treure el bolquer

Els bolquers, el xumet..

xell13
:: girafa
Entrades: 2681
Membre des de: dv. juny 09, 2006 9:43 am

Re: treure el bolquer

EntradaAutor: xell13 » ds. set. 03, 2011 7:25 am

Ah!!!nosaltres ja li vam treure fa molts dies, concretament el 12 d'agost
i se li van escapar un parell de dies algun pipi i una kk, però llavors ja controlat
si hi ha algun canvi, com els dies que anem a casa els avis a sopar o a dormir, llavors pot passar algun accident, però res greu
a la migdiada ja no n'hi posem, i suposo que aviat tb li treure'm a la nit!!!
son uns campions aquests nens tan trempats que tenim!!!!!!
viscaaaaaaaaa :b-))) :b-))) :b-))) :b-))) :b-))) :b-))) :b-))) :b-)))
tombarella
Entrades: 2036
Membre des de: dc. gen. 20, 2010 10:48 pm

EntradaAutor: tombarella » ds. set. 03, 2011 8:57 pm

Visca per aquests avenços!!

Nosaltres hem passat un estiu fantàstic, sense gairebé cap accident de pipis i ni un de sol de caques. :b-))) Fins i tot estant a dins de la piscina, m'avisava i donava temps d'arribar als lavabos. Tot un èxit! Avui mateix, m'ha avisat que érem a uns 300 metres de casa, amb 3 semàfors a salvar, a més de pujar els 5 pisos amb l'ascensor i entrar a casa. I... ha arribat a temps! La veritat és que ella mateixa està orgullosa de com ho porta, i se la veu realment feliç, amb el tema. El bolquer de les migdiades ja fa vora 2 mesos que no el posem. El de nit no l'hem retirat perquè beu molta aigua durant tota la nit i, tot i que sovint s'aixeca amb el bolquer eixut, encara hi ha dies que està moll. I preferim que sigui ella la que demani de retirar-lo, quan se senti segura, de la mateixa manera que ho va fer amb el de dia. :ok:
Imatge Imatge

||*||
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

EntradaAutor: Ítaca » dl. set. 05, 2011 12:45 pm

Ostres, molt bé per aquest petits, ja no tan petits!!!!

Nosaltres aquest cap de setmana (per les tardes) li hem tret el bolquer, i no se li ha escapat res... ara hi ha una cosa q em té mosca... Jo li dic: Txell, carinyo, si tens pipí o caca, avisa que no portes bolquer, eh???, i ella diu q sí, amb el cap. Nosaltres li anem preguntant força sovint si en té, i sempre el mateix: NO!, ok, doncs!
Però quan li treiem les calcetes per posar-li el bolquer per anar a dormir, aleshores comença a cridar: pipípipípipiiiiiiiiiiiiiii!, i pitant cap a l'orinalet i fa el pipi... però sols quan veu q li anem a posar el bolquer... sinó no el demana (se l'aguanta¿?¿?)... Us hi heu trobat vosaltres?
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
yuyu
Entrades: 7623
Membre des de: dg. gen. 27, 2008 7:45 pm
Ubicació: Mataro

EntradaAutor: yuyu » dl. set. 05, 2011 3:49 pm

ostres itac@ a mi el que em passa es que ja l'hem tret tambe epr la nit...perque no el vol de cap manera......i si porta bolquer no el mulla per res,avui pobret amb cagarrines i hem anat fins a 6 vegades corrents al WC....no se li ha escapa :ok: t res!!!!
Takita
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

EntradaAutor: Takita » dj. març 29, 2012 1:09 pm

Noies, torno a rescatar aquest post, a veure si em doneu un cop de ma perquè vaig molt i molt perduda.
L'Estiu passat, amb 18 mesos, ens vam plantejar treure el bolquer (inclús vam comprar una gibrella), però després de donar-hi moltes voltes vam decidir posposar-ho; primer, perquè no el veiem preparat i segon, perquè va coincidir que em vaig quedar embarassada i ell notava "coses" i va canviar una mica el seu comportament, així que no vam voler afegir més canvis.

A l'escoleta on va, el que solen fer és recomanar als pares que comencin aprofitant les vacances de Setmana Santa i allà van continuant la feina a la tornada i així, de mica en mica, fent-t'ho a casa i a l'escoleta, intentar que a l'estiu ja no els dugui.

El meu dubte és que no sé ni per on començar, perquè algun cop que ho he provat, s'asseu a la gibrella, s'aixeca ràpidament i diu "ja està, mama", però no fa res i tampoc no s'hi vol estar més estona assegut. Què he de fer? asseure'l de tant en tant i intentar que s'hi estigui fins que ho faci?

Quines pautes a seguir em podeu donar?

Moltes gràcies!
MARUXA
:: cèrvol
Entrades: 547
Membre des de: dt. jul. 14, 2009 10:33 am

EntradaAutor: MARUXA » dj. març 29, 2012 2:24 pm

Hola Takita,
T´explico la meva experiència per si et pot anar bé. Li varem treure el bolquer aquest estiu, i en el nostre cas directament fent servir el wc amb adaptador, l´orinal no el va voler veure ni en pintura. Li varem explicar que ja no portaria més bolquer i faria les coses com el papa i la mama, al WC. Un dia li vàrem treure el bolquer i fins ara.
Al principi es feia pipi mooooltes vegades, però cada vegada menys fins a controlar-ho perfectament. Quan es feia pipi simplement deiem, "vaja! s´ha escapat el pipi" i canviàvem la roba i ja està, si sortíem al carrer sempre amb un parell de mudes. La caca va costar una mica més, però al final també la va controlar. Com tot, és qüestió de paciència, i poc a poc. Ens va anar bé un conte que es titula "Totohom hi va", sobretot per convencel per fer el que anomeno "el pipi de bona nit", és a dir, que tinguis ganes o no abans d´anar a dormir un s´asseu al WC i intenta fer pipi, doncs va costar molt convencel i aquest conte va ser un bon aliat.
T´haig de dir que en aquest temps hem tingut algún "retrocés", és a dir que de alguna temporada se li ha escapat el pipi o la caca, però el pediatra em va comentar que era normal.
Que tinguis molta sort!!
Imatge
Roger, ets la nostra alegria!!
nini8852
Entrades: 503
Membre des de: dc. març 24, 2010 11:18 am

EntradaAutor: nini8852 » dj. març 29, 2012 3:29 pm

Per motivar-lo també et pot ajudar penjar un dibuix a la paret d'algun personatge al wc (jo només vaig trobar-ne un de l'Elmo assegut a la tassa) i quan feia un pipi al wc hi posàvem un gomet verd i si feia una caca, de color taronja. L'orinal tampoc ens va servir gaire, vam anar millor amb el reductor.

Sort i paciència!
Imatge
Takita

EntradaAutor: Takita » dj. març 29, 2012 3:35 pm

Gràcies, noies! I la idea és asseure'l perquè en faci o que el demani? perquè ell no en demana mai. Ja veig també que hauré de comprar una tona de calçotets ;-))) .
Ítaca

EntradaAutor: Ítaca » dj. març 29, 2012 10:40 pm

takita, veig q anirem a la par... pq nosaltres també li traurem ara, per setmana santa.
La Txell, sols demana, com a molt, el d'abans d'anar a dormir... durant el dia, si veig q porta el bolquer sec, la faig anar, i sempre en fa, però no ho demana... Penso q ens costarà horrors el tema de la caca...
A l'abacus vaig veure un wc portàtil, q va amb bossetes, i segurament el compraré, pq on més complicat ho veig és quan siguem fora de casa... a veure com ens va
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Takita

EntradaAutor: Takita » dj. març 29, 2012 10:56 pm

Ai, Ítaca, a mi em fa una por! La Txell encara en fa, però és que l'Arnau un dia a la Llar en va fer i des de llavors, mai més. Aquest vespre, li he dit d'asseure's a la gibrella abans d'entrar a la banyera, aprofitant que estava nu, i m'ha dit que NO, quin tio!
nunus
:: zebra
Entrades: 1567
Membre des de: dc. maig 21, 2008 10:27 pm

EntradaAutor: nunus » dv. març 30, 2012 12:52 am

Hola noies,

Justament volia recuperar un dels posts de bolquers per comentar la nostra experiència al respecte.

Jo us recomano molt molt que tingueu en compte si el nen/a està motivat per deixar el bolquer. Jo ho provaria uns dies per veure com va el tema, però peneu que cada nen té el seu ritme.

Us explico:
L'any passat, des de l'escoleta ens van animar molt a treure-li el bolquer ara per Setmana Santa, perquè el Guillem "era molt espavilat i ho aprendria molt ràpid". Li faltava una setmana per fer els 2 anys, però ens vam animar i jo tenia vacances, o sigui que ho vàrem provar.
Li vaig fer un dibuix d'un WC i el vam penjar a la nevera i ens fèiem tips d'enganxar-hi gomets. Al nen no se li escapaven massa pipís, però és que tot el dia li estàvem a sobre: "Guillem, fem un pipí? Fa estona que no fas pipí, oi? Tens ganes de fer pipí?" Així tot el dia. I quan no li dèiem se'l feia a sobre sempre. Consti que no el vam renyar MAI, li dèiem "no passa res, rei", el canviàvem i santornem-hi.
Va ser un desastre. Encara no sé com vam aguantar tant, però vam estar 3 mesos sense bolquer, intentant que fes el famós "click". Al final ens vam adonar que, simplement, no era el moment; el nen sempre deia que no volia fer els pipís ni al WC ni a l'orinal i ploriquejava moltes de les vegades que li dèiem que provés de fer-ne. Al juliol li vam tornar a posar el bolquer, i ell més feliç que un anís...

Doncs, noies, aquest dissabte passat ell mateix va dir que no volia dur bolquer, que volia dur calçotets. Evidentment, n'hi vam posar i vam tenir algun "escape", però ja vam veure que el canvi d'actitud era total. Tant dissabte com diumenge va acabar demanant bolquer, però dilluns al migdia va tornar a dir que no el volia i avui divendres ja puc dir que ho tenim més que superat: Ni tan sols ens demana per fer pipí - diu, "Mama, ara vinc, vaig a fer pipí", o directament no diu res i te'l trobes assegut a l'orinal, o eixugant-se... :r)

Estic que no m'ho crec!! :b-))) :b-))) :b-))) I el millor és que no hem fet res!! Només hem recollit un pipí de terra. No hi ha hagut "operació bolquer" - el nen ha passat, senzillament, de dur bolquer a no dur-ne. Tan de bo ens haguéssim estalviat els 3 mesos de l'any passat. No sabeu lo malament que em vaig arribar a sentir...

Sento el rotllo, hehe, però ja us dic, justament avui pensava que volia compartir la nostra experiència.

Espero que els vostres peques o cacin ben aviat. :ok: I si no, penseu que no passa res si espereu "una mica". :-o00m Això dels pipís pot ser ben estressant...
Ítaca

EntradaAutor: Ítaca » dv. març 30, 2012 9:12 am

nunus, a mi també m'agradaria esperar q la Txell decidís deixar el bolquer... el problema és q vulguis q no, em veig a la volta de la cantonada l'escola... i clar, ja ens van dir q a p3, res de bolquer :ufs: , per tant crec q ho hem de provar si o si...
Nosaltres li vem comprar el llibre "Adéu, bolquer!", i bé, se l'ha mirat un parell de cops, però seeeempre acaba assenyalant el dibuix on surt el nen q s'ha fet pipí a sobre i porta els pantalons mullats, l'assenyala i diu: "s'ha mullat de pipí" i clar, aprofitem per explicar-li q els nens grans, quan ja no porten bolquer, quan tenen ganes de fer pipí ho han de dir pq si no es mullen... No sé si farà gaire efecte o no, però com a mínim veig q això de mullar-se se li ha quedat...
ImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
nunus
Entrades: 1567
Membre des de: dc. maig 21, 2008 10:27 pm

EntradaAutor: nunus » dv. març 30, 2012 9:54 am

Ítaca ha escrit:nunus, a mi també m'agradaria esperar q la Txell decidís deixar el bolquer... el problema és q vulguis q no, em veig a la volta de la cantonada l'escola... i clar, ja ens van dir q a p3, res de bolquer :ufs: , per tant crec q ho hem de provar si o si...

Tens raó, Ítaca. Jo la veritat és que m'estava començant a angoixar una mica pel tema de P3... :ufs: Trobo que la pressió és important, tot i que entenc que una mestra no pot estar canviant 25 nens que van amb bolquer... Però a molts països europeus molts nens van amb bolquer fins passats els 3 anys i es considera normal.

Teníem clar que ho provaríem ara per Setmana Santa i, si no, a l'estiu. Però també tenia clar que, si hagués reaccionat tancant-se tant com l'altra vegada, hagués anat a parlar amb l'escola. Us asseguro que si la criatura està bloquejada ja li pots explicar del dret i del revés, ensenyar-li contes i enganxar gomets...

Per sort, no ha fet falta! ||*||
entrerius
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

EntradaAutor: entrerius » dv. març 30, 2012 10:31 am

Doncs una altra que està una mica ratllada amb el tema escola, P3 i bolquers :ufs: :ufs:

El nen va fent petits canvis i veig que anem avançant una miqueta... i tinc clar que quan faci el click serà igual que en Guillem :ok: però de moment anem molt a poc a poc. Està a punt de fer 3 anys i al seu ritme.
Molts dies es lleva amb el bolquer totalment sec i s'espera a arribar al lavabo per fer el pipí, cosa que indica un cert control..... però de dia la cosa canvia.
A l'escola de vegades torna amb el mateix bolquer, el que significa que els ha fet tots a l'orinal i que s'espera fins a sortir del cole per fer-lo ja que quasi sempre arriba a casa amb el bolquer a tope.
A casa no en demana cap i li costa anar al lavabo quan nosaltres li diem de fer-ho. I quan és l'hora d'anar a dormir sempre fa el ronso ... primer les dent s i desprès pipí... mai troba el moment per fer-lo...

L'altre dia em va demanar de posar-se calçotets. Ja ho havia fet algun cop... per provar-ho i per copiar l’Edu, el nen del conte que tenim a tal efecte: “L’Edu ja no vol portar bolquers” . Va fer un parell d'excursions al lavabo sense donar temps a tenir-ne (li feia gràcia) i va ser just quan li vaig demanar si tenia pipí quan se'l va fer a sobre. Vam canviar i tranquil... cap problema. Feia més o menys el que l’Edu del conte.
L'endemà, quan estàvem a casa li vaig demanar si volia tornar a posar-se els calçotets i em va dir molt decidit que quan ell sabés fer-los tots a l'orinal que ja se'ls posaria, però ara volia els bolquers.

Tinc clar que jo no li donaré pressa....peeeeeero que passa amb l’escola???? Espero que durant aquests mesos pugui madurar en aquest aspecte i en la independència que necessita per baixar-se els pantalons i tornar-se’ls a pujar desprès d’haver-ne fet...

A veure noies si ho aconseguim.... això sembla la cursa a P3 ... fa una mica de peneta haver-los d'espentejar :love: :love:
Ítaca

EntradaAutor: Ítaca » dv. març 30, 2012 10:53 am

entrerius, tens raó... a mi no m'agrada gens forçar-la, però ostres, la pressió aquesta de p3... :ufs:
El dia de les portes obertes, una mare va preguntar què passava amb el tema dels bolquers, i la mestra molt clarament li va dir: "si hi ha algun problema, i de forma excepcional, es permet q el nen en porti, però si no hi ha cap problema, els nens quan comencen P3 han de venir tots sense bolquer, i això és feina del pares..." Jo també entenc q no pots estar canviant el bolquer a 25 nanos, pq aleshores seria un no parar, però ostres, em fa por veure com reaccionarà amb el canvi (l'agost passat ho vaig provat, i ella aleshores feia 5 o6 pipís al wc... li vaig treure el bolquer el primer dia de les meves vacances, i clar, es va mullar, doncs jo penso q li va agafar com un trauma o algo, pq va deixar de fer CAP pipí al wc fins al setembre, q vem tornar a la normalitat :ufs: ; i ara em fa por q torni enrere altre cop i es negui en rodó... és q era veure el seu wc i posar-se a plorar :ufs: )
ImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Takita

EntradaAutor: Takita » dv. març 30, 2012 10:54 am

Gràcies, nunus, per a compartir la teva experiència. Ja fas bé a estar contenta, en Guillem és un campió i, aquest cop, ha anat molt bé :ok: .

Com l'Ítaca i l'entrerius, estem amb la pressió de l'escola i voldríem arribar a setembre sense bolquer. Si està preparat o no, no ho tinc clar, perquè no sé si ell es nota ganes de fer pipi (caca, suposo que sí). El nostre problema és que no vol asseure's a la gibrella i, quan ho fa (perquè ens veu a nosaltres) s'asseu un momentet i ja s'aixeca i clar, no dona temps a que faci res. Miraré de comprar algun dels llibres que dieu, a veure si veient-t'ho gràficament, avancem ni que sigui una miqueta.
entrerius
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

EntradaAutor: entrerius » dv. març 30, 2012 11:10 am

Ítaca i Takita, ja és ben complicat això!!! a veure si ens anem fent suport moral ni que sigui.... ;-)

L'Omar no el demana mai i si jo li proposo d'anar-hi s'hi nega SEMPRE!!!
A l'escola sembla que accepta sense dir ni piu :-:) quin paio :-D :-D
Quan té caca sí que accepta d'anar-hi, la vol fer a l'orinal. I ara, de vegades li agafa el rampell i hi va tot sol i sense avisar....... i és clar.... pots trobar-te un merder, com em va passar l'altre dia que no vull entrar en detalls escatològics, però quasi m'agafa un infart al veure el percal..... :-D :-D
Se la va fer al bolquer i va decidir anar-se a rentar tot sol........ :-D :-D socorsssss :-D :-D

A casa comencem la casa per la teulada :-:)
Ítaca

EntradaAutor: Ítaca » dv. març 30, 2012 12:48 pm

ostres :-:) :-:) entrerius...
La Txell la caca a l'orinal ni de casualitat... això si, quan és al llit, treure's el bolquer i agafar-la amb la mà, cap problem :-D :-D (és una mica marranota!)

Ai, nenes, espero q tot sigui més fàcil q com ens ho estem imaginat! Sort q aquest cap de setmana treurem la moqueta del menjador... :-:)
ImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
MARUXA
Entrades: 547
Membre des de: dt. jul. 14, 2009 10:33 am

EntradaAutor: MARUXA » dv. març 30, 2012 12:59 pm

Hola noies!
Os volia comentar, que això sí, el posàvem al WC moltes vegades al principi de començar la retirada de bolquer, en aixecar-nos, "pipi de bon dia", abans de sortir, cap al wc, en tornar del carrer també, abans d´anar a dormir, "pipi de bona nit" i així, fins que finalment ja ho va anar demanant ell.

També dir, que com tot és una qüestió de maduració, en Roger no porta tampoc bolquer per dormir ben bé des del principi de la "operació bolquer" en canvi el meu nebot que es porta un mes amb en Roger i varem començar "a la par" sí que en duu per que de vegades se li escapa.

Al principi també es resistia una miqueta a seure taantes vegades al wc, però em vaig inventar "la capsa dels secrets" (digueu-me xantatgista, però va ser la única forma de convencel!! :r) ), es tracta de un joier baratillo dels xinos que vaig emplenar de "cosetes", collarets, pedres de colors un ou de costura, anells, un mirallet d´aquells que aumenten, una lupa petita i una llanterna petita d´aquelles de clauer cutresalchichera. Només es pot mirar quan es va al WC després es desa per una altra vegada. Ara os haig de dir que ens emportem sempre per fer caca una revista, un conte... Els adults també ho fem no? :r)

Que tingueu molta sort noies!!
Imatge
Roger, ets la nostra alegria!!
Ítaca

EntradaAutor: Ítaca » dv. març 30, 2012 2:09 pm

:-D :-D que bó lo de la revista/conte!

Una cosa, com us ho feu quan sou fora de casa? aneu amb el wc plegable aquell o què? és q algun cop q he provat q en fes a un wc públic (m'ho ha demanat ella), mai n'ha fet... clar, seure-la segon on fot fàstic, i aguantant-la jo, ho veig complicat... m'expliqueu els truquis?
ImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge

Torna a “Els canvis”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::