llar d'infants sí o no?

Canvia el seu entorn: professores i amics.

ajulia
:: puça
Entrades: 31
Membre des de: dg. nov. 07, 2010 11:44 am

llar d'infants sí o no?

EntradaAutor: ajulia » dl. juny 18, 2012 10:02 pm

hola,
el meu cap està a punt de petar... no hem entrat a la llar d'infants que volia i la veritat és que ara dubto molt de si portar a la petita a les altres llars d'infants del poble. D'aquí una setmana farà un any i tinc importants dubtes.
No tenim la necessitat de portar-la, ja que entre la meva mare i jo (faig reducció de jornada) pensem que la nena estaria la mar de bé, però m'assalten els dubtes de si li convé anar a la llar pel tema de sociabilització, adquisició d'hàbits,etc...
Em podeu donar la vostra sàvia experiència? Moltes gràcies
Elidé
:: dofí
Entrades: 3386
Membre des de: dc. maig 02, 2007 10:00 pm
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Re: llar d'infants sí o no?

EntradaAutor: Elidé » dl. juny 18, 2012 10:23 pm

Quina edat té la teva nena?
Pel que fa a la socialització, els nens no juguen amb altres nens fins al voltant dels 3 anys (abans, com a molt, juguen l'un al costat de l'altre...). Quant a l'adquisició d'hàbits i rutines, la veritat és que va molt bé, almenys aquesta ha estat la meva experiència!!!
Resumint, si la teva filla té dos anys o està a punt de fer-los, t'ho recomanaria al 100%, però si ha d'entrar a P1 i pots prescindir de la llar, no és mala idea que es quedi a casa, s'estalviarà molts refredats i dormirà les hores que voldrà :ok:
Niu
:: girafa
Entrades: 2559
Membre des de: dj. abr. 27, 2006 7:27 pm

EntradaAutor: Niu » dl. juny 18, 2012 10:33 pm

Jos...
Niu l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. des. 06, 2012 10:34 am, en total s’ha editat 1 vegada.
ajulia
Entrades: 31
Membre des de: dg. nov. 07, 2010 11:44 am

EntradaAutor: ajulia » dl. juny 18, 2012 10:40 pm

Elidé, la nena farà un any, hauria de fer P1.
Ja tinc clar que tant petits no juguen els una amb els altres, però ho deia en el sentit d'estar en contacte amb altres nens, haver de compartir...etc.
Niu, m'has fet somriure dient "jo crec que has estat de sort que no entrés..."
Gràcies pels vostres consells
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » dl. juny 18, 2012 10:51 pm

Jo també la deixaria amb l'àvia, sens dubte. I tanquil.la, que ja tindrà temps, ja, de relacionar-se amb nens. Penso com la Elidé, si tingués dos anys si que li portaria, però amb un, no.
bagueleta
Entrades: 22
Membre des de: dl. feb. 14, 2011 8:22 pm

EntradaAutor: bagueleta » dt. juny 19, 2012 1:42 am

El meu fill va començar a anar-hi als 15 mesos i n'estem molt contents. Jo no veig això que no es relacionin amb els altres nens... Jo recordo que quan tan sols feia un parell de mesos que hi anava, quan algun nen faltava, el meu fill demanava per ell. I cada dia al marxar fa una abraçada a un parell de nenes amb qui té més "relació" (suposo que és aquesta la paraula adequada...).
De la mateixa manera, si bé no juguen a jocs conjunts, sí que fan activitats alhora, com ara estar en una mateixa taula 2 o 3 nens, i passar-se pilotetes de colors, o regar una planta plegats.
Esclar, que estic parlant d'una aula petita, de 8 alumnes i 2-3 mestres.
jllt
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 326
Membre des de: ds. feb. 04, 2012 9:03 pm
Ubicació: Pirineu

EntradaAutor: jllt » dt. juny 19, 2012 8:13 am

Com la majoria que t'ha contestat fins ara, penso que la teva nena enlloc estarà millor que a casa, entre la seva àvia i la seva mare. Les llars d'infants, com em va dir la doctora dels nostres nens, són una necessitat per a nosaltres els pares, però no per als fills. Segons ella, la mateixa sociabilització que fan a la llar la fan també al parc, i a part hi ha tota la pesca del que t'estalvies en contagis. Les nostres dos criatures, que tenen dos i tres anys, no han anat a la llar d'infants. D'acord que jo vaig deixar de treballar perquè no em podia combinar de cap manera la feina amb criar dos crios tan seguits, i si jo estava a casa i sense guanyar ni un duro, no tenia sentit portar-los a la llar (a part que al nostre poble no n'hi ha, hauríem hagut de fer o cinc o vuit quilòmetres), però no me'n penedeixo en absolut. El que veig és que són dos criatures sociables, simpàtiques, que aprenen a compartir, i que s'estiguin a casa no vol dir que no estiguin en contacte amb altres criatures, perquè cada dia sortim bones estones a passeig i sempre trobem una criatura o una altra. I a més, hem passat dos hiverns sense anar més enllà de mocs i estornuts. Ni una visita al metge. Penso que tot això ha de ser una bona inversió de cara al futur. I pensa també una mica en tu, segur que aniràs a treballar molt més tranquil·la.
CISCA
:: gosset
:: gosset
Entrades: 478
Membre des de: dc. juny 23, 2010 9:32 am

EntradaAutor: CISCA » dt. juny 19, 2012 8:21 am

La meva filla començarà ara al setembre, amb 2 anys. El primer any l'ha tingut la meva mare, no la veig gens diferent als altres nens que si van a la llar.
martaBCN
Entrades: 2063
Membre des de: dj. gen. 03, 2008 9:32 pm

EntradaAutor: martaBCN » dt. juny 19, 2012 8:43 am

Doncs el meu nen va desde els 4 mesos i la veritat que jo si sóc partidaria de la llar d'infants, adquireixen uns hàbits, aprenen a dinar solets, i si que es relacionen amb altres nens i juguen.
En quant a malalties pensa que quan comenci el cole encara que no hagi anat a la guarderia no es lliurarà d'agafar reredats, bronquitis, etc per tant això ho passen tots.
Imatge Imatge
entrerius
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

EntradaAutor: entrerius » dt. juny 19, 2012 8:56 am

A casa tenen atenció individualitzada, a la llar la comparteixen amb altres..... en principi, en aquesta edat, és millor donar tota l'atenció possible.

Què és millor? doncs jo et diria que depèn de l'àvia, depèn del nen i depèn de l'educadora que li toqui (més que de la llar en sí). Hi ha nens que van amb tothom i no pateixen, i n'hi ha d'altres (com el meu) que els hi costa moltíssim adaptar-se. N'hi ha que estan súper contents s'ho passen molt bé i per d'altres és una autèntica tortura.
En aquest procés influeix molt el bon rotllo que pugui tenir amb l'educadora, és bàsic que se senti segur i aquesta seguretat no la donen les instal•lacions, ni els títols ni l'experiència.... la dóna l'adult que els té a càrrec.

I el tema de l'àvia dependrà de com és ella, quina atenció li pot donar i si el espai on han d'estar està preparat físicament per rebre un petit que tot ho toca, que tot ho vol i que contínuament necessita que li vagin al darrere. Moltes àvies no poden fer aquesta feina perquè el cos no els hi permet. El nen necessita explorar, no pot parar un minut, necessita constantment canviar d'activitat..... i l'àvia necessita que s'estigui quiet ...... de vegades és incompatible.
Quan ja són més grans (3 anys) l'àvia pot estar asseguda igual i el nen fa la seva, però amb 1-2 anys és una tasca molt dura pels pares, ja no et dic pels avis......

En fi, massa no t'he aclarit, jo et diria que ho valoris tot abans de prendre la decisió.... però per poc que puguis i que l'àvia pugui, sens dubte a aquesta edat millor és amb vosaltres.
Els hàbits els pot aprendre a casa i la socialització cap als 3 anys, abans sols competeixen per les joguines i sobretot per l'atenció....
Ítaca
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

EntradaAutor: Ítaca » dt. juny 19, 2012 9:03 am

Jo també et recomano q la portis a partir dels 2 anys...
La meva nena sempre l'han cuidat mons pares, però vèiem q potser en la parla anava una mica enrere (comparat amb altres nens de la seva mateixa edat), i q com ella és molt sociable i li encanten els nens, li aniria de conya. AIxí q la vem apuntar al novembre, quan la nena tenia 26 mesos, i el progrés ha estat espectacular! ara parla pels descosits! :-D

Amb els avis estan de conya, però jo recomano la llar ni que sigui mig any abans de començar p3... s'acostumen a una rutina!
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Elidé
Entrades: 3386
Membre des de: dc. maig 02, 2007 10:00 pm
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

EntradaAutor: Elidé » dt. juny 19, 2012 9:10 am

Llegint algunes respostes, vull aclarir que jo no sóc contrària a les llars d'infants, al revés! La meva experiència és totalment positiva, però, seguint el fil que ha obert l'Entrerius, la meva filla és una nena molt independent i inquieta, i a partir dels 18 mesos jo ja no sabia què fer per entretenir-la a casa (vaig molt mancada d'imaginació). Ella sempre ha anat encantada a la llar, i de fet els caps de setmana sovint agafa la motxilleta i se'n va cap a la porta, deixant-nos clar que té ganes d'anar a la llar...
Quant a les malalties, és veritat que quan comenci a l'escola n'agafarà, però també està demostrat (i ho recalquen tots els pediatres) que a partir dels 2 anys augmenten les defenses dels nens, per això abans d'aquesta edat ells sempre aconsellen que no vagin a la llar si es pot evitar.
Jo estic amb l'Entrerius, és important valorar com és l'àvia, com ets tu i com és la teva nena per saber si és millor portar-la a la llar o mantenir-la a casa, perquè és ben cert que hi ha una edat crítica en què cal desplegar tota la imaginació i recursos del món per poder entretenir-los i seguir el seu ritme...
montsebd
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 63
Membre des de: dl. feb. 01, 2010 10:02 am
Ubicació: Lleida

EntradaAutor: montsebd » dt. juny 19, 2012 9:14 am

Personalment crec que amb 1 any és millor que estigui amb l'àvia, mare, ... en un entorn familiar. Nosaltres ho vam fer així.
I al fer els 2 anys la vam apuntar a P2 a mitja jornada, perquè s'anés familiaritzant en un entorn diferent, jugués i compartiís amb altres nens. L'experiència ens ha anat força bé.I crec que ara estarà més preparada per afrontar el canvi a P3.
Imatge
soleilua
Entrades: 2568
Membre des de: dv. jul. 16, 2010 4:42 pm

EntradaAutor: soleilua » dt. juny 19, 2012 9:53 am

Està clar que amb qui millor estarà és amb l'àvia i amb tu, però mira, nosaltres a l'Arlet l'hem apuntat a la llar pel setembre. Tindrà 8 mesos acabats de fer, i se la podria quedar l'àvia, però no hi anirà tot el dia. La portarem sobre les 11h (el meu marit comença a treballar a les 12h), i l'aniré a buscar jo a les 14h quan plegui. Els dilluns no treballem, i no la durem, i els divendres l'àvia l'anirà a buscar a quarts d'1. S'hi estarà poquetes hores, però ja ens agrada que hi vagi i desconnecti també una mica de tanta iaia i tanta tieta...
És que ara pobreta va d'unes mans a unes altres, un dia amb ma tieta, un dia amb la iaia, un dia amb mun germà, el cap de setmana amb els meus pares... I creiem que també estarà bé que tingui una rutina més fixe.
xinxineta
:: peixet
:: peixet
Entrades: 255
Membre des de: dt. feb. 21, 2012 5:20 pm

EntradaAutor: xinxineta » dt. juny 19, 2012 9:59 am

Doncs jo soc partidaria de les llars d'infants. Nos li vam portar des dels 7 mesos, i jo li vaig notar molt de canvi, pero sobretot aquest any, que a apres a menjar sol, xerra com un condemnat, i si que juguen amb altres nens. Crec que s'espavilen mes. Si que ho agafen tot, pero sempre pasa el primer any de llar d'infants. Ara es una cosa molt personal de cada familia.
Imatge

Imatge
pucpuc
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1394
Membre des de: dc. maig 21, 2008 6:51 pm
Ubicació: catalunya

EntradaAutor: pucpuc » dt. juny 19, 2012 10:12 am

Com a casa enlloc! jo le tingut al mati amb una cangur i a la tarda 2 horetes a la llar d'infants. I t'asseguro que amb la cangur a estat molt mes ates i estimulat que a la llar d'infants.
Respecte a que aprenen mes , no estic d'acord aixo depen de cada nen i de les experiencies que va vivint, jo no crec en la regla de 3 desde que va a la guarderia s'espavila mes, segurament coincideix amb el seu moment maduratiu etc
pero si a casa li ensenyes tambe apren a fer le scoses autonomament amb mes pau i tranquilitat i molt millor tu asseguro.
merisc
Entrades: 2715
Membre des de: dg. jul. 15, 2007 7:18 pm

EntradaAutor: merisc » dt. juny 19, 2012 10:42 am

Jo estic d'acord amb la majoria, com a casa enlloc, la meva ha fet ara p3 i el tema malalties és relatiu, va estar malalta un parell de cops durant el primer trimestre i ara desde desembre que no es posa malalta per faltar al cole. La resta, doncs cada nen té una evolucio i proces d'aprenentatge i socialitzacio. M'he trobat tant amb nens que venien de llar d'infants que els ha costat seguir el ritme de la resta de la classe com a l'inrevés. Jo penso que si no hi ha necessitat de portar-los millor a casa
Imatge

Imatge
Imatge
charito
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

EntradaAutor: charito » dc. juny 20, 2012 9:09 am

Jo si estic aprenent alguna cosa es que cada nen i cada familia son diferents i son els pares els que han de valorar que es el millor.

La meva experiencia personal ha estat que el Quim es un nen espabilat i molt inquiet, sociable, necessita activitat continua i reptes. Anar al parc mati i tarda es feia monoton i fer activitats amb ell era complicat, a la classe de massatge ens van dir que millor que no perque es movia massa :-)

Els avis esta be una estona pero ma mare acaba esgotada sobretot a partir de l'any que ja caminava i tampoc em semblava just per ells perque son dels que van a esmorzar amb amics, al gimnas etc.

Amb 9 mesos vam decidir portarlo a la llar 3 horetes al mati i a partir de l'any fins les 5.

Ell hi va super content i s'ho passa molt be, canten, ballen, fan psicomotricitat, etc. A nivell de relacionarse amb nens si que es cert que no juguen entre ells pero si interactuen, s'abracen, ballen, es fan petons, tenen els seus amiguets (si li preguntes a qui s'estima a mes del papa i la mama diu la nuria!).

Pel que fa als habits i rutines es una passada, aprenen a fer cua i esperar el seu torn, a seure i escoltar, a menjar solets i recollir el plat i el pitet...

D'enfermetats, en el nostre cas el pobre va pillar tot abans d'anar a la guarde perque era hivern. Quan el vam portar a l'abril ja feia mes bo i nomes va faltar un parell de dies. Aquest any ha anat molt be i nomes ha faltat 3-4 dies en tot el curs.

En fi jo crec que l'experiencia es positiva, i el millor potser es portarlo nomes al mati unes horetes, ell es distreu, l'avia fa la seva i despres dina tranquil i a la tarda parque.

Ja ens explicaras q tal!
charito
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

EntradaAutor: charito » dc. juny 20, 2012 9:29 am

Ah i una cosa que m'ha cridat l'atencio es que a vegades anem al parc i hi ha algun nen que es tira a sobre del Quim amb unes ganes pobret, pregunto si va a la llar i normalment em diuen que no, no dic que siguin tots pero si que hi ha nens a partir de l'any/any i mig que tenen ganes de d'estar amb altres nens.
Ítaca
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

EntradaAutor: Ítaca » dc. juny 20, 2012 10:01 am

En part teniu raó en això q com en casa enlloc, sobretot pel q fa a les malalties, q des q la Txell va començar la llar al novembre, ha estat malalta cada dos per tres... però, com diu la soleilua, també veig com possitiu el fet q així desconnecten d'estar tot el dia amb gent gran...
Cada família i cada casa sap lo seu i té els seus mètodes, però en el nostre cas, tot i tenir pati, no tenim cap parc prop de casa, o sigui q la nena no anava mai al parc a jugar amb altres nens, i veiem clarament q ella ho necessitava... es passava tot el dia amb mons pares, i això q ma mare és súper activa i es tira per terra a jugar amb ella i el q faci falta, però no és el mateix...

Nosaltres, de fet, sol la portem 3 hores... de 9-12 però penso q és més q suficient :ok:
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge

Torna a “De l'escola bressol a la educació infantil.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::