treure el bolquer

Els bolquers, el xumet..

fox
:: conillet
:: conillet
Entrades: 373
Membre des de: dc. set. 17, 2008 2:02 pm

Re: treure el bolquer

EntradaAutor: fox » dc. gen. 19, 2011 3:56 pm

Hola, el Marc te dos anys i dos mesos i li acabo de treure el bolquer i genial, no el porta desde el divendres i no ha tingut cap escape. A les mares del post que he vist que tenen uns 18 mesos no els hi recomano que els hi treguin, és molt aviat. Per la meva experiencia us recumano que espereu que ells estiguin preparats, sino estareu forçan-lo. El Marc m'ha mostrat clarament que estava preparat i aixo d'esperar a l'estiu es una tonteria si realment estan preparats.

El que no tinc clar es com fer-ho per la nit, ara li poso bolquer per anar a dormir i no se si es regularan ells sols o que...
Imatge

||*|| A la primera amb omifin!!!
sandrajuli
:: pantera
Entrades: 873
Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am

EntradaAutor: sandrajuli » dc. gen. 19, 2011 4:40 pm

fox, et puc preguntar com has notat que el peke estava preparat?
Imatge
GLG
Entrades: 823
Membre des de: dl. març 09, 2009 6:38 pm

EntradaAutor: GLG » dc. gen. 19, 2011 8:11 pm

fox ha escrit:El que no tinc clar es com fer-ho per la nit, ara li poso bolquer per anar a dormir i no se si es regularan ells sols o que...

Nosaltres li vam treure amb 2 anys justos i perfecte, en canvi ara en té 2 i mig i seguim amb el bolquer de nit, i aquest si que no el veig gens clar.....
MaCeNe
:: papallona
Entrades: 111
Membre des de: dc. oct. 20, 2010 11:07 pm

EntradaAutor: MaCeNe » dc. gen. 19, 2011 10:12 pm

la meva nena gran als 23 mesos ja ens demanava per fer la caca al wc i als 25 algun que altre pipi, sempre que ho va demanar la vam seure però no va ser fins als 27 que ella va decidir que no volia bolquers i així ho vam fer però a la nit li vam continuar posant. 2 mesos mes tard ens deia que no en volia ni per dormir però quan es dormia li posavem (durant unes 3 setmanes) fins que vam comprovar que s'aixecava eixuta.

Si deixau que ells decideixin quan volen deixar-ho anar tot serà més fàcil. la meva petita té 22 mesos i sí que em demana per fer pipi i caca al wc però per imitació i no fa res de res així que suposo que no serà per ara que li tregui.
MaCeNe
Entrades: 111
Membre des de: dc. oct. 20, 2010 11:07 pm

EntradaAutor: MaCeNe » dc. gen. 19, 2011 10:18 pm

GLG ha escrit:
fox ha escrit:El que no tinc clar es com fer-ho per la nit, ara li poso bolquer per anar a dormir i no se si es regularan ells sols o que...

Nosaltres li vam treure amb 2 anys justos i perfecte, en canvi ara en té 2 i mig i seguim amb el bolquer de nit, i aquest si que no el veig gens clar.....

En arribar l'estiu que fa més calor i suen més ja veuràs que podràs provar de treure-li; més que res perquè s'aixecarà eixut això sí si en tornar a arribar l'hivern es torna a fer el pipí al llit no t'extranyi. Ja dic, nosaltres li vam treure el de la nit (per decisió pròpia) al juny però al novembre li vam haver de posar un altre cop; més que res perquè la nena no es despertava i no volia es refredàs. Quan va arribar un altre cop el bon temps li vam tornar a treure i per ara l'hivern el porta bé, de fet els dies que té fred es desperta per anar al wc.
socpetitona
:: girafa
Entrades: 2180
Membre des de: ds. jul. 28, 2007 8:19 pm

EntradaAutor: socpetitona » dc. abr. 13, 2011 9:30 pm

Ja fa unes 3 setmanes que els hi he tret el bolquer i genial!! van tenir escape els 3 primers dies i prou! Demanen per anar a fer pipi i caca, i inclús quan anem amb cotxe diuen "pipi, que s'escapa, que s'escapa!" i això si, parar corrents el cotxe!

Jo a l'estiu, és a dir, 6 mesos abans d'haver-els-hi tret definitivament ja els vaig comprar un orinal a cada un, en tenien a casa els avis, a casa nostra, a tot arreu. Durant el dia els assentava a l'orinal perquè s'hi anéssin habituant i quan hi van començar a fer algun pipi i/o caca els hi reforçava molt, felicitant-los de veu i fent un dibuix a la ma (ho vaig veure a la guarde i els encanta!) un sol solet, o un cargol, un vaixell, etc. el que el nen vulgui i van encantats de la vida ensenyant el dibuixet i dient perquè se li ha dibuixat!

Ànims!! jo ho he fet amb els dos a la vegada (son bessons) i pensava que seria horrorós i ha sigut bufar i fer ampolles!!
Imatge
GLG
Entrades: 823
Membre des de: dl. març 09, 2009 6:38 pm

EntradaAutor: GLG » dj. abr. 14, 2011 8:41 am

socpetitona, nosaltres també feiem lo del dibuixet, m'ho van ensenyar a l'escola.

Ells en diuen "pepitus" i es dibuixar una cara al dit del nano, vaja, dos ulls, un nas i un somriure moooooolt gran. Jo també ho feia a casa, i anavem sumant pepitus.
tombarella
Entrades: 2036
Membre des de: dc. gen. 20, 2010 10:48 pm

EntradaAutor: tombarella » dj. abr. 14, 2011 11:17 am

Hola noies,

La nostra filla també s'està iniciant en el món de la retirada del bolquer. Ara té 26 mesos, però ja des de les vacances de nadal que fa pipis a la gibrelleta. Al principi, nosaltres li ho oferíem un parell de cops al dia, i només s'hi asseia si ho volia, però mica a mica ja va ser ella la que ho va anar demanant. Ara, si som a casa, ho demana gairebé sempre. A més, trobo que aguanta força, ja que a vegades no s'hi ha pogut asseure "ipso facto" i no se li ha escapat. Ara fa cosa d'un parell de setmanes que també el fa al vàter de l'escola bressol, tot i que no hem retirat el bolquer, encara. Sovint té el bolquer sec (fins i tot el de primera hora del matí!), però de tant en tant encara el mulla, de manera que preferim anar poc a poquet.

La caca ja és un altre tema. Ella s'adona perfectament del moment en què en té, ja que fins i tot ens ho diu i es posa a la gatzoneta. Si li oferim fer-la a la gibrelleta, fins ara sempre ens ha respòs: "no, al bolquer". I així li hem respectat. Cap problema! Ahir, però, al vàter de l'escoleta sí que en va voler fer!! I n'estava orgullosíssima!!

Sempre li ho lloem molt, li fem moltes festes, i la cara que posa d'orgull és brutal! :love: Això sí, no podem llençar un pipi al vàter fins que no l'hem vist pare i mare... :-D :-D :-D

L'únic que m'amoïna una mica és l'angoixa que té quan no porta el bolquer (per casa fa uns dies que, després de fer un pipi a la gibrelleta, no li tornem a posar el bolquer), ja que si se li escapa es posa a bramar com una desesperada. L'altre dia se li va escapar una caca i la va fer al terra (anava sense bolquer ni calcetes, amb el culet a l'aire), va estar angoixada una bona estona i va estar dies i dies dient "te'n recordes, que vaig fer la caca a terra?", tota compungida. Quan va passar, nosaltres vam procurar no donar-li importància, explicant-li el que havia passat, com podia fer-ho en una altra ocasió (demanant-nos-ho o anant a la gibrelleta) , però sense carregar-ho de dramatisme en cap sentit. I ahir, de cop, la sentim plorar desesperadament. I és que se li havia escapat el pipi. Va costar una bona estona consolar-la!

A ella ja li sembla bé anar sense el bolquer a estones (si ens el demana, li posem sense problemes), però s'angoixa tant quan se li escapa, que no sé si és millor esperar-nos una mica més o què. Què en penseu?
Imatge Imatge

||*||
xasevi09
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1075
Membre des de: dl. ago. 24, 2009 10:56 am

EntradaAutor: xasevi09 » dt. abr. 19, 2011 8:36 am

Hola noies,

En Xavi d'aquí 15 dies farà els dos anys però crec que esperarem un temps a treure-li el bolquer ja que s'acaba d'incorporar a la família un germanet i encara ho està paint, segurament si ens plantagessim treure el bolquer serien masses canvis en massa poc temps.

Ell m'informa quan s'ha fet caca o quan fa pipi (això menys freqûentment). Tenim un orinal però sempre que li ofereixo no té cap interès per seure-hi. I sol fer-se el pipi quan s'aixeca de l'orinal i està dret. Algú a provat d'ensenyar-los a fer pipi drets als wc des del començament?
Imatge

Imatge

Imatge
tombarella

EntradaAutor: tombarella » dt. abr. 19, 2011 11:09 am

Ei! La patufeta de casa cada cop fa més pipis i caques a la gibrelleta o al vàter. La veritat és que la majoria de bolquers ja ni els mulla, fins i tot els de la nit! I per casa va sense bolquer i fa dies que no tenim cap "accident". La cosa va endavant! :p-)
Imatge Imatge

||*||
DEMETER
:: lleona
Entrades: 930
Membre des de: dl. feb. 25, 2008 11:09 am
Ubicació: Girona

EntradaAutor: DEMETER » dc. abr. 20, 2011 9:40 am

Us voldria explicar el nostre cas per si algú de vosaltres també s'hi ha trobat i a veure què puc fer...
la meva filla té 29 mesos i es nega a fer el pipí i la caca a l'orinal o al wàter.
Fa uns dos mesos que la senyoreta la va posant a la gibrelleta i no hi fa res, ara és posar-li els bolquers i de seguida es deixa anar.
No sé si es massa d'hora per treure -li o què .
A més estic embarasada i crec que això també li afecta.
Imatge

Imatge
tombarella

EntradaAutor: tombarella » dc. abr. 20, 2011 11:52 am

Demeter, sí, potser són massa canvis per a ella. Jo no tindria cap pressa, de debò. Ja està bé que li aneu oferint la gibrelleta o el vàter, però sense fer-vos pesats. Un o dos cops al dia i ja està. Ella ja sap que té aquesta opció i, segurament, quan menys us ho espereu, patapam, us ho demanarà. Al cap i a la fi, el control físic d'esfínters sembla que el té. És una qüestió aparentment més emocional, oi?

A casa va arribar la gibrelleta quan la nostra filla tenia 23 mesos. Però al principi, el seu ús era molt anecdòtic. Mica a mica, l'anava demanant més, fins que va arribar un moment que, passada la novetat, va estar tres o quatre setmanes sense fer-la servir. La caca ha trigat més a fer-l'hi. Sempre preferia el bolquer, malgrat que t'avisava que en tenia i la feia conscientment. Ara encara prefereix el bolquer en alguna ocasió i així li respectem. Ara té vora 27 mesos. Però no tenim cap pressa. Del que es tracta és de seguir el su ritme. ;-)

I sí, si està a punt d'arribar un germanet, doncs potser és més lògic que vulgui seguint utilitzant el bolquer. A més a més, hi ha moltes criatures que, havent-lo deixat, tornen a fer-se el pipi a sobre. És normal. Només necessiten comprensió i, com sempre, mooooooooooooooooooolt carinyo. :love:
Imatge Imatge

||*||
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

EntradaAutor: Ítaca » dc. abr. 20, 2011 2:06 pm

Una pregunta... quan decidiu treure el bolquer, és pq veieu algun indici en el petit o bé ho féu per provar "sort" diguéssim????
La meva nena té 20 mesos, i en principi, la idea és treure-li el proper estiu, q és quan fa els 2 anys i el temps acompanyarà, però ahir va fer un parell de coses q no sé ...no sé si ella comença a notar quan li venen ganes de fer caca o pipi o és q simplement va ser casualitat... :-:)
Us explico: L'estava canviat per anar a dormir a sobre del nostre llit, i just, treure-li el bolquer, veig un "xorret" q surt (no, no li havia posat el protector... :ufs: ), però res, 4 gotetes, i aleshores se'm va escapar i ella anava per sobre del nostre llit, per l'habitació, pel bany rient i partint-se!, però sense fer més pipi... inclús es va seure sobre la balança de bany i es tocar allà, i em diu CACA! QUan la vaig poder pescar, la vaig seure un segon a sobre del nostre llit, i li vaig dir, ara quieta, eh? I ella sí, sí... i veig q es posa la maneta sota, i xooooooof, la resta del pipi (ja us imagineu el show, oi? vem haver de canviar fins el protector del matalàs! :-D ). En fi, q quan ja la vaig tenir neta, canviada i amb el pijama, ensumo, i caca (la caca q havia dit 5 minuts abans quan estava a la balança), què en penseu? Casualitat tot plegat, o que potser ja comença a ser una mica conscient???
Provarieu de seure-la al mini-wc o passo i espero? No tinc pressa tampoc eh? però ahir va ser el primer cop q em va semblar veure un petit indici....
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
tombarella

EntradaAutor: tombarella » dc. abr. 20, 2011 2:12 pm

Itaca, sí, comencen amb indicis tipus el que comentes. La nostra petitona ja fa força mesos que dóna motius per pensar que és conscient de quan té pipi i, sobretot, caca. Quan ja feia un cert temps que ens donava pistes, va ser quan li vam oferir la gibrelleta, que li va cagar el tió (així tot queda en l'escatologia... :-D ) i cada cop ha anat sortint més d'ella asseure-s'hi i fer-hi primer pipi i, més endavant, caca. Però no li hem marcat gens el ritme. Hem deixat, i seguim deixant, que sigui ella la que el marqui. ;-)

(edito per corregir faltots tipogràfics, que fan mal a la vista! :-:) )
tombarella l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. abr. 20, 2011 2:51 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge Imatge

||*||
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

EntradaAutor: Ítaca » dc. abr. 20, 2011 2:27 pm

Ah, doncs aleshores l'aniré observant a veure què... Clar, penso q quan va dir CACA va ser pq va veure q no duia el bolquer (de moment, amb el bolquer no m'ho ha anunciat mai neujor:-) ).
A nosaltres ens van regalar el mini-wc quan va néixer, i vaig pensar, caram quina pressa! però mira, ara ho ens anirà de conya!
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
DEMETER
Entrades: 930
Membre des de: dl. feb. 25, 2008 11:09 am
Ubicació: Girona

EntradaAutor: DEMETER » dj. abr. 21, 2011 6:59 pm

Avui sembla que anem pel bon camí, de pipi cap a l'orinal, però quan tenia la caca a mig camí es posava a correr i cap a l'orinal . Doncs avui ja portem 4 mini caques a l'orinal !!!!
Crec que és el principi d'un canvi.

Itaca jo també faria el que comenta la Tombarella, si t'ho diu ho pots provar, cada un porta el seu ritme...
Imatge

Imatge
xell13
Entrades: 2681
Membre des de: dv. juny 09, 2006 9:43 am

EntradaAutor: xell13 » dv. abr. 22, 2011 11:40 am

hola maques,
quin tema tan interessant aquest de treure els bolquers!!
us explico 4 cosetes del nostre cas, tenim un nen q la setmana que ve farà 21 mesos, i jo pensava esperar fins a l'estiu amb l'operació de treure-li del tot el bolquer...??? és una època genial, i suposo q a la guarderia ja ho aniran fent tb...
ell és el més gran de la seva classe, o sigui q abans de l'estiu no començaran amb l'operació...
però ara ja va fent pipis i alguna caca a l'orinalet!!!!!!! >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:
tot va començar un cap de setmana q tenia el culet molt vermell i li molestava quan feia caca, doncs ens va demanar q li traguéssim el bolquer q tenia caca, llavors el vam posar a l'orinal i allà la va fer...
quan ens ho demana (a vegades la fa, i a vegades no...) li posem...jo crec q ho hem de fer sense estressar-nos...
penso q és un tema molt interessant q les experiències d'unes q ja hi heu passat ens poden ajudar a les altres q hi anem anant no?
hi ha moltes maneres de fer-ho, pel q he llegit o he parlat amb amigues...
a veure entre totes plegades com ho fem no??
petons mames :-()-) :-()-) :-()-) :-()-) :-()-)
tombarella

EntradaAutor: tombarella » dv. abr. 22, 2011 1:43 pm

DEMETER ha escrit:Avui sembla que anem pel bon camí, de pipi cap a l'orinal, però quan tenia la caca a mig camí es posava a correr i cap a l'orinal . Doncs avui ja portem 4 mini caques a l'orinal !!!!
Crec que és el principi d'un canvi.

Itaca jo també faria el que comenta la Tombarella, si t'ho diu ho pots provar, cada un porta el seu ritme...

Me n'alegro!! :p-)
Imatge Imatge

||*||
tombarella

EntradaAutor: tombarella » dv. abr. 22, 2011 1:47 pm

Xell13, aquest mussolet vostre està molt espavilat!!! I crec que feu molt bé de seguir-li el ritme. Que ho demana? Doncs a la gibrelleta! Que no en fa? Doncs no passa res! Que no ho demana? Doncs ja ho demanarà més endavant. I, no ens n'adonarem, que es tancaran al lavabo ells solets i ens demanaran intimitat i tot! :r)
Imatge Imatge

||*||
Laure
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3416
Membre des de: dv. març 07, 2008 12:35 pm
Ubicació: El Maresme

EntradaAutor: Laure » dl. abr. 25, 2011 12:53 am

M'ha agradat la idea dels "papitus" pintats a les mans! :ok: :ok:

Em trobo en que les caques no les vol fer i voléim donar-li algo tipus premi. Avui ha fet una caca al wc i li hem donat una piruleta però no m'agrada la idea. Els gomets lels anem posant amb els pipis però amb les caques, que li costen molt, volia fer alguna cosa que el motivés més, provaré de dibuixar-li un papitu!

gràcies <:-)

Torna a “Els canvis”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::