A quina edat el deixo menjar sol?
- Beatriz
- :: poltre

- Entrades: 662
- Membre des de: dg. ago. 29, 2010 6:54 pm
- Ubicació: Vila-seca (Tarragona)
A quina edat el deixo menjar sol?
Bones noies!!
Tinc un nen de 18 mesos que fa temps que agafa els coberts i més bé, més malament se'ls porta a la boca. A la llar d'infants dina "sol" o casi, però a casa encara li dono tot jo; no se si faig el correcte o l'hauría de deixar menjar sol...
Què penseu? A quina edat vau deixar que els vostres petits mengessin sols??
Gràcies anticipades!!
Tinc un nen de 18 mesos que fa temps que agafa els coberts i més bé, més malament se'ls porta a la boca. A la llar d'infants dina "sol" o casi, però a casa encara li dono tot jo; no se si faig el correcte o l'hauría de deixar menjar sol...
Què penseu? A quina edat vau deixar que els vostres petits mengessin sols??
Gràcies anticipades!!
Re: A quina edat el deixo menjar sol?
Jo des dels 6 mesos... :P. Si no sabia fer anar els coberts, amb les mans. Això no vol dir que no la pugui ajudar, però sempre ha menjat sola (ara de vegades em diu "mama, ajudo").
- petitaemma
- :: girafa

- Entrades: 2229
- Membre des de: dc. març 19, 2008 8:54 pm
Doncs si ho fa sol, deixa'l, no? l'Ariadna fa dies que menja amb les mans, li costa més si li volem donar nosaltres i a mi em va genial, perquè mentres li vaig donant a l'Abril, jeje. Ara de vegades també agafa la cullera, però només amb els postres: natilles, mousse de xoco, jeje, no sap res!
Resumint, jo el deixaria, poc a poc anirà fent pràctica, no? petons!
Resumint, jo el deixaria, poc a poc anirà fent pràctica, no? petons!

L'Ariadna i l'Abril us agraeixen els ànims que els heu donat des del primer dia de vida. Moltes gràcies!
El nostre post:http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=71&t=15825
Petites coses GRANS: viewtopic.php?f=25&t=18803 Esperem la teva aportació diària!
I tant! si ell té ganes de menjar sol, deixa'l fer. La nena quan va començar a menjar spaguettis l'hauries d'haver vist: amb la forquilla n'agafava i amb l'altra mà tambè, i feia amb una mà forquillada a la boca i amb l'altra al radera. Es fotia perduda, però donava gust veure-la menjar així. 

Beatriz, jo el deixaria menjar sol! L'altre cosa és que culgui que li donis per tenir la teva atenció, però llavors li has de demostrar que menjant sol també la té, que t'asseus amb ell, que parleu, que li preguntes coses o li expliques, que comparteixes els àpats...
Julyet, el meu fill també m'ho diu això de "ajudo"...
no amb el menjar, que no li fa gaire gràcia que li donin, però sí amb d'altres coses.
Julyet, el meu fill també m'ho diu això de "ajudo"...
no amb el menjar, que no li fa gaire gràcia que li donin, però sí amb d'altres coses.Re: A quina edat el deixo menjar sol?
L'Ahren menja sol des de fa molt de temps, abans de l'any segur. I domina els coberts que no vegis! Fins i tot vol agafar el ganivet. Li donc un que no talla i fa el gest i tot! Si a la llar menja sol, ves-li deixant a casa que també ho faci.

Yo, mi, me, contigo... http://jgodrid.wordpress.com
Mobles d'estudi en venta! https://picasaweb.google.com/jgodrid/Mu ... Negociable
- tolinso
- :: dinosaure
- Entrades: 5961
- Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
- Ubicació: Philadelphia, EEUU
la Julia ha menjat sola des que ha menjat trossos (cap als 11-12 mesos) i nomes l'ajudem si ella sola no pot. Primer evidentment amb les mans, i ara mes amb els cobert, pero si ho agafa amb les mans tampoc ens hi amoinem massa, la veritat.
Jo crec que si poden fer sols les coses, es millor deixar-los fer. Tardaran mes o menys, pero es important que aprenguin a ser "independents".
Jo crec que si poden fer sols les coses, es millor deixar-los fer. Tardaran mes o menys, pero es important que aprenguin a ser "independents".
Totalment d'acord amb les noies. L'Arnau menja sol des de fa molt (més bé o més malament) i ara menja molt bé tot sol i quasi no li cau res.
Com totes!! Des de ben prop de l'any que vam començar amb els trossos que li posava el seu plat i ell anava fent, i ara ja em coberts. Ara es menja sol fins i tot la sopa, i molt millor del que m'esperava
! Deixa'l, i paciencia pq es posarà maco maco.. una bona bata o pitat gran i llestos.
! Deixa'l, i paciencia pq es posarà maco maco.. una bona bata o pitat gran i llestos.
El post d'en POL: viewtopic.php?f=50&t=13495" onclick="window.open(this.href);return false;
El post d'en Jan: viewtopic.php?f=115&t=32447" onclick="window.open(this.href);return false;

Amb les mans des dels 6 mesos... amb coberts almenys a mi no em preocupa quan hi mengi..!
el que es veu és només l'escorça, allò que té d'important és invisible
- petitaformigueta
- :: peixet

- Entrades: 281
- Membre des de: dl. jul. 25, 2011 11:23 am
Des de els 11-12 mesos amb les mans!! I no vegis com ho deixa tot
Amb la cullera pot arribar a menjar-se un quart de iogurt. Crec que lo important és que vagin experimentant i agafant confiança. Les "bones maneres" ja arribaran amb el temps
Amb la cullera pot arribar a menjar-se un quart de iogurt. Crec que lo important és que vagin experimentant i agafant confiança. Les "bones maneres" ja arribaran amb el temps

Jo crec que és important deixar que ho facin sols si estan motivats, ja que sino els deixem, arribarà un moment que no voldran fer-ho...i aleshores et posaràs les mans al cap per no haver-ho fet abans!jejejeje 

VISITA EL MEU BLOG: http://maretameva.wordpress.com/
[b][color=#0080FF]EL PART DE LA MARIA: viewtopic.php?f=115&t=27419&p=1388186#p1388186
El meu nen te 12 mesos i encara no menja sol en de comencar
Bones!!
La meva també menja i potineja sola des de que va començar a menjar trossets (cap als 10 mesos). Deixa-la fer!
La meva també menja i potineja sola des de que va començar a menjar trossets (cap als 10 mesos). Deixa-la fer!

El meu fill des dels 7 mesos, quan vam introduir-li l'alimentació complementària ha menjat sol, sempre hem deixat que experimenti, toqui i jugui amb el menjar i la veritat és que n'estem molt contents, perquè sempre ha tingut molt interès en provar-ho tot, i fer-ho sempre ell sol, nosaltres mengem sempre amb ell i el fet de veure`ns a nosaltres el motiva a fer-ho més. Ara amb 15 mesos, alterna els coberts i amb els dits, depén del menjar li va més bé d'una manera o d'una altre. Hi ha molta gent del nostre voltant que s'escandailitza una mica quan el veuen menjar, peruqè la verita és que fa molt merder, però per noslatres és un gran aprenentatge que està fent que l'ajuda a crèixer i si els hi deixes fer de ben petits ho continuaran fent sempre!
- Núria_Mataró
- :: puça

- Entrades: 48
- Membre des de: dv. set. 07, 2012 10:12 am
La meva menja sola amb les mans i lo que son iogurts, purés... Però sempre li haig d'acabar donant jo. Jo crec que no hi ha una edat concreta, li vas ensenyant i quan el vegis preparat ;)
- kellyaaron
- :: rateta

- Entrades: 155
- Membre des de: dc. juny 20, 2012 8:00 pm
Quan comencin a agafar las cosetes amb els dits ¨pinza¨ja va bé que li deixeu, encara que vosaltres li doneu el reste de menjar...
Hola, la nostra menja sola des dels 10 mesos aproximadament, tot i que sempre davant nostre, i si veiem que ho necessita l'ajudem, però no li agrada gens, és molt autònoma. El que li costa molt menjar són les coses petites: llenties, pèsols, etc. perque se li escapen. La resta ho menja molt bé, amb forquilla, cullera o si no s'en surt, amb les mans. Cada cop embruta menys i menja més ràpid, i és un gust veure-la menjar i un descans per nosaltres també.
Jo: SOP+RI
Ell: Translocació Robertsoniana 13-14 (Des'14)
Jul'10 TE+/Abr'11 Neix L
Set'12 TE+/Mar'13 M marxa
Nov'13 TE+/Des'13 Av. espontani
Ago'14 TE+/Oct'14 P marxa: ILE per anencefalia i trisomia 18
Des'14 TE+/Ago'15 Neix J
Ago'17 TE+/Oct'17 Av. diferit bessons Mo-Mo
Abr'18 TE+/Bioquímic
Mai'18 TE+/Gen'19 Neix V
Ell: Translocació Robertsoniana 13-14 (Des'14)
Jul'10 TE+/Abr'11 Neix L
Set'12 TE+/Mar'13 M marxa
Nov'13 TE+/Des'13 Av. espontani
Ago'14 TE+/Oct'14 P marxa: ILE per anencefalia i trisomia 18
Des'14 TE+/Ago'15 Neix J
Ago'17 TE+/Oct'17 Av. diferit bessons Mo-Mo
Abr'18 TE+/Bioquímic
Mai'18 TE+/Gen'19 Neix V
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |