1a Fiv negativa
05/05/2014 2a fiv negativa
22/07/14 transfer 2 congeladets.
1/08/14 POSITIU!!! 11/09/2014 Legrat.
05/04/2015 Positiu beta 422! Seguiu lluitant petits!!

Imatge
ada82

EntradaAutor: ada82 » dc. feb. 02, 2011 3:54 pm

Gràcies a totes noies!
Espero que tot vagi bé! Ja us aniré informant! El dia 1 de març tinc hora amb una altra ginecòloga, però de fet pariria a l'hospital i seria l'altre que em portaria...
Ja us diré què m'ha dit l'altra noia!
MERCI! :cnena: :cnen:
ImatgeImatge

ImatgeImatgeImatge
mestral
:: gosset
Entrades: 417
Membre des de: ds. març 05, 2011 8:27 pm

EntradaAutor: mestral » dc. feb. 15, 2012 7:04 pm

Hola noies!

he volgut pujar aquest post perquè m'he sentit identificada, algú més per aquí que estigui embarassada i sigui vegetariana?

Jo estic quasi de 4 mesos i de moment tot perfecte, menjo una miqueta més que abans i em miro més bé el que menjo, això sí.. però suposo que com totes les embarassades!! que ens hem de cuidar un xic més!

Fins aviat!!
pichula
Entrades: 454
Membre des de: dt. gen. 03, 2012 6:49 am

EntradaAutor: pichula » dc. feb. 15, 2012 10:03 pm

Hola noies!

Jo tot just començo a buscar ara, però quan li vaig comentar a la doctora de capçalera em va dir que cap problema, que potser i només potser, caldria donar-me algun tipus de suplement, i ja està! De fet, els meus anàlisis estan genial, tant a nivell de ferro, com de colesterol, sobretot!!! :ok:
A veure què tal Mestral!!!! I enhorabona per l'embaràs!!!!
Imatge

Imatge

Torna a “Buscant un embaràs”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 11 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::