Vòmits, quê fer?

Alèrgies, otitis, problemes..

Albercoca
:: granota
Entrades: 229
Membre des de: dl. març 19, 2012 3:13 pm

Vòmits, quê fer?

EntradaAutor: Albercoca » dg. nov. 25, 2012 7:54 am

Hola a totes, ahir el meu nen no va voler menjar en tot el dia, jo li anava oferint de tot però no hi havia manera... I el vaig posar a dormir d'hora perquè m'ho demanava. Jo li dono pit per dormir, però no s'adormia així que vam tornar al menjador quan de sobte es va posar a vomitar. Va ser molt aparatós, i la veritat és que, com no vomita mai, em vaig sentir una mica desorientada... Ell es va espantar i Només Volia estar als meus braços. Després de tot això li vaig oferir aigua però no va voler i el vaig portar de nou a dormir amb el pit i s'hi va quedar dormit.
El meu dubte és què fer en aquests casos, perquè quan jo he vomitar algún cop sí que necessito treure'm el mal gust de la boca amb alguna cosa... Suposo que el millor és seguir el que et demani la criatura, ell té 20 mesos però encara no s'expressa amb paraules. Grácies!
soleilua
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2568
Membre des de: dv. jul. 16, 2010 4:42 pm

Re: Vòmits, quê fer?

EntradaAutor: soleilua » dg. nov. 25, 2012 8:53 am

Jo crec que t'has de guiar per el que creus en aquell moment que necessita el teu fill. Si tu li vas oferir aigua i no en va voler, en canvi, li vas oferir pit i sí, doncs ja està! Ell, encara que no es pugui expressar verbalment, ja et diu el que necessita, i crec que vas fer molt bé.
jllt
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 326
Membre des de: ds. feb. 04, 2012 9:03 pm
Ubicació: Pirineu

EntradaAutor: jllt » dg. nov. 25, 2012 9:31 am

Jo també penso que ja vas fer ben fet. Les (poques) vegades que els nostres dos nens han vomitat (ja sigui per mocs quan eren més petits, o per un virus recent que hem passat tot just aquesta setmana), tant és que digui la teoria i el que jo he provat per experiència i puc pensar que va bé: ells hi ha vegades que no han volgut res de res i d'altres que s'han fet uns bons tips de beure aigua. El que suposo que la majoria et dirà que és molt contraproduent és forçar-los a prendre res que ells no vulguin.
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » dg. nov. 25, 2012 12:04 pm

Normalment, si han vomitat s'ha d'esperar una estona per veure si hi torna. Si no torna a vomitar, el millor és donar-li aigua amb sucre a culleradetes per veure si ho tolera o pit perquè no es deshidrati. Si ho tolera, millor oferir una mica de pa torrat, però sense forçar. Si fas pit, el tema és més senzill. No et preocupis pel menjar, dona-li pit a tothora. I el més important, no el forçis a menjar, si vol menjar alguna cosa que sigui algo lleuger i de fàcil digestió i sempre que sigui algo que a ell li vingui de gust. Si per un dia no menja res, no et preocupis, el millor és que begui molt líquid (però no tot de cop, sino a poc a poc).
cuski
:: rateta
Entrades: 188
Membre des de: ds. set. 01, 2012 1:20 am

EntradaAutor: cuski » dg. nov. 25, 2012 3:05 pm

Hola,
Jo m'he trobat amb el mateix amb el meu fill, només s'adorm al pit i després d'una bona estona mamant, gairebé a punt d'adormir-se m'ho treia tot, et dono alguns consells que a mi m'han anat molt bé:
-dona-li al pit tu assentada al llit, que ell pugui estar com més incorporat millor, quan hagi passat una estona després d'haver acabat l'estires a poc a poc, però que quedi també una mica dret, amb coixins sota al matalàs jo ho he fet,´el pit és bo però al ser líquid ho treuen més fàcilment.
-de menjar pots donar-li en petites quantitats, pa torrat, arròs blanc, patata xafada amb una mica de pastanaga... i sucs de fruita naturals, l'important és que no es deshidrati, si compagines pit i alguna altre coseta durant el dia no hi ha probema.
A nosaltres aquestes cosetes ens han funcionat, molta sort!
Albercoca
Entrades: 229
Membre des de: dl. març 19, 2012 3:13 pm

EntradaAutor: Albercoca » dg. nov. 25, 2012 5:09 pm

Moltíssimes gràcies a totes pels consells! Avui li he anat oferint sucs i aigua, no ha menjat gaire, però sembla que ja es troba més bé. Una abraçada.
Akanne79
Entrades: 196
Membre des de: dl. nov. 14, 2011 2:22 pm

EntradaAutor: Akanne79 » dg. nov. 25, 2012 8:10 pm

El millor es seguir el teu instint i intentar entendre el que ell vol, no forçar-lo a menjar res si no vol i si només vol braços i no li ve de gust pendre res doncs oferir-li unes horetes més tard i veure com reacciona
bertian
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1919
Membre des de: dl. feb. 13, 2012 9:26 am

EntradaAutor: bertian » dl. nov. 26, 2012 11:08 am

Jo ara recentment que la Berta va tenir gastrointeritis i va vomitar quan la vaig portar a la pediatra em va dir el següent:

- que el pit era el millor que li podia donar. Segurament seria la única cosa que li vindria de gust a ella. Però que millor donar-li pit POC I SOVINT. Que s'estigués molta molta estona mamant perquè llavors amb l'estómac més sensible era més probable que tornés a vomitar.

- que si a ella li venia de gust, li donés el què volgués. Que això de fer dieta especial (donar patata aixafada, arròs bullit etc...) no servia per res, que mengés el què a ella li vingués de gust. Així que si em veia a mi esmorzant galetes amb xocolata i en volia, n'hi podia donar tranquilament!

- que si no volia ni menjar, ni prendre pit, li podia donar culleradetes de suero (el venen en tetrabricks com els dels sucs de fruita) perquè no es deshidretés. En el nostre cas no va caldre perquè no va dir mai que no al pit!

Bé, espero que passi aviat, en el nostre cas vam estar un parell de nit vomitant...
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » dl. nov. 26, 2012 2:00 pm

Si, la clau és beure poc i sovint. I si vol menjar seguir la mateixa pauta, poc i sovint.

Torna a “La salut”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::