Escola rural versus escola tradicional

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
xuculata
:: rateta
Entrades: 176
Membre des de: dt. ago. 14, 2007 6:20 pm
Ubicació: girona

EntradaAutor: xuculata » dg. maig 20, 2012 9:38 am

Hola!
Estem en un gran dilema familiar: podem triar entre dues escoles ben diferents per portar el nostre fill que farà P3.

1. Una escola tradicional, vora de casa, amb 28 alumnes per aula, nou dels quals són immigrants, i un programa educatiu que ens sembla molt correcte (amb estructura d'escola gran (450 alumnes), laïca, dues línies per curs, professorat motivat, activitats extraescolars, etc..)
2. Una escola rural a 10 min. en cotxe, amb una aula abocada al bosc, on són 13 alumnes a P3, i un total d'uns 65 alumnes en tota l'escola, on prioritzen molt l'expressió oral, valoren cada alumne en la seva individualitat, etc.

A cadascun de la parella li agrada un model i no ens acabem de posar d'acord... per una banda discutim sobre l'atenció personalitzada a l'alumne, que farà que el motivin per adquirir els coneixements, que el fet de ser pocs poden fer més activitats i flexibilitzar les classes, per altra banda, que una estructura tradicional d'escola, amb més alumnes, farà que s'esforci per espavilar-se, i que a més podrà envoltar-se de l'entorn d'amistats en el que es senti més còmode (com un reflex de la societat que es trobarà més endavant). També hi ha el dubte de què passarà quan hagi de fer el salt de la rural a la tradicional quan acabi la primaria, si s'hi adaptarà, o si serà massa brusc...........

Bé, molts dubtes!
Si teniu opinions/experiències i ens podeu donar un cop de mà, us estarem molt agraïts!
De fet, cap dels dos ens hem tancat en banda, sinó que tenim molts dubtes al respecte ja que voldríem donar-li la millor opció al nostre fill. Ens ajudeu a valorar els arguments?
Gràcies!!!!
Imatge
Morty
:: zebra
Entrades: 1207
Membre des de: dv. oct. 14, 2011 9:50 pm

Re: Escola rural versus escola tradicional

EntradaAutor: Morty » dg. maig 20, 2012 10:35 am

Hola xuculata!

Jo sóc mestra d'escola rural, i entenc els dubtes que us plantegeu. Jo només et puc dir que en una escola rural l'atenció és molt personalitzada i el fet de tenir pocs alumnes et permet potenciar les capacitats de cadascun al seu ritme. De fet, en el teu missatge ho expliques molt bé.
Pel que fa el salt posterior a secundària on de cop es trobarà una escola molt més gran i amb molts més alumnes, dir-te que avui en dia per els nens no és un gran problema. Des de les escoles rurals es vetlla per fer sortides i trobades amb altres centres que pertanyen a ZERs i això suposa conèixer altres nens d'altres escoles i així incentivar la socialització amb altres iguals però d'escoles diferents.
El que també es potencia en una escola rural és que tinguin amistats de diferents edats, a vegades en escoles grans es tendeix a ser "amic" només dels que van a la mateixa classe. Un cop es va a secundària, els alumnes d'escola rural coneixen alumnes que ja són a l'institut i els serveixen de referent.
Un altre fet és que els nens, avui en dia fan moltes activitats extraescolars que també fa que coneguin altres nens, els quals a la llarga també seran companys de secundària.
Bé, espero haver-te ajudat a resoldre algun dubte i si necessites res més, ja ho saps.
Imatge
Imatge
eutherpe
:: tigre
Entrades: 703
Membre des de: dl. maig 25, 2009 6:10 pm

EntradaAutor: eutherpe » dg. maig 20, 2012 12:26 pm

Jo sóc mestra d'escola de poble però no és escola rural... de fet, al ser l'única escola al poble tenim 600 alumnes!

Bé, en fi... el cas és que jo he passat per escoles de diferents tipus i dir-te que estic totalment d'acord amb la Morty!! Crec que t'ho ha explicat perfectament, jo personalment no tindria gaires-gens dubtes!
Imatge

09/08/12 Ja ets aquí: 48 cm i 3'720kg
Neus2010
:: peixet
Entrades: 257
Membre des de: dg. des. 05, 2010 9:19 pm

EntradaAutor: Neus2010 » dg. maig 20, 2012 1:50 pm

Hola Xuculata,

Per mi seria la rural sense dubtes. Aqui tens un link interessant sobre el tema: http://criatures.ara.cat/blog/2012/05/1 ... n-familia/
Crec que us pot ajudar a decidir.
Sort!
Neus
aral
Entrades: 262
Membre des de: dg. març 06, 2011 7:20 am
Ubicació: VIC

EntradaAutor: aral » dg. maig 20, 2012 2:23 pm

Hola nosaltres vivim a ciutat, a Vic, i portem els nostres fills a una escola rural, són 10minuts amb cotxe, però no ho canviariem per res. La nena fa P5 i a la seva aula són 18nens, és l'aula més nombrosa de l'escola, i el nen que fa P3 són 12nens. Tal com t'han dit l'atenció és molt personalitzada, i tots els nens es coneixen entre ells, per tant tenen amics de diferents edats. Els meus també fan extraescolars a l'escola i a fora, i penso que d'amics se'n fan a tot arreu. Nosaltres sens dubte l'escola rural. A més el model educatiu ens agrada molt, ara som comunitat d'aprenantatge, i de moment és molt interessant. Espero haver-te pogut ajudar una miqueta.
ImatgeImatgeImatgeImatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge
Imatge
mariami
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 540
Membre des de: dc. nov. 17, 2010 9:35 am

EntradaAutor: mariami » dg. maig 20, 2012 3:12 pm

Hola la Morty t'ho ha explicat superbé :ok: .
Jo sóc mestra i he estat quatre anys a una escola rural, els millors que recordo dels 11 que porto a l'educació. Ara estic en una mega escola de 450 alumnes i ja et dic jo que per més que ho intento no puc arribar a tots els alumnes com arribava a la rural.
Jo triaria sens dubte la rural ;-)
Imatge
Imatge
canyella9
Entrades: 197
Membre des de: dt. des. 21, 2010 10:11 am

EntradaAutor: canyella9 » dg. maig 20, 2012 9:02 pm

em repetiré, però per mi també la rural, sens dubte!
Boluña
:: formigueta
Entrades: 69
Membre des de: dt. abr. 05, 2011 12:05 pm

EntradaAutor: Boluña » dg. maig 20, 2012 9:15 pm

Hola Xuculata!!!

Jo vai anar de P3 a 6èEGB a una escola rural on erem entre 10 i 20 alumnes en tota l'escola depenent de l'any. I a partir de 7èEGB vaig anar a una escola gran amb 2 linies i erem 27 per classe. Personalment prefereixo l'escola rural, l'ensenyament és molt diferent, tot molt personalitzat. No vaig tenir cap problema al passar a l'escola gran, de fet els altres 2 companys que tenia en el meu curs a l'escola rural també van anar a la mateixa escola i també i havia altres ex-alumnes. Però l'ensenyament era molt diferent, no dolent, però si una metodologia molt diferent.

Jo si pugués triar sens dubte triaria una rural.
Imatge
ImatgeImatge
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

EntradaAutor: Takita » dl. maig 21, 2012 12:01 pm

Jo, sens dubte, triaria la rural :ok: .

No és ben bé el mateix, però el meu fill va a una Llar rural i n'estem encantats, ell sobretot. No té punt de comparació amb les altres Llars, almenys de les que tenim aquí. Llàstima que per a P3 haurà d'anar a una escola tradicional, perquè no en tenim cap de rural.
xuculata
Entrades: 176
Membre des de: dt. ago. 14, 2007 6:20 pm
Ubicació: girona

EntradaAutor: xuculata » dl. maig 21, 2012 3:49 pm

Veig que hi ha unanimitat absoluta amb l'escola rural!!!!

Però no té cap contrapartida? Massa dependència del/la mestre/a i de la seva manera d'ensenyar? Limitació amb els continguts? Limitació de mitjans? Manca de disciplina?
Hi ha algú amb una mala experiència? propia, dels seus fills o d'algú que conegui?

No es que li busqui els tres peus al gat, es que he deixat llegir les vostres respostes al meu home, i diu que aqui totes som molt "flower power" i que no hi ha l'altra part a favor de l'escola tradicional per tal de poder contrastar...... Em calen mooolts arguments per poder desplegar davant la família política!

Moltes gràcies a totes pel vostre granet de sorra, realment m'ho esteu fent més fàcil del que pensava!
Imatge
Morty
Entrades: 1207
Membre des de: dv. oct. 14, 2011 9:50 pm

EntradaAutor: Morty » dl. maig 21, 2012 7:25 pm

Ei xuculata!

Referent a les preguntes que fas, doncs et puc dir que pel que fa a la dependència del mestre, doncs hi ha altres mestres que anem als centres (mestres itinerants que fem les especialitats: ed. Física, anglès, música i educació especial). La dependència al mestre no és una dependència sinó un referent i com més estable és millor, ja que durant 9 anys coneixes el desenvolupament del nen i saps quines capacitats té i què se li pot potenciar. A les escoles grans hi ha tutors, però normalment canvien cada 2 cursos.
Per la limitació de continguts, cap ni un. A l'escola rural és on precisament pots proporcionar continguts al nivell i ritme d'aprenentatge de l'alumne.
Limitació de mitjans, doncs ara és quan estem més ben dotats que mai en qüestió de noves tecnologies, pissarres digitals, netbooks, ordinadors (almenys a la meva ZER). El que si que manca, però a tot arreu igual, són recursos humans a causa de les retallades.
La disciplina és el millor que té l'escola rural, els nens aprenen a esperar el seu torn, ja que has d'atendre diferents edats en una mateixa aula i aprenen a respectar els altres. Són molt autònoms en tot.
Fins i tot la relació amb les famílies és molt propera i es pot parlar i pactar moltes coses escola-família, les quals són un benefici pel nen si es va a la una tots plegats.
Per males experiències, no és que siguin ben bé això, però hi ha gent que ha optat per marxar de l'escola rural si el nen fa demanda per tenir més amics de la seva edat. A vegades, si el mestre/a no agrada, també ha marxat gent...

Espero haver-te ajudat!
Imatge
Imatge
tona
:: pantera
:: pantera
Entrades: 868
Membre des de: dt. nov. 20, 2007 6:30 pm
Ubicació: a la muntanya

EntradaAutor: tona » dv. juny 01, 2012 8:36 pm

rural sens dubte. ( per mi). el meu fill hi anira seran 17 a classe. que no es lo normal. les aules van de 11 a 19 alumnes. i realment estic molt contenta. una de les prioritats d anar a viure a poble era per l educacio dels meus fills. ho tenia clarissim els volia educar en un món + rural. tenim una ciutat a 15 minuts; amb un cop de cotxe i som.
sarabafo
Entrades: 725
Membre des de: dt. juny 23, 2009 4:13 pm
Ubicació: Les Pobles

EntradaAutor: sarabafo » dc. jul. 04, 2012 2:17 pm

Hola!
doncs jo vaig anar a una escola rural, erem 40 alumenes des de P3 (parvuls en aquella època) fins a 8è. Del meu curs era jo sola, però en una aula erem nens i nenes de diferents cursos per exemple de 1er a 5è en una aula i de 6è a 8è en una altra.
Jo quan vaig anar a l'Istitut no vaig tenir cap problema d'adaptació ni de nivell respecte els altres nens que venien d'escoles grans.

La meva filla començarà P3 al setembre també a l'escola del poble, són 60 nens en total i no em fa cap por portar-li. L'inconvenient en el nostre cas és que no fan extraescolars, si l'apuntem a alguna activitat serà a Valls, d'altra banda ja m'està bé xq li servirà per conèixer altres nens i nenes.
Imatge
Imatge
eurisco
Entrades: 93
Membre des de: dg. feb. 13, 2011 11:29 pm

EntradaAutor: eurisco » dv. jul. 06, 2012 4:00 pm

Xuculata,

per la nostra experiència, també escolliria una escola rural. Aquest curs que tot just ha acabat, a la nostra escola han estat 13 alumnes i el pròxim n'hi haurà 21, tot un luxe per als nens i nenes. L'ambient a l'escola és tranquil i relaxat, la relació és molt propera, l'atenció molt individualitzada, els nens aprenen dels més grans i dels més petits, el treball és per projectes, racons i ambients, i el que és més important per nosaltres, les mestres són respectuoses amb cadascun dels infants i la seva família, no jutgen, no etiqueten, entregadíssimes per la feina, el nostre cigró se les estima molt! No la canviem per res del món!

Ja diràs que heu escollit finalment. Fins ara!
mar.guasch
Entrades: 1
Membre des de: dc. des. 12, 2012 8:43 pm

EntradaAutor: mar.guasch » dc. des. 12, 2012 8:58 pm

Hola Xuculata!

Ostres, em sap greu no poder ajudar en decantar-me cap a l'escola tradicional, perquè també estaria bé veure altres opinions, sincerament, però després de 18 anys treballant a diferents escoles i a diferents comunitats, sens dubte no canviaria per res l'escola rural. Vaig estar un any a una escola tradicional on vaig prometre que si hi havia d'estar més i tractar els nens i les seves famílies com a nombres o noms sense gaire més relació...me n'anava a treballar del que fos... i realment ho hagués fet si no hagués pogut canviar...però vaig poder anar a una zer i encantada! ara estic a una escola rural petita al meu poble i també fantàstic! És molt agradable veure els nens grans abraçant i jugant amb els petitons al pati, ajudant-nos a nosaltres,aprenent a nivell quasi individual, veure la participació i col·laboració de les famílies (ajuden a diferents nivells), etc...

Una cosa potser en contra és que als pobles petits, com sol passar, a vegades la confiança passa factura, però de tot s'aprèn i se'n sol sortir encara més fort!

No sé si he ajudat, però espero que trieu el que faci més feliç el vostre fill/s.

Una abraçada

Mar

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::