(Com) Deixar de fer collit amb l'arribada d'un germanet?

Els bolquers, el xumet..

helhens
:: puça
Entrades: 18
Membre des de: dj. juny 04, 2009 11:47 am

(Com) Deixar de fer collit amb l'arribada d'un germanet?

EntradaAutor: helhens » dt. feb. 23, 2010 10:44 am

Hola noies, a veure si alguna de vosaltres amb la vostra experiència em pot donar alguna idea...
El cas és que la meva filla sempre havia dormit bé al seu llit de baranes i quan la vam passar al llit gran no hi va haver cap problema sempre a la seva habitació (Ara té quasi 3 anys). Durant el nadal va estar malaltona i ens la vem posar a dormir amb nosaltres per controlar-la, des de llavors no ha volgut tornar al seu llit, quan la posavem plorava i plorava i ara ja fa dies que directament dorm amb nosaltres i no ens molesta.
Però em pregunto quan de temps durarà i si ella per iniciativa propia voldrà tornar un dia a la seva habitació o com ho hauré de fer perquè ho faci d'una manera tranquila??
A més, a l'abril ha de neixer la germaneta i no sé llavors com ens ho muntarem si la gran encara dorm amb nosaltres...

Alguna idea??

Perquè Vosaltres fins a quina edat heu coallitat?? com ha estat el canvi?? ho han volgut els nens o voslatres??

Moltes gràcies!!!
Lluma
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2632
Membre des de: dl. oct. 13, 2008 7:01 pm

Re: (Com) Deixar de fer collit amb l'arribada d'un germanet?

EntradaAutor: Lluma » dt. feb. 23, 2010 10:52 am

Hola guapa, jo no et puc ajudar amb experiència pròpia, però et dóno una idea, aviam què et sembla:

agafes la peque i li expliques que aneu a decorar la seva habitació al seu gust, i que ha de fer dibuixos, per penjarlos a la paret, triar alguna fotografia, ordenar els peluixos, triar quins llençols vol... I li dius, la teva habitació ha destar al teu gust, així quan hi dormis, tagradarà més!
(por ejemplo, eh...) i que ella sigui participe daquest canvi.

No sé, què et sembla, la idea?
Imatge
catty
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 544
Membre des de: dl. març 19, 2007 1:20 pm
Ubicació: Mallorca
Contacta:

EntradaAutor: catty » dt. feb. 23, 2010 3:09 pm

estic molt interesada amb aquest tema pq a mi em passa una cosa semblant, nosaltres sempre hem fet collit i fa cosa de 2 o 3 mesos em vaig possar d'acord amb la profe de l'escoleta i cada dia a l'agenda li posava que feiem alguna cosa al seu quarto, pintar fer el llit, col.locar-hi peluix-s i varies coses, jugavem al seu quarto, durant una semana ho vam fer aixi i al final de la noticia de cada dia li deia que el dilluns la Núria dormira en el seu llit, i va anar perfecte, no m'ho agues imaginat mai!!!! amb paciencia i una canya... ho vam conseguir... pero com a tu et va passar va arribar les fetes de nadal juntament amb les angines i els mocs tots junts per les festes... i desde llavors ella s'adorm al seu llit pero cosa de les 4 de la matinada o les 5 es desperta plorant... i el meu marit la du al llit, i ja tornam está liats... a mi no m'importa casi que m'agrada pero i quan vengui el bb com ho farem??? li tendre que donar el pit i ella voldra estar al costat de la mami... uff... no se com ho farem també... aixi que et deixo la meva esperiencia pero seguire el teu tema amb molt interes ;-)
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
ImatgeImatge
Didac
:: granota
Entrades: 211
Membre des de: dt. feb. 24, 2009 9:40 am

EntradaAutor: Didac » dt. feb. 23, 2010 3:31 pm

A nosaltres ens passa algo semblant, l'Ariadna esta a punt de caure i el Didac a vegades es despertaba per la nit i m'assenyalaba que volia anara a la nostra habitació.

Al final he adoptat l'estrategia de posar-m'hi al seu llit, Li dic que es dormi i a vegades fa cas i altres vegades es posa una mica negitos i s'enfada pero jo li dic que no es possible que al nostre llit no hi ha lloc per que ja es un nen gran i que si vol em poso jo amb ell a dormir. M'instalo al seu costat, a vegades, al cap d'una estona, noto que s'ha dormit i em torno al meu llit o em desperto pel mati amb ell. zz:-)

Jo crec que es millor perque així s'acostuma a estar al seu llit i quan estigui la Ariadna :content: no tindrem tants problemes (algo em diu que aleshores hem dira que em quedi jo al seu llit :miko: i ell s'anira a la nostre habitacio per no ser menys que la germana, pero aquest melo ja l'obrirem quan estigui madur).

Val a dir que el llit del menut es un llit de 190x90 així que caben sense mases estretors, es possible que amb alguns llits no sigui possible fer això.

La nostra ideia es que quan vingui la menuda, per la nit, jo m'encarregare mes del Didac i la meva dona de l'Ariadna. Ja vam començar uns mesos abans del embaras a acostumar al Didac a que per la nit nomes venia jo, i tot un parell de crisis en que ha tingut que vindre la mare s'ha acostumat prou be (tot i que la meva dona pensa que ara esta mes per mi, pero em sembla que les nits seguides al llit durant l'embaras també la compensen, ara moltes vegades no es desperta quan plora el nen perque ja esta acostumada a que vaig jo).
Imatge
Imatge
helhens

EntradaAutor: helhens » dc. feb. 24, 2010 10:01 am

Gràcies per les opinions!
Penso que si, el més sensat és que es quedi ella a la seva habitació i anem nosaltres a estar amb ella fins que s'adormi i no a l'inrevés... el tema és que ja hi dormia bé ella al seu llit, però ara ha fet aquest canvi!! Però llavors, si s'acostuma a això quan deixarem de fer-ho?? No es podrà adormir sola, fins quan??

També he pensat de posar-la a dormir més tard, i que sopi amb nosaltres, i marcar-li més les rutines d'abans d'anar a dormir per fer-les més tranquil·les.
No sé, ja ho probaré tot plegat a veure com va...

Catty, a veure si hi trobem una solució aviat!! Perquè quan vinguin els peques, suposo que ja hi haurà prous gelos per totes les altres coses!!!
Didac
Entrades: 211
Membre des de: dt. feb. 24, 2009 9:40 am

EntradaAutor: Didac » dj. feb. 25, 2010 10:51 am

helhens ha escrit:Gràcies per les opinions!
Penso que si, el més sensat és que es quedi ella a la seva habitació i anem nosaltres a estar amb ella fins que s'adormi i no a l'inrevés... el tema és que ja hi dormia bé ella al seu llit, però ara ha fet aquest canvi!! Però llavors, si s'acostuma a això quan deixarem de fer-ho?? No es podrà adormir sola, fins quan??

Els nens no fan una progressio 100% lineal, avancen amb un tema, despres reculen, tornen a avançar.... Molta paciencia, nosaltres per ara no volem fer experiments fins que no hagui desembarcat la Ariadna i en Didac s'hagui acostumat a ella, pel que m'han comentat alguns nens fan una regressio tan bestia que el que estem parlan a quí son coses de poca importancia.

Suposo que cap a juliol o agost ens plantejarem de parlar amb el Didac a veure si podem treure l'aigua clara, igualment en el nostre cas tots dos dormiran a la mateixa habitacio, així que no creiem que valgui la pena encaparrarse per que s'acostumi a una situacio que es temporal (d'aqui a 3 o 4 mesos dormira amb la seva germana a la habitacio i això durar com a minim fins que tinguin 10 anys) aleshores potser que ja es senti acompanyat i no plori, o que es senti molest i emprenyi el doble. Ja ens menjarem aquest melo quan l'obrim (quin fart de menjar melo!!!!)

A mes el Didac hi han dies que es nota que ho fa per rebequeria, i aquells es torna a dormir molt rapid i no acostuma a fer falta que m'estiri amb ell, pero altres es nota que ho fa per que te por i aleshores es quan em poso amb ell i s'arrapa com un mico :miko: a la seva mare. Tampoc crec que fos bo deixarlo sol aleshores.

Helhens jo de vosaltres (es una opinio) faria lo de dormir al llit de la nena per treurela lo abans possible de la vostra habitacio, si teniu els dos a la mateixa habitacio jo crec que pot ser un cristo ja que una no deixaria dormir a l'altre. Despres quan hagueu estabilitzat la situació amb la entrada de la germaneta ja podreu mirar de redreçar el tema. Tampoc cal que us fique al seu llit a les primeres de canvi, jo al meu petit sempre l'hi dic "el papa va a fer pipi i a buscar les coses i ara be, tu estirat" i vaig al lababo, miro el emule que no s'hagui parat, vaig a buscar les coses a la habitacio i moltes vegades ja esta clapat, amb lo que m'entorno al meu llit.

Sort!!!!!
Imatge
Imatge
helhens

EntradaAutor: helhens » dv. feb. 26, 2010 11:56 am

Doncs abans d'ahir a la nit ja li vem estar dient que seria l'ultim dia que dormiria amb els pares i que a partir de l'endemà tornaria a dormir a la seva habitació, ella no ho veia gaire clar, però com no afectava a aquella nit anava dient que "bueno" amb la boca petita. Vem pensar de fer-ho dijous perquè és el dia que fa piscina i va moooooolt més cansada que els altres i s'adorm abans.
Una amiga em va dir que li preguntés directament perquè no volia dormir sola, que encara que fós petita potser em donaria més informació, i dimecres mentre brenavem la vaig anar interrogant i em va dir dos coses, entre moltes altres barbaritats, que podien ser interessants:
1- Que quan ella dormia el papa i la mama anaven al camp del barça ¿¿??? No sé com s'ho podia imaginar però em va fer pensar que es pensava que es quedava sola a a la nit i vaig insisitir moooooolt en explicar-li que no era aixi, que nosaltres seeeempre erem a casa!!
2- Que la porta tancada no li agradava i volia dormir amb la porta oberta (jo ni m'ho havia plantejat i sempre li tancava pel soroll) i vem acordar que ho fariem com ella volgués.
També vem acordar que m'esperaria a la seva habitació fins que s'adormis però que després marxaria pk havia de fer altres coses per ella a casa (rentar-li la roba, netejar-li les joguines, etc...) i que no dormiria al seu llit pk era petit per dos persones grans!!

Ahir ho vem fer i va anar millor del que em pensava!!! No va plorar gens, però em vaig estar 3/4 d'hora a la seva habitació a les fosques pk volia assegurar-me que de debó s'havia adormit!!! i li vaig deixar la porta oberta. Aquesta nit s'ha despretat un cop però li he anat a dir que es calmés que era allà, s'ha dormit de seguida i al cap de 5 min. tb he marxat.

Espero que mica en mica no m'hi hagi d'estar tanta estona a la seva habitació fins que s'adormi i tb penso que ella va valorar el fet que li preguntés la opinió i què podriem fer les 2 per dormir millor al seu llit i crec que la va fer ser més resopnsable o més involucrada en el tema, o no sé. Almenys va veure que decidiem els canvis entre les dues.

A veure com va a partir d'ara!!!!!!

Espero que amb l'arribada de la germaneta no tornem enrrera!! però això ja ho veurem quan passi......
Més endevant li preguntaré si voldrà dormir amb ella i si em diu que si, doncs, tb ho provarem!!

Torna a “Els canvis”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::