control d esfinters, que en penseu?

Els bolquers, el xumet..

saludoalaluna
:: papallona
Entrades: 134
Membre des de: dl. ago. 16, 2010 10:42 am

control d esfinters, que en penseu?

EntradaAutor: saludoalaluna » dl. juny 24, 2013 12:29 pm

Hola, a veure si alguna de vosaltres em podeu donar la vostra opinio.

La meva filla te 2 anys i 4 mesos i dissabte li vam treure els bolquers. De moment s ho fa tot a sobre i no se si m he precipitat pq tinc la referencia del meu fill gran que va ser un dia i mig i mai mes (pero haig de dir que amb ell li vam treure amb 2 anys i 9 mesos).

Ella no sembla angoixada x ferse pipi o caca o sobre. Quan s ho ha fet ve i t ho diu. Jo no tinc cap problema en tornarli a posar i esperar uns meseta pero quan li pregunto si vol posarse els bolquers em diu que nooooo.

Que en penseu? Tiro enrere i provem d aqui uns mesos o provo alguns dies mes... A mi l unic q em fa tirar enrere és que en dos dies no he trobat cap miLlora.

Gracies
jllt
:: tortuga
Entrades: 326
Membre des de: ds. feb. 04, 2012 9:03 pm
Ubicació: Pirineu

Re: control d esfinters, que en penseu?

EntradaAutor: jllt » dl. juny 24, 2013 1:49 pm

Hola saludolaluna,

Jo he esperat a treure els bolquers a la meva nena just ha fet ara els tres anys. No ho he fet abans perquè primer, no la veia preparada, i segon, no tenia la pressió de cap guarderia ni de cap educadora per fer-ho abans. Els dos primers dies van ser desastrosos, però el tercer dia ja va aguantar bé el pipi i des de llavors, ara farà quinze dies, està anant molt bé. Al nen també li vaig treure els bolquers als tres anys justos i ho va controlar de sguida però perquè feia un temps que ja feia el pipi al vàter i anava amb el bolquer sec sempre. Però amb el nen t'he de dir que vaig fer l'intent de treure-li els bolquers l'estiu dels dos anys i mig i va ser un desastre. No vaig tindre cap inconvenient ni cap remordiment en tornar-li a posar els bolquers. Clarament no estava a punt, i em va valdre la pena esperar uns mesos més, quan ell mateix em va dir que ja no volia més bolquer. Vull dir que si li treus bolquers, passen els dies i la cosa no millora, no tinguis cap problema en tornar-los a posar. A vegades és qüestió d'un dia, d'una setmana... És un clic que un dia fan, i ja està.
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » dl. juny 24, 2013 4:14 pm

D'acord amb la companya. Espera un o dos dies més, si veus que no hi ha millora, li tornes a possar. Ja ho tornaràs a provar més endavant.
saludoalaluna

EntradaAutor: saludoalaluna » dl. juny 24, 2013 7:28 pm

Gracies x les respostes. Ja he dit q no tinc cap inconvenient en tornar a posar bolquers, si ara no va be és perque no esta preparada i no passa res!!!

Pero volia saber si eren pocs dies els que havia deixat de marge, si havia d insistir, si havia de tirar enrere despres de 3 dies... Vaja, quans dubtes!! Ella seu contenta al orinal i no sembla preocuparse quan mulla pero Te rao la companya, és un clic i de sobte tot pot canviar. Pero crec que no val la pena insistir si no avancem...

Vaja, que em reforceu en els meus pensaments. Si en un parell de dies la cosa no millora, tornem als inicis i tots tant contents...
abart
:: peixet
:: peixet
Entrades: 287
Membre des de: ds. jul. 17, 2010 11:39 am

EntradaAutor: abart » dl. juny 24, 2013 9:41 pm

Jo crec q encara no està preparada, i t'ho diu algú que ho ha probat 2 vegades abans de la definitiva! El primer cop, no avisava ni quan s'ho havia fet a sobre... Tres mesos més tard, no avisava quan en tenia ganes i quan s'ho feia a sobre, només avisava el pipí i no sempre! Als 4 dies, el pediatra mateix ens va dir que li tornessim a posar els bolquers. Dos mesos després (als 2 anys i 8 mesos del nen) només dos "escapes". Per a mi, si has d'estar setmanes canviant roba, és que el nen/a no està preparat... I com ja han dit abans, de cop el nen fa un "clic" i tot va rodat, amb menys estrès per tu i per la criatura!
charito
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

EntradaAutor: charito » dl. juny 24, 2013 9:48 pm

Normalment diuen que es una setmana minim, fins a dues, i aixi va ser en el nostre cas i en general les amigues que ho hem comentat tambe. Jo et diria que tinguis una mica mes de paciencia a veure.
laurita6
:: poltre
:: poltre
Entrades: 640
Membre des de: dl. nov. 30, 2009 11:09 am

EntradaAutor: laurita6 » dt. juny 25, 2013 9:15 am

cada nene te el seu rtime Blanca hem va demanar fer pipi a l'orinal als 21 mesos, hem feia por treure-li el bolquer pero al final hem vaig decidir i va anar molt be no se li va escapar cap pipi i nomes una caca pero es va sentir tan malament que ya no ha passat mai mes, si que es veritat que et diuen que als 2 anys has de treure el bolquer pero bueno no es una ciencia exacte, si que es veritat o almenys yo ho penso que va ver que ho faigin d'hora perque cuan mes grans mens volen fer les coses pero bueno ya dic que cada nen es un mon i si no esta preparada no esta preparada i punt, ya arribara el dia que ho estigui. sempre diuent que no s'ha de tirar enrere pero si tots els pipis i les caques se les fa a sobre i ya porteu temps no se si potser sera millor tornar-li a possar no se es complicat i cada una sap o creu el que ha de fer millor. anims i sort.
Imatge
Imatge
bertian
:: zebra
Entrades: 1919
Membre des de: dl. feb. 13, 2012 9:26 am

EntradaAutor: bertian » dv. juny 28, 2013 8:42 am

Jo penso el mateix que les companyes tot i que encara no tinc experiència perquè no veig la Berta preparada... El què fa ràbia és que tothom t'omple de consells quan no els demanes i el què la gent diu molt és "això, un cop comences ja no pots tirar enrrere!" i jo no dic res perquè no m'agrada entrar amb disputes absurdes, però sempre he pensat "i per què no?"... si una cosa la proves i no funciona, no veig on està el problema de tornar enrrere i provar-ho més endavant quan realment sigui el moment....
Takita
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

EntradaAutor: Takita » dv. juny 28, 2013 11:15 am

saludoalaluna, vau decidir treure-li perquè la veieu preparada? és que sovint passa que alguns pares decideixen treure'ls el bolquer sense veure el mínim indici que el nen o nena estan preparats i llavors han de tirar enrere (que tampoc no passa res, eh? l'única cosa és que alguns nens no entenen perquè en un moment van sense i després tornen). Si passats uns dies no veieu cap avanç, jo els li tornaria a posar. Al meu fill li vam treure als 2 anys i 4 mesos, perquè a l'escoleta, veient altres nens, demanava seure a l'orinal i anava fent pipís allà.
carbasseta
Entrades: 1042
Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
Contacta:

EntradaAutor: carbasseta » ds. juny 29, 2013 10:23 pm

a nosaltres, l'altre dia a la revisió dels 18 mesos la pediatra em va oreguntar com la veia de xerrera justament per treure-li els bolquers... jo li vaig dir q no la veia preparada, ni tan sols diu pipi i caca! i em va dir q era questio d'aprenentatge... oi q no es tan descabellat pensar q hem d'esperar a q estigui preparada? es q vaig flipar! vale q ve l'estiu i q no vol dur bolquers i q jo tambe tinc ganes de treure-li, oero si ni tan sols ho diu, senyal q no esta a punt, no?
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
http://instintmaternal.blogspot.com.es/
Imatge
Imatge
saludoalaluna

EntradaAutor: saludoalaluna » dg. juny 30, 2013 10:11 pm

Gràcies per les respostes!!!

Doncs li vam treure perque la veíem preparada: ens avisava quan s'havia fet pipi o caca al bolquer i sempre es queixava i volia que li treiessim ràpid. Es desvestia els pantalons soleta, seia al orinal i feia alguns pipis i caques de tant en tant... i ens vam decidir a provar.

Ara portem una setmana i encara es fa més pipis fora que dins... Jo li vull tornar a possar el bolquer i deixar-ho per més endavant però no sabeu fins a quin punt m'estan pressionant el pare, avis, educadors, pediatra...

Ella no vol tornar-se a posar el bolquer (clar, li hem menjat taaant el tarro amb el tema de que és gran i patatim, patatam), li fa una ilusio enorme quan fa els pipis dins l'orinal, quan es mulla no li molesta especialment, seu sense problema al orinal i s'hi està una estoneta... però jo penso que desprès d'una setmana ja hauria d'estar controlat, ho hauria de demanar i no escapar-se'n pràcticament cap...
I a mi m'esta agobiant molt la situació perque jo tiraria enrera però ningú veu bé que ho faci. I a sobre el meu marit em ve amb la cançoneta que mai tinc en compte la seva opinió, que sempre tiro pel dret...

Bufff
charito

EntradaAutor: charito » dg. juny 30, 2013 11:05 pm

saludoalaluna ha escrit: jo penso que desprès d'una setmana ja hauria d'estar controlat, ho hauria de demanar i no escapar-se'n pràcticament cap...

Perdona amb tot el respecte pero crec que t'equivoques, tu creus que amb una setmana ja en te prou per dominar-ho??? Demanar els pipis i no escapar-se cap??? ?-) No crec que sigui realista, segur que esta fent un esforç i ella esta encantada o sigui que ets tu la que s'esta cansant d'anar-li al darrera, es clar que fa mandra fer rentadores i anar-li tot el dia al darrera!!!

Perdona que sigui dura, però crec que també calen opinions contraries a les que t'han dit per tenir un altre punt de vista, crec que ets tu la que no te ganes i no estas confiant en la teva filla.

Esta clar que si no va be sempre es poden tornar a posar, pero una setmana ho veig poquissim!

Et poso un parell d'articles que potser t'ajuden:

Molts pares aprofiten l’estiu per treure el bolquer als seus fills. Més que res perquè porten menys roba i és més fàcil, en cas d’accident, fer un canvi ben ràpid. Altres, ho fan quan els nens comencen l’escola. La psicòloga Rosa Jové fa cinc reflexions, amb força sentit de l’humor, que ens poden guiar per aconseguir la fita.

El millor seria no posar-n’hi, però, com que en duu, haurem de treure-li.
Cal triar el moment més adient. A molts nens, cap a l’any i mig, no els agrada dur bolquers. Proveu. Segurament no ho aconseguireu tan de pressa com si fossin més grans, però, com és el que ells volen, no se sentiran malament. Si no aprofitem aquest moment, cap als 2 o 3 anys sol ser un moment en que molts nens els deixen.
En principi, un bolquer es treu i ja està. A partir d’aleshores hem d’estar ben provistos amb una rentadora i una fregona pels accidents. Cada nen té el seu temps.
Uns dies abans de treure-li el bolquer, hem de preparar el nen. Podem triar un conte amb dibuixos o fotos per explicar-li.
Takita

EntradaAutor: Takita » dl. jul. 01, 2013 12:50 am

saludoalaluna ha escrit:però jo penso que desprès d'una setmana ja hauria d'estar controlat, ho hauria de demanar i no escapar-se'n pràcticament cap...

Ostres, doncs jo considero que el meu fill va començar a controlar força ràpid i va trigar un mes! La primera setmana tenia molts escapaments i tant nosaltres com les educadores de l'escoleta ho vam trobar del tot normal. No sé, potser és que, com vas dir, compares amb el teu fill gran, però és que cada nen/a tenen el seu ritme. És clar que sempre pots tirar enrere i provar més endavant, però crec que una setmana és molt poc temps. Ànims!
saludoalaluna

EntradaAutor: saludoalaluna » dl. jul. 01, 2013 9:29 am

Gracies per la teva opinio Charito. No ets per res del mon dura, de fet, en una cosa tens tota la rao: soc jo qui no acabo de confiar en la capacitat de la meva filla i d una forma o un altre li trasmeto aquesta inseguretat.

Pero en el meu cas no és per no anar-li al darrera o fer mes o menys rentadores sino perque no vull que és senti forçada, o ho visqui malament.vaja que no la vull estresar...

De fet, nosaltres no som d anar tot el dia darrera preguntant si vol fer pipi, o d asseure a l orinal cada 30 minuts. Compartim una mica la opinio de la rosa jove que és tant senzill com treure'ls i ja esta! I a fregar!!!

Pero volia saber si una setmana era molt o poc temps per veure un canvi. I m ha anat be la teva opinio i la de la Takita.

Takita els primers dies el teu t ho demanava algun cop? La meva filla cap el demana. Alguns dies els feia tots a fora??

Va! Igual espero uns dies mes a veure com evoluciona
bertian
Entrades: 1919
Membre des de: dl. feb. 13, 2012 9:26 am

EntradaAutor: bertian » dl. jul. 01, 2013 9:48 am

Saludoalaluna, jo com ja t'he dit no tinc encara experiència, però penso que és molt poc 1 setmana!!! Pensa que és un gran canvi per ells, un gran aprenentatge i necessita consolidació...
Jo segur segur que m'esperaria... és perquè tinguis una opinió més...
charito

EntradaAutor: charito » dl. jul. 01, 2013 10:21 pm

:ok:

Doncs jo et puc dir que la primera setmana estava desesperada però a finals de la segona va millorar molt! El Quim va trigar molts mesos a demanar-ho, ells estan distrets amb mil coses i no hi pensen, normalment li preguntava cada hora o dos hores, ni molt menys cada moment, però si quan portava molta estona sense fer i la majoria de vegades diu que no perque li fa mandra deixar el que esta fent, i zas, se li escapava. Ara ja el veus quan es toca la tita jajaja el tinc clitxat i ell tambe ja sap que es millor anar i fer-ho al wc, va ell sol i fa pipi de peu com el seu papa, fa molta gracia ;-)))

Suposo que tothom tendeix a dir, el meu nen en 3 dies ja no se li escapava cap! Pero com tantes altres coses molt probablement no sigui cert i per uns es fantàstic que se li escapin un o dos al dia, i per un altre li pot semblar un fracas.
Takita

EntradaAutor: Takita » dt. jul. 02, 2013 12:42 pm

saludoalaluna ha escrit:
Takita els primers dies el teu t ho demanava algun cop? La meva filla cap el demana. Alguns dies els feia tots a fora??

El meu fill hi havia moments que anava al lavabo perquè hi anava jo o el seu pare i no feia res i al cap d'una estoneta, pipí a sobre! Altres, sí els demanava. Els primers dies no van anar gaire bé i jo ja pensava que ens costaria molt, però no, a la que va anar reconeixent quan realment tenia ganes de fer pipí o caca, ja està!
Nenita
Entrades: 339
Membre des de: dc. juny 16, 2010 6:55 pm

EntradaAutor: Nenita » dt. jul. 02, 2013 1:24 pm

Bon dia!!

Jo us volia preguntar com porten o van portar el tema caques els vostres nens i nenes.. a l'Enzo li vam treure el bolquer farà uns dos mesos, i va anar força bé i ràpid pel que fa al pipí, algun se li ha escapat, però ocasionalment, però la caca se la aguanta fins a l'infinit i al tercer dia li he de posar un supositori per que la faci.

Ja no sabem què fer, aviam si em podeu ajudar. Gràcies mil!!

Torna a “Els canvis”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::