No vol fer caca al vàter...
No vol fer caca al vàter...
Hola noies!!
El meu fill està a punt de fer 3 anys. Fa més de mig any que hem tret el bolquer tant de dia com de nit i amb el pipí, superbé, només se'n va escapar un!!! Però la caca és una altra història...
Ell controla perfectament perquè quan té caca vé i em demana que li posi un bolquer per fer-la i quan ha acabat també m'ho diu però fer-la al vàter res de res. Ho vaig consultar a la pediatra i em va dir que li posés un supositori de glicerina i l'assentés al vàter, que en 5-10 minuts l'hauria fet i veient que no passava res, la faria a partir de llavors. Evidentment, ho vaig provar però el resultat van ser dues hores i quart sentats al vàter i 5 dies seguits sense fer caca, supositori inclòs!!!
Ho he provat tot, amb contes, cançons, a les bones, a les males... però he esgotat els recursos. No us diré pas que em tregui la son perquè penso que ja acabarà fent-ho però si que us agraïria algun consell si alguna de vosaltres s'ha trobat en un cas similar. Ell ara començarà P3 i potser al cole ho farà sense cap problema, però ja anant a la llar s'aguantava fins a ser a casa...
Moltes gràcies!!
El meu fill està a punt de fer 3 anys. Fa més de mig any que hem tret el bolquer tant de dia com de nit i amb el pipí, superbé, només se'n va escapar un!!! Però la caca és una altra història...
Ell controla perfectament perquè quan té caca vé i em demana que li posi un bolquer per fer-la i quan ha acabat també m'ho diu però fer-la al vàter res de res. Ho vaig consultar a la pediatra i em va dir que li posés un supositori de glicerina i l'assentés al vàter, que en 5-10 minuts l'hauria fet i veient que no passava res, la faria a partir de llavors. Evidentment, ho vaig provar però el resultat van ser dues hores i quart sentats al vàter i 5 dies seguits sense fer caca, supositori inclòs!!!
Ho he provat tot, amb contes, cançons, a les bones, a les males... però he esgotat els recursos. No us diré pas que em tregui la son perquè penso que ja acabarà fent-ho però si que us agraïria algun consell si alguna de vosaltres s'ha trobat en un cas similar. Ell ara començarà P3 i potser al cole ho farà sense cap problema, però ja anant a la llar s'aguantava fins a ser a casa...
Moltes gràcies!!
Re: No vol fer caca al vàter...
Hola Jalina, jo no puc pas donar-te cap Consell, perque estem igual que tu. El pipi superbe pero la caca no hi ha manera. Si alguna vegada li ve "l'apreton" al carrer i no portem bolquer, se la guanya sense cap problema. Jo crec que en el cas de la nostra filla ve en part motivat peruq esta acostumada a fer la caca de peu. No sap apretar assentada, i ara estem "practicant" fer-la aixi amb el bolquer, pero li costa molt. Em falta probar el tema de supositori...
Hola noies:
Nosaltres vam estar igual l'any passat. Al water no es volia assentar de cap manera: el pipi el feia dret i per la caca sempre demanava el bolquer. Només necessiteu una mica de paciència i esperar que faci el canvi de xip. Quan tenia caca a casa, li deiem que s'asentés al water, però no hi havia manera. Fins que un dia, sense haver fet res d'especial, s'hi va assentar. Ja us ho dic, és qüestió de paciència i d'anar-li insistint sense forçar-lo. Nosaltres vam estar uns 3 mesos així. A veure com us va!!!
Nosaltres vam estar igual l'any passat. Al water no es volia assentar de cap manera: el pipi el feia dret i per la caca sempre demanava el bolquer. Només necessiteu una mica de paciència i esperar que faci el canvi de xip. Quan tenia caca a casa, li deiem que s'asentés al water, però no hi havia manera. Fins que un dia, sense haver fet res d'especial, s'hi va assentar. Ja us ho dic, és qüestió de paciència i d'anar-li insistint sense forçar-lo. Nosaltres vam estar uns 3 mesos així. A veure com us va!!!
Al meu fill també li va costar fer la caca a l'orinal, se l'aguantava i plorava molt. Van ser unes dos setmanes duretes però ara ja està, l'assentavem sovint i aplaudiem tots quan feia pipi i caca.
Ara ja no es fa res a sobre, però encara no ens ho diu. Li notes per la cara i els moviments i seguim una rutina de cada dos hores més o menys assentar-lo.
Això si quan estem fora de casa no vol fer-ho a cap wc.
Com ho feu?
Quan passen a casa de l'orinal al wc?
Gràcies
Ara ja no es fa res a sobre, però encara no ens ho diu. Li notes per la cara i els moviments i seguim una rutina de cada dos hores més o menys assentar-lo.
Això si quan estem fora de casa no vol fer-ho a cap wc.
Com ho feu?
Quan passen a casa de l'orinal al wc?
Gràcies
Primer de tot dir que no en sóc cap experta, doncs no fa gaire que li hem tret el bolquer a l'Arnau, però el que m'ha sobtat és això de posar-li el bolquer perquè faci caca i després treure-li. Nosaltres, el que vam fer és que quan el vam veure preparat, perquè demanava quasi tots els pipís i algunes caques (aquestes sempre costen més), li vam treure definitvament, excepte per la nit. Quan es feia alguna caca a sobre, li sabia molt greu, així que va acabar per a demanar de fer-les totes a l'orinal.
Quan sortim, com que s'aguanta bastant, fa pipí i caca als wc. Els pipís els fa dret si els wc són dels baixets i, sinó, jo l'agafo i els fa "assegut" i les caques, el mateix, l'agafo i les fa.
Penso que el problema és que com que està acostumat a fer-les al bolquer, no les fa al wc o a l'orinal.
Quan sortim, com que s'aguanta bastant, fa pipí i caca als wc. Els pipís els fa dret si els wc són dels baixets i, sinó, jo l'agafo i els fa "assegut" i les caques, el mateix, l'agafo i les fa.
Penso que el problema és que com que està acostumat a fer-les al bolquer, no les fa al wc o a l'orinal.
Nosaltres encara no hem arribat a aquesta fase però la meva neboda tb li passava, que el pipi perfecte però la caca havia de ser amb bolquer.
El que feien, era posar-li un bolquer i l'asseien al wc, i al final (2-3 setmanes), 3 dies abans de començar P3, va fer la caca al wc i la tia super contenta, i dient que no passava res.
no sé, igual per provar.
El que feien, era posar-li un bolquer i l'asseien al wc, i al final (2-3 setmanes), 3 dies abans de començar P3, va fer la caca al wc i la tia super contenta, i dient que no passava res.
no sé, igual per provar.
La Jana tampoc vol fer caca ni al orinal ni al vàter. Quan en té ganes ens demanar un bolquer per fer-lo i després ens avisar per netejar-la.
Takita si no li posem el bolquer ens montar un pollastre i s'aguanta la caca. Hem optat per anar-l'hi venent la moto del vàter però sense forçar-la a veure si canviar el xip.
De fet, tant el canvi de fer el pipi del bolquer a l'orinal i després al vàter el va fer ella d'un dia per l'altre sense fer nosaltres res d'especial. El que es nega en rotund és a fer el pipis als vàter "ajenos" però en canvi li encanta regar els arbres i les plantetes
. El problema el tenim quan estem en un restaurant o centre comercial sense cap natura verda aprop i acabo posant-li el bolquer per fer pipi doncs em sap greu que s'ho faci a sobre. Doncs no es que no controli sinò que m'ha sortit escrupolosa.
A veure si superem aviat aquesta fase!
Takita si no li posem el bolquer ens montar un pollastre i s'aguanta la caca. Hem optat per anar-l'hi venent la moto del vàter però sense forçar-la a veure si canviar el xip.
De fet, tant el canvi de fer el pipi del bolquer a l'orinal i després al vàter el va fer ella d'un dia per l'altre sense fer nosaltres res d'especial. El que es nega en rotund és a fer el pipis als vàter "ajenos" però en canvi li encanta regar els arbres i les plantetes
. El problema el tenim quan estem en un restaurant o centre comercial sense cap natura verda aprop i acabo posant-li el bolquer per fer pipi doncs em sap greu que s'ho faci a sobre. Doncs no es que no controli sinò que m'ha sortit escrupolosa.A veure si superem aviat aquesta fase!
Takita, el tema de fer la caca al bolquer és perquè la pediatra em va dir que era molt dolent que el nen s'aguantés la caca ja que això podia portar problemes de restrenyiment en un futur i com que no hi ha manera que la faci al vàter (és capaç d'estar 5 dies sense fer-ne si no li poso bolquer) he acabat optant per posar-li bolquer perquè la faci. Potser tens raó i és tema de mal hàbit...
Jalina i monseta, ara ho entenc. Imagino que ja heu provat d'explicar-li. Si no ho heu fet, també podeu provar amb algun llibre que parli del tema, a nosaltres ens va anar bé.
El cas del nostre nen és aquest: li vam treure els bolquers quan estava a punt de fer els tres anys, l'hivern passat, ja que ho havíem provat l'estiu dels dos anys i mig i no hi va haver manera, no estava preparat. A l'hivern em va dir de fer pipí al vàter i des de llavors el pipí està més que controlat, tant de dia com de nit. Però la caca és tota una altra història: portem gairebé nou mesos fent-nos la caca "a sobre", com diu ell. Sap que l'ha de fer al vàter i em diu: "demà li faré mama, no et preocupis", però aquest "demà", de moment no arriba. Normalment no m'hi enfado, però cada dia li dic lo mateix: "te'n recordes on s'ha de fer la cacal?" Al començament, quan el veia que s'amagava per fer caca, li deia que no la fes a sobre i que anéssim a l'orinal, o al vàter, on ell vulgués. Però només vaig aconseguir que anés restret i vaig acabar per dir-li que era igual on la fes, però que n'havia de fer, no es podia guardar la caca a dins. Alguna vegada he aconseguit que s'assegui a l'orinal quan sembla que es vol amagar per fer-ne, però s'hi asseu, s'hi està una estona, s'aixeca perquè diu que ja no en té ganes, i al cap de cinc minuts em ve, mig d'amagat, i em diu: "mama, he fet caca". I així portem nou mesos. La veritat és que la pediatra no li ha donat mai cap importància, sempre em diu lo mateix: tranquil·la, que el dia que menys t'ho esperis farà el canvi de xip com va passar amb el pipí. I així anem fent, esperant que arribi aquest dia, que tardarà més o menys, però sé que arribarà.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |