embarassades esteu convençudes de donar pit?

Tria el pit o el biberó.

miula
:: tigre
Entrades: 745
Membre des de: dt. juny 05, 2007 9:08 pm

embarassades esteu convençudes de donar pit?

EntradaAutor: miula » dc. des. 12, 2007 9:55 pm

hola!!

potser sóc un bitxu raru, però jo no estic gens convençuda de donar el pit... no és una cosa que m'atraigui gens... i tinc por de donar-li sense estar convençuda del tot i després agoviar-me o plegar a la primera de canvi...

si li dono pit serà xq tothom diu que és molt bo pel nen i per la mare, però sincerament, ja sé que no estar de moda dir-ho i no queda bé, ni moltes m'entendreu, però jo ho faré suposo xq toca, però sense estar-ne gens motivada ni segura... no sé si m'explico...

alguna es troba o s'ha trobat amb aquests dubtes? que creieu, és por? m'he d'obligar a donar-li el pit o si no en tinc ganes li dono bibe directament i no en faig un problema?
no sé, estic una mica confusa xq no sé que hauré de fer...
Imatge
Imatge
Pukeko
:: dinosaure
Entrades: 6391
Membre des de: ds. oct. 14, 2006 1:09 pm

EntradaAutor: Pukeko » dc. des. 12, 2007 9:57 pm

Jo crec que has de fer el que et fagi sentir més bé, independentment del que et diguin els altres....
Cabirola
Entrades: 790
Membre des de: dl. ago. 20, 2007 6:36 pm

EntradaAutor: Cabirola » dc. des. 12, 2007 10:27 pm

Fer el que tu vulguis; ara bé, pensa que el més còmode i pràctic per tothom (per tu també), és donar-li el pit :

t'estalvies de preparar, escalfar, donar, rentar i bullir uns 8-9 bibis al dia.
si marxes a passeig només te n'has d'endur el nen; i no termos, pots de llets, bibis nets, tetines esterilitzades....
només li pots donar tu, és veritat, però si penses fredament : quants bibis al dia seràn donats per algú més que no seràs tu? 1? 2? I els altres? I qui els acabarà preparant?
a les tomes nocturnes, agafes el nano i te'l poses al llit a mamar ; si dones bibi, aixeca't, prepara'l, escalfa'l,... i dóna'l,... i intenta tornar a agafar el son...

etc, etc, etc,...

Jo quan sento mames que diuen "Jo a lo pràctic: bibi directament!", ...

Ara bé, ets tu, i és el teu fill ... fés el que vulguis.
Pepeta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4109
Membre des de: dl. feb. 26, 2007 3:15 pm

EntradaAutor: Pepeta » dc. des. 12, 2007 11:46 pm

Ostres, no sé que dir-te. Mai he tingut aquest dubte, jo sí que estic convençuda de donar-li.

També penso com la Nurieta, que és més còmode que donar biberons, al contrari del que moltes vegades es diu.
15.06.2008
Imatge

27.01.2012
Imatge
Marta_fp
:: zebra
Entrades: 1663
Membre des de: ds. set. 29, 2007 7:19 pm
Ubicació: Berlín, Alemanya (de Terrassa)
Contacta:

EntradaAutor: Marta_fp » dj. des. 13, 2007 1:16 am

La veritat és que jo també pensava amb les qüestions de salut i no pensava que fos una cosa tan especial. Si a sobre hi afegeixes els problemes dels primers dies i l'angoixa (també dels primers dies) de no saber si s'alimenta prou... Però jo estava convençuda que ho volia fer i n'estic contentíssima. A més, és super pràctic!
NGM
:: pantera
Entrades: 892
Membre des de: dv. ago. 25, 2006 11:31 am

EntradaAutor: NGM » dj. des. 13, 2007 7:20 am

Jo si que estic convençuda ho vull fer. Penso que és una experiència única.
Però això has de ser tu, el que tu vegis millor i passar dels comentaris de la gent.
Tinc una amiga que li va donar bibe des de el primer dia i esta molt contenta.
betzi
:: poltre
:: poltre
Entrades: 608
Membre des de: dt. maig 08, 2007 11:28 am

EntradaAutor: betzi » dj. des. 13, 2007 7:31 am

¡HOlaaaa neu:-D neu:-D neu:-D bon dia,en referencia a donar el pit o no jo crec que aixo com aquell que diu ho escolleix la mare si estas ben segura de que li vols donar endavant,personalment li vull donar el pit.... que en el ultim moment sagafi be o no o qualsevol cosa que surgeixi ja sera una altra historia....(ho haure provat)....però si estas dubtosa o no ho veus gaire clar soc partidaria de no donar-li ja que despres es quan benen els agobios...etc etc.... xxo.0.o xxo.0.o bye bye
ImatgeImatge
mireiafor
:: girafa
Entrades: 2876
Membre des de: dl. oct. 29, 2007 3:53 pm
Ubicació: El maresme

EntradaAutor: mireiafor » dj. des. 13, 2007 7:38 am

Hola miula,

En primer lloc dir-te que jo he donat el pit a la meva filla. Però no crec que ningú pugui decidir per tu, pensa molt bé en les teves motivacions i si les tens clares endavant i la resta del món que pensi el que vulgui.

L'únic que et recomano és que ho tinguis molt clar abans d'anar a la clínica per parir. Si decideixes no donar-ho, just després de parir pots demanar una medicació que talla la pujada de la llet directament i no pateixes cap molèstia. Un cop la llet ja t'hagi pujat (no sempre triga el mateix: pot ser mig dia, un dia o una mica més) és molt més complicat perquè triga en retirar-se, pot produïr infeccions per l'obstrucció dels conductes mamaris i si et treus la llet artificialment perquè això no passi estas estimulant de produïr més, etc.

Ànims i no deixis que ningú et faci sentir culpable.
PYM
:: lleona
Entrades: 964
Membre des de: dl. abr. 17, 2006 7:28 pm

EntradaAutor: PYM » dj. des. 13, 2007 7:55 am

Jo staba convençuda de donar-li el pit i despres no vaig poder. Ho vaig pasar malament perque m'havia fet a la idea.Has de fer el que el cor et digui sense pensar en el que diran o que no diran!!
Imatge

Imatge
trima
Entrades: 1159
Membre des de: dt. oct. 02, 2007 9:06 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: trima » dj. des. 13, 2007 8:03 am

A mi és una de les coses que més il·lusió em fa, el fet de poder alimentar al teu fill ha de ser una experiència inoblidable, espero poder fer-ho, en tinc moltes ganes.

No et sentis malament pels teus pensaments, és totalment acceptable que no t'atraigui la idea, però opino que almenys ho intentis, jo crec que és el que finalment et farà decidir una cosa o altra, si et sents bé voldràs seguir i si et resulta incòmode o poc atrastiu doncs acabaràs optant pel bibe, però ja que almenys se't presenta l'oportunitat de provar-ho, jo no la perdria!!! Però és simplemet una opinió, eh?? que no vull ofendre a ningú!
Imatge

Imatge
Guita
Entrades: 2349
Membre des de: dt. abr. 03, 2007 11:21 am
Ubicació: Baix Montseny
Contacta:

EntradaAutor: Guita » dj. des. 13, 2007 8:51 am

Hola miula, jo no li donaré pas el pit... i és que no n'he estat mai convençuda... no m'atrau i no ho faré... ja no ho vaig fer per el primer i ara tampoc... però això com et diuen totes has de ser tu i només tu... has d'estar ben convençuda del que facis i passar olimpicament de l'altra gent... decideixis el que decideixis seràs la millor mare pel teu fill/a.
Oleguer - 13/06/1998
Octavi - 28/12/2007
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » dj. des. 13, 2007 8:53 am

JO CREC QUE N'HAS D'ESTAR CONVENÇUDA DEL QUE FACIS, COM EN TOT A LA VIDA.
PER TANT, SI LA IDEA DE DONAR EL PIT NO T'ATRAU, NO T'ILUSIONA I ESTAS CONVENÇUDA DE DONAR-LI BIBI, CREC QUE EL MÉS CONVENIENT ÉS QUE HO FACIS AIXÍ.
AMB LA QUANTITAT D'INFORMACIÓ QUE HI HA AVUI EN DIA, I TOT EL QUE HAGIS POGUT SENTIR O LLEGIR (PER EXEMPLE EN AQUEST FORUM), CREC QUE TENS PROU INGREDIENTS COM PER DECIDIR PER TU MATEIXA.

EL MEU CONSELL ÉS QUE NO FACIS RES PERQUE S'HA DE FER, O PERQUE ELS ALTRES T'HO DIUEN. HO HAS DE FER PERQUE N'ESTIGUIS SEGURA DEL QUE FAS. PERQUE SI NO, COM JA T'HAN DIT, TOOOT SE'T FARÀ UNA MUNTANYA, JA QUE NO GAUDIRÀS DEL MOMENT DE DONAR-LI DE MAMAR ( I SIGUEM SINCERES, LA LM DE VEGADES NO ÉS TAN FÀCIL NI IDÍLICA COM LA PINTEN...)
DONANT EL BIBI POTS TENIR LA MATEIXA CONEXIÓ AMB EL TEU FILL, TRANQUILA... MOLTA GENT DE LA NOSTRA GENERACIÓ S'HA CRIAT AMB BIBERÓ, PERQUE LA PEDIATRIA DE L'ÈPOCA HO ACONSELLAVA, I QUÈ? NO TENEN EL MATEIX LLIGAM AMB LA SEVA MARE????? JO CREC QUE SÍ...

ARA BÉ, SI NO LES TENS TOTES, SI NO SAPS QUÈ FER, SI ESTÀS DUBTANT, SI NO TENS LES IDEES CLARES, SI REALMENT NO ESTÀS CONVENÇUDA D'UNA COSA NI DE L'ALTRA, JO CREC QUE HO HAURIES DE PROVAR, INTENTAR-HO, I SI VEUS QUE NO ÉS LO TEU, CAP PROBLEMA!!!!

JO HO VEIG AIXÍ, TOTES TENIM LLIBERTAT PER ESCOLLIR, SEMPRE I QUAN ESTIGUEM CONVENÇUDES DEL QUE FEM

(M'HE LIAT UNA MICA???????)
Anni
Entrades: 907
Membre des de: dt. ago. 08, 2006 10:37 am
Ubicació: BARCELONA

EntradaAutor: Anni » dj. des. 13, 2007 8:54 am

MIULA, T'ENTENC PERFECTAMENT, A MI EM VA PASSAR EXACTAMENT EL MATEIX. JO HO VAIG PROVAR, QUAN VA NEIXER L'ORIOL, PRIMER QUE NO EM PUJAVA LA LLET, ELS PITS EM FEIEN UN MAL HORROROS I A SOBRE, JO, I HO DIC SINCERAMENT NOMÉS HO FEIA PQ SABIA QUE ERA EL MILLOR ALIMENT PEL BEBÈ, PERÒ NI EM SENTIA COMODE, NI SENTIA QUE FOS UNA COSA TAN ESPECIAL I A MES NO EM VEIA TREIENT LA TETA ENMIG DEL CARRER... HO SENTO... NO PUC, I HO RESPECTO MOLT I HO TROBO MOLT TENDRE QUAN ALGUN COP HO HE VIST EN UN PARC O AIXI PERÒ JO NO PUC.
TOTAL QUE DESPRÉS DE DOS DIES INTENTANT-HO, I QUE L'ORIOL BAIXÉS INCREIBLEMENT DE PES, FINS I TOT VA TENIR FEBRE PQ ESTAVA DESHIDRATAT, VAIG DECIDIR QUE ALLÀ S'HAVIA ACABAT TOT, BIBI I ENDAVANT.
ARA, TOT I EL QUE T'HE EXPLICAT, JO ET RECOMANARIA QUE ALMENYS HO PROVESSIS, PERQUE A LO MILLOR EL QUE ARA ET SEMBLA UNA COSA GENS AGRADABLE, QUAN T'HI TROBES RESULTA QUE TOT VA BE, QUE ET PUJA LA LLET DE SEGUIDA I QUE EL BEBITO S'ENGANXA PERFECTE I T'HI ACABES TROBANT COMODE, NO SE, JO HO PROVARIA.
Imatge

Imatge]
miula
Entrades: 745
Membre des de: dt. juny 05, 2007 9:08 pm

EntradaAutor: miula » dj. des. 13, 2007 9:32 am

moltes gràcies a totes pels consells i experiències!!
hi aniré pensant... encara tinc mesos per decidir-me, però està clar que ningú ens ha de pressionar en aquests aspectes ja que son coses molt personals... també li comentaré al metge... encara que ja sé que em dirà...

bé, gràcies novament.
Imatge
Imatge
mamaarnau
Entrades: 826
Membre des de: dj. des. 13, 2007 10:35 am
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: mamaarnau » dj. des. 13, 2007 10:43 am

Jo quan estava embarassada també tenia dubtes, la veritat es que no em veia capaç, al final vaig decidir que ho provaria i si no anava bé la cosa li donaria biberó, i mira! porto nou mesos alletant al meu fill i seguiré fins que ell vulgui! Em sembla que per intentar-ho no hi perds res, realment és el millor regal que li pots donar al teu fill, i sempre tindrás la opció del biberó si la cosa no et va bé.
Decideixis el que decideixis, segur que seras la millor mare del món!
ImatgeImatge
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » dj. des. 13, 2007 11:32 am

JO N'ESTAVA MOLT CONVENÇUDA QUE LI DONARIA PIT, ES MOLT PRATIC, AL PRINCIPI POT SER UNA MICA DUR PERO ES MOLT MACO I UNA ES UNA EXPERIENCIA QUE VIUS QUE PER MI ES INCREIBLE. CREC QUE SI NO HO HAGUES FET SEMPRE M'HAGUES QUEDAT AMB LES GANES.

JO NO HO DESCARTARIA JA IMMEDIATAMENT, SINO QUE PRIMER PROVARIA, PERO CLAR HO HAS DE PROVAR AMB GANES PQ SINO PODRIES ABANDONAR A LA PRIMERA DIFICULTAT. ARA BE, PENSA QUE NOMES QUE LI DONIS EL PIT UNA SETMANA O NI QUE SIGUIN DOS DIES LI ESTAS DONANT JA UNA GRAN QUANTITA DE DEFENSES QUE NO TINDRIA SI NO LI HAGUESSIS DONAT. POC ES MOLT MES QUE RES. JO HO INTENTARIA, I SINO ET VA BE SEMPRE ESTAS A TEMPS DE PASSAR-TE ALS BIBERONS.

PERO SOBRETOT CREC QUE ES UNA TONTERIA FER-HO PEL QUE DIGUI ELS ALTRES, NO S'HA DE FER CAS DEL QUE DIGUIN
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » dj. des. 13, 2007 11:33 am

JO N'ESTAVA MOLT CONVENÇUDA QUE LI DONARIA PIT, ES MOLT PRATIC, AL PRINCIPI POT SER UNA MICA DUR PERO ES MOLT MACO I UNA ES UNA EXPERIENCIA QUE VIUS QUE PER MI ES INCREIBLE. CREC QUE SI NO HO HAGUES FET SEMPRE M'HAGUES QUEDAT AMB LES GANES.

JO NO HO DESCARTARIA JA IMMEDIATAMENT, SINO QUE PRIMER PROVARIA, PERO CLAR HO HAS DE PROVAR AMB GANES PQ SINO PODRIES ABANDONAR A LA PRIMERA DIFICULTAT. ARA BE, PENSA QUE NOMES QUE LI DONIS EL PIT UNA SETMANA O NI QUE SIGUIN DOS DIES LI ESTAS DONANT JA UNA GRAN QUANTITA DE DEFENSES QUE NO TINDRIA SI NO LI HAGUESSIS DONAT. POC ES MOLT MES QUE RES. JO HO INTENTARIA, I SINO ET VA BE SEMPRE ESTAS A TEMPS DE PASSAR-TE ALS BIBERONS.

PERO SOBRETOT CREC QUE ES UNA TONTERIA FER-HO PEL QUE DIGUI ELS ALTRES, NO S'HA DE FER CAS DEL QUE DIGUIN. T'HAS D'INFORMAR I DECIDIR PER TU MATEIXA
lolavi
:: papallona
:: papallona
Entrades: 131
Membre des de: dt. nov. 20, 2007 2:00 pm

EntradaAutor: lolavi » dj. des. 13, 2007 11:38 am

Abans de tenir la nena també tenia molts dubtes, com diuen les companyes és molt pràctic, però també té moments durillos.

Ara estic convençuda que li donaré el màxim de temps que pugui, però no per pràctic, si no per que penso que en aquests moments és el millor regal que li puc fer a l'Olívia.

De totes maneres tot és molt respectable i decideixis el que decideixis no tinguis remordiments i endavant.
gblanch
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3659
Membre des de: ds. jul. 01, 2006 9:27 am
Ubicació: St.Feliu de Codines
Contacta:

EntradaAutor: gblanch » dj. des. 13, 2007 2:17 pm

Nurieta ha escrit:Fer el que tu vulguis; ara bé, pensa que el més còmode i pràctic per tothom (per tu també), és donar-li el pit :

t'estalvies de preparar, escalfar, donar, rentar i bullir uns 8-9 bibis al dia.
si marxes a passeig només te n'has d'endur el nen; i no termos, pots de llets, bibis nets, tetines esterilitzades....
només li pots donar tu, és veritat, però si penses fredament : quants bibis al dia seràn donats per algú més que no seràs tu? 1? 2? I els altres? I qui els acabarà preparant?
a les tomes nocturnes, agafes el nano i te'l poses al llit a mamar ; si dones bibi, aixeca't, prepara'l, escalfa'l,... i dóna'l,... i intenta tornar a agafar el son...

etc, etc, etc,...

Jo quan sento mames que diuen "Jo a lo pràctic: bibi directament!", ...

Ara bé, ets tu, i és el teu fill ... fés el que vulguis.

OPINO EXACTAMENT IGUAL!!! :ok:
A MES AFEGEIXO, QUE SI LI POTS DONAR NI QUE SIGUI EL CALOSTRE, ES MILLOR QUE DONAR-LI LLET DE FORMULA
yolanda
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 68
Membre des de: dv. juny 30, 2006 2:47 pm

EntradaAutor: yolanda » ds. des. 15, 2007 11:22 am

Hola Miula,
Jo estic com tu, sempre havia tingut clarissim que no ho faria i ara estic una mica dubtosa. No sé que fer, pel que diran i pq es el millor per la meva nena, pero estic gens motivada...
La meva germana ha tingut tres fills i a cap els hi ha donat el pit i cap ha tingut cap problema de cap mena. No sé i la veritat es que tampoc em queda tant per decidir.
Jo us llegeixo a totes les vostres experiencies i m'encanta, pero no se si m'en sortire si es mes pratic el bibi.. ?-) ?-)
No tinc gens gens clar.

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::