treure el bolquer

Els bolquers, el xumet..

gegette
:: zebra
Entrades: 1073
Membre des de: dc. ago. 26, 2009 4:44 pm
Ubicació: Salou, TGN

Re: treure el bolquer

EntradaAutor: gegette » dl. abr. 23, 2012 8:05 pm

Hola noies! Us explico la nostra experiència per si a algú li pot servir:
A la llar d'infants ens van dir que començarien a treure bolquers cap al maig-juny, de dos en dos, primer els que nens/nenes que fossin més madurs i preparats.
Ens van dir que començariem els pares a casa el cap de setmana, per exemple treure-li dissabte al matí, abans de vestir al nen i SOBRETOT no posar-li en tot el dia (perquè deien que hi havia pares que de vegades el posaven per pujar al cotxe, o perquè anaven a fer una visita a casa d'algú, etc.), només a la nit al posar el pijama.
Després el dilluns, ells continuarien a l'escola.

La nostra filla no s'ha volgut esperar al maig, ella de vegades demanava fer pipi al WC o la gibrella, però era més com un joc, i no feia res. Fins que a finals de març va demanar al matí i si que en va fer al WC. Li vaig comentar a la mestra i em va dir que ja podiem començar aprofitant la setmana santa.
VAm començar divendres sant, no feia bo, així que no vam sortir en tot el dia, i millor! perquè se'ls va fer tots a sobre! (caca inclosa).
El segon dia igual, excepte l'últim pipi del dia que ja el va fer al WC.
I el tercer dia ja tot al WC, caca inclosa.
Així que va funcionar la tècnica que ens van explicar a l'escola de la meva filla! No sé si és casualitat o què, en tot cas, dir-vos que jo no sabia si era normal que se'ls fes TOTS, TOTS, TOTS a sobre el primer dia i vaig tenir dubtes de si ens havíem precipitat, però no! De cop i volta va canviar el xip i tots al WC!! (fins i tot les caques).
A ella també la va motivar molt el tema "ara sóc gran" i "porto unes calcetes super xules" (li ensenyava a tothom, jajaja!!), ah! i també deixavem sempre la porta oberta (els pares) quan anavem al bany i quan venia curiosa i deia: "qué has fet?", nosaltres deiem "pipi" o "caca" i li ensenyavem amb tota naturalitat, i després tiravem la cadena junts i deiem: "adéu pipi/caca!", etc... com si fos un ritual.
Els dies previs també li vam estar explicant que li treuriem perquè s'estava fent molt gran i que portaria unes calcetes com la seva amiga i la mama... etc, etc.
La Laia té un super amic 5 mesos més gran (sempre estan junts, perquè som veins i també van a la mateixa escola, bé ell a P2 i la Laia a P1) i va ser veure que la Laia ja no portava bolquers i ell per iniciativa pròpia demanar-ho també! (el tema imitació va funcionar també en aquest cas). També ho ha fet com la Laia (normal, van a la mateixa llar, així que tenen les mateixes indicacions) i també tot un éxit.
Jo vaig ser testimoni del seu primer pipi al WC i la cara de felicitat i crits eufòrics no es paguen amb res!

El que és molt important, i en això van insistir molt les educadores, és fer-ho quan els nens estiguin preparats. Bé, això ho sabem totes, per això no entenc que algunes escoles no respectin el ritme de l'infant o l'opinió dels pares... aix!! :ufs:
ImatgeImatge

ImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatge
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

EntradaAutor: Takita » dt. abr. 24, 2012 12:01 am

gretagalgo, com va? per cert, moltes felicitats per a l'Ingrid!

gegette, ostres, em fan ganes de provar aquest mètode, eh? què ràpid! L'únic que no sé si en el punt en que ens trobem ara, seria bo o no.

L'Arnau, continua fent pipi a la gibrella de l'escoleta, però a casa continua sense voler ni asseure's. No sé si, arribat aquest punt, convé que li insistim o esperar que sigui ell qui ens ho demani. Què en penseu?
Ítaca
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

EntradaAutor: Ítaca » dt. abr. 24, 2012 9:11 am

Takita, ostres és curiós q els faci a l'escola, però en canvi a casa no...
Potser jo provaria d'insistir-hi...
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
entrerius
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

EntradaAutor: entrerius » dt. abr. 24, 2012 10:41 am

Takita, l'Arnau fa com l'Omar... es resisteix a casa. Jo em sumo a la teva demanda, com ho puc fer perquè a casa vulgui fer-ho al WC/orinal? que li faci gràcia fer-ho allí?
Tenim contes varis, bolquers-calçotets especials de CARS que no absorbeixen gaire i l'ajuden a ser més conscient de que n'ha fet perquè es no ta més moll, portem quasi un any intentant adquirir una rutina... però encara s'hi resisteix el paio :-D :-D caparrut meu :love: :love:
Jo crec que li fa por, és una situació que no controla i com que des de ben petit tota situació nova li costa, sempre se la mira des de la distància fins que no la veu clara i aleshores si llença... doncs penso que aquesta és igual. No la controla i no se sent segur, per tant la va observant des de la seguretat del bolquer....
El que és una novetat es que de vegades comença a anar la lavabo ell sol per treure's el bolquer moll, quan jo li he insistit de fer-ho, però ho vol fer ell sol, i quan se l'ha tret ja em deixa passar. Suposo que no li agrada admetre que s'ha escapat....
També comença a agafar-se el penis per fer pipí com papa.. però encara no hi arriba massa bé.
Espero que un farà el clic tant esperat i serà bufar i fer ampolles.

Eimy ja heu començat? espero que la teva nena no tingui massa problemes per agafar-ho......crec que els de la teva escola sobrepassen les seves competències per donar-te lliçons de criança i fins i tot de vida....... quan en realitat no son capaços d’avaluar a cada nen per separat, les seves necessitats, la seva evolució.... i en conclusió cercar la manera adequada d’actuar en cada cas. ... a casa meva això té un nom, i no fa gaire per una educadora....

Lluna, al menys a la teva han estat més flexibles

Itaca, com aneu? Ho té superat ja?

Gegette, si ell es deixa treure-li de cop (perquè s’angoixa molt quan ho hem intentat) segur que comencem fora de l’escola, en terreny propi diguéssim

Gretagalgo, ja ens aniràs explicant com aneu.
evawin
:: rateta
Entrades: 178
Membre des de: dc. ago. 12, 2009 9:32 pm

EntradaAutor: evawin » dt. abr. 24, 2012 11:24 am

Noies,
i heu provat que ho faci de peu? Nosaltres vam començar posant-li l'orinal a l'altura del penis i feia el pipi així: ell no volia seure per res al water. Vam passar uns mesos que per fer la caca ens demanava el bolquer, fins que va fer un canvi de xip i actualment ell solet ja va cap al lavabo. Això, sí, el pipi sempre de peu! Evidentment només serveix pels nens això :)
Imatge
Ítaca

EntradaAutor: Ítaca » dt. abr. 24, 2012 12:28 pm

entrerius ha escrit:Itaca, com aneu? Ho té superat ja?

Doncs penso q sí!
No se li ha tornat a escapar cap pipí ni cap cacona :ok: :ok: :ok:
estem força sorpresos de com ha anat tot plegat! estàvem segurs q costaria molt més!!!!
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Takita

EntradaAutor: Takita » dt. abr. 24, 2012 10:07 pm

Noies, l'Arnau ha fet el primer pipi (mini-pipi) a casa!!! :b-))) >.-<: . Abans d'anar a dormir li he tornat a preguntar si volia anar a fer pipi i m'ha dit que no, però només el fet que per fi hagi fet un a la gibrella de casa, ja és molt! A veure què farà demà!
entrerius

EntradaAutor: entrerius » dc. abr. 25, 2012 8:34 am

Bon dia noies :content:

Evawin, el meu fill el pipí no el vol fer a l'orinal, sempre al wc dels grans i ara que ja hi arriba més o menys li fa molta gràcia això que comentes de fer-ho de peus. Però el que li costa realment és acceptar d'anar-hi, resistència al canvi (és d'idees fixes .....)
Es resisteix fa molt de temps i sí que anem fent avenços poc a poc i si ho comparo des del principi hem fet un pas de gegant, però encara no he trobat cap forma que a ell li faci canviar el xip.
De fet des de que va nàixer que no suporta el moment del canvi de bolquer. Mai ha estat un moment agradable per ell i ho continua sent....

Itaca, >.-<: >.-<: molt bé la Txell !!!! ja ho teniu superat :ok:

Takita l'Arnau és tot un campió :ok: ja teniu el primer i segur que anirà rodat.
Ítaca

EntradaAutor: Ítaca » dc. abr. 25, 2012 9:57 am

Molt bé per l'Arnau!!! >.-<: >.-<:
ImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
evawin
Entrades: 178
Membre des de: dc. ago. 12, 2009 9:32 pm

EntradaAutor: evawin » dc. abr. 25, 2012 10:42 am

Hola noies:
Entrerius t'enetenc perfectament, nosaltres ens vam haver d'armar de paciència per tal que fés la caca al water, ja que com he explicat demanava fer-la al bolquer...
Molts ànims i molta paciència!!!
Imatge
Takita

EntradaAutor: Takita » dc. abr. 25, 2012 2:26 pm

Noies, l'Arnau encara va amb pijames amb peus i avui començaré a posar-li dels de nen "gran", perquè ens sigui més pràctic anar a fer els pipis a la gibrella. Em fa l'efecte que ahir a la nit quan li vaig preguntar si volia anar a fer pipi abans de dormir, em va dir que no, perquè ja tenia soneta i no es volia despullar. Aquesta tarda, quan arribem a casa, li tornaré a preguntar a veure si en vol fer.

entrerius, no en sóc cap experta, que ja veus que tot just hi hem començat, però has provat de fer el fet d'anar-hi un moment "diver"? nosaltres, mirem el llibre de l'orinal que li vaig comprar, trec un necesser i va remenant el que hi ha dintre, etc. A veure si adquireix el fet d'anar-hi com un hàbit :ok:

Ítaca, això ja ho teniu superat, eh? molt rebé per la Txell! >.-<:
entrerius

EntradaAutor: entrerius » dc. abr. 25, 2012 3:40 pm

Takita, gràcies per les idees, sempre estan bé :ok: Fa temps vaig obrir un post demanant consell perquè no és volia canviar el bolquer i cada dia me'n liava una que tela.....i tot i que des d'aquell moment hem millorat molt, encara cueja el tema. En aquell moment ja em van recomanar el llibre i en vam comprar 2... el resultat va ser una mica caòtic.
Un llibre sempre el demana quan vol fer caca, el que a ell li vingui de gust i sempre accepta d'anar-hi.... però amb el pipí no hi ha manera.

Aquest migdia, al tornar de l'escola, jo l'he dit que tenia moltes ganes de fer pipí i que anéssim ràpid perquè sinó se m'escaparia.... Ell m'ha dit de fer-lo al carrer i jo l'he contestat que la mama no podia fer pipí al carrer i ell diu tot convençut: "jo sí" i es baixa els pantalons i n'ha fet. L'ha fet molta gràcia veure com el pipí feia carreteres. I desprès tota l'estona es parava, es baixava els pantalons i volia tornar a fer pipí per veure les carreteres... estic segura que si el pogués fer a terra de casa estaria encantat de veure com s'escampa :-D :-D això si que seria divertit :-D
jugapa
Entrades: 1455
Membre des de: dj. oct. 23, 2008 3:36 pm

EntradaAutor: jugapa » dj. abr. 26, 2012 8:19 am

entrerius ha escrit:

Aquest migdia, al tornar de l'escola, jo l'he dit que tenia moltes ganes de fer pipí i que anéssim ràpid perquè sinó se m'escaparia.... Ell m'ha dit de fer-lo al carrer i jo l'he contestat que la mama no podia fer pipí al carrer i ell diu tot convençut: "jo sí" i es baixa els pantalons i n'ha fet. L'ha fet molta gràcia veure com el pipí feia carreteres. I desprès tota l'estona es parava, es baixava els pantalons i volia tornar a fer pipí per veure les carreteres... estic segura que si el pogués fer a terra de casa estaria encantat de veure com s'escampa :-D :-D això si que seria divertit :-D

:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D
L'Omar és la pera!!!!!!!!!!!!
Imatge

Imatge
Eimy
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 574
Membre des de: dt. nov. 27, 2007 5:02 pm

EntradaAutor: Eimy » dj. abr. 26, 2012 8:33 am

L'Ariadna ahir va fer els seus primers pipís a la gibrella :p-) :p-) >.-<: >.-<: tot i que no tots,..., però pels que va fer a dins la vam felicitar :content:
:r) quina gràcia entrerius el teu fill amb fer carreteres :-D
Què bé takita! l'Arnau cada dia ho fa millor :ok:

A veure si anem avançant així de ràpit i la seva mestra té raó sobre que la nena ja està preparada. De moment no hi he tornat a parlar sobre el tema.
Imatge
Imatge
Takita

EntradaAutor: Takita » dj. maig 03, 2012 11:49 pm

Noies, com va?
Aquests dies de Pont l'Arnau no ha volgut fer cap pipi a la gibrella, però dimecres a la Llar en va tornar a fer; em té ben descol.locada :-:) .
I avui, també a la Llar, ha fet la primera caca! :b-))) Demanar, no en demana, fa perquè el van asseient a la gibrella, però bé, mica en mica.

Eimy, molt bé per l'Ariadna! >.-<:

entrerius, què bo, l'Omar! ;-))) . A tornat a fer més carreteres? :-D
entrerius

EntradaAutor: entrerius » dv. maig 04, 2012 11:11 am

Eimy, com va l'Ariadna? continua fent-los a la gibrella? molt bé per aquests pipís :content: >.-<:
A veure com respiren els de l'escola....

Takita, tranquil.la, segurament no arribarà a negar-s'hi tant temps com el meu caparrudet :love:

Ítaca, vosaltres ja ho teniu superat no?

Gretagalgo, com aneu vosaltres? Com ho porta la Ingrig?

Nosaltres continuem sense demanar-los. Algun dia al carrer, si veu a algun nen o si recorda les carreteres ;-) però a casa CAP!!! i a l'escola com que el fan seure de tant en tant a l'orinal, doncs sempre n'encerta algun, però per voluntat de la mestra, no pas pròpia :-:)
A veure si el puc convèncer de posar els calçotets aquest cap de setmana i anem fent pràctiques de "seguretat" ......
Ítaca

EntradaAutor: Ítaca » dv. maig 04, 2012 12:28 pm

Entrerius, és la bomba l'Omar! :-D :-D :-D

Takita, la Txell també va fer la primera cacona a la llar, i després va seguir fent-les a casa! Segur q l'Arnau en res ho tindrà totalment controlat!!!!

Doncs si, no ho diré massa alt, però sembla q ho tenim controlat!
La Txell ja ni tan sols espera q l'acompanyem... ens diu pipi! i marxa soleta a la gibrelleta (vaig darrera per ajudar-la a baixar-se els pantalonsi per controlar el què, pq si la deixo sola, ella mateixa llença el pipi i/o la caca i tira de la cadena! >.-<: , però a vegades lia un bon merder ;-) !)
ImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Raqueleta
Entrades: 8600
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

EntradaAutor: Raqueleta » dv. maig 04, 2012 12:50 pm

M'apunto al post, que estem en ello...
Vam començar el dia 18 d'abril i jo trobo que anem lents, però vaja, que no la vull forçar.
A la llar porten un altre ritme dels que he llegit per aquí, primer van començar una estoneta i ara ja estem que només li posem per a dormir, però el cap de setmana passat encara si sortíem de casa més d'una hora i mitja o dues hores li posàvem (per indicació de la mestra i perquè encara no la veiem massa preparada per a avisar-nos...).
Abans ja demanava de tant en tant fer pipi i des que hem començat a casa només ho ha demanat un cop (i feia mesos que ja ho demanava de tant en tant!). Altres cops ho ha demanat però quan ja s'estava fent el pipi així que no ha servit de gaire...
Li preguntes que on es fa pipi i ella et contesta que a "l'uninal o al vater", o sigui que s'ho sap, però a l'hora de la veritat... pipi al canto.
La llevo a les 7.30h, de seguida la poso a fer pipi, fa quatre gotes, li pregunto si segur que no en té més i a la mitja hora, quan estem a punt de sortir de casa, pam, la gran pixarada i corre a canviar-la de roba.
I demà si fa bo volíem anar a passar el dia al zoo (és el meu regal del dia de la mare) però no sé què fer, la veritat. Tot el dia per allà sense bolquer i sabent que en un 98% de possibilitats es farà els pipis a sobre em fa molt de pal, perquè no serà còmode anar canviant la roba ni guardant la roba bruta. I tenir-la tot el dia amb bolquer tampoc ho veig clar. Què faríeu?

Ah, afegeixo que jo crec que la Clara no estava encara preparada per a treure el bolquer tot i que de tant en tant ho demanava, però ho vam haver de fer perquè ella ja volia deixar el bolquer i "ser gran"...
Raqueleta l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. maig 04, 2012 12:56 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Ítaca

EntradaAutor: Ítaca » dv. maig 04, 2012 12:55 pm

Compra un orinalet portàtil i cada 15 minuts la poses... a nosaltres quan som pel carrer, ens va de conya :ok:
ImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Raqueleta
Entrades: 8600
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

EntradaAutor: Raqueleta » dv. maig 04, 2012 12:59 pm

Ítaca ha escrit:Compra un orinalet portàtil i cada 15 minuts la poses... a nosaltres quan som pel carrer, ens va de conya :ok:

No sabia ni que existien... i això d'on ho trec d'avui per demà? ?-)

Torna a “Els canvis”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::