com saber que es bona escola?

Canvia el seu entorn: professores i amics.

carlaa
:: rateta
Entrades: 165
Membre des de: ds. feb. 10, 2007 3:55 am
Ubicació: Barcelona

com saber que es bona escola?

EntradaAutor: carlaa » dl. jul. 27, 2009 9:59 am

Hola, en pau l´any que ve començara P3 (com passa el temps!), i estic mrant escoles, la gent em diu aquesta es bona, l´atra no, pero la meva pregunta es, en que es basa en dir-ho?
Jo vaig fer EGB i BUP en la publica, i genial, ara alguna em matara, pero en BUP, que el vaig fer en 2 centres diferents, i un amb mala fama i va resultar millor que l´altra de bona fama, vaig notar que el meu nivell era millor que el de la meva millor amiga qeu anava a un privat de renom (millor no el dic per no ofendre), a mes, en aquest privat de renom, que vaig tenir molt de contacte per la meva (marxava a esquiar amb el seu centre els caps de setmana, perque us feu a la idea de quina relacio tenia), doncs vaig veure com s´aprovava a cop de talonari, cosa que en el public per a res!
Tambe tinc el meu marit que va anar a dos privats de renom i s´aprovava de forma similar, inclus, al ser religiosos, va fer la comunio amb tota la classe sense estar batejat!
Jo vaig fer una espcialitat de FP2 al finalitzar el BUP en un privat, normal, res de renom, i pesim! et dictaven els apunts i els examens era vomitar literalment el que t´havien dictat a classe...
Ara ve, arriba l´hora del meu fill, i tinc dilema.
Visc a Montgat, un poble petit, i hi ha dos coles (algun mes pero no m interessen), un de public i un de privat --- Quan parlo de privats parlo de concertats.
El concertat el tinc a 5 min de casa, pero tinc opinions bones i dolentes. Et cobre per tot i es una mica car: 320 euros (no te un renom com per pagar aixo). Hi ha una part qeu es "voluntaria", pero m ha dit varies persones que si no ho pagues, doncs que es nota com tracten diferent el noi. Aniria amb els companys de la guarde.
Despres el public del poble, nou de fa 2 anys, totes les opinions son bones, pero em queda a 10 min en cotxe. I logicament, nomes pagues dinar, i hi ha 200 euros al mes de diferncia. Serien companys nous.La poblacio de l´escola es molt normal, no em desagrada
No se si portar-lo al concertat per tenir-lo al costat, el barri la mojoria els porten alli, i seguir arribant a final de mes malament, i amb la dificultat de tenir un segin fill... o portar-lo al public mes lluny, poder donar activitats extra escolars i un germa.
Per un fill dono el qeu sigui, pero objectivament m´agradaria poder valorar un cole o l´altre, doncs ningu em diu clarament els punts que mira per saber-ho.
Sento el rottlo , pero era per posr-vos en antecedents
gracies
Didac
:: granota
Entrades: 211
Membre des de: dt. feb. 24, 2009 9:40 am

Re: com saber que es bona escola?

EntradaAutor: Didac » dl. jul. 27, 2009 11:58 am

La pregunta te la seva miga.

Lo de fiar-t'hi de la opinio de la gent es perillos sino els coneixes be. Una persona pot valorar coses molt diferents que tu i trovar meravellosa una escola que a tu et sembla una M (en el meu barri m'he trovat amb varios casos de gent que li ha passat això).

Jo crec que el metode millor es anar a la jornada de portes obertes e intentar veure de quin pal va l'escola. El problema es que cada escola en aquestes jornada van a vendre la moto a saco (les privades molt, les publiques una mica menys) i sobretot t'expliquen el que els interessa explicar. També es normal tots ho fem amb el nostre treball.

El que vam fer nosaltres es preparar-nos un conjunt de preguntes i fer sempre les mateixes a totes les escoles. Per poder fer-nos una taula amb totes aquestes dades i així podrer sopesar-ho tot.

Va implicar empollar-nos una mica temes de ensenyament infantil (em va ajudar molt coneixer una noia que es mestre de P-3), i nosaltres vam escollir un tema concret (com introduien la lecto escriptura) e informar-m'hi sobre les diferent maneres que hi havia de enfocar-ho per poder preguntar en detall sobre aquest tema i , sobretot, poder entendre les respotes que ens donguessin les professores.

I amb tot això i el feeling que et fes la escola vam pendre la decissio. A veure que surt aquest septembre.... quina por!!!!!!

Respecte a lo que comentes de la teva experiencia en coles concertats- publics. Estic totalment d'acord en que un cole sigui concertat no vol dir que sigui mes bo. Pero que igualment el nivell de dos alumnes no es indicatiu ja que el cole no es tot, la dedicació que posi l'alumne i les seves capacitats (sempre hi ha gent amb mes capacitat per estudiar i gent amb menys) en el fons crec que es lo que marca la diferencia.

Jo vaig anar a cole concertat i vaig sortir molt content del nivell d'aquell cole.
Imatge
Imatge
catunya
Entrades: 1
Membre des de: dl. jul. 27, 2009 10:48 am

EntradaAutor: catunya » dl. jul. 27, 2009 12:22 pm

Hola Carlaa!
El més important és que l'escola on portis el Pau t'agradi. Ves a veure les dues escoles, mira els espais, el tracte dels i les mestres, les seves idees sobre l'ensenyament, etc...
No comparis amb les escoles de quan tu hi anaves; les coses han canviat moltíssim!!! Jo sóc mestre d'una escola concertada de Barcelona, i no per anar a una pública o concertada ets més o menys espabilat. Evidentment que si t'agrada més l'escola pública, doncs és allà on l'has de dur.
A la meva cobrem uns 80 euros al mes... però potser és que en la que tu dius hi ha incloses moltes coses... no sé... això és anar-hi en persona i que t'ho expliquin.
Total, que allà on el portis, que sigui perquè creus que és on estarà millor i l'ensenyaran bé.
montsant
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dv. abr. 10, 2009 12:16 pm

EntradaAutor: montsant » dl. jul. 27, 2009 12:39 pm

Com ja t'han dit el millor és anar a les jornades de portes obertes i fer totes les preguntes que creguis necessàries.
Nosaltres aquest setembre comencem a p3 i anirà a una pública, bastant nova i amb unes instalacions molt maques. No ens queda aprop però ens va semblar la més maca i amb una linia educativa molt bona (la nostra ciutat té zona única)
El més pràctic hagués estat portar-lo a una concertada perquè ens quedava aprop i hi van els cosins (més fàcil pq ens turnem les tietes per portar-los) però era religiosa i encara que no hi ha capellans no ens va semblar conseqüent amb les nostres ideologies, jo soc d'escola pública i el meu company dels escolapis però ateus tots dos)

Doncs res, això és la nostra experiència. Va ser tot un maldecap decidir-nos però ajuda molt visitar el centre amb tranquilitat, preguntar, veure les classes, ... Espero que us decidiu i que al vostre peque li vagi molt bé a l'escola! :ok:
Imatge

Imatge
carlaa

EntradaAutor: carlaa » dl. jul. 27, 2009 12:52 pm

Hola i moltes gracies per les respostes!
Catunya, en els 320 euros entra la concertada, menjador i la voluntat per la fundacio, RES mes. Per aixo qeu em sembla car.
A mes, als dos, em podrieu guiar una mica en el tema preguntes? Entenc el que dieu, pero desconec quins poden ser els "procediments" o "tecniques" es poden utilitzar, o si us plau, em podeu guiar sobre que pot ser interessant. El que si qeu m´interessaria es poder col.laborar i implicar-me en el centre, tant sigui sortides amb nens, o ajudar en diferents aspectes, encara que no se si aixo es ampa o un mes a mes! eestic moooooolt verda amb el tema!
Gracies! :koala:
pimpi
:: girafa
Entrades: 2329
Membre des de: dt. gen. 15, 2008 11:16 am
Ubicació: maresme

EntradaAutor: pimpi » dl. jul. 27, 2009 1:16 pm

Hola carlaa, no tic cap referncia directa de ningú que conegui jo molt, pero tinc bones referencies indirectes tant d´un lloc com de l´altre. Jo també visc a montgat, i n´he sentit de tos colors, de fet la que va obrir la pregunta al forum general del poble fa 2 mesos aprox :love: vaig ser jo i maleit el mometn que ho vaig fer, només hi ha que opinions negatives del mireiace que es el que jo preguntava, i hem vaig agobiar, ja que visc a 5 min a peu, i l´altre no en tic ni de positives ni de negatives i el tinc a l´altra punta....
Al parc de sota casa, m´he posat a preguntar com una lloca, passant de tot, ara quan he vist algu amb l´uniforme he preguntat, i els pocs pares amb els que he parlat estan encantats. Si que és cara la veritat, pero si t´agrada.... Jo l´inconvenient que veig es que al poble hi han 2 publiques i 1 concertat, i que si poses la publica primer i no hi entra perque hi ha gent amb + punts davant, llavors al concertat ho tens força malament perque si no esta primera opcio suposo que davant van els que l´han triat com a primera.... ai no se.....,
El cert ens agradi o no, porta 50 anys al poble i no li sobren places, venen crios de masnou i tiana, que jo me´ls trovo al tren cada mati amb l´uniforme i les mames..... I si entra al marina, encara és nova pero alla a l´intemperie que esta allo, si no puc anar a buscar amb cotxe algun dia, com ho faré?? a peu fins alla?? y el salvador espriu ?? ai no se, jo també tinc molts duptes encara qeu a mi hem falta una miqueta més. El meu fillet comença al Petit aquest octubre, espero que li vagi bé.

No t´he ajudat gens oi?? no ho pretenia. Si trovo més mamis al parc de les que acoso amb preguntes sobre el tema, ja t´enviaré un mp :-D
Sóc l´Oriol, el princesu gran de casa i ja tinc 4 anys !!!

Sóc el Jaume, el princesu petitó i ja tinc 2 anys !!!
carlaa

EntradaAutor: carlaa » dl. jul. 27, 2009 2:04 pm

Hola pompi, veines em sembla! en pau va al petit i al setembre començara p2. Estic normal mab la guarde, hi ha coses bones, comunes a totes, i dolentes, pero es que la tinc abaix de casa!
tmabe tinc una coneguda que va anar al mireia i ara la seva filla la porta al marina i encantada! la seva germana acaba de finalitzar l institut del mireia. Ja veus que a casa seva hi ha de tot! no se, es un desastre tot plegat!
no sabia que havies escrit sobre el tema! ara el busco!
gracies! :p-)
pimpi

EntradaAutor: pimpi » dl. jul. 27, 2009 7:26 pm

si si, veines....
aqui no el trovaras.... el post el vaig obrir al forum de montgat.net a forum general, amb el nom d´oscar (el meu home ijijijijiji)
Bé, jo visc a l´estació, per tant la tinc al costat de casa, pero hem va agradar la visita, ja et dic que tampoc en tinc més referencia que la teva. Espero que lo no tan bo de la guarde no sigui res greu :-:) coi ho dic per anar previnguda :-:) alguna recomanació??

Del tema escoles noia, no se. A mi encara hem falta i ja et dic que se de gent que han portat els crios al salvador espriu i diuen que bé, el marina sembla bonet, pero es que esta tan lluny..... si no fos per la me dels punts jo el portaria a badalona, a marti pujol hi ha una escola religiosa, privada concertada, no radical ni estricte que m´agrada, pero ni de conya entraria alla, no té cap punt :-((
vold que vagi al cole a montgat?? perque a alella hi ha el santa maria del pino que aquest si que se que es bo, "conec"a una dona que havia sigut mestra a montgat , i diuen que chapeau, recte sense agobios i amb bon nivell i despres hi ha el hamelin, pero ja son 600 cuques al mes :-:) vamos que jo no hi arrivo ni en broma :ufs: .

Si m´entero d´algo ja t´ho diré. :ok:

carlaa

EntradaAutor: carlaa » dt. jul. 28, 2009 10:49 am

Hola pimpi, doncs jo visc just a sobre de la guarde.
Estic contenta en linies generals, a mes, al teu fill l agafara la mari carmen, que es molt maca. Ara en pau te una que es molt seca, i no t explica res del nen.
El que no m agrada es qeu tenen horari de cole, i es una gurade, i es clar, et tanquen tots els nadals i setmana santa, que fan , crec, al menys de cara en fora, poques activitats. De jocs d aigua nomes han fet les dues ultimes setmanes, i coses aixi. Tinc una amiga que el seu nen sempre surt amb cosetes qeu han fet, o la cara pintada, coses aixi. O per carnestoltes cada dia es disfressen de coses diferents, i en el petit, nomes un dia. Tampoc fan activitats tiùs piscina o altres. Es en aquest sentit.
Tambe dir-te qeu no son estrictes en el tema horaria, hi ha flexibilitat d entrada i sortida, jo a vegades el porto mes tard i no passa res o el vaig a buscar avans pq va a piscina.
La cuina tmabe es propia , etc.
Pel tema escola, ahir vaig estar parlant amb una familia que tots els peques els porten al marina. No van voler el mireia pq diuen que no el val el qeu demanen.
Ells estan contents i els vaig demanar el pq: Doncs pq els mes grans fan com de padrins dels petits en el menjador i altres tasques, amb lo qual, agafen responsabilitats sense agobiar-los i es relacionen entre tots ells, fan xerrades de diferents tipus amb els pares; diuen qeu la ultima era sobre la importancia del "no". Que mes que recordi? Hi ha "guarderia " d entrada i sortida. Si van dos germans amb sortida diferents hores tens monitors gratis qeu et cuiden el petit fins qeu plega el gran i aixi fer coincidir horaris. Fan classes de reforç (no se si recordo malament o no pero gratuites, crec), els profes son tots joves, i se´ls veu amb ganes de fer coses. Aquest any obren una linia nova de p3.Fan que els pares s impliquin amb l escola.Avui no hi ha bus escolar, encara qeu dels altres coles si.A mes qeu les intallacins noves son molt xules (encar qeu es el de menys)
Que l any passat va marxar a mig curs un nen ja que els lares deien qeu en un altre cole els feien fer fitxes dels llibres que llegien i en el marina no, per la qual cosa ho relacionaven amb baix nivell. No sabria dir si hi ha relacio...
Del mireia deien qeu no el van voler ja qeu era molt car i el professorat molt vell, doncs hi ha profes que a un del pares ja li havia donat classes.
Be, ja buscare en el foro de montgat.net a vuere les opinions...
Espero haver-te ajudat una mica, i no et preocupis amb el petit que estaras contena!
:pandi:
pimpi

EntradaAutor: pimpi » dt. jul. 28, 2009 11:03 am

merci guapa, m´has deixat molt tranquila. I lo dels horaris, una me, pero la proximitat... a mi hem va de conya lo prop que la tinc : lasito :

aixo que deies de les fitxes del marina, potser és la metodologia que tenen... :-:) jo no hi entenc, per aixo no hem puc guiar si no és de les opinions que en trovi de la gent.
El meu sogre que viu a montgat de tota la vida, ja li diré que s´informi bé, a veure si en treu alguna cosa....
Cert és que el professorat és gran peque quan vaig anar a apuntuar a l´oriol pel petit mireia, vaig haver d´anar a l´escola de la carretera, i alla els vaig veure a l´hora del pati, mestres i alumnes barrejats, perque plovia. L´hambient hem va encantar, no hi havia res preparat ni molt menys ni van fer cap posat. Una mestra estava explicant-lis una batalleta de quan ella era jove als alumnes, i estaven amb molt bon rotllo. La dona era gran, si, pero l´impressio va ser bona, pero ..... els comentaris del forum.... tots mensy 2 negatius :ufs: aixi que no se.
Si se res, t´enviaré un MP per si aquest fil es perd. Mentre tant, espero que tinguis una bona eleccio, a més encara que no ens agradi pensar-hi sempre es pot canviar si no t´agrada el primer curs, jo si hem decideixo pel marina i entra, no hem tancaré la porta al mireia per si de cas o-o:) no se sap mai. El tema dels punts suposo que funciona com barcelona..... i pel marina vols dir que tindrem punts vivint-hi tan lluny ?? suposo que si, tampoc hi ha massa alternativa....

Piscina dius que portes al teu peque? on?? a mi m´agradaria, pero només se del poliesportiu de masnou i l´horari es de 4 a 5 de la tarda, plego a les 3.30 i a barna, per tant... impossible.

montserratt
Entrades: 207
Membre des de: dc. maig 27, 2009 11:03 am

EntradaAutor: montserratt » dt. jul. 28, 2009 2:35 pm

jo tambe crec que es molt important parlar i visitar l'escola
per a mi era molt important que no matxaquessin amb la lecto-escriptura
o que tiguessin un programa xulo de musica (a vegades la que fa musica a les escoles en sap menys que jo)
o que no matxaquessin amb les fitxes
crec que has de ser tu que decideixi com ha de ser l'educacio del teu fill i llavors mirar les dues escoles (o fins i tot les del poble del costat, si ja hem d'agafar el cotxe...)

anims que es una desicio dificil
carlaa

EntradaAutor: carlaa » dt. jul. 28, 2009 3:47 pm

Gracies montserratt, la veritat es qeu haure de visitar les dues escoles, a veure, i preguntar per la metodologia, que estic perduda. La veritat, ma germana porta els seus a l estonac de tarragona, i al petit li costa mes estudiar, i a vegades li sap greu per ell ja qeu el collen molt, ells creu que una mica massa per l edat, i veu com el nen pateix pq li costa molt... que els haurien de collar de mes grans, i deixar una mica mes de infancia als mes peques.
pimpi, en pau va a les sistrells de bdn, al costat de policia local. tenen diferents horaris. pots preguntar.
ens mantenim en contacte! :content:
paola
:: papallona
:: papallona
Entrades: 109
Membre des de: dg. gen. 04, 2009 5:11 pm

EntradaAutor: paola » dt. jul. 28, 2009 4:14 pm

Hola Carlaa,

JO quan era substiuta vaig treballar a una escola que crec que es deia salvador Espriu o Marinada, no recordo si el pble era Masnou o Montgat...ja fa 4 anys d'això!! L'escoal esta situada dalt d'una montanya i es veu el mar. El sistema educatiu de l'escola és genial i l'ambient entre el professorat genial, almenys fa 4 anys. Si es aquesta de l'escola que parles, jo li dono un notable-excel.lent.

si vols et puc parlar de la meva experiència com a mestra d'una concertada i ara treballant per la publica.

Quan treballava a la concertada les coses funcionaven tal i com tu ho has comentat, per enxufisme i a cop de talonari. Els pares n'estaven molt conetns de l'escola i de les mestres, pero el que no sabien es que nosaltres teniem les ordres de No portar mai la contraria als pares i pintar la situacio lo millor possible. Si veiem que un nen no tirava o era molt trapella, teniem prohibit dir-ho, ens ho haviem de manegar per a dir només les coses bones. Jo tenia molta por a l'hora de fer les tutories.
Fins i tot alguna vegada havia hagut algun cas en que un nen anava molt malament i preguntaven als pares que què els hi semblavava si el nen repetis. A verue, aquesta decisió no correspon als pares, sinó a l'equip pedagògic.Hi ha pocs pares que volen que el seu fill repeteixi...Suposo que hi ha provades que funcionen bé, però sincerament, jo no en coneixo cap.

El que vaig veure també és que les mestres de tota la vida de la privada estaven molt " aposentades" no feien cursos de reciclatge ni res. Les més joves, que erem le sque teniem més empenta, quan van sortir oposicions i es van obrir les llistes ens vam pirar totes.

La publica es un altre mon. Tens la llibertat com a mestra de fer el que creus més convenient i no tens por de parlar amb sinceritat amb els pares. A més, a la publica ens obliguen a fer cursos de formació-reciclatge cada any. Si no vaig malament en dos anys hem de fer 200 hores de formació.

De mestres bons i dolents n' hi ha a totarreu, tant a la publica, privada, concertada...com metges, advocats, fontaners...

La decisió només la pots pendre tu, pero jo no faria molt cas de la gent que porta els seus fills a la concertada ni a la publica, ja que sempre n'estan contents...es millor parlar amb algun ex-alumnes.
Imatge
Aidyana
:: poltre
:: poltre
Entrades: 660
Membre des de: dc. des. 10, 2008 5:42 pm
Ubicació: Baix Penedès

EntradaAutor: Aidyana » dt. jul. 28, 2009 4:33 pm

Hola!

La qüestió principal per saber si una escola és bona o no és provar-la, però com que no ens la deixen provar abans, el que ja t'han dit de visitar l'escola a la jornada de portes obertes és clau. Si encara dubtes, pots demanar una entrevista amb direcció (i et prepares unes quantes preguntes punyeteretes!).

La dicotomia privat-concertat/públic penso que depèn molt del tipus d'escola que t'agradi. A mi, per norma general, els concertats no m'agraden massa perquè la majoria són religiosos (jo sóc creient i practicant, però la religió s'ensenya a casa o a la parròquia, que per això són els catequistes!) i enoooormes!, i a mi m'agraden les escoles petites i familiars.
Com la Paola, he treballat a centres concertats i el que he vist no m'ha agradat: els alumnes no són alumnes, són clients, i el client sempre té la raó. He presenciat reunions d'avaluació que semblaven subhastes per veure qui aprovava aquell alumne o tal altre...

Nosaltres, al viure en un poble no podíem escollir massa. Hi ha 5 escoles de primària. N'hi ha dues de molt massificades (2 o 3 línies) i ja les vam descartar. Una altra estava dalt de tot d'una urbanització i per arribar-hi tela marinera. Ens en quedaven dues i finalment ens vam decidir per una escola nova que encara no té edifici (estem en barracons), però és d'una sola línia i a la classe de la meva filla eren 14 nens. Cada any afegeixen un curs (el curs vinent seran P3, P4, P5 i primer). Al ser com una escola rural tenen una atenció molt personalitzada, la prova és que ma filla farà P4 i ens han dit que l'any vinent ja llegirà.

Amb toooot aquest rotllo només vull dir-te que l'escola on porteu el vostre fill ha de compartir els vostres valors i la manera d'enfocar l'educació (a tots els nivells), ha de ser participativa (però sense agobiar, eh?!), però sobretot, el vostre fill hi ha d'anar content.

Sort en la cerca!
Imatge

Imatge
carlaa

EntradaAutor: carlaa » dt. jul. 28, 2009 7:26 pm

Gracies Aidyana, mira que sembla facil, pero a l hora de la veritat.... no vegis com costa.... tindre en compte le que dius de mirar, m agraden les teves propostes! Gracies.
Per cert, felicitats per aquest embaraç!
>.-<:
nius
Entrades: 2521
Membre des de: dc. gen. 07, 2009 5:09 pm

EntradaAutor: nius » dc. jul. 29, 2009 11:23 am

paola ha escrit:La publica es un altre mon. Tens la llibertat com a mestra de fer el que creus més convenient i no tens por de parlar amb sinceritat amb els pares. A més, a la publica ens obliguen a fer cursos de formació-reciclatge cada any. Si no vaig malament en dos anys hem de fer 200 hores de formació.

Només una puntualització: no obliguen a res! si no vols fer cap curs, no els fas :ok: és opcional, segons cadascú. I pel tema d'hores, no és així. Són 100 en 6 anys però per poder cobrar sexennis.
Imatge

Imatge
lila
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1388
Membre des de: dj. nov. 16, 2006 10:40 pm

EntradaAutor: lila » dc. jul. 29, 2009 8:33 pm

Caram! Quina mala fama la concertada!

Doncs jo treballo en una concertada i no "ens obliguen a res", tot al contrari: les coses com més clares millor, com més relació amb els pares i més coherència educativa millor...

Suposo que va a escoles, tot i que jo sóc de les que penso que més val ser positius, especialment de cara als pares en benefici dels nens i les nenes i no matxacar-los amb tot el que els seus fills fan malament... cal plantejar les coses en forma de reptes i no de fracassos... penso jo... però, evidentment, això no vol dir mentir sobre la realitat dels alumnes (de fet, en el fons els pares ja sabem com són els nostres fills, si són trastos, si estudien, si passen una mica de tot...).

I lo "d'anar a cop de talonari", res de res, però, un cop més suposo que hi ha de tot... serà que he tingut sort i no m'he trobat encara amb cap escola que funcioni així.

Jo també t'animo a anar a veure les escoles i si pots fer l'entrevista amb la direcció també te l'aconsello, almenys a la meva escola la directora deixa molt clar el projecte educatiu que tenim i així un pot discernir de seguida si li interessa pel seu fill o no... i en cap moment ensabona a ningú, tot el professorat tenim clar que si una família no es creu el projecte del centre més val que no el preinscrigui.

I lo de fer "preguntes punyeteres" ho trobo una mica lleig d'aconsellar (que les mestres som personetes treballadores com tothom i s'agraeixen les persones sinceres "que van de cara" i no les que "van a fotre i a deixar-te en ridícul"...).

Jo et diria que pensis quines coses et preocupen de l'educació del teu fill i les preguntis, per exemple: com treballen els valors (compartir, autosuperació, descoberta personal...), quins hàbits treballen al menjador (en moltes escoles es va tan a saco a l'hora de dinar que els nens perden tots els hàbits a l'hora de menjar), com és la relació família-escola (quins mitjans té l'escola per establir aquesta relació), com atenen els nens i nenes amb dificultats (a mi això em preocupa, perquè si la meva nena tingués problemes, m'agradaria que la resposta de l'escola fos positiva, donant alternatives, adequant els continguts al seu nivell... i no marginant-la del grup o forçar-la a seguir un ritme pel que no està capacitada...), no sé...

També et diria que no et fixis només en el P3, ja que el teu fill haurà de fer també primària (i secundària, si és que n'hi ha al centre), i més ràpid del que ens sembla hi arribarà i també has de veure si t'agrada, quin traspàs fan entre una etapa i l'altra, quina coherència tenen (a nivell de continguts, de normes, de disciplina...).

Res, que jo també he sentit moltes històries sobre la pública (la majoria en negatiu, especialment en el cicle superior de primària i a la secundària) però que penso que no es pot generalitzar... s'ha de veure de primera mà, contrastar tot el que t'agrada i el que no abans de triar, i, un cop la decisió estigui pressa, confiar-hi i ajudar al màxim tant al teu fill com a l'equip de professors que l'estigui educant.

Tinguis sort! :--/)
Redescobrint-me a mi mateixa gràcies a les meves TRES filles!
carlaa

EntradaAutor: carlaa » dj. jul. 30, 2009 6:05 am

Moltes gracies lila, estic molt perduda en el tema d educacio, i m has donat moltes idees per poder plantejar-me i plantejar al centre! Sobre tot m interessa el tema escola-familia i reforç per si van una mica endarrerits. Gracies!
Per cert, quan es parla de projecte educatiu, com estic tant perduda, em pots fer cinc centims de quins tipus/opcions/alternatives hi ha? Desconec aquestes opcions.
Moltes gracies a tots!
:miko:

Torna a “De l'escola bressol a la educació infantil.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::